Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:33

Mooi! :D

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:22

Jeee die haf is knap! <3

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:39

Heerlijk weer die schone paardjes :-)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:59

Knappe paarden komen hier voorbij!
Ik meld me ook maar eens! Heb sinds kort een knappe KWPN'er met 1 wit voetje en hele mooie dikke manen en staart. Ik vind het heerlijk om te tutten en bij te houden en hem lekker te laten glanzen. 'Helaas' staat ie overdag lekker de hele dag op de wei en rolt ie graag in het zwarte zand dus heb vaak genoeg wat te doen. Hoop alleen ergens een scheerapparaat vandaan te halen want mis m'n derde oor en wil z'n voetjes scheren :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:05

Oeh mooi! Zou persoonlijk alleen de manen nog een stuk korter doen, vind dat net iets mooier.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:13

TerraHowrse schreef:
Oeh mooi! Zou persoonlijk alleen de manen nog een stuk korter doen, vind dat net iets mooier.

Mee eens, dit was de eerste keer dat ik knipte dus durfde niet te kort haha. Maar vind het sowieso lastig want vind het nog steeds een beetje blokkerig geknipt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:02

Dankjewel voor de complimenten.

Er staat een filmpje op youtube hoe je manen nou netjes recht kan knippen, zondat dat het blokkerig word.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:03

Heb je daar een linkje van? Is misschien voor anderen (waaronder ikzelf) ook interesant.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:15

Ja ben ook wel benieuwd naar een linkje, heb meerdere filmpjes bekeken maar die knippen allemaal gewoon recht af, en omdat zijn manen zo dik zijn ziet dat er echt niet uit.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:30

Lieke, is dit toevallig de Diego die eerst van Mikela was? Hij komt me bekend voor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 05:56

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:54

Wauw nou dat gaan we dan maar eens proberen! Bedankt. Mooie foto's van nash zeg!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:01

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:03

Nash staat in uitgelicht :D (de haflinger op het strand)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:51

Wat een knappe en leuke paarden komen er weer voorbij! <3

Mijn monster was vandaag weer aan de beurt. Geschoren, geknipt en gewassen. Daarna lekker het land op en wat doet meneer; lekker in het zwarte zand rollen #) hij had zijn vliegendeken op dus vanavond maar zien hoe hij daar onder weg komt :')

Waar wassen jullie mee? Voornamelijk de mensen met witte paarden of staarten :D ik gebruik nu gewoon de goedkoopste shampoo die ik kan vinden maar zijn staart krijg ik daar niet spier wit mee.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:57

snorremans schreef:

Mijn monster was vandaag weer aan de beurt. Geschoren, geknipt en gewassen. Daarna lekker het land op en wat doet meneer; lekker in het zwarte zand rollen #) hij had zijn vliegendeken op dus vanavond maar zien hoe hij daar onder weg komt :')

Waar wassen jullie mee? Voornamelijk de mensen met witte paarden of staarten :D ik gebruik nu gewoon de goedkoopste shampoo die ik kan vinden maar zijn staart krijg ik daar niet spier wit mee.

Ik was met Cowboy Magic voor vieze paarden en witte paarden. Voor schone paarden in een andere kleur gebruik ik een willekeurige paardenshampoo (momenteel Grand National en Agrivet in mijn kast staan) en voor paarden met eczeem een speciale shampoo, en voor Friezen ook een speciale shampoo (geen idee hoe die heet)

Witte staart kan je ook wassen in een sopje met CM, even laten weken en een handje wit zand in het sop gooien, dan scrub je het uit de staart. Daarna nog even naweken in de biotex en ze zijn meestal weer aardig schoon. Als de staart echt verkleurd is en ze moeten op wedstrijd dan wat talkpoeder erin wrijven :D

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:08

TerraHowrse schreef:
snorremans schreef:

Ik was met Cowboy Magic voor vieze paarden en witte paarden. Voor schone paarden in een andere kleur gebruik ik een willekeurige paardenshampoo (momenteel Grand National en Agrivet in mijn kast staan) en voor paarden met eczeem een speciale shampoo, en voor Friezen ook een speciale shampoo (geen idee hoe die heet)

Witte staart kan je ook wassen in een sopje met CM, even laten weken en een handje wit zand in het sop gooien, dan scrub je het uit de staart. Daarna nog even naweken in de biotex en ze zijn meestal weer aardig schoon. Als de staart echt verkleurd is en ze moeten op wedstrijd dan wat talkpoeder erin wrijven :D

Dankje! :) In een sopje biotex krijg ik de staart van die van mij goed schoon maar vind ik soms zo'n gedoe omdat die van mij niet zo braaf is met wasse. Een fijne shampoo die je dan even in de staart smeert gaat dan wat sneller! :j

Na een sopje biotex komt de staart er zo uit <3

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:36

Knappe paarden komen er weer voorbij! Hier Willem vandaag ook weer in bad gedaan, alle sokken weer schoon <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:03

Bij mijn ruin was ik de staart en manen met de goedkoopste mensenschampoo fie ik kan vinden. Daar was ik de 2x mee totdat het schoon is. Als ik het dan optisch nog witter wil hebben, dan was ik het een keer met yellow out van CM.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:30

Ik heb hier baby shampoo van het B merk Baby, 75 cent voor een fles. Zou het nooit op m'n kind gebruiken maar voor paard is het prima. Ook baby doekjes van hetzelfde merk voor hetzelfde geld, voor 1,50 ben je klaar. :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:27

Hier was ik witte benen, staart en manen met kruidvat zilvershampoo, en de rest van zijn (vosbonte) lijf met tea tree paardenshampoo. Na het wassen spray ik hem in met een bodyspray (cowboy magic of stubben brush on) zodat nieuw vuil minder snel kan hechten. Mijn bonte is op deze manier vrijwel altijd goed schoon en wit, maar hij is van zichzelf al vrij schoon op stal en op het land.

Op een gemiddelde dag pluk ik hem zo uit het land.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Susanne op 25-08-16 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:29

Oh ja, zilvershampoo vergeten. Werkt idd ook heel goed! (niet te lang laten intrekken, tenzij je een paarse staart wilt)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:45

hier flink aan het soppen geweest afgelopen weekend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:48

Wat een mooierd! <3
Gisteren had mijn staleigenaar een nieuwe Shetlander gekocht met dreadlocks in de manen en een staart die over de grond sleepte. Uuuuren bezig geweest, maar ze is nu mooi klitvrij en haar staart is weer mooi kort en schoon :)
Helaas geen foto's.. Vergeten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:18

Afbeelding
Mijn poppetje van het weekend. :D