Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:34

@[***]: misschien iets verkeerd gegeten of een aanval van buikgriep ??
@peett: wat een leuk veulen. Weet je wie de vader is ?

Hier is de paddock weer een rampspoed en als ik naar buiten kijk wordt dat er niet beter op vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:45

Lekker Daan dat je bak droog is! Dat heb je intussen ook wel verdiend vind ik.

Kristel lekker gelest zonder hoofdpijn +:)+ .

Hier ook de mestballen naar het Woud, bevalt prima.

Mijn bak is superdroog, maar mijn paarden gaan gewoon lekker in de nacht op stal. Staan in de winter een uurtje of 12/13 buiten in de bak met onbeperkt hooi en voor mijn eigen gevoel vind ik het ook fijn als ze in de nachten op stal staan. Ik heb geen schuilstal.

Wat een gaaf veulen! Die benen <3 .

Ik heb inderdaad een job alert ingesteld Vivat, maar het is meestal te ver weg. Heb jij een tijdelijke functie gekregen of een vaste?

Buik en darmen doen nog steeds vreemd :D , heb intussen 5 keer op de pot gezeten :') en ik ga zo tóch de gok wagen en even met mijn merrie naar de manege. Net even 2 droge crackers gegeten, dus hoop dat, dat even blijft hangen.....

Bij het paard van mijn vriendin gaan ze de grote Sarcoïd bevriezen en de andere een zalf doen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:46

[***], oei dat ziet er niet goed uit. Ik volg die topics hier op bokt ook altijd. Zeer interessant hoop het alleen nooit te moeten meemaken.
Vooral lastig op die plek natuurlijk.. sluit al heel wat opties uit.

kristelhans schreef:
Ik meng het vaak de volgende dag met droog hooi.. tenzij het echt een beetje is.. hier zit het in bakken en eens in de zoveel tijd schraap ik die dan uit. :r

De bakken uitschrapen is idd een vies werkje.
Ik zou dringend nog meer gaten moeten maken in de bodem, zodat het water beter weg loopt.

Zie veel mooie poezen voorbij komen. Ooit wil ik er ook wel terug eentje. Maar de mechelaar is er niet zo dol op, of net te dol op. En ik vind het zo'n verschrikkelijk iets als ze niet terug komen. Vorig poes ook dood gevonden toen ze langer weg bleef dan normaal. Op een belachelijk zandpadje achterin.. dus niet aan de drukke baan.

Spatter, nee die krijgt amper winterhaar. Dit is mijn cremello quarter. Die krijgt belachelijk dik haar. Vorige keren iemand professioneel laten komen en die zeiden ook telkens dat hij extreem veel/dik haar heeft. Maar kon deze keer een scheermachine lenen van een vriendin. Zaten veel mesjes bij, maar niet allemaal even scherp. Met sommige ging het 5 minuten goed en dan moest je weer in verschillende keren scheren.
Was dus de eerste keer voor mij. Denk dat het met scherpe mesjes nog wel een stuk beter geweest was.

Heb helemaal niks meer gehoord van degene die hem gekocht had. Hij is terug 'normaal' alleen het slecht laden blijft zo wat hangen. Krijg hem er elke keer wel op, maar hij denkt veel meer na dan voorheen.

Paarden kunnen kiezen of ze buiten of binnen willen, heb op beide plaatsen hooi hangen. Nu is het mooi weer, maar na de middag voorspellen ze weer veel regen.

Ben weer een klein beetje mee met lezen. :+
Het is zo druk op het werk dat ik weinig tijd heb om bij te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:52

DubbelDun schreef:
@[***]: misschien iets verkeerd gegeten of een aanval van buikgriep ??
@peett: wat een leuk veulen. Weet je wie de vader is ?

Hier is de paddock weer een rampspoed en als ik naar buiten kijk wordt dat er niet beter op vandaag.

Verkeerd gegeten heb ik mij ook bedacht, maar kan eigenlijk niet bedenken wát het dan moet zijn geweest. Had gisterochtend al behoorlijk wat gerommel in mijn lijf, maar heb er toen eigenlijk geen aandacht aan besteed. Dat liep ik vannacht dus op.

Op het moment voel ik mij alleen maar een beetje slap en brak, beetje kramp, maar verder wel goed. Dus: knolhobbelen maar!!!

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:24

Bedankt allemaal, ik ben ook echt ZO blij met de bak nu!

Fijne les gereden Kristel :)

[***] succes met je darmen :+ En hobbelse!

Kirr fijn dat je zorgenkindje goed is bijgetrokken, trailerladen zal vast ook weer goed komen.

Bij mij kunnen ze dus droog liggen gezien de bak droog is. Ze kunnen ook wel schuilen want de bak staat in verbinding met de verharde uitloop en schuilstal maar de schuilstal is de klein om alle 3 in te liggen. Ik kijk ’s avonds altijd even wat de voorspelling voor de nacht is en als er veel regen komt zet ik ze op stal.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:46

Daan_O schreef:
Ik doe mestonderzoek bij VPL t Woud, afhankelijk van hoeveel je besteld is het volgens mij rond de 15 euro per onderzoek.

Wij ook :j Als je grotere aantallen besteld, zijn ze goedkoper. Ik bestel dus altijd maar voor een heel jaar; 12 gewone testen en dit jaar voor het eerst 4 testen met lintwormtest erbij. Ben benieuwd.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:19

Hoe werkt dat mestonderzoek bij VPL dan? Ik zit even snel op hun site te kijken maar zie bedragen van € 44,50 voor een worm check kit? Of kijk ik nou heel verkeerd? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:11

PPPeet schreef:
Hoe werkt dat mestonderzoek bij VPL dan? Ik zit even snel op hun site te kijken maar zie bedragen van € 44,50 voor een worm check kit? Of kijk ik nou heel verkeerd? :+

ja, je kijkt verkeerd..... Dat is een kit waarbij ook een extra test voor lintwormen zit.

Even naar beneden scrollen en dan zie je dat 1 wormcheckkit paard 17,50 kost. Als je er meerdere besteld dan betaal je minder per kit. http://wormbestrijding.nl/webshop-wormcheckkits.html

Wat knolhobbelen al niet kan doen!? Lekker gereden, kramp weg alleen maak ik nog steeds geluid als een voor koffiezetapparaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:13

@[***]: dan zijn de darmen duidelijk nog niet helemaal tot rust gekomen, maar als de druk er af is dan heb je ook geen pijn meer. :)

Ik heb mezelf buiten maar nuttig gemaakt, want het weer vertrouw ik voor geen meter momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:17

Pijn is inderdaad helemaal weg! Maar in de manege vroeg een mederuiter of ik zoveel lawaai maakte toen we naast elkaar aan het stappen waren :D .
Effe spammen:
op weg naar de manege:
Afbeelding

Mmmm moeten we daar weer naar binnen???
Afbeelding

En daarna even in de tuin opdrogen (zal mijn man leuk vinden, zijn gazon heeft bloed, zweet en tranen gekost) }>
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:21

Ach, die voetstappen komen vanzelf wel weer omhoog ;) en als er een mol langs komt ziet het er erger uit :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:22

Leuke plaatjes en leuk paard! Fijn dat je je beter voelt :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:23

PPPeet schreef:

Dat is de uitgebreide kit, met lintwormonderzoek erbij. Daarvoor wordt er speeksel opgestuurd naar Engeland, meen ik. Vandaar de hoge prijs. Ik heb die voor het eerst besteld dit jaar; ik ben benieuwd. Mijn Welsh heeft wel op hele slechte weilanden gelopen in haar manege-verleden. Tot mijn verbazing (of juist niet) is ze tot nu toe altijd (al jaren) wormvrij.
De gewone wormcheckkit staat voor €17,50 op de site, maar als je meer besteld, wordt de stuksprijs goedkoper (bij 10 stuks €15,- per stuk; de andere kits worden dan ook goedkoper).

Edit: [***] was me voor

@Kirrr Fijn dat je terugkeer-paard weer 'normaal' is. Laden komt vanzelf, veel positieve ervaringen, is mijn ervaring.

Kirrr schreef:
De bakken uitschrapen is idd een vies werkje.
Ik zou dringend nog meer gaten moeten maken in de bodem, zodat het water beter weg loopt.

Wij hebben plastic palletboxen met heel veel gaten in de bodem (zo is het ontwerp nou een maal). Wij hadden juist last van al die gaatjes, omdat de kleine troepjes (gruis, hooizaadjes) nu door de gaten in het zand of op de track belanden en dat is zo lastig schoonmaken. Wij hebben dus vijverfolie onderin de bak liggen. Om de dag halen we die eruit en spoelen ze schoon. Dan vegen we de palletbox ook even uit. Tot nu toe werkt dit prima. Mocht het te nat worden, dan kunnen we altijd nog gaatjes in het folie prikken om het water weg te laten lopen.

Daan_O Fijn dat de bak nu ein-de-lijk goed is. Na al dat gedoe mocht het wel een keer *\o/*

Paard in de tuin... Er zit een stukje in Asterix & de Britten, waar zo'n Brit op z'n gazon staat te genieten. "Nou, als het nog 2000 jaar goed gemaaid wordt, wordt het een fijn gazon" (oid) zegt hij. Daarna komen Asterix & Obelix in zo'n strijdwagen over het veld gegaloppeerd :D
Laatst bijgewerkt door Hilary op 25-11-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:29

:wave:

Ga zo bijlezen, eindelijk!

Mestonderzoek heeft in deze tijd van het jaar eigenlijk geen zin :o

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:38

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:48

Ik laat nat hooi gewoon liggen. Droogt vanzelf in de netten, pas als het echt vies is haal ik het weg.

Vivat: Sterkte op de dagen dat je moet fietsen. Die verwarmings dingen, die gel-dingen waar je het over had, werken idd erg goed.! Je hebt ze nu bij de Lidl.!

Kirr: Dat heb je nog netjes gedaan, volgensmij. Ik heb nog nooit paard geschoren. Moet de rest er ook nog af.? _/-\o_
Gister bij nog wat geïnformeerd naar Nelis. Ze letten op. Ook nog DA-assistente tegen gekomen. Zij zou het delen op fb van DA en vertelde dat zij ooit een haar kater 6 weken kwijt was en toen kwam die aan gelopen.. :')
Het is de bedoeling dat hij muizen vangt, daar is hij voor aangenomen, dus opsluiten in huis is niet echt een optie.

[***]: Succes met je concert… Klinkt niet heel gezond.! Succes met je les… Doe voorzichtig zou ik zeggen… Oh je bent al terug *\o/*

PPPeet: Leuk veulen. Weet je wat de vader is? En hoe ze nu is geworden.?

Daan_O: Super van je bak.! Je hebt het wel verdiend.!

Ik ontworm preventief. Meestal 2x per jaar. Ik ga samen met mijn instructrice/vriendin mee. Zij krijgt ze zo mee bij DA, ik zou eerst mestonderzoek moeten laten doen… Laat de DA nou niet open zijn voor dat soort dingen als ik tijd heb. Of ik moet een stuk verder op, maar rij ik wel heel de dag met de poep rond in me auto, nee bedankt.. :evaw:

Paddock is ook best nat.. Ik ga of vanavond rijden of daar aan de slag, en anders ga ik morgen aan de slag. Ik ga de slechte stukken oven wat zand overheen kieperen en dan vloerbedekking erover heen. Ik heb eindelijk wat gevonden, dus ik helemaal happy. Want bij de ingang van container en bij de buitenvoerplek wordt me het echt te gek.
Gelukkig in de container ook een gedeelte zand, wat dus altijd droog is en waar ze ook lekker gaan liggen ^^

Gisteravond was ik helemaal ingepakt voor regen, wind en etc.. Nou dat heb ik geweten met voeren. Zweet liep van mijn rug en uiteindelijk maar een hele hoop uitgedaan. Was bijna helemaal droog, af en toe een flinke bui, maar ik was vooral onder dak bezig en koud was het ook niet echt.

Nu is het ieder keer zon en dan wordt het binnen een paar minuten donker en dan komt er toch een partij met regen vallen… Dus ben benieuwd met vanavond en mijn rijden… {:}

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:10

Foto's van de kachel! En dan lees ik even bij. Dat kleine deurtje is waar je een paar blokjes hout in doet, er is een soort gangenstelsel naar boven die de hele kachel verwarmd. Na een uur of 2 zijn de tegels heerlijk warm en kun je er tegenaan zitten. <3

Even een gitaar ernaar gezet om te laten zien hoe groot dat ding eigenlijk is en een voorkant foto. Het hele ding staat op een betonnen fundatie voet ding, superzwaar en massief.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:15

Ja, dat is wel een joekel van een kachel :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:21

En Jos en z'n mandarijn. :')

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:21

Voor een tegelkachel echt geen grote!
Maar wel lekker met zo'n zitbank er om heen.

In Zwitserland hebben wij gelogeerd in een huis waar de buizen echt door alle kamers gingen tot 3 verdiepingen hoog, werkte echt super.
Minder was de wc op 3 hoog, gewoon een gat/buis die naar beneden ging en eindigde in de septietank in de kelder.
Duurde heel lang voordat je plons hoorde :') en je kreeg enorme koude billen, soms moest je gewoon niet meer zogauw je zat.

Gekke Jos :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:24

Voor een tegelkachel is het een bescheiden modelletje inderdaad maar ik vind het groot zat. :')

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:30

Dat is inderdaad een grote kachel! Kan me voorstellen dat die heel veel warmte afgeeft!

Haha Jos met zijn mandarijn _O- Speelt hij er dan niet mee?
Onze poezen liggen het liefst zo voor de kachel:

Afbeelding

Ik leg altijd kleedjes en kussentjes voor ze neer zodat ze lekker zacht kunnen liggen :+:

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:34

Ooooh wat zoet dat ze samen liggen! <3 Ik wil graag een kat erbij maar Jos is nogal een autist dus kan me niet voorstellen dat ie ooit zo met een andere kat zou liggen. :P Twee seconden na de foto draaide hij op z'n rug met de mandarijn tussen zijn poten en donderde zo van de tafel met mandarijn en al.. even heen en weer gerend en ik heb de mandarijn nu maar weggegooid want die was wel erg beurs geworden. :')

Ik ga eens even mest opruimen in de wei, paarden hebben er de hele ochtend gelopen, lekker droog en gras bunkeren. Probeer het op gras staan uit te bouwen zonder dat ze vet worden.. dus langer gras en dan overdag iets minder hooi. Altijd even lastig maar we hebben nog zoveel gras en zo mochten ook al lang op de winterwei aan de overkant waar nog veel meer gras staat dus voor mijn eigen gemak wil ik dat ze het liefst iig een vol dagdeel op gras kunnen, hele dagen is denk ik wat optimistisch... ze zijn perfect op gewicht nu dus ik moet even heel kritisch blijven. :P

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:35

Hier eten ze nat hooi een dag later absoluut niet graag meer.. Het ruikt ook snel naar alcohol... beste wat ik kan bedenken.

Gezellig al die kachels. Ik heb er een slechte ervaring mee in ons vorig huis, ben blij met onze CV.

Wow, leuke kachel die groene, had nog nooit gezien dat je er zo kon tegen zitten zoals bij jullie met het bankje! Zou ik heerlijk vinden denk ik.

Weet niet meer wie het vroeg, maar hij gaat niet helemaal kaal.
Benen en een groot stuk nek/hoofd blijven in het winterhaar. Hij staat altijd buiten en we hebben geen warme stallen. Dus helemaal kaal vind ik geen optie.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:41

Wauw gave kachel!

Haha leuke foto van de manderijnknuffelaar :+

Onze siamese kat deed ook altijd heel raar tegen andere katten omdat hij niet gewend was aan andere katten. Toen we er een 2e kat bij namen heeft het een paar maanden geduurd voordat hij hem echt helemaal accepteerde en inmiddels liggen ze dagelijks tegen elkaar aan te slapen <3

Ik laat nat hooi ook niet liggen, ze eten het toch niet en ik veeg 2x per dag de uitloop en schuilstal aan om de boel netjes te houden.