Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JMkaaay schreef:Is deze link al gedeeld? Hij is wel in het Engels, excuses. Ik sta hier volledig achter en zou het niet beter kunnen zeggen.
http://epona.tv/blog/2013/october/natural-inclinations
[***] schreef:Hij ligt ook gewoon in de stal, mijn deken is nog nooit zo vuil geweest, en dat doet die niet of maar heel zelden buiten in de paddock of weide (want hij is de leider en hij moet alles in de gaten houden, kan dus niet gaan liggen want dan wordt er in zijn ogen niet gewaakt) ... Dus mentale rust is toch ook wel belangrijk denk ik, zeker als je ook nog eens vanalles van je paard vraagt & wil wat ze in de natuur allemaal niet moeten doen..
Corelli schreef:[***] schreef:Hij ligt ook gewoon in de stal, mijn deken is nog nooit zo vuil geweest, en dat doet die niet of maar heel zelden buiten in de paddock of weide (want hij is de leider en hij moet alles in de gaten houden, kan dus niet gaan liggen want dan wordt er in zijn ogen niet gewaakt) ... Dus mentale rust is toch ook wel belangrijk denk ik, zeker als je ook nog eens vanalles van je paard vraagt & wil wat ze in de natuur allemaal niet moeten doen..
Even andersom gedacht: misschien pakt hij overdag zijn rust niet omdat hij geleerd heeft om dat 's nachts in de stal te doen. Zou hij non stop buiten in de kudde staan, dan zou hij zijn natuurlijke rust ritme ook wel oppakken hoor
Niet om je aan te vallen overigens, gewoon om de andere kant te belichten
NatasjavE schreef:Ik snap het ook prima hoor Jestio. Het gaat over jouw paard.
Mijn twee paarden staan nu een week op een stal waar ze de hele dag buiten mogen staan.
Merk nu al een hemelsbreed verschil tussen de situatie van bijna alleen maar op stal ( half uur stap molen, uur wei en rijden.)en nu dus de hele dag buiten. De merrie heeft de volgende ochtend niet eens haar hooi allemaal op. Haar stal is veel schoner omdat ze gedurende de nacht heerlijk staat te dutten.( neem ik aan want ze heeft de mogelijkheid om hooi te eten) Terwijl vroeger binnen een uur al het hooi op was en ze zich dus heel behoorlijk stond te vervelen. Voorheen wou ze de wei ook niet uit(terwijl er dan op stal ook wat te snacken viel) en nu komt ze vrolijk op me af.
Verrassend? Nee natuurlijk niet. Maar ik ben er wel erg blij mee.
paulinebes schreef:Fijn dat die uitzonderingen bij jou terecht zijn gekomen!.
Vwb betreft het schone: ja helaas daar moet je bij 24/7 buiten zonder dekens wel een beetje afscheid van nemen...
Kinke schreef:paulinebes schreef:Fijn dat die uitzonderingen bij jou terecht zijn gekomen!.
Vwb betreft het schone: ja helaas daar moet je bij 24/7 buiten zonder dekens wel een beetje afscheid van nemen...
Tja...volgens mij waren het geen uitzonderingen![]()
![]()
Ik denk dat wanneer alle uitzonderingen die op Bokt voorbij komen, echte uitzonderingen zijn, onze stamboeken toch eens betere paarden moeten gaan fokken