Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:judith370 schreef:Hier staan alle paarden ook in de regen buiten, zonder te miepen en zonder dekens,
ook de kwpn'rs en de nrps merrie
Vraag me wel af hoe je dat doet met rijden, ze je hem warm/bezweet, weer in de regen zonder deken?
_Pansy_ schreef:Ja, ben ik met je eens. Tenminste even op stal kunnen staan is dan naar mijn idee wel een vereiste. Maar goed, ik weet niet of de mensen die hun paard nu nog 24/7 buiten hebben staan en geen stal en dekens hebben op het moment wel fanatiek trainen?
Varekaj schreef:@Joyce B: dat is dan toch ook wel een flinke investering geweest? Ik moet het helaas doen met wat de stalbaas kan bieden op dit moment. Verhuizen is ook geen optie, daar mag de ruin wel het land in maar de hengst niet. Of hij mag wel mee maar dan is er extra verzekering nodig en ben ik verantwoordelijk voor alle schade aan zijn kuddegenoten als er wat voorvalt en ik moet ook meer betalen voor het hogere risico van de andere paarden. Dan blijf ik wel waar ik zit, hij kan hier ook met vriendjes buiten als het weer het toelaat.
Ga vandaag een keertje testen of ze alle hooi wegwerken als ik ze op de paddock voer. Als dat lukt kan ik daar af en toe een portie geven, in overeenkomst met de stalbaas.
Voor mijn weiland ga ik polsen om nieuwe schuilhokken te zetten en een deel te bestraten of te voorzien van rubber tegels waar het nu ook modderpoel is door water dat niet weg kan.
Kim_Evendi schreef:Nikass schreef:Kim-Evendi is Uithoorn te ver? Wat zijn je verdere wensen? Bij Uithoorn heb je een stalletje waar de paarden altijd buiten staan (Eén groeps buiten verblijf met schuilstal) het hele jaar door. Ze hebben volgens mij wel een wachtlijst.
Uithoorn is helaas een beetje te ver weg.
Verdere wensen, tja, goede uitrijmogelijkheden (ivm endurance training) en het liefst ook een rijbak.
Ohja, in de meest ideale situatie staat mijn pony 24/7 in een grote paddock/uitloopstal met véél ruwvoer, maar ik ben flexibel.
Nikass schreef:Er is een leuke stal vlakbij Aerdenhout, volgens mij is dat in Vogelenzang ofzo (???) daar staan de paarden veel buiten.
fokfanaat schreef:judith370 schreef:Hier staan alle paarden ook in de regen buiten, zonder te miepen en zonder dekens,
ook de kwpn'rs en de nrps merrie
Vraag me wel af hoe je dat doet met rijden, ze je hem warm/bezweet, weer in de regen zonder deken?
tine10 schreef:Isegrim schreef:En ja, er staan ook gewoon KWPN-ers en andere watjesbij ons.
Dit is niet zo aardig. KWPN-ers zijn geen watjes, zijn meestal de bazen. Onze KWPN-er staat al jaren dag en nacht buiten hoor. Wel met deken, maar dat is eigenbelang. Met wintervacht hoef ik niet in de wedstrijdring te verschijnen. Onze Welsh is wel een tut (wat niet betekent dat alle Welshen tutten zijn!) maar goed, als het regent kan hij schuilen in de tent en dat doet hij (als enige) dan ook.
Waratje schreef:Dan deugt er iets niet aan die schuilstal van jullie. Onze buitengroep maakt ruimschoots gebruik van de schuilstal, bij veel regen vaak zelfs hutje op mutje en het is een redelijk diverse groep paarden. Degene die meestal het eerste binnenstaat bij regen is trouwens de Welsh Cob die zo ongeveer de beste waterdichte vacht van het zootje heeft
joyce B schreef:heeft de schuilstal voldoende uitzicht over het terrein?
Ik merk dat de paarden vooral open stallen, met zicht op de paddock of de wei, prettig vinden. Mijn stal heeft rondom ramen en deuren (met veiligheidsglas) en wordt heel veel gebruikt. Mijn vorige inloopstal was helemaal open aan de paddockkant en die werd ook heel goed gebruikt.