Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:26

emr schreef:
ponyparadijs schreef:
Maar wat nou als dat niet de reden is dat jij het paard mag rijden?

Je bedoelt als de reden is dat de eigenaar het financieel niet kan redden?

Nee ik als eigenaar stel mijn paard beschikbaar aan de bijrijdster. Niet omdat ik geen tijd, geen geld of geen zin heb. Maar omdat ik van mening ben dat ik een fijn sportpaard heb, en deze graag ter beschikking geef aan fanatieke gemotiveerde amazones (of ruiters) Dat is een hele andere reden dan dat hier iedere keer genoemd wordt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:28

Melisding schreef:
Ik vind het niet hoog aangezien ze ook lessen van mij krijgt. Ik help d'r altijd met wedstrijden en ze hoeft alleen te mesten. Voeren en de rest wordt gedaan. Mijn stalling is trouwens rond de 350 P. Maand. (Ja ik weet het dat is duur) ook zijn er in deze omgeving veel die 60 euro vragen voor 1 dag in de week en dan moeten ze zelf een zadel ook kopen.
Maarja het zal ook wel heel erg verschillen in welke omgeving je rijdt.

Het is überhaupt niet hoog als jouw bijrijder het er gewoon mee eens is!!

Bijrijders hebben, hoe je het ook wendt of keert, nu eenmaal niets te eisen. Als ze het niet eens zijn met het gevraagde bedrag, de stalling, de manier van rijden/verzorgen/voeren of whatever is dat absoluut hun goed recht maar dan moeten ze gewoon verder zoeken. It is as simple as that ;).

Maar goed mijn bijrijders en ik communiceren in een wederzijdse overlegsfeer.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:33

Dahlia schreef:
@ melisding:
Ik sta ook in de randstad :)
Maar wat anderen vragen is toch niet belangrijk?
Ook al zou iedereen bij mij op stal 100 euro per maand vragen, ik ben gewoon vrij in mijn keus.. En zou dat dus nooit vragen..

Maar ben je ook officieel instructrice dan? Dan vind ik een ander verhaal als ze les krijgt, dan zitten lessen er dus bij inbegrepen. Dat stond er niet bij ;)

Ik sta niet in de randstad... En ik vind dat wat andere vragen wel belangrijk is, omdat je dan een soort van indicatie krijgt. En natuurlijk ben je vrij in je keus, dat zal ik nooit tegenspreken. Ze is lid van de vereniging waar ze dus 1x P week les krijgt (zit in het bedrag) en ik ben niet officieel maar geef haar dus ook les. Dus vandaar mijn conclusie dat ze eigenlijk niets te klagen heeft over dit bedrag :) Overigens geef ik d'r persoonlijk de laatste tijd wat minder les omdat zij rijtechnisch erg vooruit is gegaan en de vrijheid kan gebruiken.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:36

Dahlia schreef:
Maar ben je ook officieel instructrice dan? Dan vind ik een ander verhaal als ze les krijgt, dan zitten lessen er dus bij inbegrepen. Dat stond er niet bij ;)

Als niet officieel instructrice zou het een ander verhaal zijn? De eigenaresse van het paard kent het dier door en door. Die weet vaak nog beter hoe dingen op te lossen als een instructeur die er alleen naar kijkt tijdens de lessen.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:39

Sees schreef:
Het is überhaupt niet hoog als jouw bijrijder het er gewoon mee eens is!!

Bijrijders hebben, hoe je het ook wendt of keert, nu eenmaal niets te eisen. Als ze het niet eens zijn met het gevraagde bedrag, de stalling, de manier van rijden/verzorgen/voeren of whatever is dat absoluut hun goed recht maar dan moeten ze gewoon verder zoeken. It is as simple as that ;).

Maar goed mijn bijrijders en ik communiceren in een wederzijdse overlegsfeer.

Ze is het er zeker mee eens. We hebben toen ze ging proefrijden ook alles heel goed besproken. Je laatste zin is trouwens echt het punt van hoe je vertrouwen op kunt bouwen en elkaar tevreden kunt houden, naar mijn mening dan.

Melisding

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:40

Trouwens komt dit topic niet voort uit ontevreden bijrijders/ verzorgers die hier klagen over het bedrag in plaats van het met de verhuurder te bespreken?
Sorry voor als het niet zo is! Maar zo komt het nu enigszins over...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:42

Soms snap ik dat ook wel hoor :d met 4 mensen 1 paard moeten delen, 60 euro moeten betalen (dus dan heb je max 2 dagen ;) en dan nog 1 dag moeten voeren en mesten minimaal :p Ow en het paard staat op een weitje en ze hebben een stukje afgezet om in te rijden :') dat kwam ik dus op MP tegen.. En dan staat er onder "Dat is heel goedkoop hoor, op een manege ben je meer kwijt." :') Dus mjah, snap het soms ook wel dat mensen gaan klagen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:44

Daarom denk ik ook dat de bijdrage afhankelijk is van de stalling en de faciliteiten maar zeker ook het paard waar het om gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:44

Meerdere bijrijders op 1 paard lijkt me sowieso al niets hoor.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:46

Hoeft geen ramp te zijn, maar met z'n 4en.. 2 ok... dat moet nog wel gaan... Meer zou ik ook niet relax vinden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:47

Mindim schreef:

Nee inderdaad. Ik heb soms al het idee dat mijn paard 'problemen' heeft met mij en bijrijdster. Niemand rijdt op exact dezelfde manier en ik kan me zo voorstellen dat dat voor verwarring kan zorgen. Ook in de omgang overigens, bij de ene mag je dit wel en bij de ander niet.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:49

Ik vind het zelf niet nodig dat mijn bijrijdster me betaald voor het rijden etc. Zij helpt mij toch uit de brand op de dagen dat ik niet kan en daarbij mest ze dan ook gewoon uit.
Paardje krijgt beweging, bijrijdster tevreden paard tevreden, ik tevreden..

Ik heb zelf ook heel wat bijrijdpaarden gehad en heb altijd gezegd ik betaal niet!! Als dit een probleem was ging ik gewoon op zoek naar een volgend paard.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:00

Ik vindt dat er 2 dingen heel erg met elkaar verschillen.
Bijrijdpaard of verzorgpaard.
Een verzorgpaard zie ik al een paard waar je voor zorgt maar ook de dingen eromheen en evt het berijden ervan ik vindt dit is iets waar de eigenaar blij mee moet zijn met zo een hulp.
Een bijrijdpaard zie ik meer als een paard die bereden moet worden en de verdere verzorging rondom het paard van de eigenaar zijn.

Voor een verzorgpony vindt ik dat je niks kan vragen.
Voor een bijrijdpaard vindt ik dat je daar best een bedrag (schappelijk) kan afspreken.

Verder vindt ik je moet kijken naar de dingen eromheen is er een binnenbak, buitenbak etc..

Ik heb momenteel een advertentie staan met bijrijder gezocht wegens tijd gebrek en extra beweging voor haar is altijd goed maar vraag geen vergoeding omdat ik blij ben als ik een goed iemand kan vinden.
Kan verschillende dingen bieden zoals 2x buitenbak en 1x binnenbak etc maar een vergoeding hoef ik niet omdat ik zelf ook gebruik van me pony wil blijven maken.
zal ik me pony verlease dan zal ik het wel doen en dan voor het stalgeld wat ik er zelf ook voor betaal.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:01

ponyparadijs schreef:
+ basisbrok moet je dan zelf je brok betalen?

ja, eigenlijk gewoon ervoor zorgen dat het altijd aanwezig is en klaar staat.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:04

ponyparadijs schreef:
Dahlia schreef:

Als niet officieel instructrice zou het een ander verhaal zijn? De eigenaresse van het paard kent het dier door en door. Die weet vaak nog beter hoe dingen op te lossen als een instructeur die er alleen naar kijkt tijdens de lessen.

Nou ik vind het wel degelijk een ander verhaal of je les krijgt van een goede instructrice of iemand die dénkt dat hij/hij goed les kan geven (begrijp me niet verkeerd, hier bedoel ik niet melisding mee! Maar dat er wel dat soort mensen zijn)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:20

Mindim schreef:

Ik heb 2 bijrijdsters op mijn paard rijden. Geeft geen enkel probleem. We hebben met zijn drietjes goed onderling contact!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:47

Als je allemaal de zelfde regels hanteert misschien niet. Alleen als iets bij de een wel mag en bij de ander niet, als de een meer op zit rijdt en de ander meer met de teugels, dan lijkt me dat zeer verwarrend voor een paard. Wordt misschien gestraft om wat hij bij de een niet mag, terwijl de andere het toe staat. Het ou mijn voorkeur niet hebben in ieder geval en ik geloof ook niet dat het voor elk paard geschikt is. Jij zelf rijdt ook nog op het paard?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:52

Dahlia schreef:
Melisding schreef:
Ik vraag 100 euro P.m. Voor 2 dagen. Bij ons op stal vraagt iedereen ongeveer die prijs. Paard onderhouden is al duur zat en zij mag al mijn spullen gebruiken, dus ik vind dat een vergoeding wel op z'n plaats is.

En als zij op vakantie is of ze kan niet rijden vanwege welke rede dan ook, dan zorg ik dat ze die dagen een andere keer in kan halen. En als ik niet kan, dan mag zij die dagen gaan zonder te betalen.

Dat vind ik ook erg hoog.. Ik vind 50 euro per maand zat voor 2 dagen. :)

ben ik het ook mee eens.
als je 100 euro pm betaald betaal je zowat 1/2 van de stallingskosten? ( bij mij dan)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:54

Het ligt er ook aan wat voor faciliteiten er op stal zijn, lijkt mij.
Bij een boertje met alleen wei en een inloopstal zul je geen 100 euro per maand betalen om 2x per week te mogen rijden. Maar als het paard op een volpension stal staat met binnenbakken, instructie, springmateriaal, kantine, etc. etc., dan lijkt me 100 euro een koopje. Dan heb je het écht niet over de helft van het stalgeld (en al zéker niet over de helft van de maandelijkse onderhoudskosten!).

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:57

Meestal is bijv. een manege nog duurder dan een verzorgpaard , dan mag je ook niks behalve rijden en ik neem aan dat de meeste mensen die een verzorgpaard zoeken toch echt voor het paard gaat en niet er voor gaat om te rijden? Naja zo was ik toen ik nog verzorgpaarden verzorgden.. nu heb ik inmiddels al dik 2jaar eigen paarden...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:58

Nou, dat weet ik niet...
Als ik een bijrijdpaard zou zoeken, dan zou dat vooral zijn om lekker te rijden en te frutten en niet om stront te scheppen of te voeren. En daar zou ik ook bést voor willen betalen :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:00

Nee maar ik bedoelde ook , om lekker met de pony bezig te zijn.. gewoon poetsen en die dingen. En niet hoi paard , zadel eropknallen en weg wezen?
Ik zou niet graag zo'n iemand hebben hoor als verzorgster

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:00

100 euro vind ik niet normaal!
Dat ze iets vraagt omdat je natuurlijk op haar paard rijd, oke, maar 100 euro?!

Tuurlijk, een paard rijden is super leuk, en daar hoor je geld voor te vragen, maar als jij ook andere dingen doet zoals uitmesten en poetsen, nee, dan zou ik geen kosten vragen.
Je verzorgd het paard toch samen met haar?

nazdarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:11

woow wat veel.
ik leas zelf ook een pony.
Myn eerste leasepony was voor 3 dagen in de week, hoefde niet uit te mesten, gewoon poetsen en rijden. maar mocht het erf niet af. een goede bak ter beschikking. hiervoor betaalde ik 50€ (fjordxfries)
mijn tweede lease pony was voor 2/3 dagen in de week, de eigenaar was flexibel dus soms een dag extra nog. ik mocht er alles mee, en reed L1 dressuur en springen. ik had een binnenbak tot mijn beschikking.hoefde ook niet uit te mesten hiervoor betaalde ik 60€ (kwpnxoldenburg)
mijn huidige lease pony leasse ik volledig 6/7 dagen. ik mag hem beschouwen als mijn eigen pony. doe er dus alles mee wat ik wil, tenzij de eigenaar dat niet wil. hiervoor betaal ik 100€ ze zijn bezig met een binnenbak te bouwen en dan moet ik als ik van de binnenbak gebruik wil maken 30€ extra betalen. (kwpn)

afhankelijk wat voor stalling het paard heeft, als alles erop en eraan zit is het misschien opzich wel waard die 100€ maar ik zeg niet doen!!! 50/60€ is een netjes bedrag aangezien het een recreatie pony is. het uitmesten hoort bij het verzorgen vind ik zelf.
ik zou nog eens goed met haar gaan praten en onderhandelen. te duur!! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:11