Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:03

Denise_84 schreef:
Als je leest zou je zien dat ik helemaal niet zeg dat het je niets kan schelen. Dat is niet eens het punt van discussie, dat maak jij er van.

Het enige dat ik vreemd vind is dat je het nu erg probeert te nuanceren. Je zegt dat hij nu met 21 paarden staat waar voortdurend paarden uit worden gehaald om te rijden e.d.. Daar schiet hij van in de stress en dus moet hij in een kleinere groep? In een kleinere groep worden toch ook wel eens paarden uitgehaald?

Of wil je hem alleen verkopen aan iemand die een koppeltje paarden heeft staan en ze nooit uit elkaar haalt? Dan moet je dat zeggen toch?

ik nuanceer niks,ik zeg alleen hoe die nu is, waarom zou ik wat anders zeggen?ik zoek juist een blijvend huis voor hem...
en hij staat nu met 4 andere paarden in de paddock,maar er staan daar totaal 21 paarden

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:06

Denise_84 schreef:
Het gaat mij er alleen om dat jullie doen voorkomen dat het "enige" probleem het weven is. Verder vind ik het knap dat jullie dat zo zeker kunnen weten maar goed, daar ga ik maar even vanuit. Sorry maar ik krijg er gewoon een naar gevoel bij. De eerste 30 pagina's is er weinig goeds te lezen over Amadeus en nu wordt hij onder dezelfde voorwendselen aangeboden als waaronder Yommie hem ooit heeft gekocht.

Yommie weet zelf hoeveel verdriet ze daarvan heeft gehad maar probeert het zelfde wel bij een ander. Natuurlijk zijn jullie wel eerlijk(er) in het weven e.d. maar jullie nuanceren het nu ineens heel erg terwijl het voorheen een ernstig probleem was. Ik kan me zelfs nog een post van een mede stalgenootje van jullie herinneren (sorry heb geen zin om 30 pagina's door te spitten naar die ene quote) waarin ze stelde het een heel irritant paard te vinden omdat ze zelfs haar eigen paard niet meer uit het land krijgt.

Geloof me, ik vind het echt super rot voor Amadeus maar wilde dit gewoon even kwijt. Jullie zeggen dat het in een kleine groep beter gaat maar intussen heeft Yommie ook al weken niet kunnen rijden omdat Amadeus niet alleen kan staan?

Overigens vind ik het wel vreemd dat jij (Tatjana) voortdurend voor Yommie reageert. Maar goed, dat moeten jullie zelf weten.

Ik wil hier heel even op reageren.
Het paard is namelijk gekocht als niet wetende dat het paard weeft, dit bleek dus wel zo te zijn en dat was dus de reden dat hij terug moest en daarom was er ook zoveel ophef over het weven.
Vanaf dag 1 had ik al niks met het paard, en toen wist ik zelf nog niet dat hij weefde want had dat hem toen nog niet zien doen.
Toen vond ik hem gewoon "irritant" en toen bleek dat hij weefde en dus terug moest vond ik dat niet zo erg..
Omdat het paard toch al weg zou gaan, heb ik mezelf helemaal afgezet van het paard en moest er eigenlijk niks van.. Als hij niet zou weven en Yommie had hem gehouden had ik mijn best misschien nog wel gedaan..
Maar omdat het paard toch terug / weg gaat wil ik er gewoon niks mee te maken hebben.. Het is een zielig hoopje paard, en als hij wat kleiner was zou ik hem graag helpen, maar als ik nu met hem zou gaan lopen, vraag ik me af wie er dan met wie aan de wandel gaat.
Maar goed dus vandaar mijn uitspraak over dat ik hem irritant vind met mijn paard in en uithalen, want dat kan ik dus niet in mijn eentje, ik vraag er altijd hulp bij want hij weet zich er altijd weer doorheen te walsen.. Hij moet leren respect te hebben voor mensen en dat heeft hij gewoon niet..
Als zijn probleem is "opgelost", dan geloof ik best dat je er een leuk paard aan hebt.
Laatst bijgewerkt door Zwaantje1985 op 02-09-09 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:08

Yommie schreef:
ik nuanceer niks,ik zeg alleen hoe die nu is, waarom zou ik wat anders zeggen?ik zoek juist een blijvend huis voor hem...
en hij staat nu met 6 andere paarden in de paddock,maar er staan daar totaal 21 paarden

:o

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:10

Nu snap ik er officieel geen hout meer van. Overigens baseer ik mijn post enkel op jou uitspraken:

Yommie schreef:
op zich hebben ze een top leven waar ze nu staan,alleen het probleem is dat er 21 paarden staan,en er steeds wel iemand is die ze paard pakt om te rijden..hij schiet dan in de stress...of als ik me eige paard weg haal..
Dus ik denk dat hij beter op ze plek is waar niet veel paarden staan..en door 1 iemand word verzorgt..nu zijn er meerderen..

Citaat:
nou het gaat er niet om hoe je met hem omgaat ,het is de situatie er om heen voor hem..paarden die worden weggehaald,verschillende mensen die hem binnen en buiten zetten etc..
hij moet gewoon naar 1 iemand toe..waar niet veel paarden staan en waar ze maatjes niet steeds weggehaald worden..
plus dat het voor hem goed zal zijn om regelmaat te hebben met rijden en poetsen etc...ik kan hem dat niet geven...

En waarom kun je hem geen regelmaat geven i.v.v. rijden en poetsen? Sorry Yommie, ik blijf bij mijn mening. Nu hij dus met 4 (of 6) paarden in de paddock staat zijn de problemen dus aanzienlijk minder? Verder is hetgeen je stalgenootje hierboven zegt ook niet waar? Dit staat nl. niet in je advertentie. Volgens je advertentie is hij hartstikke braaf aan de hand e.d.

Frozen

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:14

ik kan hem geen regelmaat geven omdat ik daar geen tijd voor heb,
en hij staat met tat_jan der paard,met zwaantje der pony,en met mij ouwtje en _anne der paard en met nog 2 merries..

dus 6 :)
maar er staan naast hem ook paarden...
en _anne kan prima met em lopen ,alleen zwaantje is gewoon een beetje bang voor reus omdat hij 180 is..dus dat ligt meer aan haar als aan reus:P

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:17

Geen tijd voor regelmaat maar wel een paard gekocht? Weet je dan niet dat paarden iedere dag verzorging nodig hebben?

Goed, dit is een discussie zonder eind. Ik denk dat mijn mening nu wel duidelijk is! Ik wens je i.i.g. heel veel succes en hoop oprecht dat Amadeus bij een goed adres terecht komt en dat jij hiervan geleerd hebt! Vanaf nu ga ik weer terug naar het stille meelezen :D

Succes!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:19

Yommie schreef:
en hij staat met tat_jan der paard,met zwaantje der pony,en met mij ouwtje en _anne der paard en met nog 2 merries..

en _anne kan prima met em lopen ,alleen zwaantje is gewoon een beetje bang voor reus omdat hij 180 is..dus dat ligt meer aan haar als aan reus:P

Nou niet alleen omdat hij 1.80 is maar omdat hij over je heen walst ;)
Als hij super braaf was had ik ook met hem willen lopen :D
Dus dat ligt niet aan mij
Laatst bijgewerkt door Zwaantje1985 op 02-09-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:21

Denise_84 schreef:
Geen tijd voor regelmaat maar wel een paard gekocht? Weet je dan niet dat paarden iedere dag verzorging nodig hebben?

Goed, dit is een discussie zonder eind. Ik denk dat mijn mening nu wel duidelijk is! Ik wens je i.i.g. heel veel succes en hoop oprecht dat Amadeus bij een goed adres terecht komt en dat jij hiervan geleerd hebt! Vanaf nu ga ik weer terug naar het stille meelezen :D

Succes!

hij word verder heel goed verzorgt daar,alleen heb ik geen tijd om elke dag te rijden op HEM...daarom vond ik het ook geen probleem dat hij wat vocht in zijn knieen had,ik hobbel misschien 3 keer per week,en het was ook de bedoeling dat _anne hem zou gaan berijden ,maar aangezien hij beter af is met 1 persoon ,is dat voor hem niks...
want door pietje buiten worden gezet..door pietje 2 binnen gezet..dan rijd yol er weer op..dan rijd anne er weer op..dat werk dus niet bij hem...

ik hoop dat je het nu een beetje snapt?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:23

Zwaantje1985 schreef:
Yommie schreef:

Dus dat ligt niet aan mij

gewoon een kwestie van opvoeding:P

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:26

Citaat:

Sorry nog 1 ding: dit bedoel ik dus met nuanceren. Jullie zeggen allemaal wat anders! Volgens jou (Yommie) is hij hartstikke braaf!

Verder nog even m.b.t. je laatste post: ik snap het niet nee sorry. Ik begrijp niet dat je een paard neemt met de intentie dat jan en alleman daar op gaat rijden. Verder geloof ik niet dat het weven wordt versterkt doordat verschillende mensen het paard buiten of binnen zetten. Net zo min als dat ik geloof dat een wever volledig kan genezen.

Nu houd ik echt mijn mond hoor haha! Veel succes 8-)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:31

Denise_84 schreef:
Citaat:

Sorry nog 1 ding: dit bedoel ik dus met nuanceren. Jullie zeggen allemaal wat anders! Volgens jou (Yommie) is hij hartstikke braaf!

Verder nog even m.b.t. je laatste post: ik snap het niet nee sorry. Ik begrijp niet dat je een paard neemt met de intentie dat jan en alleman daar op gaat rijden. Verder geloof ik niet dat het weven wordt versterkt doordat verschillende mensen het paard buiten of binnen zetten. Net zo min als dat ik geloof dat een wever volledig kan genezen.

Nu houd ik echt mijn mond hoor haha! Veel succes 8-)

jan en alleman?? alleen anne en ik en misschien soms tat_jana...das minder als een manege paard geloof ik...

en het is ook zijn karakter wat dus niet past aan wat ik hem dus kan geven...en dat hij door pietje 1 en pietje 4 word buiten gezet had ook geen probleem geweest als amadeus een normaal paard had geweest...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:32

Yommie schreef:

Ja, maar het is mijn paard niet he..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:34

Zwaantje1985 schreef:
Yommie schreef:

Ja, maar het is mijn paard niet he..

nee klopt,maarja uit de negatieve dingen over amadeus is ook wel iets positiefs te zeggen over hem...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:37

Yommie schreef:
nee klopt,maarja uit de negatieve dingen over amadeus is ook wel iets positiefs te zeggen over hem...

Daar ging het niet over :+

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:38

Ehhh dit wordt echt een beetje verwarrend nu hoor.. Hij loopt niet altijd netjes aan de hand ook niet bij ervaren mensen, gister wel omdat ik mij nu met hem bezig houdt. Verder was het toch niet de bedoeling dat ik er op zou gaan rijden Yommie? Ik vond een paard van 1.80 al niks ook omdat jij liever iets wilde van 1.60.. Maar daar gaat het nu niet om. Ik vind het een beetje uit de hand lopen allemaal eerlijk gezegd.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:00

Yommie schreef:
OKHannes schreef:
Je hebt nu verantwoordelijkheid voor dit paard en die moet je nemen. Als hij inderdaad niet goed is verdiend hij extra aandacht en controle.....! Dit paard heeft een behandeling van de DA nodig anders wordt t van kwaad tot erger. Inderdaad niet gek dat dit paard zich niet thuis voelt, hij heeft nergens steun. Dit tekent helaas in mijn ogen niet voor je.....Er is in dit verhaal maar 1 lijdende partij en dat is Amadeus. Kan helaas geen andere reactie geven....jammer

hij heeft helemaal geen aandacht nodig van een dierenarts...hij heeft gewoon een plek nodig waar die lekker tot rust weer kan komen...

en paard2009 jij weet ook niet waar je het over heb,je vriendin heeft mij gebeld?? terwijl er niemand heeft gebeld...en zo vertel je wel meer leugens hier...
maar dat geef niet ,de waarheid achterhaald het wel als iemand zelf naar amadeus komt kijken:D

Waarom doe jij zo aanvallend yommie?in pb doe je heel normaal tegen mij en op het openbare formum doe je beetje vreemd,netjes verwoord.
Als je nou eens goed leest had zij jou gemaild voor jouw nummer,en nadat ik het verkeerde nummer heb gebeld volgens jou reageer je heel erg dom met tsja ik heb meer te doen of zoiets.
Vind dit een rare manier van onderhandelen als je je paard wilt verkopen.
Over eerlijkheid gesproken de een zegt dat hij kreupel loopt en de ander zegt van niet van jouw stal,beetje vreemd.
En mensen nemen de moeite dit probleem van jou door te lezen en dan doe je zo aanvallend als mensen kritiek hebben.
Ik ga hier ook maar een eind aan breien ,jij doet alles met dit paard behalve hem rijden ,snap ik ook niet,dat is t enige waar hij geen problemen mee heeft?!

En meerdere mensen laten rijden op jouw paard omdat je weinig tijd hebt,snap echt niet wat jou bezielde een paard te kopen?
En nu is hij te groot want jij bent maar 1.60,misschien heel handig om even te gaan kijken voor je iets koopt.

En tat-jana verteld iedereen om bij intresse te komen kijken naar amadeus omdat er zoveel leugens over dit paard zijn ?
Deze wijze woorden had je aan yommie moeten vertellen voor ze het paard wilde kopen!

Hoop echt dat hij door lieve mensen met een groot hart wordt gekocht maar geef je weinig kans,het is in mijn ogen medisch niet in orde met dit arme beesie,en ja 1000 euro is veel te hoog,klinkt hard maar het is zo.

Afz iemand die niet weet waar ze het over heeft!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:09

Het beste kun je hier wat tijd in steken.. het duurt nu al 2 maanden? Stel je steekt hier nog een paar maanden in met deskundige hulp (die is op onze stal aanwezig).
Met grondwerk kom je echt heeeel ver met dit paard..

Gister is gezegd.. stel je neemt die paar maanden, dan kun je hem verkopen als goed, braaf rijpaard en kun je er zo weer 1750 / 2000 voor krijgen..
En zijn gedrag is op te lossen, het weven niet maar misschien kun je het wel verminderen..

Kijk, mij maakt het niet uit, ik ga binnenkort overleg plegen en vraag gewoon of mijn pony bij een ander kan, het paddock seizoen is bij ons begonnen (helaas, het gras is op). Paddock = minder ruimte en het gaat gewoon niet nu..

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:29

Zo Zwaantje1985 dan moet hij wel heel erg zijn wil jij je pony daarvoor ergens anders zetten.
Misschien is het handig amadeus op stal te zetten of op een stukje alleen,wel dat hij de anderen kan zien natuurlijk.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:39

Paard2009 schreef:
Zo Zwaantje1985 dan moet hij wel heel erg zijn wil jij je pony daarvoor ergens anders zetten.
Misschien is het handig amadeus op stal te zetten of op een stukje alleen,wel dat hij de anderen kan zien natuurlijk.

De redenen waarom ik dat wil;

Ik vind het gewoon vervelend dat hij onrust in de groep brengt.
Hij bijt
Hij dreigt
Hij plakt aan mijn pony, dus als ik haar er uit haal, gaat hij mee

Op het weiland is het ook vervelend, maar daar hebben ze de ruimte om groepjes te vormen en dan blijft hij meestal bij zijn eigen merrie..

Nu hebben ze minder ruimte en valt hij continu andere paarden aan, het is meer dreigen maar gister zat hij ook de hele tijd mijn pony te bijten waar ik bij stond.. Het lijkt wel verveling zo van ik heb niks te doen dus ik ga jou maar lekker bijten..
Tuurlijk gebeurd dat wel vaker in groepen, maar hij is continu bezig.. ik zie gewoon dat mijn pony erdoor geirriteerd is, ze houdt zoiezo niet van paarden die de hele tijd in haar buurt willen zijn. En Reus die zit net aan niet ín haar..

En ik wordt er gewoon gestresst van als hij zich weer door het draad heen walst als ik mijn pony er uit wil halen.. het is elke keer raak behalve als je met ze 2en bent..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:40

Nou paard2009 jij haald echt alles doorelkaar ..
en als jij iets zegt hier ,reageer ik daar op...als je iets per pm stuurd waar ik niet mee eens ben ,reageer ik..goed leuk of slecht..
en nee ik ben niet 160..dat is zwaantje! :+

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:42

Yommie schreef:
Nou paard2009 jij haald echt alles doorelkaar ..
en als jij iets zegt hier ,reageer ik daar op...als je iets per pm stuurd waar ik niet mee eens ben ,reageer ik..goed leuk of slecht..
en nee ik ben niet 160..dat is zwaantje! :+

1.65

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:44

Zwaantje1985 schreef:
Paard2009 schreef:

De redenen waarom ik dat wil;

Ik vind het gewoon vervelend dat hij onrust in de groep brengt.
Hij bijt
Hij dreigt
Hij plakt aan mijn pony, dus als ik haar er uit haal, gaat hij mee

Op het weiland is het ook vervelend, maar daar hebben ze de ruimte om groepjes te vormen en dan blijft hij meestal bij zijn eigen merrie..

Nu hebben ze minder ruimte en valt hij continu andere paarden aan, het is meer dreigen maar gister zat hij ook de hele tijd mijn pony te bijten waar ik bij stond.. Het lijkt wel verveling zo van ik heb niks te doen dus ik ga jou maar lekker bijten..
Tuurlijk gebeurd dat wel vaker in groepen, maar hij is continu bezig.. ik zie gewoon dat mijn pony erdoor geirriteerd is, ze houdt zoiezo niet van paarden die de hele tijd in haar buurt willen zijn. En Reus die zit net aan niet ín haar..

En ik wordt er gewoon gestresst van als hij zich weer door het draad heen walst als ik mijn pony er uit wil halen.. het is elke keer raak behalve als je met ze 2en bent..

dan word het inderdaad tijd dat je kitty weg haald zwaantje!
hij bijt en dreigt??
mens je komt net van vakantie terug ,en heb dat allemaal al weer gezien? waar vandaan het vliegtuig zeker?
en als Amadeus dan zo gevaarlijk is,waar zijn al die beetwonde dan?

hij plakt alleen aan sire,en niet aan kitty....maarja jij vind kitty een lieve newforrest van 19 jaar wat schaapmak is ,al eng om mee buiten te rijden ..dus tja waar praten we eigelijk over he!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:47

* houdt zich in iets te zeggen *

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:49

Tat_jana schreef:
* houdt zich in iets te zeggen *

nee hoor leef je uit...jij kent amadeus ook...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:02

dat is het probleem ook dat ik hem ken..
daardoor iriteer ik me suf om de reactie die oa zwaantje plaatst omdat ik hem nog nooit heb zit bijten en trappen,, enkelt lelijk kijken.. maar dat an die van mij ook ERRUG goed..

en ook die van zwaantje heeft mijne al een flinke trap verkocht maar is die pony daarom vals :n

ik zie gewoon zoveel meer in dit paard dan een lelijke shagrijn en dat is gewoon jammer dat ik dat niet kan laten zien via bokt ;(

ik ben oprecht verdrietig hierom,, en wil daarom ook niet meer reageren als er dit soort reacties worden geplaatst..
ik ga lekker naar stal toe :j want ik krijg hier alleen maar koppijn van..

dat arme dier heeft zo helemaal niks meer wordt alleen maar de grond in gejast :(:) verschrikkelijk sneu dit al maakt hij er niets van mee..
voor mij is hij net zo goed een paard van vlees en bloed net als die 20 andere paarden op stal :(:)