Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bluebeauty

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:10

@bella1; Ziet er mooi uit!
Hoeveel grond heb je in Italie?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:56

bella1wjnmk schreef:
ik verhuis over 4 jaar naar Italie en ik ga dit maken:
Afbeelding

rijbak is wel erg groot getekend
er staat zoals op de tekening dat je toestemming moet vragen om de paarden te aaien en voeren.. dat is zodat mensen niet het verkeerde eten geven..

Moet het niet zijn: "Ask for permission before petting or feeding the horses!" oid?

*sorry kon het niet laten :+ *

Misschien kun jet een printscreen maken van google maps? Dan zijn de verhoudingen van het land iig beter :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:01

Ik vond nog een paddock paradise video op youtube

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:04

deel het met ons arabesk :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:27

De Nederlandse website over Paddock Paradise door Marja is klaar!
Zou leuk zijn als jullie je Paddock Paradise daar bij zouden zetten!

http://www.paddockparadijs.nl/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:00

Ja gave site hè , heeft ze echt goed gedaan !! +:)+

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:33

Zo'n paddock Paradise ziet er toch wel gaaf uit :D
Zo komen paarden veel beter in hun oorspronkelijke leefomgeving. :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:43

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:47

Ziet er leuk uit, maar vind je dat niet eng met zo'n kleintje erbij ??

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:39

wow safiera geweldig!
Hebben jullie die zelf aangelegd? zo ja hoe hebben jullie dat gedaan?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:51

heel mooi zo met die vijver. ik neem aan dat hij niet gelijk heel diep is, dus dat veulen niet zomaar zal verdrinken.. toch?

hebben jullie t allemaal met vaste paaltjes? Want ik huur namelijk 2 weien (2 vierkante) en alleen de bestaande omheining is vast. de rest zijn allemaal prikpaaltjes. En mijn jaarling presteerd het nou dus steeds om onder of over die draadjes te gaan, en dan lekker in het hoge gras te staan :D
Want die kale paden zijn niet leuk meer......

Maar vroeg me dus af of er meer zijn met prikpaaltjes, en of ik dan als enige zon lintrespectloos-paard heb :P

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:58

stroom erop zetten dan leert ie wel respect te hebben voor lint..

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:14

zijn er nog meer mensen die hun paddock paradise in een "u" vorm hebben? Na bijna 2 weken snappen mijn paarden nog niet hoe ze van het ene uiteinde naar het andere uiteinde moeten komen. Ze snappen niet dat ze moeten omlopen en staan maar te kijken bij het ene uiteinde als ze naar het andere willen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:16

@FahyaFemke: Ik heb de wei ook verdeeld middels prikpaaltjes. Als ze er door lopen is of je stroom te weinig of je moet de draden minder ver uit elkaar doen.

@bluebeauty: sneu, maar op zich wel grappig.
Volgens mij doen ze gewoon wie de langste adem heeft ;)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:18

er staat stroom op
altijd :) maar zal wel te weinig zijn dan. De vaste draad heeft altijd stroom, en daar zet ik mijn prikpaaltjes via een handsvat ook mee onder stroom, dus dan word het natuurlijk steeds minder.. of niet? Meer stroom er op gaat niet, is van de boer.

ze heeft alleen al een dikke bos manen (friesje) en staat er dus onderdoor te eten. Maar ik denk ook dat het komt omdat prikpaaltjes meeveren. Vaste palen houden de draden natuurlijk strakker...

De haflinger in een wei verderop, zelfde huurland zegmaar, die staat ook onder de draad door te eten, tegen het draad aan, maar dat draad is vast en staat strak. En als ik zon pad maak, kan ik de draden nooit zo strak trekken, want de draden gaan de bocht om.. en dan trek ik de bochtpaaltjes krom.

Oh ik krijg ineens een ingeving (haha) ik kan 1 draad maken tot de bocht, vastknopen dus, dan kan ik 1 lange draad recht strak trekken. En dan weer nieuwe draad vastknopen tot volgende bocht enz enz enz.... slim?

Oh en bij mij loopt hij ook niet rond, dat gaat niet. had ik deze wel eens laten zien? dit was mijn planning. ik zal zo uploaden hoe het nu staat.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:20

Nadeel van prikpalen op de hoeken is idd dat je niet strak kunt trekken. Ik heb daarom op mijn diagonale lijn wel 2 houten palen in de grond zitten zodat ik deze tussenlijn wel goed strak kan trekken.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:24

kan ik echt niet doen, als ze moeten maaien,spuiten,strooien of wat dan ook dan moet het hele weiland leeg zijn. Mijn schuilstal heb ik al illegaal neergezet, maar daar willen ze best om heen rijden. Maar als ze moeten gaan slalommen om af en toe een paal denk ik dat ze me liever er uit zetten ;)

hier de huidige situatie. Ze zijn weer van de 2e wei af (de linkse) die mag nu bijkomen. Ook rond het stalletje mag alles even bijkomen. Ze staan nu op roze en/of blauw dag en/of nacht.
Afbeelding

dat licht groen gearceerde van vorig plaatje is er nog steeds. Vergat ik er nu bij te doen. Dat is hooiopslag/mesthoop/konijnen-chill-hoek.
Strookbegrazing is bijna klaar(tot de hoek) en dan mag het pad weer helemaal open. Of ik dat tegen de winter pas doe, of gewoon nu al ben ik nog niet uit. In de zomermaanden loopt het namelijk nogal storm hier met toeristen, dus heb ze liever niet aan de zijkanten van het weiland.
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 23-07-09 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:26

Ik heb ook de buitenkant vast palen en de track prikpaaltjes. Ik heb een weiland van 100 x 20 meter en op de hoeken vaste palen staan en op de lange zijde 2 vaste palen tussen de prikpaaltjes. Dan kun je best goed strak trekken.

edit: Ik zie nu dat dat bij jou dus niet kan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:00

@FahyaFemke : misschien is het een idee om iets in te graven wat gelijk aan het maaiveld stopt maar waar je wel een houten paal in kunt zetten. Denk bijv. aan een ingegraven stuk PP-buis van 10 cm . Dat hoeft niet meer als 50 cm te zijn om toch genoeg houvast te hebben om de kracht van de draden op te vangen.
Dan til je die er zo uit en hebben ze nergens last van want komt niet boven het maaiveld uit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:59

hier was de boer ook al niet zo gecharmeerd van mijn paaltjes manie :P Hij maait met dubbele maaibalk, dus zo'n 10 a 15 meter breed! Hij kon mijn pad niet maaien en heeft daar het gras dus laten staan. Moet nu nog zien dat de paarden dat kort eten voor het te nat wordt. Ze lopen op het moment op het weitje naast de bak en dat gras krijgen ze al met moeite op. Dan heb ik nog een stuk van zo'n 1800m2 waar het gras al weer hoog staat wat ook nog kort moet :P Dat had ik achteraf gezien beter mee kunnen laten maaien. Maaar vorig jaar werd het ineens zo'n lange tijd droog en groeide er niets meer en wilde niet het risico lopen dat ik zonder gras zou komen te zitten...

ps: ik heb wel gedacht aan van die paalhouders waarmee je schuttingpalen in de grond kan zetten, en dan zo diep ingraven dat ze er overheen kunnen maaien en rijden zonder ze tegen te komen.. Alleen kosten die zo'n 5 euro per stuk, en dat tikt wel aan als je tig palen hebt staan... Zou wel uitkunnen als je het alleen bij de hoekpalen doet overigens...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:57

joyce B schreef:
ps: ik heb wel gedacht aan van die paalhouders waarmee je schuttingpalen in de grond kan zetten, en dan zo diep ingraven dat ze er overheen kunnen maaien en rijden zonder ze tegen te komen.. Alleen kosten die zo'n 5 euro per stuk, en dat tikt wel aan als je tig palen hebt staan...
Maar die kun je niet zo diep de grond in zetten, want dan heb je óf geen diepte genoeg in je paal óf je raakt de aansluiting met de paalhouder kwijt.
Mijn oplossing is minstens zo simpel en wel zo makkelijk omdat je elke gewenste diepte zelf kunt bepalen én voordeliger.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:20

met die PP-buis bedoel je dan regenpijp oid? Dat je die ingraaft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:44

Ja regenpijp is prima, zolang je maar de juiste maat neemt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:26

maar wiebelt zon paal dan niet heel erg? of precies een buis zo om de paal heen, strak. en dan de grond in.
hmm.. slim!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:57

Je moet de binnenmaat van die buis natuurlijk wel een beetje aanpassen aan de maat van de paal en de diepte die het geheel de grond in gaat houdt wel verband met de 'beweging' die je in de paal houdt. Het is ook een noodoplossing :D Maar wel eentje die werkt :)