Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 00:13

Azmay, mooie ring! Die vriend heet nu mijn man he?! Hahaha Heeft bij mij maar een jaar geduurd voor ik dat wel kon onthouden hoor. ( na 18jr mn vriend )

Robijntjah, leuk!! Komen vast nog zat mooie foto's aan.

Maartje, dat is wel jammer. Volgende keer weer beter dan.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 02:13

Gefeliciteerd Azmay, ik had het ook helemaal gemist geloof ik!

Vrijdag is het zover... Nordic gaat naar huis :(
Vliegt om 5:45 vanuit Seattle naar Memphis en van daar uit naar Newark. Ben heel benieuwd wat zijn eigenaar van hem vind!
Vandaag dus even netjes gewassen en getoiletteerd, want moet donderdag werken. Komt ie toch een beetje schoon aan... hij was nog braaf ook :D
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:13

Wat leuk, gefeliciteerd Azmay!

Sterkte met afscheid van knappe Nordic Libera. Hij oogt groot, wat is zijn stokmaat nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:53

Mooie ring zeg!

Wat een knapperd Libera, zonde om zo een te zien gaan lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:00

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:24

Wat een knappe inderdaad Libera, sterkte met afscheid nemen

Weten jullie nog dat Cheetah bevangen was en dat ik 2x de DA erbij had die zei dat ie een zweer had? Heb nu de rekening gehad. Had hoog ingeschat maar, auw, deze doet toch wel heel zeer voor een verkeerde diagnose... Zouden jullie volledig betalen? Of zal ik eerst nog eens bellen en mijn onvrede uitspreken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:30

Ik zou er zeker een telefoontje aan wagen ja....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:34

Libera, knap koppie. Afscheid is altijd lastig natuurlijk. Goede reis voor het paard!

Robijntjah, ik ga je topic bekijken zo

Maartje, dat ligt er een beetje aan wat er op de rekening staat, maar zou wel bellen als je ontevreden bent.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:44

op de rekening staat:
* avondvisite
* behanddeling + pijnstiller die hij toen gehad heeft
* gewone visite
* onderzoek/advies ( >;) )
* metacam

Ik heb op zich niet zo'n moeite met die avondvisite + behandeling en die metacam uiteraard ook niet, maar als ik 's ochtends bel dat hij 4 warme voeten heeft en ik voor de 2e keer aangeef dat ik bevangenheid vermoed, en de da klopt een keer op zijn hoef en concludeert dat het een zweer is... Ik heb nog nooit een bevangen paard gehad, had even niet op mijn netvlies staan dat het handiger was geweest als ie de zool had proberen in te drukken, zoals mijn smid daarna deed en bevangenheid concludeerde.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:32

Gefeliciteerd Azmay! Vind het ook een hele mooie ring <3

Ohh afscheid is nooit makkelijk Libera. Wat issie knap geworden zeg! :oo :+:

Eens even in je topic kijken Jolijn <3 Ben zo blij voor je!! You're living the dreammm!! :+:

Dat vind ik toch wel een pijnlijke rekening inderdaad Maartje.. zou er ook niet heel erg blij van worden.. en zou zeker toch wel even verhaal halen geloof ik...

Weten jullie nog dat we het een tijdje terug over muizen hadden? Nou.. volgens mij is er een dikke plaag bij ons... ze hebben al aan 2 van m'n dekens zitten knagen (Eskadron Dralons |( ), en in een andere deken zat gewoon een compleet nest. Nou hoorde ik gister geknaag aan hout, uit de richting van waar m'n mooie nieuwe kast staat... ja hoor.. trek die deur open, 10-15 muizen die wegspringen!!! En na wat zoekwerk, kwamen er nog een handje vol tevoorschijn.. zelfs op m'n bovenste plank, waar al m'n dekjes 'veilig' opgeborgen liggen, liep een muis!!! Álles uit m'n kast gehaald.. zeker weten dat er géén muis meer in m'n kast zit, en alles hermetisch afgesloten.... vanmiddag muntolie halen en een hoop watjes in m'n kast leggen met die olie erop, schijnen ze niet van te houden, en ik vind die geur echt heerlijk <3 Bij m'n voer zitten ze gelukkig niet!! :D
Zo moeilijk om ze echt iets aan te doen, want ze zijn zo kapotschattig!!!

Afbeelding

En arme Falencio is gisteren gecastreerd.. altijd zo'n happening, en vind 't toch zo zielig.. maar op een pensionstal hebben ze dan wel een mooier leven.. i.p.v. altijd maar over het hek te moeten kijken hoe de rest gezellig bij elkaar staat.. :(:)

Nog een beetje groggy _O-
Afbeelding

Maar al snel weer driftig aan het eten :9
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 12:36

Proficiat Azmay!
Gefeliciteerd Robijntjah. Leuk dier :)

Ohh <3 die muis! Wat schattig. Ik doe niks tegen muizen. Ik heb een aantal (buur?)katten lopen en verder merk ik nog geen schade. Ratten heb ik sinds de komst van de katten niet meer gespot.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:43

Ik zie hier vooral dode muizen :') En dan in de bek van de kat of van de hond.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:44

Hoe schattig ik ze ook vind, dat zijn wel de betere versies van muizen :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:10

Ik heb ook cintronella op sponsjes of watteschijven in mijn kast liggen
Dat houd de muizen toch goed weg. Ik heb ze ook eens in mijn dekens en dekjes gehad daar word je niet blij van.
Sporen van muizen vind ik momenteel niet maar hier is in de hele buurt een rattenplaag.Maar goed zolang ze van mijn spullen blijven kan ik er mee leven.

Gefeliciteerd Azmay
Wat heeft Noric een knap koppie Libera.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:12

superpony schreef:
Azmay, mooie ring! Die vriend heet nu mijn man he?! Hahaha Heeft bij mij maar een jaar geduurd voor ik dat wel kon onthouden hoor. ( na 18jr mn vriend )

Robijntjah, leuk!! Komen vast nog zat mooie foto's aan.

Maartje, dat is wel jammer. Volgende keer weer beter dan.

Dat gaat vast nog een hele tijd mis _O-

Poes vangt veel muizen maar vooral veldmuisjes dus daar heb ik in de schuur weinig aan.
De jonge ratten pakt ze ook en dat zou heel tof zijn als ze die gewoon buiten zou laten :+

Edit:
Net bij de buren pakketje gegeven wat hier stond, meteen zo brutaal om te vragen of de paarden hun gras mogen eten en jawel hoor. Ik heb er voor deze lente in ieder geval een paar honderd vierkante meter gras bij *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:39

Mer1980 schreef:
Azmay: van harte gefeliciteerd!

Robijntjah gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, wat zijn je plannen met haar?

Helemaal vergeten te antwoorden :+
Ze mag eerst wat minder puppy worden, we gaan gewoon lekker rustig een band opbouwen en een rondje langs tandarts etc. en als we dan zover zijn om te gaan beleren wil ik lekker km´s met haar gaan maken in het bos en wat basis dressuurmatig gaan rijden (tenzij het dressuurvirus me weer helemaal opslokt).

ooooh die muis Natasja :=
Zonde he, van die dralons, had ik ook ooit met mijn chocochip pink ;(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:51

Jaaa... ;( Gelukkig heeft m'n ma het nog enigszins weten te redden.. maar blijft zonde.. ze vinden het blijkbaar een fijne stof... ik ook -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:52

Dure stof ook _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:29

Ja dat ook vooral :') ;( Haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:41

Azmay, en wat dacht je van je achternaam? Mijn zoon was al 15 toen wij trouwde en wilde altijd dat ik dezelfde achternaam zou hebben. Maar eigenlijk had ik dara niet zo een behoefte aan. Toch hun naam als eerste gezet en mijn naam dan als tweede, maar niet echt veel aangepast. Als ik dus weleens een pakketje bestel komt dat nog op mn meisjes naam en zie mn man dan wel even denken. Maar hij zegt niks......Wel stotter ik na 7jr getrouwd zijn nog altijd als ik wel mn naam met hun naam noem.....

Toen ik pas getrouwd was stond ik ergens in een winkel en zei; mn vriend dit en dat. Toen zei mn moeder meteen; je man. Ik vond het zoooo raar.
Maar nu zou ik het inmiddels wel raar vinden om mijn vriend te zeggen.

Ik vond trouwen en alles niet zo leuk, dus mijn man heeft weleens gezegd; wil je dan scheiden en weer verkering? hahahaha Ik moet er gewoon niet teveel bij stilstaan.

Zonde van jullie dekens. Die van mij liggen in een kussen tuin kist ding, maar zal ze eens gaan bekijken.....
De rest ligt thuis in de schuur, maar hier ook weleens wat muizen poepjes gezien. De zakken honden en kattenvoer liggen daar, maar wel afgesloten. We zullen weleens wat morsen.

Mn pads liggen in de afgetimmerde bak. Zou die echt niet aangevreten willen vinden. Maar eerder weleens een wollen pad gehad die aangevreten was.

Het nadeel is dat bij ons geen katten lopen en de eigenaren ook nog weleens dagen vuil voor de deur laten staan ipv 10meter naar bak lopen. Ze jagen katten weg van de buren, maar ik ben er wel blij mee dat die rondlopen.

Ze vreten wel door alles heen. Ik had mariadistel zaad in een plastic emmertje en snapte niet waarom mijn man het zo raar had open gemaakt. Daarna vond ik stukjes plastic in het zaad en nog een dag later een heel gat in de deksel.

O, ja, we hadden ook snoepjes in papiertjes op stal liggen voor ons zelf. Die gingen echt snel op, dus zei steeds tegen mn man dat hij een vreetzak was. Pak ik de bak met het tuig en vind een hele berg kapotte papiertjes etc

En wat ze ook doen is eikels meenemen in mn laarzen

Utopia, wat een sneue man of het zo, hahaha Maar wel fijner voor hem. Samen lopen en spelen is toch leuker voor ze.

Wij hebben echt veel last van konijnen. Een tijd geen gat gehad, maar nu weer naast mn hooibak een gat met opening en uitgang, echt groot en diep. Levensgevaarlijk voor de paarden. Dicht gemaakt en mn hooibak erop gezet weer. Wordt daar wel echt suf van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:48

Ik wilde wel graag zijn naam, geen idee waarom eigenlijk. Die heb ik nu dus ook.
Mijn vriend man (daar ga ik al weer) had zelfs mijn naam wel over genomen als ik dat liever had gehad en die hecht er allemaal niet zoveel waarde aan :+

Hier heel weinig last van bijtschade, hebben wel veel rommel in de schuur van de ratten die van alles door het plafond laten vallen. Ding moet er echt uit maar is echt een onmogelijke hoeveelheid hout..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:03

Oh man konijnen, ja die zijn nog veel erger. Die heb ik helaas ook. De kat pakt ze niet, de hond wel, maar die kan dan weer niet bij de paarden :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:11

Konijnen heb ik hier nog niet gezien.

Wel een muis die langs het bed rende en daarna in de subwoofer bleek te bivakkeren :+ . Twee vallen opgezet voor de nacht en gelijk twee muizen gevangen. Geen goed teken :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:23

Hmm da's idd niet zo'n heel goed teken Marlies haha :oo

Hier vreten ze idd ook alles op.. als ik dan m'n kast weer 's leeghaal, kom ik ook allerlei papiertjes en stukjes plastic tegen... -O- En natuurlijk al m'n binnenvoering van m'n dekens.... _-:(
Maar nu watjes met muntolie in m'n kast gelegd en we hebben gif van de boer gehad... maar heb toch liever dat ze gewoon weggaan i.p.v. dood... :7 maarja... dat doen ze natuurlijk niet.. lekker plekje om een nestje te maken en een overvloed aan voer!

Ik heb het ook niet zo op trouwen en zie het geloof ik ook niet zo zitten om de achternaam van m'n vriend over te nemen :') Waarom, weet ik ook eigenlijk niet zo goed.. maargoed.. het hoeft gelukkig niet! :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:37

Daarom ligt al mijn muisgevoelige spul als dekens, dekjes e.d. voorlopig nog gewoon in huis tot ik een fatsoenlijke zadelkamer heb. Lijkt me zo vervelend als alles wordt aangevreten :/