Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:47

Wat leuk dat het zo goed gaat onderling!
Dat koppie :D

En succes met je nieuwe baan!
Spannend!

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:04

Dat koppie van die shet! <3 _O- Echt priceless!

Ik zou vandaag een buitenrit met mijn dochter gaan maken, maar durf het, na het akkefietje van gisteren met de fiets, toch niet aan. Wil eerst voor haar ook een airbagvest kopen. Dus ik ga nu naast haar mee op de fiets. Kunnen de honden ook meteen mee.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:18

Die meneer is wat mest komen halen. Zo een grote kruiwagen of 4/5, blij dat er terug wat weg is. :)

Interessant die ecorasters!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:55

Fabster; airbagvesten zijn zeker heel fijn, maar bieden geen bescherming als bv paard valt of paard achterover klapt en je bent goed/stom genoeg om te blijven zitten er zijn ook 2 in 1 protectoren.
Ik ben dus een zittenblijver, de laatste keer helaas fataal. Gebeurt zeker niet bij iedereen, gelukkig, maar wilde er toch even op wijzen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:25

Ik ben me er van bewust, Avaluna. Maar deze pony is geen steigeraar, gelukkig. Maar hij springt wel ineens weg. En dochter springt niet altijd mee. In de hit-air kun je trouwens ook losse protectoren plaatsen. En dat is wel die van mijn keuze. Dus dat is een goede optie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:28

Wat is eigenlijk precies nou een airbag vest en hoe werkt het Fabster.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:38

Je vest is gewoon een bodywarmer met een patroon CO2 erin. Je koppelt het vest (patroon) aan je zadel en als je valt, trekt dat gekoppelde ding de pin uit de patroon en blaast hij in 0,1 sec op, zadat je dus land op een kussen, ipv je rug ofzo.

Het voordeel van een airbagvest, vind ik, is dat hrt gewoon een dunne bodywarmer is, die zelfs met warm weer (en een goed shirt eronder) prima te doen is. Bovendien zijn je nek en stuitje ook beschermd.

Nadeel is inderdaad dat als je niet los komt van je paard, de pin er ook niet uitgetrokken wordt en je dus geen enkele bescherming hebt. Sterker nog; als het paard op je valt, zal die patroon in je borstzak wel wat extra schade aanrichten aan je ribben.

Voordeel van een bodyprotector is natuurlijk dat je altijd beschermd bent op je romp. Ook als je niet los komt van je paard. Nadeel is dat je nek en stuitje niet beschermd zijn en dat het bij warm weer echt niet te doen is.

Is min mening in ieder geval.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:43

Fabster schreef:
Je vest is gewoon een bodywarmer met een patroon CO2 erin. Je koppelt het vest (patroon) aan je zadel en als je valt, trekt dat gekoppelde ding de pin uit de patroon en blaast hij in 0,1 sec op, zadat je dus land op een kussen, ipv je rug ofzo.

Het voordeel van een airbagvest, vind ik, is dat hrt gewoon een dunne bodywarmer is, die zelfs met warm weer (en een goed shirt eronder) prima te doen is. Bovendien zijn je nek en stuitje ook beschermd.

Nadeel is inderdaad dat als je niet los komt van je paard, de pin er ook niet uitgetrokken wordt en je dus geen enkele bescherming hebt. Sterker nog; als het paard op je valt, zal die patroon in je borstzak wel wat extra schade aanrichten aan je ribben.

Voordeel van een bodyprotector is natuurlijk dat je altijd beschermd bent op je romp. Ook als je niet los komt van je paard. Nadeel is dat je nek en stuitje niet beschermd zijn en dat het bij warm weer echt niet te doen is.

Is min mening in ieder geval.

Dankjewel! Ja ik snapte nooit hoe dat ding zich opblaasde maar met een pin dus! En als hij vol zit met lucht zou je hem zo weer opnieuw kunnen gebruiken?

Maar je kan dus eventueel zelf ook de pin er uit trekken, niet dat het me lijkt dat je da zo snel voor me kaar krijgt.

Bodyprotector heeft zo zijn voor en na delen wil zelf iets hebben wat me lekker zit maar bodyprotector geeft denk ik wel steun aan de rug? Ik heb snel dat ik krom
ga zitten..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:59

Ja, je kan de airbagvest hergebruiken. Nieuw patroon erin en je kan weer. En ja, je kan hem er zelf ook uit trekken. Is me wel eens gebeurd ook. Ik dacht dat ik hem ontkoppeld had, maar dus niet. Als ik normaal had afgestapt, had er nog niks aan de hand geweest, want jhet koort is in veervorm, dus dan gebeurt er niks. Maar ik ging eraf door mijn been over de hals te gooien en eraf te glijden. Daar kon hij niet tegen, dus toen trok ik inderdaad de pin eruit. Altijd lachuh tijdens je buitenrit... :+

Of zo n bodyprotector je rechtop houdt, kan ik niet zeggen. Maar is vaak een kwestie van er zelf op letten en je spieren in je rug ontwikkelen. Ik heb er zelf ook last van. Zak ook op rechts in. Ik heb daar soms, na een lange rit, evht last van gehad. Dus tegenwoordig probeer ik er meer op te letten.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:03

Fabster schreef:
Ja, je kan de airbagvest hergebruiken. Nieuw patroon erin en je kan weer. En ja, je kan hem er zelf ook uit trekken. Is me wel eens gebeurd ook. Ik dacht dat ik hem ontkoppeld had, maar dus niet. Als ik normaal had afgestapt, had er nog niks aan de hand geweest, want jhet koort is in veervorm, dus dan gebeurt er niks. Maar ik ging eraf door mijn been over de hals te gooien en eraf te glijden. Daar kon hij niet tegen, dus toen trok ik inderdaad de pin eruit. Altijd lachuh tijdens je buitenrit... :+

Of zo n bodyprotector je rechtop houdt, kan ik niet zeggen. Maar is vaak een kwestie van er zelf op letten en je spieren in je rug ontwikkelen. Ik heb er zelf ook last van. Zak ook op rechts in. Ik heb daar soms, na een lange rit, evht last van gehad. Dus tegenwoordig probeer ik er meer op te letten.

Gelukkig goed afgelopen! Bedankt voor de info.

Nee dat weet ik ook niet maar mijn hele lichaam is verkeerd, mn nek doet vaak zeer schouders en rug ben al na ziekenhuis geweest fotos gemaakt, mn onderug is heel hol maar kwestie van bekken kantelen, dus probeer wel op te letten maar vaak krijg ik dan last dan voelt het on natuurlijk.. Ook nog osteopaat geweest en hij vond mijn klachten erg op wipless lijken als zo goed schrijf, ooit flinke smak gemaakt op nek/hoofd met rijden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:04

Alles blijft natuurlijk met een flinke portie geluk verbonden. Hier gelukkig ook heel fijne en brave paarden, ben alleen eens op een vreemde gestapt en bleef te goed zitten...

Zou nu bij springerige paardjes voor zo'n 2 in 1 gaan, die zijn ook maar dun. Dochter heeft altijd aerowear als bp, die vindt zij het fijnst.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:06

avaluna schreef:
Alles blijft natuurlijk met een flinke portie geluk verbonden. Hier gelukkig ook heel fijne en brave paarden, ben alleen eens op een vreemde gestapt en bleef te goed zitten...

Zou nu bij springerige paardjes voor zo'n 2 in 1 gaan, die zijn ook maar dun. Dochter heeft altijd aerowear als bp, die vindt zij het fijnst.

Jaa natuurlijk, mijn paard heeft niet echt streken onder t rijden maar meer met opstappen toen t mis ging, denk ook mijn eigen schuld. Toen ook hard gevallen op mijn zij, voelde echt alsof geen lucht meer kreeg..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:08

Het kan zijn dat je er met bp ook wat bewuster van wordt om rechtop te gaan zitten.

Echt rechtop gaat met een korset; volgende week starten ze bij mij met aanmeten, maar is ook heel andere problematiek en behandelingen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:08

Jij hebt wel erg veel pech gehad, Avaluna! Echt vreselijk!

En inmiddels stap ik ook niet meer zomaar op vreemde paarden. Is de leeftijd, denk ik...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:11

avaluna schreef:
Het kan zijn dat je er met bp ook wat bewuster van wordt om rechtop te gaan zitten.

Echt rechtop gaat met een korset; volgende week starten ze bij mij met aanmeten, maar is ook heel andere problematiek en behandelingen.

Okee bedankt voor je reactie.
Ik heb al moeite met mijn houding met gewoon zitten of staan..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:11

Ik zei dat ook altijd, 10 jaar ook niet gedaan, alleen bij proefrijden van mijn paardje, voelde meteen goed; heb er net geen half jaar van mogen genieten, zo'n fijn dier...
Beroemd trouwens, want zij is de moeder van een vrij bekend bokt paard ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:15

Korset gaat natuurlijk ook ten koste van je spieren. Bij mij zetten ze wekelijks zo ver mogelijk al mijn wervels weer goed etc. Zal ook altijd scheef zijn; ik ben rolstoelafhankelijk, maar kan door de aard van mijn letsel nauwelijks zitten; beetje zieke combi, dus :+ . Heb al op de intensive korset geweigerd; hey ik kon mezelf al niet bewegen, nu blij, hoop ik.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:24

Pff klinkt wel heftig zeg.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:39

Gisteren hebben we mijn nieuwe piepkleine fjordenmans opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:50

Heerlijk! <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:57

Wat leuk! :D Veel plezier met je nieuwe aanwinst :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:08

Ik wil ook weer een Fjord <3

Verzamelwoede overal :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:13

Azmay schreef:
Ik wil ook weer een Fjord <3

Verzamelwoede overal :+

ik zeg doen :D

Overigens heb ik nooit warmbloedpaarden gehad, altijd koudbloeden :) Ik blijf een ponymeisje.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:59

Ik ook. Bijna allemaal koudbloeden. 1 kruising fries met AES. Dat is wel een bloederig type. Hij wordt nu wel leuk, maar doe mij maar een koudbloed, inderdaad.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:01

Gefeliciteerd! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!