Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:25

Anke gefeliciteerd met je verjaardag, leuke dag gehad?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:29

Fabster schreef:
Tof, kipjes onder je bank door. Hoop dat ze daar niet te veel poepen. Dan zit je daar niet meer lekker met je boekje :=

Daar is over nagedacht hoor onder de houtenvloer zit zandgrond , dus schoonspuiten en geregeld bijhouden met schoonmaken geen probeem ;-)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:32

meggiemeg schreef:
Mag ik ook nog doen maar heb nog geen zin genoeg om er aan te gaan beginnen. Moet eerst nog even de juiste handschoenen zien te vinden tegen de doorns. Heb gewoon een schop onder mijn kont nodig :o

Ik heb bij Van Cranenbroek braam-proof handschoenen gekocht. Soort leren ding; je hebt er geen gevoel mee (even de snoeischaar oppakken leverde een soort cartoon op), maar braamstruiken ermee beetgrijpen lukt prima. Ik zal ze morgen als ik er aan denk even op de foto zetten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:07

dynamiek schreef:
[ [url=m/glxJZp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5ZvT37.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCYNBl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hVpbSB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vRtdSm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GbGCry.jpg]Afbeelding[/url] ]
Water koud vandaag, weer geklust aan de varanda en het kippenhok. Ze hadden nog geen buitenren en wij geen varanda, dus we kwamen op het geweldige idee dat de kippen onder de varandabank door moeten om bij hun buitenverblijf te komen. Geeft een erg leuk geluid als de kipjes onder de bank door tippelen en je op de bank zit :-) we zijn nog niet helemaal klaar.

Zo dat is een knap hok.Die van mij zitten in een schuurtje en wij doen altijd zodra het schemert het hok dicht en s'morgens rond 8 uur weer open.Ik heb al een vos in mijn hok gehad,en laatst moesten we s'avonds door vanuit het werk en we waren om 23.00 thuis had er een Marter in het hok gezeten 1 van mijn dure dikke kippen dood :-(

De vos weet ik zitten die heeft een hol langs de rand van mijn weide.Soms zie ik hem s'morgens spelen.Volgens mij komt hij het kattenvoer van de stalkatten eten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 00:09

Ja heerlijk genoten van het weer.
Morgen zwemmen in Lommerbergen.

Mooiste moment vd dag: Bubbles tweede keer met pessoa gelongeerd.
Eerste keer was billen knijpen. Nu ging het al heel goed!

Afbeelding

Dunya eet graag bramen. Ik vind die struiken ondingen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 06:22

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:01

Wauw, dat hebben jullie mooi gemaakt hoor!
Ziet er proffesioneel uit!

Stal gemest.... Niet zoveel werk, gisteren de toko leeg getrokken.
De meiden mochten even op een klein strookje grazen, waren het er niet mee eens toen ze eraf moesten. Voor de zekerheid maar ff schrikdraad aangezet, ze stonden zo te dringen bij het draad.

Ik ga zo naar het bos... De boel staat al klaar ( trailer, ingeladen met zadels etc).
Ik weet niet hoe jullie dat hebben, vind het altijd nog spannend om met de trailer op pad te gaan.
Ik ga van de vier weken, zeker 3x op pad.... Ben altijd weer blij dat we veilig thuis zijn.

Met de hond gaat het weer prima, die hele kap niet om gehad... Die breng ik weer terug... Toch 25 euro zon ding.

Gisteren lekker ff langs de weg geweest, temperatuur viel me toch wat tegen, tegen de wind in.
Ik moet vd week ook nog maar es ff in de bak trainen... Komt er niet van. Ik kan daar vanaf 12:00 terecht, maar heb ( als ik vrij ben) meestal niet het geduld om het af te wachten.....

Fijne dag allemaal, wie weet scoor ik nog wat leuke foto's . Ik heb gisteren al heel wat mooie, leuke foto's voorbij zien komen.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:19

@Dynamiek: super mooi kippenhok/ren. Wij hebben van dat hout ook een veranda/terras, maar dat ding wordt behoorlijk glad als het nat is.

@beate: zonde van de kip, maar je mag blij zijn dat het er maar 1 was. Meestal moorden ze meteen het hele hok uit ;(

@monmaster: die wind was mij gister ook al tegen gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:04

Ik ben al in het bos geweest, maar alles is bevroren , dus een stapritje, maar heerlijk ontspannen en toch leuk om weer te weten dat met simpele gewichtsverplaatsing en lang teugeltje ik haar alle kanten op kon slalommen ...
Ik ben af en toe zo blond , dat ik echt een oh ja! Momentje had. :+

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:18

@Anke veel plezier met zwemmen in Lommerbergen (park is van mijn ex baas)

Vreselijk bramenstruiken onkruid wat haast niet kapot te krijgen is. Toen wij hier het huis kochten zat het langs heel mijn weide alle lint kapot doorgezakt enz. Maar wat een ruimte nemen die dingen in kreeg er twee meter extra land weer voor terug. Denk dat het jaren niet bijgehouden was.

@dd is de jouwe niet overdekt dan? Hier wel maar de regen slaat wel 1 meter in dus ik denk dat het ont algen wel goed helpt, we zullen zien.

Gisteren was het water koud niet gereden ga zo lekker maar een ritje doen. Kijk wel effe wat ik ga doen en waar rijden soms is het niet leuk om alleen te rijden. Ben altijd alleen maar gezelschap zo af en toe is best leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:30

Wij hebben een druivendak er boven, dus die is in de winter kaal :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:36

DubbelDun schreef:
Wij hebben een druivendak er boven, dus die is in de winter kaal :D

In het voorjaar verkoopt de action flessen ontalger dat werkt super heb altijd wat flessen op voorraad staan dan wordt je hout niet glad.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:45

Kids genieten enorm. Eerst lekker gegeten en nu in het zwembad.

En mama...die kan eindelijk weer eens een boek lezen.

Had een leuke plek voor Roosje gevonden. Nou ja eigenlijk hadden zij Roosje gevonden. Jammer genoeg hebben ze gekozen voor een opknaptinker.
De andere plek die goed leek, wil haar op proef. Dat is voor mij een no-go.
Dus met de verzorgster gepraat. En voorgesteld dat zij met Roosje aan de slag gaat. Dat wilde ze graag gaan doen. Dus voorlopig blijft Roosje gewoon bij ons!

Kids kwamen net langs gerend in hun identieke Frozen badpakjes!

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:53

Ook wel lekker geruststellend, toch, dat Roosje nog even blijft?

Lekker de kinderen laten uitwaaien bij Centre Parks. Leuk. Is hier ook altijd een succes. Hebben afgelopen jaar zelfs het kinderfeestje gevierd, bij de Kempervennen. Groot succes!

Vanmorgen zonder koorts opgestaan. Dus ik was blij. Naar buiten geweest om de paarden te doen en nu weer volledig verrot op de bank. Iets te vroeg gejuicht. Toch maar een ibu erin weer, want de mestkar moet nog leeg. Even ibu in laten werken en uitpuffen en dan gaan we maar weer....

Bij paarden aan huis moet je niet ziek worden....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:57

Afbeelding

Mijn toekomstige paddock :D
De linkse Tinker blijft gezellig, na et gras gaat het paardenstuk nog ong 30 meter doorlopen en waarschijnlijk mag ik een doorgang maken naar de schuur van de buren en daar mijn schuilstal maken :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:09

Lekker zwemmen,was vroeger erg fanatiek.Lekker mijn conditie op peil houden...Ben in 2008 voor het laats geweest op advies van mijn toenmalige Bedrijfsarts.Helaas moest ik er na 2 schoolslagen uit en ben op handen en voeten naar de kleedkamer gekropen.Moest ruim een week herstellen :+ Heb maar afgeschaft :x

Maar lekker zo die meiden in het water...geen kind aan en mamma kan ook mooi even relaxen :D
Fijn dat er meer met Roos gewerkt gaat worden,even de spanning eraf.

Braamstruiken groeien zo'n 5 meter per jaar :P

Fabster aan de beterende hand *\o/*

Azmay...dat zou nog eens fijn zijn :D

Hier wilden de jongens ook niet van het gras maar fructaan wordt te hoog dus ophoepelen.Had ze er al vroeg opstaan vanmorgen.Was gedraaid en opgehangen,hoopjes en hooi gedaan...jongens van gras gesleurd en nu ben ik klaar voor vandaag.Koek is op en voor morgen ook...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:18

Handig zo, Azmay, met zo n betegeld pad erin.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:59

Idd handig zo'n stuk betegeld. Altijd een droge plek.

Ja kids genieten enorm.

Ziek zijn is idd not done. Ze moeten dan toch gemest en gevoerd.

Vervelend als zwemmen veel pijn veroorzaakt.

Ja ik had er veel stress om. Wilde Roosje niet zo laten staan en twijfelde nog teveel om haar weg te doen.
Echter paard welzijn staat voorop en als een andere plek beter is...
Kreeg net een foto:
Afbeelding
Vlechten eruit, Roosje nieuwe coupe!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 13:48

Mooie krullenbol!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:24

Mooie krullen....
Heb je je Tinker nu verkocht? Ik heb nog niet alles bij gelezen...

Tochtje door het bos....
Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:51

Nope...heb haar twee dagen te koop gehad staan en toen gelijk weer weggehaald.
Werd overspoeld met reacties en nog meer twijfel.

Oh lekker op buitenrit!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:53

Eindelijk mijn zadel op marktplaats gezet. Gebeurt er toch nog wat nuttigs als je ziek ben. Ik heb heel wat spaanse zadels gehad. Ik vind ze echt zó lekker! Helaas past niks op Caj. Dus nu dus de Ghost. Voordeel van spaanse zadels is, dat je er niet zomaar af ligt. Daarom kan ik er maar moeilijk afscheid van nemen. Maar goed, hij past niet, dus ligt hier te verstoffen. Ook zonde. Maar toch een beetje met pijn in het hart, miet ik zeggen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:01

Nog van harte anke!

Weten jullie iets over gras?
Het zit zo. Vorig jaar zo rond september hebben de buren hun gras achter het huis niet meer gemaaid voor mijn pony's.

Die mogen dan, als de zomerwei op is, in de winter dat gras op eten.

Ik heb ze er echter nog niet op gehad ivm natte troep.

Nu vroeg ik mij af of er in dat gras ook veel fructaan zit met dit weer.

Het is dus oud gras. Ong 15 cm hoog.
Is wel paarden mengsel (was vroeger mijn wei, ingezaaid met paardenmengsel)
Niet bemest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:14

Dat vind ik een hele goeie Tamara! Ik zou denken een stuk minder dan afgesnaaid en kort gestressed gras, maar zeker weten doe ik dat eigenlijk ook niet en ik heb al helemaal nooit begrepen, hoe dat dan precies met de fructaan stijging en volgroeid oud gras zit...

Want ik heb hier natuurlijk ook een groot stuk erbij, waar best leuk gras op staat al, maar wat voorlopig nog zeikwater nat is, dus ik ben ook even heel benieuwd?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 15:18

Karev...hoe beter de kwaliteit van het gras en het onderhoud,hoe minder stress.Met dit weertype zou ik ze er echt alleen in de ochtend opzetten.
Mijn buren hebben super gras maar ook hier heb ik ze er om 10 uur afgegooid,ik neem geen risico.

Roosje lekker waar ze hoort :D

Fijn zo'n buitenrit :)

Fabster...je zou eens een IJslandszadel kunnen proberen...ze zijn wel plat maar op de een of andere manier heb je een enorm fijne en stevige zit in die dingen