Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:kehdra schreef:Ik ben op zoek naar een enveloppe (of rechthoek) slowfeeder met een Maas van 2,5 of 2 cm. Is zeldenrust de enige optie hiervoor? Google en oude bokt topic lijken daar allemaal naar te verwijzen.
Barefoot nederland verkoopt ook 2x2 moet je dan zelf een envelope van maken
amy495 schreef:https://www.paardeerlijk.nl/a-82957901/ ... escription
Ik heb deze voor mijn midibalen. Wel prijzig inderdaad, maar erg blij mee. Met 4 slopende shetlanders blijft hij bij mij al langere tijd netjes.
ellepel schreef:https://www.agrishop.nl/voss-farming-sl ... eeder.html
Deze is wel nette prijs..die hebben wij ook.
is betrouwbare site,leveren ook snel.
Maar wij hebben grote balen.
Als je kleinere balen er in doet zit het net wel wat ruim,maar ik ga er vanuit dat ze gewoon kunnen eten want bij ons word het hooi natuurlijk ook dan minder en de netten zakken wel mee.
Anders twee aanhangernetten aan elkaar knopen?
pmarena schreef:Op zich is het natuurlijk "gewoon" zaak om de baal heel goed dicht te houden of juist om hem te kunnen laten luchten zodat het niet gaat schimmelen. Heb je niks van een overdekt hokje waar je het droog en luchtig in uit kan spreiden zeg maar...?
Of de mogelijkheid om bvb. in 1 keer de helft van de grote baal er uit te halen en het plastic direct weer lekvrij dicht te plakken? Waardoor het dan hopelijk wel goed blijft...?
Wij hebben een aantal jaren van die ronde balen gehad van rond de 100kg, die je zelf nog goed kon rollen. We hadden al kunststof kuubskisten waar we hooi uit voerden. Hier was dan de aanpak om een nieuwe rol open te maken. Daar een laag van af te halen en dat in de brede, langwerpige envelop hooinetten te doen. En de rest van de baal in een "zak" van hooinetmateriaal te doen en die dan in de kuubskrat doen.
Je legt de krat op zijn zij. Rolt de hooirol-in-net er in, en zet de krat weer overeind. Kan allemaal prima in je eentje als je een beetje mans bent maar dat is het gemiddelde paardenmiepje wel