Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:07

Caily schreef:
Ik doe 10 dagen met aanhanger pure mest. Maar eerst had ik een grotere en daar deed ik ruim 2 weken mee. Aanhanger staat op verharding dus schoonhouden is niet lastig. En hij wordt opgehaald en terug gebracht dus ik heb er weinig omkijken na.

Ow dat zou ik ook wel willen, wij scheppen hem nu leeg bij de boer ^)

Volgend weekend gaan we eens super provisorisch een tijdelijke mestvaalt in elkaar flansen van hout oid, we willen een echt goede van beton oid aan gaan leggen maar dat zit er dit jaar nog even niet in. De mest elke keer bij de buren blijven brengen de de aanhanger leeg scheppen willen we ook niet dus maar even alles houtje touwtje doen dan maar :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 19:12

Dat deden de vorige mensen hier ook. En ze moesten daarvoor ook nog eens elke keer 5 eu bet as len. Daar had ik dus geen zin in. Dus hier en daar gedeeld op fb, "gratis af te halen". Binnen paar dagen was het geregeld, en nu staat er ook een aanhanger van hunzelf.

Zapje

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:29

Goed geregeld caily! :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:31

De mest composteer ik. ;)

Gisteren zijn de ecorasters binnen gekomen, heel fijn!
Afbeelding

Morgen heb ik les en daarna mijn nieuwe pony ophalen. ZIN IN!!!!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:48

Spannend antheman! We willen foto's zien!

Hier gaat de mest ook op een aanhanger. Hooi gooi ik er wel af en toe bij maar ik gebruik geen stro. Met 3 paarden rijden we de mest 1x per week naar een boer waar we het op zijn mesthoop scheppen. En met we bedoel ik nu voornamelijk mijn vriend. Ik rij 4x per jaar ofzo dus wat mij betreft is dit een uitermate werkbare regeling +:)+

En dan ga ik nog even trots zijn op twix. Vandaag naar het bos geweest en ze had er zin in. Wilde allemaal paden in waar ze nog nooit geweest was helemaal in the mood om het bos te ontdekken. Dit is het paard wat via de verkoopadvertentie tot me sprak! <3 uiteindelijk wel naar huis gestuurd om haar tegen zichzelf te beschermen maar ik ben blij! (En dus hard aan het trainen voor ons weekend)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:52

Shirley schreef:
Daar schrik ik ook van, dat kost je dus gemakkelijk 800-1000 euro per jaar :oo
Voor twee paardjes!

Nee joh.
Ik heb de container nodig van april(apr mei juni juli, en aug sep okt nov) tm nov.

2x 95 =190
16 10,- -30,-(1e 3 weken van elke container gratis)x2 260,-

450,' per jaar voor mij. Deel ik over 12 mnd 38,-( ik doe nl elke maand een bedrag opzij voor alle kosten op jaarbasis.

Het ophalen maakt het voor mij duur omdat de jongen die dat doet, 30 km verderop woont en een uur onderweg is naar mij met d tractor.

het is het me wel waard. Ik moest elke 5 dgn 5 km verderop mest brengen, aanhanger vol, krui mee, aanhanger leeg scheppen per krui. Met krui pad van 40 mtr af wat kats verreden was Door tractor, dus maanlandschap. .Was ik helemaal klaar mee..

Nu ff bijlezen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:56

Schrikken fabster! Sterkte met je hand.

Antheman nog wat te doen met de roosters.

Net terug van horse event. .1x maar nooit weer..wat een volk en wat een drukte..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:02

Haha Karev! Horse Event is wel een ding apart ja. Ben er ook 1 x geweest. Was het wel waard, want ik won 750 euro wat ik mocht besteden bij 1 van de kramen. Kwam dus bepakt en bezakt terug. Maar verder had ik er ook weinig mee. De dingen die ik leuk vind, daar ga ik zelf al heen. En de rest hoef ik niet te zien.

Beetje beurs nog, maar verder gaat t wel hoor :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:05

Het was prachtig opgezet hoor. Maar zo veel te druk. 10 km vl file voorde afrit kootwijk, waar geparkeerd moest worden. De pendelbussen die je daar brachten stonden in de file..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:10

_O- de pendelbussen aanpak schoot zijn doel ook wat voorbij, blijkbaar.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:21

Deed die bus dat maar :+

Ik heb toet nog de borst er uit geschoren net. Kan ze luchten..die was al zo warm..morgen nog wat verder, was nu nat van zweet..
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:25

Geinig, dat patroon heb ik bij Vliegje, mijn supershet, gedaan rond etenstijd .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:27

Hier in België waar ik woon verhuren ze zelfs geen mestcontainers helaas. Kreeg net een mail van iemand die een aanhangertje wil komen halen, met wat geluk zie ik die passeren dan is er terug iets weg. Ook een advertentie gezet ervoor, is de eerste die reageert sinds maanden dat het erop staat. Op facebook proberen te zetten maar de groepen hier in de buurt met gratis dingen vinden paardenmest blijkbaar niet tellen als item om gratis weg te geven :') .

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:32

Antheman schreef:

die staat ook vast al met een flinke jas aan?
Ik wil nog een streep vd buik ri uier er af. Daar zweet ze ook enorm..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:34

karev schreef:
Antheman schreef:

die staat ook vast al met een flinke jas aan?
.

Ja, niet leuk meer. Onder zijn buik ook wat weggehaald. En ik doe onder zijn manen altijd een streepje, hij heeft zo'n volle bos waar alles onder zweet en jeukt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:38

Toet heeft een boogje :D dus geen zweetmanen. Ik hou zo niet van die dikke bossen haar hihi

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:47

Hmm ik vond horse event altijd wel leuk maar het is nu te ver weg voor mij. En ik ben er jaren geweest en dan is het toch allemaal wel een beetje hetzelfde. Ik heb er één keer zelf meegedaan met mijn ruin. Nu al een paar avonden met mijn ruin gaan wandelen, hij is onverwacht braaf (hij komt zelden het erf af) Gisteren een superbuitenrit met mijn fjord gemaakt, wat een heeerlijk weer is het zaaalig (vooral 's avonds, zo mooi als de zon onder gaat, windstil, niet te warm, weinig beestjes......top!)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:49

Antheman ik ben wel benieuwd naar het resultaat van de ecoroosters. Super lijkt het me. Fotos van nieuwe pony ook welkom.

Wat een prijzen voor mestafvoer! Ik span denk ik de kroon met mijn tinker en mini heb ik een 500 liter container die me wekelijks 30 euro kost om te legen. Elke week....
Nu ik een mini erbij heb staan heb ik wel minder poep als met de a pony, maar nog steeds een hoop poep...

Hier helaas ook al 2 bolletjes wol. Bij mijn tinker dit jaar geen strak zomer tenue gezien.

Wel super blij dat de nieuwe mini Kleintje super goed matcht met Mojo. Ze zijn zo leuk samen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:15

Afbeelding

Afbeelding

Impressie van toen wij begonnen met het leggen van het eerste stuk met Ecorasters; erg blij mee.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 06:34

Mooi die eco-rasters... ik heb het toen gezien bij Stoeterij 't Ilperveld, echt fantastisch.

Ben blij dat de mest hier geen kostenpost is, alles wordt wel weer gebruikt. Deel composteer ik ook en gaat de tuin in en iedereen die wil hebben, komt maar halen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:29

Ziet er echt heel mooi uit de eco rasters. De stallen ook :j !

Veel verschillen wat mest betreft. Wij hebben een flinke mesthoop, gooi er ook gemaaid gras en wat tuinafval op. In de winter veel mest met vlas en wat stro, in de zomer alleen mest van het land. Laat het 1x p.j. ophalen door de loonwerker, kost 200,- per jaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:48

Mooi die roosters. Wat een werk ook maar heb je straks profijt van

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:01

Dat zou ik ook wel in een gedeelte van de paddock willen, die roosters.
Mestbult wordt hier jaarlijks leeggehaald door bevriende loonwerker en daarom geen kosten. Ook een paar jaar de compostmest uitgereden over de weide, maar kreeg met wat vochtig weer veel last van paddestoelen. Ben er daarom maar mee gestopt. Gras deed het er wel heel goed op..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:35

Hoi hoi zwaait hier ook weer eens, ben erg druk geweest met werk en volgende week ga ik zelf starten bij een nieuwe baan, ga lekker weer op kantoor zitten.

Ik breng mijn mest elke dag naar de overbuurman die laat een loonwerken na het hooien het over zijn weiland strooien. Alleen 2 weken geleden liet hij de mesthoop ook weg halen was de sint bernard hond onder het wiel van de mestkar gaan liggen ... Was opslag dood. Zo naar. Telkens als ik naar de mestplaats loop moet ik aan die hond denken.

Hier hebben de paarden heerlijk vakantie gehad op de weide en hebben veel plezier aan de schuilstal gehad ze stonden er heel vaak met zijn 3en in. Haha kon net qua ruimte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:47

Haha die ene foto van de shet achter die grote! Geweldig