Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:04

Ik heb 3 kruiwagen met kop er uit gehaald (niet alleen braam) en bij ons is dat een druppel op een gloeiende plaat, maar als je het niet een beetje bijhoudt groeit het boven je hoofd (letterlijk en figuurlijk :D ) en het was er lekker weer voor :)

@fabster: dit zijn wilde, daar komt niks aan. En uitroeien is haast onmogelijk.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:11

Mij kunnen ze niet "kraken" DD. hebben ze jaren geleden meerdere malen geprobeerd, maar ik ontspan zelf niet genoeg geloof ik? Ik weet niet meer precies hoe dat het nu zat hoor, maar toen hebben ze allemaal van die praktijk een poging gewaagd en lukte echt niet... :7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:20

Tegenwoordig hebben ze een apparaatje wat ze 'afschieten' en dat doet hetzelfde als wanneer ze handmatig kraken. Misschien is dat iets ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:21

:D Serieus?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:30

Mijn peut doet eerst masseren en dan kraken...alles vanuit ontspanning,niets forceren..Plopt het...fijn...zo niet...volgende keer,Vaak plopt de boel weer goed in de loop van die week omdat er toch al een hoop is losgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:35

Even voor mij hoor, want ik heb hier weinig tot geen ervaring in de laatste jaren; maar kan een fysio iets voor je betekenen als het ergens anders van komt? zoals bv kiespijn of stress/spanning, dan kan die toch masseren totdat hij/zij een ons weegt? Maar als je de oorzaak niet wegneemt, blijft de pijn in je nek toch terug komen? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:39

Volgens mij klopt dat wel, maar verlicht misschien wel de boel.

Ik heb ook wilde bramen. Komen gewoon bramen aan, hoor. Doe zijn trouwens lekkerder dan de tamme. Die zijn een stuk zuurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:43

Lekkah! Bramen, ik ben ze hier nog niet tegen gekomen, maar vroegah met buiten rijden in Madestein/Den Haag, was vlak bij een stoplicht een heel muurtje van wilde bramen. Vond Lona echt geweldig!! Die dook als ze de kans kreeg er rustig in, met mij op haar rug, om er flink van te snoepen.
:D :Y) :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:50

ohjajoh6 schreef:
:D Serieus?

Ja, de laatste keer dat ik er was krijg ik een hele uiteenzetting met de vraag of ik de nieuwe of de oude manier wilde :D

Als je kiespijn hebt moet je naar de TA, dan kan een kraker weinig voor je doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:52

wist ik niet dat dat zelfs al mechanisch kon. En ja ik weet dat ik dan naar de TA moet hoor DD, het was ook meer een voorbeeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:52

ohjajoh, ik ben ook niet te kraken..... Iets met te hoge spierspanning. Dit heb ik overigens van nature, mijn vader heeft het ook.

Wij hebben de meeste bramen rondom het terrein uitgeroeid, maar hier en daar piept er af en toe weer wat omhoog. Bij ons zitten er wel bramen aan, maar ik heb ze niet gegeten. Misschien dat ik dat dit jaar eens ga proberen. Aan de achterzijde van ons perceel hebben we ze nl laten staan, zijn goede "dievenopafstandhouders", ze prikken als de hel.

Intussen hebben we het kippenhok in elkaar gezet, maar er toch een ruimere ren omheen gemaakt. Zo kunnen de dames rustig aan elkaar wennen voordat ze los mogen. Vanavond proberen om Hetty te vangen in de schuur en haar dan in het nieuwe nachthok te stoppen.

Iemand hier de weet of er voer/water in het nachthok moet staan? Of doet een kip werkelijk helemaal "niets" als zij op stok zit? In principe zet ik het nachthok om 6:00 morgenochtend weer open.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:08

Claudia...ik heb fysio om mijn lichaam zo optimaal mogelijk te houden.De oorzaak kan niet worden weggenomen maar zorgen dat de boel los blijft en blijft stromen,schelen een hoop energie en pijn.

Loop al bijna 8 jaar bij hem,eerst 2x2 behandelingen per week,toen een x per week en nu eens in de 3/4 weken maar dat heeft meer met de afstand te maken.Liefst zou ik elke week nog gaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:12

Tenzij je ze echt ophokt ivm ziekte, kunnen ze prima even zonder voer/water.
Hier hebben ze ook alleen maar buiten eten en drinken.
Savonds gaat de boel met z'n allen zelf naar binnen en sochtends komen ze zelf weer naar buiten. Dan hebben ze weer de hele dag om wat eten bij elkaar te scharrelen.

Bramen.. Pffff
Heel veel werk, dat is het enige dat ik er over kan zeggen :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:57

DubbelDun schreef:
Paddockpotatoes...

Hier lekker in de tuin bezig geweest en de braam heeft weer -tot zolang het duurt- het onderspit gedolven }>

ja inderdaad, zolang het duurt... }>

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:01

[***] schreef:
ohjajoh, ik ben ook niet te kraken..... Iets met te hoge spierspanning. Dit heb ik overigens van nature, mijn vader heeft het ook.

Wij hebben de meeste bramen rondom het terrein uitgeroeid, maar hier en daar piept er af en toe weer wat omhoog. Bij ons zitten er wel bramen aan, maar ik heb ze niet gegeten. Misschien dat ik dat dit jaar eens ga proberen. Aan de achterzijde van ons perceel hebben we ze nl laten staan, zijn goede "dievenopafstandhouders", ze prikken als de hel.

Intussen hebben we het kippenhok in elkaar gezet, maar er toch een ruimere ren omheen gemaakt. Zo kunnen de dames rustig aan elkaar wennen voordat ze los mogen. Vanavond proberen om Hetty te vangen in de schuur en haar dan in het nieuwe nachthok te stoppen.

Iemand hier de weet of er voer/water in het nachthok moet staan? Of doet een kip werkelijk helemaal "niets" als zij op stok zit? In principe zet ik het nachthok om 6:00 morgenochtend weer open.

Zeker als je ze om 6 uur weer loslaat kunnen ze een nachtje zonder eten en drinken.Maar ik ben zo'n muts die het er wel bij heeft staan,gewoon voor de zekerheid.Bij mij gaan ze om 8 uur ook pas los ivm de buren en het hebben van 6 hanen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:12

Ik zou er ook een bak meel en een pot water bij zetten, zeker als het zomers eerder licht is dan blijven ze echt niet braaf op stok zitten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:18

In de zomer doet mijn man ze om 4:00 buiten... Ik kijk nog eventjes wat we doen. Ik vind het nachthok een beetje te klein om er ook nog een voer en waterbak bij im te zetten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:25

Dat lijkt me erg vroeg ivm vossen etc.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Water koud vandaag, weer geklust aan de varanda en het kippenhok. Ze hadden nog geen buitenren en wij geen varanda, dus we kwamen op het geweldige idee dat de kippen onder de varandabank door moeten om bij hun buitenverblijf te komen. Geeft een erg leuk geluid als de kipjes onder de bank door tippelen en je op de bank zit :-) we zijn nog niet helemaal klaar.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 27-02-16 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:05

Way enorm gaaf dynamiek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:09

DubbelDun schreef:
Dat lijkt me erg vroeg ivm vossen etc.

Het wordt een aantal weken om 4:00 licht..... Weinig vossen bij ons.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:13

Hier op de veluwe veel vossen en roofvogels dus mijn kipjes laat ik niet loslopen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:14

Wat een mooi hok Dynamiek <3 is het roofdier-proof?

Edit: je was mij voor... :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:22

Tof, kipjes onder je bank door. Hoop dat ze daar niet te veel poepen. Dan zit je daar niet meer lekker met je boekje :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:23

Wauw een echte kippenvilla!!