Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:06

Ik wil me eigen ook graag melden.
Dit jaar is mijn opa overleden en hebben xijn huis geërfd.
Dit is een redelijk groot huis met grote tuin en genoeg land om mijn pony falko aan huis te zetten.
Nu wil ik zsm aan huis staan omdat ik het niet meer naar me zin heb op mijn huidige stal plus dat ik 200 euro betaal voor 24/7 wei. En dat kan hier ook en dan is het gratis.

Omdat ons eigen huis te koop staat hebben wij op het moment weinig te besteden. Dus zijn we van plan een schuilstal te maken in de wei met stelcon platen en een stuk zand. Dit voor tijdelijke oplossing voor de winter.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:59

welkom nts19(wat een naam, onthoud ik nooit :\ )

wat een mooie ervenis :j

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:25

@NTS19: dat is een mooie erfenis. Betaal je je nu niet blauw aan erfrecht ??

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:16

We moeten inderdaad belasting betalen over het huis en de rest van de familie uitkopen. Maar ja het is onze droom en we zitten hier heerlijk.

Ik zal als ik thuis ben foto's plaatsen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:11

Gedoe spatter....zit je niet mee.
Die stippel is wel leuk! Dat is een muil?....

Gefeliciteerd nts19

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:14

:j muildier ja, een ruintje, muildier hengstjes moeten vroeg geruind worden wil je er plezier van hebben, ze worden enorm vervelend schijnt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:19

Nice! Vriend voor tika hihi.

Mag ik jullie wat vragen, zien jullie iets geks bij het aandraven of niet? Kijk zonder geluid...leid af ;)

https://youtu.be/85_gJ07U8yA

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:28

Ik zou de pony ff aan de kant zetten..

Maar ik weet natuurlijk niet hoe deze normaal loopt.
Ik vind op het filmpje zowel voor als achter niet heel fijn lopen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:30

Is geen bewegings wonder. Voorheen verbeend en altijd al een korte bewegen geweest. Ik ken dr niet anders als zo. Maar van de week viel me dat pasje net voor het aandraven op..

En de bak is ook wat zwaar nu.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:37

Weleens na laten kijken door een osteopaat. Ik gok dat daar best nog wel wat winst te behalen valt. Hij lijkt een huppeltje te maken voor het aandraven maar draaft daarna voor mijn gevoel ook niet lekker regelmatig door.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:41

Ze was niet voorwaarts nee maar dat kwam puur doordat ze misbruik maakte van een filmende baas. :) Toen ik de camera uit deed en ff tikje met zweep gaf was ze bij de les. Boefje.

Wat dat betreft is het een dieseltje die even warm moet draaien.

Osteo is wel geweest. Vorig jaar. Klein plekje vast in de wervelkolom maar niks schrikbarend. Komt wk 35 weer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:20

Is ze wel eens bevangen geweest ??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:22

Dak ligt erop, dakgoot eraan, 1000liter vat eraan en nu hopen op regen!!

Ik lees morgen bij!

Googel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:37

Ik kom weer eventjes binnenvallen.
Ik zag vandaag een advertentie, hierin stond een stalling geadverteerd.
Nu is me vraag wat dit ongeveer zou kosten. Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.
- stal (3.7x3) + voederopslag/zadelkamer (2,5x3) + hooi/stro opslag (9 grote balen)
-paddock (300m2)
-mestcontainer
-hooiruif + automatische drenkbakken + voerbakken
- gebruik piste

Alvast bedankt!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:03

Is het een stalling aan huis? Anders lijkt het me een vraag voor een ander topic...

Ik kan je al niet helpen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 06:19

Karev...als ik je filmpje bekijk lijkt het net of je paardje vast zit in de rug/bekken.Net of hij daar niet soepel in door loopt.

Spatter...Dat stippelveulen <3 ik vind m leuk :D maar zijn prijs vind ik tikje aan de hoge kant,prijs per stippel uitgerekend :P
Hij is bijzonder maar of hij zo bijzonder is....en je moet maar net iemand trekken die zo'n bijzondere creatie kan waarderen.

Yontheke...kun je ze niet beter van begin af aan korter op het land doen zodat je langer met je gras doet...vind zelf altijd fijner als ze elke dag wat kunnen plukken :) Ik moet ook goed uitkienen om ze tot september/oktober van gras te kunnen voorzien.

Nts19... Welkom :) wat een mooie erfenis.Fijn ook dat het in de familie blijft...hopelijk jullie andere huis snel verkocht.Benieuwd naar de foto's :D

Kirr... *\o/* regen is voorspeld voor vanavond/vannacht.... :D

Quinteee...ik begrijp je vraag ook niet zo goed.Wil je eigen stal gaan verhuren?? Beste is om in de omgeving te kijken wat er betaald word,verschilt enorm per regio.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 06:51

Niet bevangen geweest dd.
Tink vorig jr vast gezeten in bekken na gek doen in wei idd.
Toen was het heel duidelijk

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 06:58

Als ik enkel Andor en Buddy had kwam ik ruimschoots toe met het gras op deze manier alleen nu met Ripley niet. Omwille van de steekbeesten en de daar op volgende ongemakken staan ze bij ons altijd van juni tot september snachts buiten. Kunnen ze lekker op het gemak eten zonde gehannes met dekens etc. Andor loopt anders gewoon ineens in paniek naar de stallen omdat hij knetter wordt van de beesten. Dat doe ik niet meer. Daarom dus snachts buiten.
Ik heb ze niet aan huis dus gaan er er rond 21u à 22u op en haal ik ze er op half 8 in de ochtend voor mijn werk af.

Normaal staan ze van half 8 tot 17u op de weide omdat ik dan moet werken. Een ander ritme krijg ikbijna niet omdat ik dus anders meer dan 2x per dag moet gaan en dat ook niet altijd kan volhouden of waarmaken omdat ik buiten werk en paarden ook nog wel eens iets anders wil doen :)

Op deze moment passeer ik er wel 3x per dag en is het de bedoeling van eventueel van 17u tot 21u op de wei te gaan maar er zitten gewoonweg teveel beestjes en Ripley heeft dan ook nog eens geen staart :)

Dus dan nu maar even zonder gras. Andor moet trouwens vanaf de 24ste samen met Buddy weer op een klein stukje van 10x10m omdat hij wordt ingespoten in zijn voet en dan mag hij de wei ook niet op dus de rest ook niet anders wordt ie knetter :)

Daarna kunnen ze weer op de wei.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:15

Spatter ik vind m gaaf! Juist omdat ie zo bizar is :D Maar wel forse prijs ja, al heb ik geen idee wat een normale prijs voor een muildier is.

Karev ik vind haar niet helemaal zuiver lopen, al verbeterd het wel. De bak is overigens wel erg zwaar, zo ziet mijn bak er dus ook ongeveer uit en die gebruik ik daarom niet...

Kirr jullie gaan hard! Foto update??

Nts19 goed vooruitzicht je paard thuis, succes met de verkoop van de woning!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:35

Gaaf dier Spatter!!!
Zat altijd stiekum te denken aan een veulentje , financieel aantrekkelijker on er een ezel op te gooien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:47

Jullie gaan snel!!

spatter, fijn dat je iets mobieler bent, wel balen dat het nog niet goed genoeg genezen is.... Grappig dier! Echt mooi vind ik hem ook niet, maar wel heel apart om te zien. Persoonlijk zou ik er absoluut geen 3200 voor over hebben. Maar dat is een kwestie van smaak.

Even een andere vraag;

Hebben jullie ervaringen met kroonroest in je gras? Zie dat dat bij ons nu aanwezig is. Heb gelezen dat het veel voorkomt bij extensief beheert land en dat klopt wel. De vorige eigenaar heeft er ± 7 jaar niets te weinig aan gedaan. Ik kan niet direct vinden of het slecht is als paarden er van eten. Wel dat het minder zoet en smakelijk is doordat er minder suiker in zit, maar dat zie ik eerlijk gezegd als een voordeel....

Het land wordt binnenkort voor de tweede keer gemaaid en afhankelijk van het weer gaat het in plastic of in kleine baaltjes. Iemand enig idee wat het met de kwaliteit van hooi of voordroog doet?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:19

karev zit duidelijk vast bij de lendenen-aansluiting bekken
nou longeer ik ook niet graag op deze manier omdat je alleen het hoofd naar beneden vraagt zonder de achterhand er bij te activeren
vraag me af hoe hij beweegt als hij niet opgebonden is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:06

@karev: Ik vraag me idd ook af hoe hij los beweegt.... en natuurlijk, gezien de achtergrond van mijn paard, vraag ik meteen: is er wel eens gekeken naar selenium, magnesium e.d. in het bloed? Omdat je beschrijft dat je paard een dieseltje is, dat past namelijk wel in het beeld.
@[***]: was kroonroest ook niet een tekort aan iets? Ik weet zo even niet meer wat...
@nts19: gefeliciteerd met je erfenis! Hopelijk zet je je paard er niet in zijn eentje neer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:12

Ja het is zeker een tekort. Ik las iets over een N-gift. Dat is volgens mij kunstmest.

Maar ik weet niet of het kwaad kan als paarden er van eten? Gaan ze roesten :D ?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:13

Vorig jaar was sel mg prima. Net als vit e.

Wk 35 komt de osteo dis ben benieuwd