Blaze: ik heb zo’n ligplek in de schuilstal gemaakt. Ik heb wel wat af laten graven (15cm) en dat laten vullen. Het ligt dus opgesloten door grond. Maar eerste plan wat gewoon zand storten en opsluiten door boomstammen en bielzen. En dan 5x5m ofzo.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:dat dat 'iets anders' dan misschien het repareren van de omheining of een soortgelijke klus is, negeren we maar even.
Ir111 schreef:Ik probeer dan te beginnen met eentje trainen, dan uitmesten, hooi stomen etc en nog eentje. Maar dat lukt dus bijna nooit...pol013 schreef:dat dat 'iets anders' dan misschien het repareren van de omheining of een soortgelijke klus is, negeren we maar even.
Hahahahaaaa!!!![]()
![]()
![]()
![]()
@superpony; ik haal alle zijtakken eraf en van het stuk dat in de grond gaat schil ik op sommige stukken de bast eraf. Dat lijkt redeiljk goed te gaan, tot nu toe slaan ze aan.
Daihyo schreef:Ik doe het juist ook andersom. Eerst rijden en dan pas uitmesten. Omdat ik vaak na het mesten zo moe ben dat ik geen puf meer heb om iets te doen. Dat helpt voor mij ook
Blaze: ik heb zo’n ligplek in de schuilstal gemaakt. Ik heb wel wat af laten graven (15cm) en dat laten vullen. Het ligt dus opgesloten door grond. Maar eerste plan wat gewoon zand storten en opsluiten door boomstammen en bielzen. En dan 5x5m ofzo.
monsera schreef:Ik voer niet onbeperkt. Dus voer 4 keer per dag hooi. Dan die ik ook gelijk een rondje poepscheppen.
Naast mijn werk en gezin.
Als ik ze ander voer geef dan zet ik ze apart door middel van elastieken die ik tussen ze in span. Ik kan de stal in tweeën delen en daarvoor zit een overkapping en die kan ik ook door tweeën delen. Ik heb er 4 staan. Ze kunnen dan dus allemaal droog eten.
Wij hebben met ook weer 4 wilgen bij gepland. Beetje schors er af gehaald en schuin afgezaagd. Hopelijk slaan ze aan.
Heb op de plaatselijke weggeef hoek een oproepje gedaan voor takken van witte en roze vlinderstruiken. Die staan nu in het water om wortels te maken en die komen er bij te staan. We hadden zelf al paarse.
En de hibiscus stekjes staan ook al een paar maanden in een pot om straks over te gaan planten. Daar komen al knopjes aan.
Bolletje29 schreef:Leuk al die hagen en planten! Ik zal binnenkort maar eens beginnen aan het inzaaien van de kale plekken op de weideDaarna wat inlezen over planten, bloemen en hagen en volgend jaar maak ik er ook iets moois van.
Iets anders, in de veronderstelling dat velen van jullie geen stallen/boxen en meerdere paarden hebben: Voor degenen die hun paard(en) dagelijks extra voer geven, hoe doen jullie dat? Gewoon ieders een bakje voor de neus en hopen dat ze gelijktijdig klaar zijn? Een emmer om hun hoofd? Even vastzetten? Stukje afzetten?
Mijn paarden zitten momenteel nog in hun inscharingsproces en krijgen dus nu elks op hun eigen stukje eten, maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen als ze binnenkort samen komen te staan. De ene eet langer dan de andere, emmers om hun hoofd vind ik maar een vreemd idee (maar misschien omdat ik het nog nooit gezien/gedaan heb) en een stuk afzetten lijkt me ook nogal lastig om dagelijks te doen![]()
Hopelijk hebben jullie hier de gouden tip!
Belker schreef:Ik heb een aantal vlinderstruiken op 1 wei in bereik staan maar ze zitten er nooit aan. Er komen nu weer eikels naar boven en die worden wel met smaak gegeten. En mijn shetlander begint nu ook dode aarswormen uit te scheiden, dat komt door de eikels. Vanmiddag een Nematel halen en even helpen.