Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:04

Dat is precies de reden dat wij ervoor gekozen hebben geen pensionners erbij te zetten. We hebben wel onze buren gebruik laten maken van de bak, maar zij hebben inmiddels een eigen bak en dat is toch wel heel fijn. Ik hou er ook niet zo erg van vreemden te pas en te onpas over het erf te hebben.

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:40

Wij hebben straks 3 of 4 stallen vrij, maar pension paarden met mensen die iedere dag willen komen lijkt me niets. Misschien komt er een fokmerrie van een vriendinnetje bij, maar die woont op 1,5 uur rijden dus die staat vast niet elke dag op de stoep.

Selma, als je stopcontacten zo dichtbij op de poetsplaats hebt kun je in geval van nood ook met een verlengsnoer werken? Alle andere dingen die genoemd worden kun je ook wel op de poetsplaats doen.

Ketagida wat een domper dat je nu op zoek moet naar wat anders.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:47

Dat is ook weer zo MM. De afstand stopcontact naar stal is < 1m. Namelijk de andere kant van de muur :D

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 15:41

Ik zag toevallig laatst een filmpje voorbij komen van mensen die hadden een aquariumpomp in het ibcvat en de drinkbakken tegen bevriezen. Zag er wel handig uit. Vanmorgen voor mijn dienst aan heb ik de slang vanuit huis naar de waterbakken toe gebruikt. Eergisteren met jerrycans die ik in de douche heb gevuld omdat de slang nog bevroren was. met de slang is wel effectiever qua tijd. Kan ik tussendoor ook mesten en voeren.

Ik snap je wens om nu ergens anders te stallen. Het kan heel lastig zijn om de juiste groep mensen bij elkaar te krijgen denk ik. Wij doen het hier ook met zn allen en dat is wel erg fijn. :)

Hier ook stopcontacten in de stallen voor de radio en als de tandarts komt bijvoorbeeld. Afgelopen maandag is ze nog geweest en zijn er 3 van de 4 gedaan. De 4e moet nog :D

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:47

@carika
Rond de tafel gaat op het moment niet want ze reageert nergens op en antwoord niet, dus afspreken lukt echt niet zo. Dit heb ik al voorgesteld maar er komt geen reactie.

Naar mijn idee moet het gewoon langs beide kanten komen. Je moet beide een gezonde verstandshouding kunnen aannemen en je aan de afspraken/regels houden of melden als het even anders gaat en dan zou het wel goed moeten komen.. al maanden gaat het contact via mij. Ik moet bellen of appen als er iets is. Als zij vindt dat iets fout is wat ik doe 1. belt ze me woedend op 2. speelt ze raadseltje via appen of 3. zegt ze niets en komt ze later met een waslijst... Ik heb me al lange tijd uitgesloofd, sinds september al, maar als het van haar kant nu niet komt gaat het nooit komen. Ik heb in september geleerd dat ze heel erg controlefreak is dus bij elke kleine verandering schiet ze de lucht in zegmaar. Nu weer een grote verandering: "Kategida zit in de plaaster en opeens moet ik alles doen op mijn eigen stal" ... het valt volgens mij haar dik tegen om 's ochtends vroeg uit bed te gaan en al haar eigen stallen uit te mesten.
Ik wist dat ze een moeilijk geval was, maar wist niet dat ze zo erg was. :n

@Prairy
Precies, ik kon altijd wel oké opschieten met haar op kleine akkefietjes na (die je altijd wel hebt in familie) maar volgens mij gaan de volgende familiefeesten toch wel wat minder aangenaam zijn voor ons beide. :') Ach ja, niets van aantrekken en doorgaan met mijn eigen leven.

Als je paarden bij een ander hebt heb je altijd kans op donder. Ik hoop maar dat alles goed gaat op de nieuwe stal want mijn paard is heel gehecht aan "zijn kudde". Hopelijk maakt hij snel nieuwe vriendjes.

@selka
Ja, ik ben soms ook wat later dan 7u op stal. Iets met je wekker snoozen en nood hebben aan een bakkie koffie. :+
Mijn vriend was overslapen dus recht naar zijn werk.. morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor operatie dus ik hoop dat hij 's ochtends gauw gaat kijken. Ik ben sowieso benieuwd wat het vanavond is als we langsgaan.

@Pauline
Hopelijk vind ik zo'n groep. Ik voel me er al sowieso beter bij, bij de stal waar ik nu ga kijken/misschien naartoe verhuis omdat hun werk ook de pensionstal is. Nu ben ik pension klantje bij iemand die er blijkbaar echt geen behoefte aan heeft om extra mensen op haar privé stal te hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:56

Fijn dat de operatie en diagnose van de shet goed zijn gegaan!

Ondeugende nick :D

Stopcontact gebruik ik hier dagelijks voor het stroomapparaat, voor de rest zou ik met een verlengsnoer voor nu en dan echt dik tevreden zijn. Maar als het (vrijwel) niks extra kost, waarom niet.

Super Niwla!

Kategida, het ging niet om toen je in het ziekenhuis was, maar om vanochtend, als je twijfelt of hij er goed bij staat dan ga je toch gewoon kijken... Ik zou niet rusten voor ik dat gedaan heb. Al is het middenin de nacht. Nogmaals, ga gewoon langs ipv je afhankelijk te maken van haar nukken. Gewoon voor het blok zetten. Qua stalgeld, heb je zelf mee ingestemd. Denk dat niemand daadwerkelijk zn brood kan verdienen met een paar stallen mesten. Je paard eet gewoon hooi en kost gewoon bodembedekking, ik snap wel dat de eigenaresse jou niet oneindig korting kan geven, dan moet ze immers daarop gaan toe leggen. Wellicht dat ze daarom zegt doe het zelf maar. Als je zaterdag naar een nieuwe plek kan verhuizen zou dat voor alle partijen ideaal zijn natuurlijk!

Ik heb op hetzelfde erf als Pauline gewoond, een van haar pensionklanten heeft voorheen bij mij gestaan. En met goede communicatie kan echt een heleboel. Op app reageert niet iedereen altijd fijn, maar gelukkig zie je elkaar vaak genoeg als je paarden samen in een weiland lopen. Kwestie van duidelijk zijn. Ik deel nu mijn accommodatie ook met een vriendin, soms wat irritaties over en weer, maar omdat onze paarden samen staan zien we elkaar vaak genoeg om het erover te hebben.

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:34

Maar ik was vandaag dus de hele dag in het ziekenhuis Caily voor onderzoeken, ik kon 's ochtends niet gaan kijken omdat ik bij mijn vriend bleef slapen en zo rechtstreeks naar het ziekenhuis kon gaan.

En ja hoor.. ik had brok/slobber en alles klaargezet voor deze ochtend, hij heeft zijn eten niet gehad (wel hooi) en hij stond heel de dag op stal. Ik was woedend! 2x gebeld, ik ben afgedrukt, 10min later stond ze op stal en hebben we gigantische ruzie gehad waarin ze telkens haarzelf tegensprak en oude koeien uit de sloot haalde... Dingen zoals "ja maar dinsdag kon ik niet terugbellen want ik lag toen al te slapen om 9u" terwijl ze om 11u 's avonds op instagram nog een post heeft geplaatst van in de fitness! Ook zeggen dat ze dinsdag niet boos was, maar later zeggen dat ze dinsdag wel al boos was en daarom niet terug belde. Jezusmina.
Weet je waarom ze boos is? Omdat ik mijn paard verzorgd heb op dinsdag&woensdag en haar paarden niet... haar paarden zijn verdomme mijn verantwoordelijkheid niet.
Ze zegt dat ze begrijpt dat ik niets met mijn pols kan doen, maar zij begrijpt het dan weer niet dat zij iets anders heeft afgesproken met mij: namelijk dat zij 's avonds de paarden zou doen. Als je haar erop wijst dan is het opeens van: ja maar als je hier toch bent dan kan je vriend toch ook mijn paarden doen
Eh excuseer? Mijn vriend moet jouw kak niet opruimen. Nuja. Kort samengevat, wij zijn asap weg daar.
Vriendlief doet morgen om 6u mijn paard zodat hij zeker eten krijgt en buiten staat. Dan heb ik tenminste daarover een gerust hart.

Ik moest van mijn vriend (hij was er gelukkig bij) alles opschrijven wat ze gezegd en gedaan heeft. Stuur maar een pb'tje als je het wilt lezen, heb je lekker een drama movie in script gegoten. :')

Nu even ontspannen en morgenvroeg terug naar het ziekenhuis voor mijn operatie. ;(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:20

Sterkte... niet leuk zulke dingen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:20

Even een momentje van vandaag met jullie delen.
Morgen wordt Caya 4 jaar

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:23

Gewoon weg gaan daar. Teveel gedoe en komt met praten niet goed zo te horen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:35

Ik had ook 2 meiden hier staan met een pony en een Fries. Ging in het begin heel goed, maar na een tijdje slopen er wel ergernissen in zeg maar... Nooit hun zooi opruimen, altijd mijn longeer spullen gebruiken en dan niet netjes opruimen, paarden in mijn net uitgemeste stallen zetten, te laat betalen, een week lang niet komen opdagen, altijd andere mensen meenemen, deuren en hekken niet goed sluiten, etc,,

Ben eigenlijk wel heel blij dat ik nu weer bijna mn plekje voor mezelf heb. Staat nu nog een collega van mij die Samson least maar daar heb ik totaal geen last van. Zij betaalt netjes, ik zie of hoor dr amper en ze is gewoon super lief.

Hierna voor mij geen pension klanten meer denk ik...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 05:38

Hopelijk heb je snel iets anders gevonden. Fijn dat vriend vandaag voor je paard zorgt. Sterkte met de operatie!

Ah wat lief Anke! Toch wel de ultieme meisjesdroom. Opgroeien met een XL versie van MLP. :) gefeliciteerd met je dochter Y)(^)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:08

Gefeliciteerd met je dochter Anke! Is dit de jongste? Huis leeg straks onder schooltijd?

Mijn jongste wordt over 3 weekjes 4. Dan ga ik echt een nieuwe periode in. Ben benieuwd!

Werk jij ook nog buiten de deur?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:52

Beste inderdaad om zsm weg te gaan Kategida.

Wat een schattige foto Anke. Gefeliciteerd met je dochter.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:02

Gefeliciteerd Anke! Lieve foto!

Ik moet even terug denken aan gisteren. Marloes stond gisteren na schooltijd ook zo met Nick te knuffelen. Helemaal zen die twee. En ineens een hele geschrokken ‘auw!’ ‘Auw!’
Stond die lompe knol op haar voetje. Gelukkig ging hij op mijn commando een pas terug, maar awwww was best wel sneu hoor.
En toen heeft ze even uitgehuild bij Bliksem. Ze vertertelde Bliksem het hele verhaal en antwoorde zelf als een stemmetje voor Bliksem “ja dat mag Nick ook niet doen! Dat doet pijn, maar Nick heeft al sorry gezegd”.
Heel schattig eigenlijk, maar wel sneu zo’n dikke Haflinger op zo’n klein voetje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:44

Lieve foto Anke.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:24

Gefeliciteerd Anke.

Voor degene die bekend zijn met hoefbevangenheid, geeft dat altijd warme hoeven?
Mijn merrie loopt gevoelig op de bevroren grond. Nou zijn ze woensdag bekapt dus zou niet heel raar zijn, en gisteren hebben ze lang buiten gestaan op het gras wat ook best hobbelig is. Hoeven zijn niet warm.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:32

Is ze dan niet gewoon gevoelig op de zolen? Esra heeft dat ook plus platvoeten. Op bevroren ondergrond kan ze echt niet lopen. Dus die staat van november tot maart voor op ijzers. Nou dacht ik de laatste keer lief te zijn en haar sneeuwbeslag te geven. 1,5 week later liep het arme beest op 3 benen. Kliek loopt er al jaren probleemloos mee maar voor esra doe ik het nooit meer.

Kategida sterkte met je operatie! En daarna zo snel mogelijk je paard verhuizen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:39

belle_boef schreef:
Gefeliciteerd Anke.

Voor degene die bekend zijn met hoefbevangenheid, geeft dat altijd warme hoeven?
Mijn merrie loopt gevoelig op de bevroren grond. Nou zijn ze woensdag bekapt dus zou niet heel raar zijn, en gisteren hebben ze lang buiten gestaan op het gras wat ook best hobbelig is. Hoeven zijn niet warm.

Vaak wel warme hoeven en je voelt pulsatie in de kootholte.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:44

Beau heeft verkalkte hoefkraakbeenderen. Die kan ook echt niet op een bevroten maanlandschap lopen. Voor hem heb ik roosters neergelegd. Als het nat wordt, blijft die ondergrond vlak. En als het dan dus opvriest, zoals nu, wordt t dus geen maanlandschap, maar een mooi vlak pad. Geen last meer.

Hoefbevangen is echt een ontsteking. Dan zou je inderdaad denken, dat t warm is en pulsatie moet zijn. Maar het kunnen dus ook 100 andere dingen zijn. Is altijd lastig. Als bet straks weer ontdooit, zal je iets moeten merken. Hoefbevangen is niet ineens over als de grond weer zacht is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:45

Gevoelig zijn er wel meer op deze grond, zou het even aankijken als ze niet gek doet verder maar wel voorzichtig zijn met voer.

Heerlijke rit gereden vanmorgen met mijn verzorger. Diva is de eerste paar minuten heel fel en ik vertrouwde alles nu genoeg om eens te kijken wat er gebeurde als ik haar op het bevroren zandpad hiervoor gewoon eens niet tegen hield. Was voorbereid op een rengalop maar kreeg een heerlijke vlakke snelle draf en daarna een erg beheerste galop :~

De eerste keer echt galop op Diva is dus heel positief verlopen, kreeg haar heel makkelijk weer terug. Kim kwam kalm achter ons aan gedraafd. Knappe ponys heb ik toch <3

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:58

Azmay wat fijn, en dan met dit weer. Daar worden die van mij altijd megalollig van

anke wat een mooie foto, proficiat!

Kategida, succes met je operatie. Balen gedoe op stal, daar wordt je niet vrolijk van. Hopelijk vind je snel een plek waar jullie het allebei naar je zin hebben

Belleboef, beterschap voor je paardje. Dirkje heeft ook platvoeten en die loopt ook niet echt lekker op de bevroren grond. Ik hoop voor je dat het geen hoefbevangenheid is, maar zo te lezen gok ik ook last vd de bevroren ondergrond.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:26

Heerlijk Azmay! Wel koud! :P
Gefelictieerd Anke! Wat een lieve foto!
Aah Chasey, dat is wel schattig hoe ze daarna bij Bliksem stond te kletsen. Stomme lompe haflinger ook. :P
Hopelijk kun je snel weg Kategide, ik denk idd niet dat dit nog goed komt.
Beterschap Belleboef, hopelijk is het geen hoefbevangenheid.

Ik ga altijd kijken als ik het niet vertrouw. Zo stond ik om 00.00 met oud en nieuw het hek te repareren (juist ja, precies zoals in de openingspost. ) en ben ik om 04:00 uur nog een keer mijn bed uit geweest omdat ik in mijn bol had gekregen dat ze misschien koliek hadden van de stress. _O-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:00

Oh ja als ik 'snachts iets in mijn hoofd haal, kan ik ook beter gaan kijken. Anders lig ik de rest van de nacht wakker.

Krijg net bericht dat de wei volgende week leeg is van alle omgevallen bomen en hem dan dus ingebruik kan nemen. Eind van de week erna gaan we een week op vakantie dus ze blijven dan toch nog maar bij huis. Heb toch liever wat tijd om ze in de gaten te houden als ze op de wei komen te staan. Zouden jullie dat ook doen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:03

kvulden schreef:
Oh ja als ik 'snachts iets in mijn hoofd haal, kan ik ook beter gaan kijken. Anders lig ik de rest van de nacht wakker.

Krijg net bericht dat de wei volgende week leeg is van alle omgevallen bomen en hem dan dus ingebruik kan nemen. Eind van de week erna gaan we een week op vakantie dus ze blijven dan toch nog maar bij huis. Heb toch liever wat tijd om ze in de gaten te houden als ze op de wei komen te staan. Zouden jullie dat ook doen?

Zeker, het is nu toch nog best nat denk ik, scheelt wat kapot lopen.