Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sure_lee schreef:Gefeliciteerd Anke!
Ff vraagje tussendoor. Hoeveel zandweg zouden jullie per dag geven in eetlepels? Heb een Shet, draver en 2 hafjes.
Fabster schreef:Dat is toch ook een poedel, Azmay? Die zijn toch niet low energie? Daar heb je zo n varkentje als die van Karev voor!Mijn vriendin heeft 2 franse bullen. Heb er een paar jaar op gepast tijdens hun vakantie. Vind het echt schatjes, maar kan er niks mee. Ze moeten wel mee kunnen aan get paard. Vind poedels ook een goed karakter hebben. Janmer van het haar. Heb er een paar op het lijstje:
Dalmaat, Weimaraner, Dober, podenco en mss dus de cattle dog. Mijn droom was altijd een corgi. Maar dat is aan het paard ook wat lastig. En een herder(kruising) is ook nog altijd een optie. Dus tja, mogelijkheden zat. Heb al een tijd een dakmaat van MP op het oog (uit spanje). Maar er moet eerst wat omvallen. We zitten vol, qua dieren.
Tinky12 schreef:Kun je zo geven hoor,ik heef het een paar maal per jaar preventief.Absoluut niet wachten totdat ze koliek krijgen.
Ik voer altijd zemelen en grasbrok,met wat water wordt dat een rulle massa.Vlak voordat ik voer,roer ik de zaadjes erdoor.Heerlijk vinden ze het.
Laat het niet te lang staan voordat je het voert anders wordt het plakkerig en klonterig.
Ik weet dat ze het op de kliniek ook zo voeren,droog in de bak maar ik vind met wat zemelen lekkerder voor ze.
Als je vermoed dat ze tegen een zandkoliek aan zitten,mest testen en als er erg veel inzit,zou ik de dosis psyllium verdubbelen.Bel evt even de DA voor advies hoeveel je dan zou moeten geven.
DubbelDun schreef:Hier lekker in de tuin bezig geweest en de braam heeft weer -tot zolang het duurt- het onderspit gedolven