Ziet er al super uit! Ben benieuwd als het 'af' is. Zou lekker zijn als je nog even kon genieten van vrij zijn.
Hier hebben we net windgaas om de bak heen, ivm tapijt snippers die elke keer over het hele erf lagen. Ziet er strak en netjes uit. Zo handig die vaders
@kirr: het lijkt mij nl niet handig om telkens om de paddocks heen te moeten lopen om tussen de 2 paddocks door naar het voerhok te komen. De ingang aan de andere kant lijkt dus handiger. Kun je ook 2 paddocks iets breder maken
Heb je alleen deuren aan de paddock kant of ook (voerluiken) aan de andere kant ??
spatter
Geplaatst: 12-08-15 12:14
Kirr wordt mooi!
Wij gaan bij de volgende stallen bouwen het wel zo maken dat het machien de stallen in kan, verschuifbare stalmuren dus, zodat er weinig meer met de hand hoeft.
Vandaag terug naar het ziekenhuis voor mijn pootje en helaas nog niet veel beter De breuk was nog prima te zien, ik maak blijkbaar geen kalk aan. Gelukkig geen gips meer maar nu een brace die ik heerlijk uit kan doen dus geen zwellingen meer waardoor het genezingsproces nu op gang kan komen en ik mag er met brace op staan en lopen
Spatter, je blijft maar sukkelen zo.wel fijn dat je er in je mogelijkheden nu op vooruit bent gegaan.
Ik heb de jacht op het jkk er weer op zitten. Even door het weiland zigzaggen en die troep is weer even weg. Blijft even een klusje maar is zo wel prima bij te houden. Ben toch telkens bijna persoonlijk beledigd als ik zo'n plant zie staan
Tinky12
Geplaatst: 12-08-15 13:12
Spatter wel fijn dat je nu een brace hebt...hopelijk gaat genezing nu wel vlotter.
Pol ik durf mijn haat/liefde relatie met meerdere van de kk-soorten niet te beschrijven als ik jou zo hoor
Zo...net andere wasmachine opgehaald,de oude had de geest gegeven.Hebben jullie ook een aparte machine voor de paardendekens ed??
DubbelFun
Geplaatst: 12-08-15 13:12
@spatter: dat is een stevig en omvangrijk ding zo te zien, maar wel fijn dat je weer meer kunt doen nu. Dat je niet snel genoeg nieuw bot aanmaakt is minder goed. Wat gaan ze daar aan doen ??
Jadybabe
Geplaatst: 12-08-15 13:14
Heb net weer een rondje distels gemaakt, hier gelukkig geen jkk. Maar kennen jullie het? Ben je bijna distelvrij, staat het land van de buren lekker in volle bloei Mijn kant van het hek begin ik aardig door de bossen brandnetels te geraken, aan de andere kant van het hek is het prut. Wat is de beste manier om van die brandnetels af te komen? Heb gespoten, en trek er iedere keer wat opkomt uit.
Vervelend dat het nog niet opschiet Spatter, maar wel wat meer mobiel, is al wat.
Daan_O
Geplaatst: 12-08-15 13:15
Spatter fijn dat je geen gips maar hebt maar wel balen dat je verder nog niet veel opgeschoten bent...
Tinky12
Geplaatst: 12-08-15 13:24
Jadybabe...hier zijn distels een delicatesse.Als ze ze niet vers eten...afmaaien,drogen en voeren
Doe ik ook met brandnetels (heb er alleen niet zo veel )
spatter
Geplaatst: 12-08-15 14:03
DD kunnen ze blijkbaar niks aan doen, mijn lijf moet dat doen. Achteraf denk ik, hadden ze me toch maar geopereerd en er een plaatje ingestopt, zat het tenminste vast. Ik maak nauwlijks kalk aan. Ik lus geen melk maar zal meer kwark en kaas eten, hopelijk helpt dat en ik denk dat die zwellingen ook helemaal niet goed waren. Nu kan ik bewegen , spieren weer opbouwen en het vocht kan afgevoerd worden zodat de vaatjes hun werk kunnen doen.
De kalk uit melk wordt nauwelijks opgenomen in het lichaam, dus dat je geen melk lust maakt niks uit spatter Ik zou eerder kijken naar voedingsmiddelen met veel calcium zoals bloemkool en broccoli (lees bijvoorbeeld dit eens http://melkjekanzonder.nl/voedingsstoffen/calcium/) Balen dat het zo lang duurt!
Brandnetels maai ik gewoon iedere keer af... uittrekken is niet te doen hier. Zelfde geldt voor de bramen.
DubbelFun
Geplaatst: 12-08-15 14:15
@spatter: het is achterhaald dat volwassenen nog uit melk etc voldoende calcium halen. Dat gebeurt alleen bij kinderen tot een bepaalde leeftijd. Beter kun je gewoon pillen slikken. want ook met groente kom je er niet. Calcium in kombinatie met Vitamine D wordt o.a. bij Osteoporose aangeraden om op peil te blijven. 1000 mg Calcium en 20 mcg Vit-D per dag (ik gebruik die van SupraD Forte).
spatter
Geplaatst: 12-08-15 15:15
okee, ga ik straks die tabletjes halen, baat het niet, schaden doet het ook niet, als ik ga stuiteren merk ik het vanzelf.
Broccoli eten we behoorlijk veel, 1 van de weinige groentes die mijn zoon durft te eten.
Net mijn been en voet gewassen, vol schilvertjes, en er arnica massageolie op gedaan, ziet er gelijk een stuk beter uit. Kan nu wel goed zien hoe beknelt de bovenkant tussen voet en been(de knik) gezeten heeft, gipsafdruk staat er nog steeds in. Dat stukje is ook vanaf het begin gezwollen geweest, waardoor ze dachten dat ik een enkelband gescheurd had.
Wat een gedoe zeg Spatter. Mijn driedubbele enkelbreuk was nog bijna sneller genezen (maar ook een hoop ijzer er in)
Ik heb nu gelukkig geen onderhoud meer aan de weide. Ik heb niets van onkruid staan. Bij mij kunnen ze nog 2 nachten op de weide en dan is mijn gras voorlopig op. Een extra paard is eigenlijk teveel voor mijn kleine stukje. Maar ach, dan moeten ze maar in de paddock en de piste met hooi. Als het gras weer gegroeid is, kunnen ze er weer op maar dan maar 4 uurtjes per dag ipv 9 - 12 uur per nacht of dag.
Ondertussen ben ik dus ook weer 3x per dag bij de paarden. Het is ooit met 1x per dag begonnen. Nu al 2,5 jaar 2x per dag en sinds Ripley bij ons staat en ik weer aan het werken ben is het dus 3x per dag geworden. Mijn man wordt er een beetje gek van
spatter
Geplaatst: 12-08-15 17:04
Jij meer werk en ik ben van 5 naar 3 gegaan en heb nu veel minder werk. Ons stukje leent zich ook veel beter voor 3.
Ben alleen iets heel leuks tegen gekomen, helaas aan de prijzige kant dus dat is een goede reden om het niet te doen, maar dit is toch gaaf?!