Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:32

Wat naar Merexa, het lijkt me verschrikkelijk als iemand je zo het idee geeft dat je overlast veroorzaakt terwijl je al zoveel rekening probeert te houden. :(:)
Iemand die part-time werkt op normale tijden en smiddags moet slapen zit mischien ook niet lekker in haar vel.
Tijdelijk lawaai zoals trailer laden en hoge druk spuiten kan heel irritant zijn als je net rust wil, maar een normaal mens zou gewoon even balen ipv eisen dat je er mee op houdt. Erg moeilijk om te zeggen in hoeverre je mee moet gaan met zo iemand om de goede orde te bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:20

Oooooh geiten!!! Geweldig leuke beesten! Staan hier ook nog op de verlanglijst, maar mijn man wil het (nog) niet.

@Merexa, wat een gedoe met je buren...... Ik vind haar best wel onredelijk overkomen, als ik jouw verhaal zo lees. Hier gaat het gelukkig wel goed met de buren. De buren die het dichtst bij wonen op een meter of 20 hebben zelf helemaal NIETS met dieren of het buitenleven in het algemeen, maar die heb ik nog nooit gehoord. Ik houd uiteraard rekening met geluid. Ik weet dat ze graag uitslapen, dus in het weekend rijd ik niet voor 10:00 met mijn tractor door de bak of over het weiland.

Verder hebben zij een puberzoon en die heeft weleens een feestje of vrienden in de tuin. Een feestje komt hij altijd keurig even melden en vraagt dan aan ons tot hoe laat hij de muziek hard mag zetten? Dat is toch lief? Zolang het niet elke week is maakt het ons niet uit. Wij zijn ook jong geweest. Heb wel gezegd dat ze niet bij de paarden mogen "kloten" :o . En dat doen ze ook echt niet. Laatst was er een voetbal vanuit hun tuin bij ons in het weiland terecht gekomen, ik heb me werkelijk suf gelachen om te zien hoe 1 vd jongens met een flesje bier in zijn hand zich tussen mijn 3 schrikdraden (met een fijn prikje stroom erop :') ) heeft gewurmd om vervolgens door 2 paarden van 1.70 mtr besnuffeld en bekeken te worden :j :j :j . Hij vond het doodeng. Uiteindelijk durfde hij de bal niet te pakken omdat de paarden steeds achter hem aan liepen. Toen heb ik hem maar even geholpen :D

De andere buren zitten allemaal op grotere afstand en dat gaat eigenlijk allemaal prima. Met 1 familie hebben we wel wat gedoe gehad omdat hun dieren steeds bij ons liepen. Ze zijn nu bezig met een nieuwe omheining, soms loopt er nog een mini hengstveulen bij mijn paarden, maar dat laat ik voor nu maar rusten.
We lopen de deur niet plat, maar staan wel voor elkaar klaar.

Is een goed gesprek met de buurvrouw nog een optie, waarbij je aangeeft dat je echt wel meedenkt en dat je het fijn zou vinden als zij dat ook met jou zou doen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:24

Sky_Britt schreef:
Iemand die part-time werkt op normale tijden en smiddags moet slapen zit mischien ook niet lekker in haar vel.

Dit dacht ik ook gelijk.. :7
Maar neemt niet weg dat jij natuurlijk wel gewoon normaal je leven moet kunnen leiden...

[***] schreef:
Laatst was er een voetbal vanuit hun tuin bij ons in het weiland terecht gekomen, ik heb me werkelijk suf gelachen om te zien hoe 1 vd jongens met een flesje bier in zijn hand zich tussen mijn 3 schrikdraden (met een fijn prikje stroom erop :') ) heeft gewurmd om vervolgens door 2 paarden van 1.70 mtr besnuffeld en bekeken te worden :j :j :j . Hij vond het doodeng. Uiteindelijk durfde hij de bal niet te pakken omdat de paarden steeds achter hem aan liepen. Toen heb ik hem maar even geholpen :D

_O- _O- Fantastisch dit haha

Was erg blij toen het ging regenen... maar het is sindsdien gewoon niet meer gestopt.. zijn hier tientallen, zo niet ruim meer dan 100mm gevallen. En kan me het laatste moment dat het echt ff droog was niet eens herinneren _O- Of ik was net niet aan het opletten :')
We hebben inmiddels het hele dak op de schuilstal liggen, van de week beginnen aan de schaaldelen op de zijkant bevestigen, dan issie ein-de-lijk af!! Werken en klussen/bouwen tegelijk, is niet te doen _O_
En we zijn de onderkant van het dak, alle spanten en de muren in de schuur aan het stofzuigen met een bouwstofzuiger :') Ideetje van m'n pa haha. We moeten al het stof eraf zien te krijgen, want we gaan het hout behandelen tegen houtworm/boktor, en mijn pa vond dit wel een goed idee :') Moet zeggen: het gaat best wel prima eigenlijk _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:28

@[***]: je hebt hem toch wel eerst even laten aanmodderen hè... geen vermaak zo leuk als leedvermaak :)

Ik heb het opzadelstraatje bij de paarden maar even grasvrij gemaakt. Omdat ik daar ook het hooi losmaak komt er nogal wat graszaad tussen de tegels en met wat regen groeit dat dan nog best snel :)
Straatje is weer mooi 'schoon', jammer alleen dat er een zenuw ergens tussen kwam en nu trekt het tot aan de knie toe.... ouderdom wie geniet er niet van :D

@xXutopiaXx: daar kun je idd beter je eigen stofzuiger niet aan wagen... menig stofzuiger overleeft een verbouwing niet :)

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:39

Mooi klusje +:)+
Nee klopt haha, mijn eigen stofzuiger kan de hoeveelheid haar van alle beesten hier binnen soms niet eens aan :') Maar ik wilde de schuur gewoon met een bezem + vegertje ofzo schoonmaken... dus vond het idee van m'n pa wel fantastisch eigenlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:40

@utopia 100 mm? Sinds wanneer?

DD ik heb hem zeker lekker even laten aanmodderen. Toen hij voor de 5e keer de bal losliet omdat hij met bal en bierflesje niet snel genoeg door de draden kon omdat er 2 paarden aan hem stonden te snuffelen, ben ik maar even naar buiten gelopen en gevraagd of ik de stroom er even af moest halen voor hem? }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:44

Als er iets smerig is dan is het wel stof/schimmelsporen wat zich jarenlang op balken heeft verzameld. Met een bezem/vegertje aan de gang lijkt me dan niet zo gezond, zelfs niet met een 'corona' mondkapje op :)

Overigens hebben wij van die inzetjes voor mondkapjes gekocht en ik moet zeggen het ademt wel wat beter :)

@[***]: you are too kind ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:45

[***] schreef:
@utopia 100 mm? Sinds wanneer?

Moet ik zo ff aflezen :P Maar iets van 10 dagen gok ik...

DubbelDun schreef:
Als er iets smerig is dan is het wel stof/schimmelsporen wat zich jarenlang op balken heeft verzameld. Met een bezem/vegertje aan de gang lijkt me dan niet zo gezond, zelfs niet met een 'corona' mondkapje op :)

Zelfs met stofzuiger hebben we een mondkapje op :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:52

En gelijk heb je +:)+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:56

Hier was het gisteren nog droog. Maar ik ben blij met de regen dus mij hoor je niet klagen, maar ik denk dat wij relatief gezien ook veel minder regen hebben gehad.

Utopia, ik voel met je mee, donderdag wordt het staldak van binnenuit geïsoleerd en dan moeten wij ook alle spinnenwebben en stof verwijderd hebben anders krijg je van de halloween achtige taferelen maar dan permanent. Alleen is onze nok een meter of 7 hoog dus dat wordt gezellig...

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:19

Hahaha, ik heb hier vorige week, voor de storm met de bouwstofzuiger alle stallen gedaan. Ze staan hier in de zomer altijd dag en nacht buiten, dus het was alweer van eind april geleden dat er nog eens een paard in had gestaan, maar met die storm vorig weekend wou ik ze binnen hebben. Met bouwbril en mondkapje gewapend :Y)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:29

Vervelend om lastige buren te hebben!
[***], geweldig! _O- wel leuk dat die buren en zelfs de puber meedenken!

Ik ben de regen nu al zat :+

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:54

Bouwstofzuiger scheelt wel een hoop inderdaad! Bij ons werkte dat helaas niet :')
100 jaar oude schuur met 100 jaar aangekoekt vuil daar hebben we flink op moeten bezemen, in complete CSI-uitrusting en dan nog zag de douche zwart van het stof :7
Dat zijn de mindere klusjes, maar de schuur zag er wel weer uit als nieuw naderhand :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:59

@skyu: heb je geen hogedrukreiniger?? Alles waar een stofzuiger niets mee kan is een HDR een fijn ding.

Ik heb net weer een vrachtlading eikels en nootjes uit de wei geharkt. Kunnen ze straks weer even snacken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:17

Hier blijft het ook met bakken uit de hemel komen.
Verzopen paarden staat gelijk aan chaggie paarden dus ben blij dat ik maandag op vakantie ga _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:31

Hier is ook echt al veel gevallen. Vanochtend droog geweest dus alles gedaan en zo naar de verjaardag van mijn vader.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:56

Hier is het nu droog, mag wel weer even wat minder inderdaad

Edit; laat maar niet droog :+

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:10

DD een hogedrukreiniger zou normaal gesproken ook een idee zijn inderdaad, maar wij moesten het ook schoon hebben om tegen houtworm te behandelen dus dan moet het hout droog zijn. Nu zal het een kwestie van af en toe bij houden met een ragbol.

Hier regent het ook al de hele dag vrij hard. Gelukkig is de grond inmiddels redelijk verzadigd dus loopt het water wel weer wat sneller weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:49

Hier ook regen en er blijven nu wel plasjes in de hoefafdrukken staan.

Ik heb net mijn schroef/boormachine uit elkaar gehaald want hij wilde mijn boortje niet meer loslaten... blijkt een ring van binnen kapot te zijn. Dus ik moet een nieuwe uit zoeken :)
Ik ben wel blij dat er iets kapot is, want ik had hem vast niet meer in elkaar gekregen... zoveel radartjes zitten er in dat ding :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:25

Hier blijft het ook maar regenen. Sinds vorige week vrijdag regent het nu ongeveer al non-stop en als ik kijk op weer online dan blijft het sowieso de komende 2 weken nog regenen. De paarden hebben hun weitje (klei paddock) gistermiddag helemaal aan gort gerend dus die staan nu echt in de modder overdag. Ze waren het helemaal zat en toen hinniken niet hielp zijn ze maar gaan rennen :roll:. Misschien moet ik het 'minimaal 12 uur per dag buiten' idee ook maar een beetje loslaten met de huidige situatie :+ .

Balen van je schroefmachine DubbelDun! Uit elkaar is vaak zo gedaan, maar terug in elkaar zetten :=

Karin, lekker vakantie! Waar gaat de reis heen??

Sky_Britt, klussen waarbij je veel eer van je werk hebt zijn het wel waard :j Veel liever zoiets, dan heel veel werk verzetten en het niet eens zien! :D

Utopia, wij gebruiken daar ook een bouwstofzuiger, ideaal :-). Wij moeten hier ook nog aan de slag met behandelen tegen houtworm. Ik zie er een beetje tegenop :=. Welk spul hebben jullie? En hoe brengen jullie het aan?

Meraxa, wat doet ze moeilijk zeg! Wij zouden echt helse buren zijn voor haar want wij klussen zaterdag, zondag en vaak 's avonds (doordeweeks) ook nog :'). Ze mag heel blij zijn met zo'n lieve meegaande buurvrouw als jij :j .

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:02

Gezien het dak hier pas net weer (bijna helemaal) dicht is ben ik erg blij dat het hier wel wat droger is gebleven :+ Vandaag tot dusver ook droog. Extra fijn gezien vandaag de eerste jaarling is gekomen :D :D . Het gaat echt fantastisch goed. Mijn merrie is helemaal in haar nopjes met haar pleegkind :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:27

Vast ook een goede moeder :)
Fijn dat het dak haast dicht is.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:44

Wat een mazzel Marlies dat het droog is gebleven. Hier hele dag veel regen..
Wat lief is dat he, had ik destijds met mijn paard ook toen veulen van 7 maanden kwam. En dan dat schattige gehinnik net als ze naar eigen veulen doen.

Beter dat er wat stuk was DD, aan uit elkaar halen zou ik al niet beginnen. Maar jij bent echt heel handig...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:49

DubbelDun schreef:
Vast ook een goede moeder :)
Fijn dat het dak haast dicht is.

Ja, ik moet mezelf nog een beetje over de risico's heen zetten en financieel is ook een puntje (want wil veulen dan 100% houden), maar het idee is wel om haar ook een keer te dekken (volgend jaar of jaar er op bij voorkeur). Maar vind het ook wel erg spannend :o

Inderdaad echt mazzel dat het even droog was! We hebben er mooi een hele tijd bijgezeten samen met de eigenaar, tafeltje erbij gezet met thee enzo, ideaal :D Dat schattige hinneken deed ze inderdaad ook <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:09

Dat gaat hard Utopia 100 mm in 10 dgn. Hier vanmiddag voor het eerst serieuze regen. En het regent nog steeds.

Ik ben erg blij met mijn buren. Vind zo'n tiener ook wel weer grappig, met zijn vrienden is hij heel stoer, maar mij spreekt hij aan met buurvrouw en u......Ik heb al honderd keer gezegd dat hij gewoon jij moet zeggen en langzamerhand begint hij het te begrijpen.

Jeetje Dais, zoveel regen? Ik herinner mij vorig jaar nog goed. Vanaf augustus heeft het bij ons toen geregend. Ik hoop zo dat het deze herfst/winter weer een beetje normaal is.

MarliesR, lekker dat het dak bijna dicht is.

DD een nieuwe uitzoeken is ook weer leuk!