Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:17

Owww ik heb zo`n zenuwen, echt ik ben een ramp. Zo trailer aankoppelen en gaan

Karin hopen dat het meevalt, beterschap
Azmay wat een fluffy oren nu

Mijn oma pony is ook weer stokkreupel. Ik heb haar gisteren weer op de bute gezet en ik ben bang dat zij niet meer mee gaan verhuizen.
Begin in het nieuwe jaar bij de kou, op bute gezet, na maand overgegaan op duivelsklauw mengsel maar dat doet vrij weinig. Gisteren is de smid geweest en sinds lane tijd is zij weer bijgevijld ( lopen het zelf kort op de stoeptegels) en na het optillen van het andere achterbeen loopt zij nu nog stijver en korter.
Ik laat de osteopaat nog komen en ze staat weer op bute en dan heeft ze tot juli ( dan is het ook warmer) de tijd om te verbeteren, zo niet.. dan wordt het ook niet meer beter en ik zet dr niet de rest van dr leven op bute

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:17

Karin_deB schreef:
Mooi plaatje met die rose en de fjord :D

De fjord :D Het is een shetlander :j

Kreupelheid is nooit fijn.

He is een mooie dag, geniet ervan! Ik begin met beton storten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:34

Antheman schreef:
Karin_deB schreef:
Mooi plaatje met die rose en de fjord :D

De fjord :D Het is een shetlander :j

Kreupelheid is nooit fijn.

He is een mooie dag, geniet ervan! Ik begin met beton storten.

Oh wauw, ik had mn bril niet op :')

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:41

_O-
Wel een gezellig plaatje Antheman.

Die hond _/-\o_

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:45

Tjonge, wat een gedoe met alle beesten hier! Iedereen sterkte erbij.

Antheman, wat heerlijk! Dat deed ik vroeger ook wel eens met Jolly. Er was daar in de buurt een boerderij waar ze zelfgemaakt ijs verkochten. Prima tussenstop dus! Jolly heb ik daar altijd uitgespannen en kon hij ook mooi grasjes eten. Heerlijke tijd was dat.

Gisteren heerlijk gereden op mijn bijrijdpaard. Eerst een stukje grondwerk gedaan om te kijken in wat voor bui hij was. Ik heb het idee dat ik afgelopen maandag een doorbraak heb gehad bij hem, in positieve zin. Hij trok zich toen los met longeren in de bak. Nadat ik hem weer gevangen had heb ik hem flink aan het werk gezet op kleine voltes om mij heen, met zeer regelmatig wisselen van kant. Na een paar minuten was hij doodbraaf en liep hij als een hondje achter me aan. Dat heb ik gisteren weer geprobeerd en het resultaat was exact hetzelfde. Daarna ben ik er weer op gegaan en hij liep als een zonnetje! Hopelijk houden we deze stijgende lijn aan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:56

JudithO schreef:
Antheman, wat heerlijk! Dat deed ik vroeger ook wel eens met Jolly. Er was daar in de buurt een boerderij waar ze zelfgemaakt ijs verkochten. Prima tussenstop dus! Jolly heb ik daar altijd uitgespannen en kon hij ook mooi grasjes eten. Heerlijke tijd was dat.

Ja heerlijk he. Onder de man gingen we ook altijd ijs halen. Hoorntje extra voor t paard.
En later in een in een ander dorp gingen wel altijd op t terras een biertje doen. Met schoteltje voor t paard :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:57

Vandaag het graszaad ontvangen voor de heuvel.
Het is een speciaal mengsel dat op donkere plaatsen ook groeit, omdat er een enorme kastanje boom naast de heuvel staat.

Ook hebben we een klein zakje met allerlei eetbare bloemen, esparcette enz.,dat ga ik in een gemakkelijk af te zetten hoekje zaaien.

Ik ben zo benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Morgen middag aan de slag, zin in *\o/*

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:52

Handig ClauH. Wat leuk dat je ook zaad voor eetbare bloemen hebt, waar heb je dit gekocht?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:38

D'amours nature life!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:13

Hoi allemaal. Ik lees al even mee hier en het lijkt me leuk om ook mee te gaan schrijven. Ook wij hebben onze paarden aan huis staan.
Onze kudde bestaat uit twee E pony's en een paard. De pony's worden door onze dochters gereden, het paard is van mijn zus en wordt door haar gereden. Mijn hobby bestaat uit het verzorgen van de bende. Ik rijd zelf eigenlijk al heel lang niet meer. Komt er gewoon niet van, heb het eigenlijk druk genoeg met alles eromheen. De paarden staan 's nachts op stal, gaan naar binnen als het donker is en naar 's morgens op tijd weer naar buiten.

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 06:39

Oh dat klinkt interessant Claudia! Misschien wat voor de achterste hoek in de wei/paddock hier.

Welkom LadyUrsy!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 06:56

Welko Laday

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:37

Even tijdje heel druk geweest :o Dus kom weer even invallen... hadden het over de hoefbevangenheid van Jay toen ik het laatste berichtje had geplaatst..

Maartje_M schreef:
Weet je waar hij het van gehad heeft dan?

Is denk ik een combinatie van wat dingen geweest, maar een duidelijke oorzaak hebben we niet kunnen ontdekken.. hij was vlak ervoor bekapt in ieder geval, is helaas wat meer stil gaan staan dan op de stal waar hij vandaan kwam, misschien in verhouding teveel krachtvoer en hij heeft hooi gekregen wat verpakt heeft gezeten in het plastic, dus waar waarschijnlijk teveel suiker in is ontstaan...

Robijntjah schreef:
Ooooh muizen ja... ooit in mijn deken (die gewoon op t paard lag...) een nest gevonden, bah!

Bizar!! Hahaha.. wilde al reageren met: ik ook!! Maar mijn deken hing gewoon aan het rek.... schrok er alsnog van toen ik 'm pakte om op te leggen :') _O-
Dat was ook een flink nest... zeker 20 muizen vlogen alle kanten op toen ik de deken pakte |( Kom ook echt overal poepjes tegen en ze vreten idd alles verrot |(

Maartje_M schreef:
[ [url=m/14m6lt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben trouwens gezinsuitbreiding <3 :+:

Wat een leuke gezinsuitbreiding <3 Echt een knappie :+:

ClaudiaHS schreef:
En ik zit te azen op een stuk weide.
Buurman heeft ja een klein stukje 2000-2500 M2.
Voor de paarden te klein en het wordt momenteel gehuurd door een haflinger fokker.
Maaaarrr...daarnaast zit nog eens stuk van ruim een halve hectare (wordt ook gehuurd door die zelfde man) <<)
Dus buurman gaat vragen of hij dat stukje voor aankomend jaar nog wil huren of dat ik het kan huren en dan hopelijk met die halve hectare erbij.

Dat zou echt heel erg tof zijn <<)

Las dingen over buitenrijden.. dat is inderdaad ook wel iets wat wij heel erg meenemen in onze zoektocht naar huizen. Maar uiteindelijk vallen we toch vaak voor het huis en de ruimte die we op het erf hebben.. met de trailer zit je zo overal, en dan is er altijd wel iets in de buurt waar je fijn kunt rijden! Maar het meest ideaal zou inderdaad zijn als je gewoon vanaf je erf het bos in kunt rijden, waar je uren uit de voeten zou kunnen :+:

Chasey schreef:
Gisteren lekker met Marloes bezig geweest op de heuvel. Kind vond het heel erg leuk, maar ook spannend! Trots dat ze was!

[ [url=m/D9aesg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook een topictje aan gemaakt.
[ITP] Heuvelpret met je eigen shet!

Wat een ontzettend leuke foto!! :+:
En dat topic <3

Merexa schreef:
Oeps, wat gaan jullie snel.
Van mij mag het lekker droog blijven. De paddock is nu net sinds een paar weken klaar maar op veel plekken is het echt drijfzand. Uiteindelijk komen er houten palen met schriklint omheen.
[ [url=m/wMUJmN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als het straks kan zaai ik achter de paddock en er omheen alles in. Met een hark ga ik eerst alles even aanpakken volgende week. Ben ook erg blij met het betonpad, al kan het wel glad zijn. Maar daar kan straks de trailer op en pakken met hooi op geleverd worden.
[ [url=m/4CZLJY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ze in de paddock komen laat ik de stal waar mijn paard nu in staat open, zodat ze kunnen kiezen.

Zoo dan! Dit ziet er top uit!! :D :D

Oehhh western.. <3 Ik hou ervan!! :):) Komende maand ga ik Jay even tijdelijk op een westernstal in de buurt zetten. We moeten oppassen op de boerderij van een vriend van mij en die stal is daar in de buurt, kan ik mooi elke dag na m'n werk even rijden, op een reiningbodem.. met binnenbak :+:

Robijntjah schreef:
Ik heb al een super mooi hoofdstel gezien :+
Waarom word je van een paard toch altijd gelijk koopziek?!

Hahahaha zo herkenbaar _O-
Maar ik heb écht al teveel zooi.... moet echt nodig dingen verkopen... maar dan moet ik ook weer dingen gaan verzenden, en daar heb ik altijd zo'n hekel aan :')

ClaudiaHS schreef:
Ik ben denk ik dan hier het minst koopziek :P
Melle en Rocky hebben elke een eigen zadel, hoofdstel, halster, vliegendeken en een dekje.
Er slingeren nog wel ergens wat dekjes rond. Hooguit 2 ofzo. _O-

SP:
[ [url=m/ytugWi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van links naar rechts, Rocky, melle, Puck :')

Die foto hahaha, Melle helemaal met z'n kop uit beeld zelfs _O-

MarliesR schreef:
Mijn kleinste paard (pony...) heeft hier het grootste hoofd :+
Wil eens zien of ze ik binnenkort allemaal kan meten, maar ze zijn ongeveer 1.50, 1.60, 1.70.

[ [url=m/BL8ul4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook al zo'n leuke foto!! :+: Mooi op een rijtje zo <3

Maartje_M schreef:
Ze liggen hier allemaal te slapen
[ [url=m/esCBEj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fijn beeld wel met een pony die er nog geen week is <3

Dat ziet er idd fijn uit zeg <3 :+:

superpony schreef:
Quarter dekens zijn ook ideaal. Je hebt ze bij bij Euro-horse en Arthur's westernstore. UHG heeft ze ook, maar veel mensen met slechte ervaringen met de shop.

Oh wat 'grappig', mijn ouders hadden voor kerst een showhalster besteld bij UHG. Is RUIM na de kerst pas geleverd... in de verkeerde kleur.... _-:( Voor mij ook niet meer.. terwijl ze op show altijd zo vriendelijk is... -O-

Colien schreef:
Ach arme kat, hopelijk valt het mee met zijn pootje.

Wij hebben gisteren onze nieuwe aanwinst opgehaald. Die mag over een tijdje natuurlijk mee naar de pony’s.

[ [url=m/XPGAR9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4q2voW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L4vAjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke aanwinst <3 <3 <3

ClauH schreef:
Wat een schatje Colien <3

Dijbeen van de kat dwars af. Operatie kost 1700 :=
Dat was wel schrikken voor een opvang-zwerf-kat...

Maar inslapen kon ik ook niet over mijn hart verkrijgen...
Dus gekozen voor amputatie,dat was goedkoper.

Wordt dus rust. Hij wordt morgen geholpen en blijft nu daar.

Ik zit bij de huisarts. Was een gevecht op leven en dood om hem in zijn mandje te krijgen. De gaten zitten in mijn spijkerbroek en hij heeft me goed hard gebeten. Dus maar ff tetanus prik halen.

Ben helemaal van slag, wat een #€&@ ochtend :(

Jeetje wat heftig zeg!! :oo

Robijntjah schreef:
Mest moeten wij nog achteraan voor onze nieuwe woning.
Ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Gisteren de hele omheining bij elkaar geshopt, alleen nog de stroom regelen.

Leuk leuk!! :D En toch goed om al in dit topic mee te lezen, zo weet je van tevoren al dat er dingen zijn om op te letten! :D

Zo... oké... hahaha, ik was ergens begonnen met bijlezen en deze post maken.. maar 't ging ineens zo snel!! En toen kon ik niet m'n bericht verwijderen, zonde van het werk :') Dus het is een beste bijleespost geworden vrees ik hahaha _O-

Jullie ook zo genoten van het weer?! :D :):) <3 :+:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:20

Zo jij hebt je best gedaan xXutopiaXx!

Hier goed genoten van het weer dit weekeind, nu weer aan het werk. Vandaag is mijn weiland bemest, dus ik hoop dat er volgens voorspelling inderdaad wat buitjes komen morgen en overmorgen O:) Dan kan het daarna mooi groeien

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:35

Ja het weer is erg lekker. Vooral dat het nu in de avond weer een uurtje langer licht is is echt heerlijk. Kun je in de avond na het eten nog rustig even wat dingen doen en genieten van de prachtige zonsondergang die er vanavond was...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:46

Ja zo fijn, ik heb net in het licht nog met pony en paard kunnen werken!
Manlief moest wel erg lachen om de 'riem' die ik voor Jonique had gekocht :') we hebben sinds vandaag een passende longeersingel haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:49

Jaa dat uurtje is heerlijk!! <3 Gelijk vanavond ook gebruik van gemaakt. Jay is even tijdelijk naar een andere stal, daar heb ik de beschikking over een reiningbodem :D Wij passen namelijk een maandje op de boerderij van een vriend van mij en die stal is daar in de buurt =:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van 't weekend hebben de paardjes 'thuis' ook samen met ons heerlijk genoten <3

Ritje met Tamme gemaakt :+:
Afbeelding

Splashy lekker z'n kriebelhaartjes eraf rollen :):)
Afbeelding

En Falencio in de paddock, met Tammetje op de achtergrond <3
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:53

He mijn Jay staat daar ook tijdelijk Xutopia!

Hij wordt zadelmak gemaakt, kleine bruintje in de buitenbox naast de shet.

Ik heb gisteren nog wat gezaaid, nu hoop ik stiekem wel op regen vandaag :o

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:03

Hoe hebben jullie het thuis ingericht om voeder op te slaan ? Met tonnen of anders ?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:43

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:45

Hier ook voertonnen in de schuur, doe een hele tijd met een zak en die passen precies in de ton dus geen last van ongedierte ook.

Zometeen eens naar het gemeentehuis :Y)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:46

Die zien er handig uit Maartje!
Ik heb van die blauwe tonnen met een metalen ring om de deksel maar om hem daadwerkelijk zover af te sluiten is zo'n gedoe.
Muizen komen er niet in ondanks dat ik de ring er niet om doe.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:48

Hier een groene voerton. Kippenvoer zit in miniklikos en dat werkt ook goed.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:51

moet wel eerlijk zeggen dat de deksel me soms mateloos irriteert, omdat ze niet altijd heel goed open gaan. Maar over de linie voor die prijs verder niks te klagen.
We hebben deze binnen voor hond en kattenvoer https://www.agradi.nl/waterkluis-waterdichte-ton.htm maar die zijn echt wel een stuk duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:25

Ik heb voer in een regenton, werkt prima. De vitaminekorrel die ik bijvoer heb ik in een voerton met deksel, van de welkoop. Geen last van muizen door onze zes stalkatten :+