Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:33

Maar hij hebt m wel aan de lijn, Monmaster? Kan hij ook los mee?

Alvast gefeliciteerd, Anke.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:37

Afbeelding

Onze waakhond. 2,4 kilo sjagrijn, 9 jaar , niet moe te krijgen, heet Toby, bijnaam Terror Toby. Altijd grote en middenmaatjes gehad, rottweiler, herder, Friese staby, het waren engeltjes vergeleken met dit monster.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:38

Fabster schreef:
Maar hij hebt m wel aan de lijn, Monmaster? Kan hij ook los mee?

Alvast gefeliciteerd, Anke.

Teefje van mij gaat ook los mee. En fluit ik terug als ze te ver gaat. Jonkies neem ik nog niet mee. Zij zijn nog te speels hiervoor. Wel oefen ik in de piste met hun al.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:39

Jadybabe. Dat heb ik al veel mensen horen zeggen dat de kleintjes dubbel zo erg zijn dan een groter formaat hond.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:54

Jadybabe schreef:
[ [url=m/Wq9xBu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze waakhond. 2,4 kilo sjagrijn, 9 jaar , niet moe te krijgen, heet Toby, bijnaam Terror Toby. Altijd grote en middenmaatjes gehad, rottweiler, herder, Friese staby, het waren engeltjes vergeleken met dit monster.

_O-

Wat voor merk is dat?

Maar voor mij geen lang haar honden meer. Niet te doen zo met al dat zand. <<)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:56

compensatiegedrag :+

Maar als we het toch over honden hebben.... Wij fokken dus spaanse waterhonden (wanneer kom je puppyknuffelen Lisa??) en hebben in spanje een nieuwe reu gekocht (nieuwe bloedlijnen etc). Hij is nog maar een paar weken oud nu :+ en moet dus straks naar nederland.. Vandaag vlucht geboekt en B&B geregeld, dus begin april gaan we 4 dagen naar spanje !!!! (eind april verwacht ik veulentjes en daarna begint in ons pension de aanloop naar de zomervakantie al... dus dan kunnen we echt niet meer weg).
Mijn 2 3-jarigen gaan een week logeren bij kennissen (doen we voor de oppas, anders moet ze zoveel doen..:') ) de rest (paarden/honden/katten/kippen/konijn...) blijft gewoon thuis met oppas en die oppas zorgt ook dat het pension blijft draaien ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:58

Fabster schreef:
Jadybabe schreef:
[ [url=m/Wq9xBu.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Wat voor merk is dat?

Maar voor mij geen lang haar honden meer. Niet te doen zo met al dat zand. <<)

Stofzuiger robot :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:19

Zó! Druk schema, Donja!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:21

Fabster, heel veel beterschap :brr: veeel mensen ziek (hier...afkloppen....gaat het nog goed) enne langhaarhonden lijkt niet ideaal, maar korthaar honden, (onze jackrussel) verhaart zo erg dat het ook niet meer leuk is. Volgens mij komt er van één jackrussel een 20 dekbedden aan haren vanaf gedurende zijn leven
Tinky12, super mooie foto! (maar geef me toch maar de zomer {:} )
Tinky sterkte met de tanden vaan Beer
Abbey.....zucht wat zal jij blij zijn als alles geregeld is
Anke, die snor van roosje :D enne proficiat alvast (verjaardagstress is niet leuk...ik herken het in alle vormen, kerststress, communiestress -O- ), succes met zadelpassen
Hier geen paardennieuws, te koud :brr: en drukdrukdruk met zwemles, school afspreken en morgen mag mijn mannetje de hele dag werken dus alleen met de kids.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:23

Amai Donja dat is een heel lijstje. Komt denk ik ook heel wat kijken voordat je effectief even er tussen uit kan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:33

Ik heb een kort en een langharige hond. Kortharige is deels dalmaat dus verhaart jaarrond als een gek. Maar liever dat, dan al dat zand in een langharige hond die niet opdroogt na een regenbui.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:36

Wel fijn Lotte dat je iemand hebt die het pension draaiende houdt.
Mijn vriend en ik gaan over een paar weken ook ff een nachtje weg. Lang geleden...veel te lang geleden.

Roosje en haar snor. Ziet leuk uit. Maar niet praktisch. Waterbakken worden zo snel vies!

Dankje voor de felicitaties.

Vier de verjaardag van Caya, Dunya en mij samen.
Heb een hekel aan verjaardagen. Zo scheelt het een hoop.
Mijn vriend viert de zijne apart en dan is het veelal BBQ feest.

Ja die honden verliezen enorm veel haren!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:05

Ik vier mijn verjaardag niet... en mijn vriend ook niet, alleen die van mijn zoontje vieren we uitgebreid :+ En een nachtje weg met zijn tweetjes moet je echt doen!!

Hier ook JR die ontzettend verhaart.. Mijn spaanse waterhonden verharen niet, maar die scheer ik 1x per jaar kort en dan groeit het weer aan :D

sterkte aan alle zieken!!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:35

Ah ja moeten we even plannen Donja!!
En een nieuwe reu, gaaf!!

Gister menles gehad. Hjala mag meer aan het werk. Puppy leven voorbij tijd om volwassen te worden en wat meer actie dan alleen wat hobbelen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:59

Wat gaan jullie eigenlijk snel als je een dagje niet kijkt :')

Ik ben fan van Cattledogs ( ik ken ze vanuit Australie als Heelers) en waterhonden vind ik ook prachtig. Zelf heb ik een Koningspoedel, prachtig karakter maar niet echt het uiterlijk wat ik normaal mooi vind, en veel onderhoud :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:40

Leuk menles! Ben zelf ZZ dresuur enkelspan.

Koningspoedel, ik vind ze niet mooi. Wel een heeeel fijn karakter!

Als de kids niet bijna gelijkertijd met mij jarig waren, vierde ik het waarschijnlijk ook niet.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:41

Ik wil wel los proberen, maar nog niet.... Daarom ze balletjes der af, nog te onstuimig.

Nou die van mij is ook een echte heeler, hij doet het bijzonder genoeg alleen bij onze logee.

Toby is ook heel snoezig om te zien
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 26-02-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:43

Balen dat ik allergie heb voor honden en katten |o

Vandaag even oud zadel en hoofdstel in gevet ziet al wel stukken beter uit nu!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:44

Monmaster schreef:
Ik wil wel los proberen, maar nog niet.... Daarom ze balletjes der af, nog te onstuimig.

Als ik uren kon wandelen zou ik er meteen een Cattledog bij nemen, helaas is dat niet de realiteit dus moet ik het maar bij low-energy honden houden :+

Mijn druif op het moment, ze heet Spip en is 7 :j
Afbeelding
Dekje is om het vieze en natte uit mijn huis te houden voor zover mogelijk, Spip zelf vind hem onzin :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:47

Azmay wat een leuke hond! Haha dat dekje is wel grappig.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:14

Hond met pruik...haha geweldig!

Onze opa..Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:33

Dat is toch ook een poedel, Azmay? Die zijn toch niet low energie? Daar heb je zo n varkentje als die van Karev voor! :D Mijn vriendin heeft 2 franse bullen. Heb er een paar jaar op gepast tijdens hun vakantie. Vind het echt schatjes, maar kan er niks mee. Ze moeten wel mee kunnen aan get paard. Vind poedels ook een goed karakter hebben. Janmer van het haar. Heb er een paar op het lijstje:
Dalmaat, Weimaraner, Dober, podenco en mss dus de cattle dog. Mijn droom was altijd een corgi. Maar dat is aan het paard ook wat lastig. En een herder(kruising) is ook nog altijd een optie. Dus tja, mogelijkheden zat. Heb al een tijd een dakmaat van MP op het oog (uit spanje). Maar er moet eerst wat omvallen. We zitten vol, qua dieren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:08

Welsh Gorgi ziet er zo raar uit. Lijkt een grotere hond op minipootjes. Niet mijn ding.

Goedemorgen. Bijrijder komt vandaag ook niet.
Was donderdag ziek. Gisteravond gaan feesten. Nu weer ziek.
Houdt in dat Wondergirl bijna twee weken niet gereden wordt.
Maar weer longeren...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:23

Gefeliciteerd Anke *\o/* *\o/* *\o/* Y)(^) :)F :D
En beterschap -O- :(:)

Ik ben dol op koningspoedels,zulke fijne honden :)

Een goede loophond is een Husky.Hihi..jaaaaren geleden toen ik mijn paard nog op de Hollandsche manege had staan,reden wij vaak in het Vondelpark.
Met een groepje (heul stout en illigaal :x ) zijn we eens alles paadjes in de bossen gaan verkennen.Op een gegeven moment kwamen we een Husky tegen.
Die vond de groep paarden zo enorm geweldig,denk dat het hem aan een roedel deed denken.Hij is ons het hele park door gevolgt,heel netjes bleef hij op afstand.Tong uit zijn mond,kwispelen en heel blij uit zijn ogen kijkend.

Niet blaffen,niet snuffelen,alleen maar meelopen in ons rustige draftempo.Uiteindelijk zijn we de eigenaar maar gaan zoeken.Die was zich een ongeluk aan het zoeken :=
Hond wilde eigenlijk liever met ons verder dan met baas mee _O-
Van alle ontmoetingen te paard met honden vond ik dit toch wel een van de meest bijzondere.

O...Spaanse waterhonden zijn ook zo leuk.Bijzondere geschiedenis...en een nieuwe reu...SPANNEND!! :D

Kreeg mail van de vee-arts...er hadden haar al 4 vakidioten gebeld met speculaties over de afwijking van Beer z'n tanden naar aanleiding van de foto's :P hihi.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:31

Anke gefeliciteerd *\o/*