Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:44

DubbelFun schreef:
@solleke: geeft dat geen vreemd gevoel??
Ik heb nog regelmatig een vreemd gevoel bij de plek waar ik Missy heb laten inslapen...

Voor mij persoonlijk eerder het omgekeerde, fijn dat ze weer thuis zal zijn.. zal nog wel even duren eer ik moed heb verzameld voor het effectieve uitstrooien, is nu nog te vers allemaal.

@DuoPenotti: ja, bedankt, zo voelt het inderdaad. De kliniek had eigenlijk de rendac al gebeld maar toen het erop aankwam kon ik het gewoon niet, haar daaraan meegeven. Dan maar even mijn spaargeld aanspreken maar zo voelt het gewoon fijner.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:51

Mijn lieve Kawa heb ik dan niet gecremeerd. Maar wel dan weer individueel op laten halen. Dan kon hij op zijn vertrouwde plekje ingeslapen worden en hoefde niet aan de weg te liggen daarna.
Ook duur, maar ook voor mijn gevoel waard. Veel mensen weten deze optie niet. Vind ik wel jammer.

Echt een onderwerp waar ieder zijn hart moet volgen...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 06:39

Prairy schreef:
Als alles goed gaat, ga ik dinsdag deze meneer ophalen. 6 weken op proef :) Maar ik ga er natuurlijk even vanuit dat hij blijft ;) Frans volbloed.
[ [url=m/4GzKgh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Gefeliciteerd! Is het een in Frankrijk gefokte Engels Volbloed, of een Franse draver?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:49

Ehm hij zei Frans en het is een volbloed dus ik ging even uit van Frans volbloed :') Maar zou ook Engels volbloed uit Frankrijk kunnen zijn. Zijn vader is Full of Gold.

Het moge duidelijk zijn dat ik echt geen zak om afstamming geef :+

DuoPenotti

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:05

Tof Prairy!
Ben benieuwd naar het hele paard :+

Hier een filmpje van mijn les <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:11

Daar loopt ze inderdaad een stukje meer voorwaarts dan in je proef, fijn :)
De overgang is heel vloeiend :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:15

Ik zie wat bekende (oude) namen in de pedigree, maar Thong vind ik wel de leukste naam :)

Fijn ontspannen beeld.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:17

Bij Kawa zat Northern Dancer in zijn pedigree, maar de rest herken ik niet. Weet verder ook niets van de Engels volbloed, herken ook alleen maar namen die er bij hem in zaten :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:29

Paps heeft in ieder geval prijzig dekgeld had ik gevonden. Ach, als ie maar gewoon lekker loopt en chill is, en een beetje pit heeft, dan komt het goed (en dat was zo op de test rit, zowel binnen als buiten).

Jolijn, ziet er goed uit. Zie dat jij net als ik echt onwijs lang zit met je been, grappig. Met die testritten die ik gedaan heb moest ook steeds de stijgbeugel veel en veel langer :+ Als ik ook maar iets te kort zit lig ik er naast in een bochtje :')

En we hebben dezelfde (aangenomen?) achternaam :D

Solleke noah, de tijd komt vanzelf om uit te strooien, of niet. Mijn kater die ik uit zou strooien, is er ook nog gewoon bij in de woonkamer. Alles is ok, doe wat goed voelt voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:41

Dit is mijn meisjes achternaam :D

Ja, ik heb ook echt mega lange benen, heb ook beugelriemen voor extra lange ruiters _O-
En ik zit graag heel lang, anders krijg ik (zeker na mijn ongeluk) heel snel kramp of pijn in mijn enkels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:51

Rustig hier :)

Ik ben net terug van een rondje achterlangs. Boon was lekker voorwaarts zonder rare fratsen, ze had er gewoon zin in. Dat is wel eens anders geweest :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:50

De eerste baaltjes naar ons nieuwe huis gebracht.... Altijd fijn!!

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:52

Karin_deB schreef:
@Chasey, kan ik geen vakantie bij jou boeken :D

We zitten er aan te denken om zelf de caravan of tent op te zetten :P En in de tuin te camperen dit jaar.
:D Toch nog een beetje vakantie gevoel.

Robijntje, wat fijn dat je zo lekker gereden hebt!

Olympia, Bunzin Haflinger haha! Nick is ook al zo'n smeervarken in zijn stal.
In de bak en paddock gelukkig niet.

Prairy, WAt leuk een nieuw paard! Gefeliciteerd. Veel plezier. En issie er intussen al? :D

DF, Dat klinkt als een fijn rondje rijden.

Manzano, dat geeft een goed gevoel he? :D

Gisteren avond een rondje gemaakt met z'n allen. Hondjes, paardjes en kinders uitlaten. :')
Ik ben meegegaan op Nick, het kon nog. Maar op een gegeven moment voelde het niet heel fijn meer. Dus dat worden alleen nog maar hele korte stapritjes. En ik wil eigenlijk nog een keer met hem door de vijver. En dat is het wel mooi geweest.

Afbeelding

Kleine hondje doet het ook goed naast het paard. Uiteraard nog veel oefenen met commando's, maar het scheelt dat een Herder sowieso wel baasgericht is en op ons let, ipv andersom :+
Ik ben daar ook heel makkelijk in. Wij rijden verder, let je niet op? Dan heb je pech. En kom je er maar achteraan. Werkt heel goed. :D
Zo deden we dat met Oscar ook, hond moet op ons letten en niet andersom. (Ja natuurlijk ook wel, maar ga niet steeds roepen. Alleen als het moet ivm verkeer, andere dieren, weggebruikers etc). Want dan komen ze ook gelijk. +:)+ Commando, brokje erin en weer vrijgeven. :D

Afbeelding

"Kom hier, zit".
Afbeelding

Oscar gaat er maar bij liggen, kan goed merken dat ie toch wel een dagje ouder is.
En m'n iphone blijft maar vertekende foto's maken. Zo stom. :+ Bij dat ding is altijd alles uit verhouding, Nick lijkt wel een shetlander zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:01

Gezellig zo met zijn alleen aan de wandel. Ook wel een fijn pad zo.

Jasmijn had net de musketon van haar roze halster kapot, geen idee hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft. Ik zal zo eens langs het net lopen, misschien dat ze daar in is blijven hangen. Het koppie was nog heel gelukkig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:30

Het ziet er altijd zo gezellig uit bij jullie Chasey :D

Ik ga dinsdag mijn paardje halen *\o/* en dan zal ik ook wat meer foto's posten.

Tot die tijd heel hard aan het werk om het een beetje in orde te krijgen hier :+

Zaterdag nog beton storten in de zadelkamer. Gisteren heb ik het beton in de schuilstal geimpregneerd. Vandaag ben ik palen van 3m die ik had gehaald, met de wipzaag een meter aan het inkorten, dan kunnen we alle track voorzien van palen. Spul voor afrastering is grotendeels binnen dus daar kunnen we van het weekend mee aan de slag. Morgen nog hooi halen, maar voorlopig mag hij lekker op het gras, staat nog genoeg.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:43

nou chasey het is nog een heeel schappelijk buikje hoor! en wat héérlijk zo;n avondwandeling met zn allen. Meer heeft een mens toch niet nodig!?

Prairy wat super leuk je nieuwe aanwinst inderdaad <3 en zag ik jou nou aan de slag in het zadelkamer topic? nog aan het bouwen dus??
en manzano ik wordt ook echt intens gelukkig van een stapel hooi en/of stro op zn plek inderdaad haha :') paardenmeisje hè

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:44

Ik verwaarloos jullie, sorry, maar ik lees wel mee :D Kan alleen niet de energie vinden even om uitgebreid mee te posten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:46

En ik heb niet zoveel te vertellen op het moment. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:47

Wat een heerlijke plaatjes Chasey!!

Ja kan echt niet wachten tot alles klaar is en ik m’n merrie kan verhuizen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:47

SillyB schreef:
nou chasey het is nog een heeel schappelijk buikje hoor! en wat héérlijk zo;n avondwandeling met zn allen. Meer heeft een mens toch niet nodig!?

Prairy wat super leuk je nieuwe aanwinst inderdaad <3 en zag ik jou nou aan de slag in het zadelkamer topic? nog aan het bouwen dus??
en manzano ik wordt ook echt intens gelukkig van een stapel hooi en/of stro op zn plek inderdaad haha :') paardenmeisje hè

Ja, de zadelkamer moet nog beton krijgen en dan nog inrichting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:01

@prairy: misschien een domme vraag... maar waarom een mtr van palen afzagen als je ze toch nieuw hebt gekocht... zijn palen op de juiste maat dan niet handiger ??

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:25

Ja dat klopt. Maar deze kon ik voor 3€ ps krijgen. En we hebben zelf een wipzaag.

Met die stukken van een meter ga ik de zijkanten van een kleine heuvel ondersteunen, die weer gemaakt wordt van het gras wat we afschrapen waar we paddock roosters gaan leggen op het pad.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:27

oh 3euro ps is ook wel belachelijk goedkoop!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:46

Daar kun je ze idd niet voor laten liggen en als de reststukken ook van pas komen is dat helemaal mooi :)

Mijn bestelling van EJ is er ook, dus Jasmijntje heeft een mooie nieuwe vliegendeken (met hals) én een flitsend halster :)

Afbeelding

En met een Rainbow halstertouw past dat ook prima
Afbeelding