Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:De ijzeren prikpalen zijn binnen, dus kan ff een noodverbandje aanleggen tot de schuur klaar is en ik de T-post palen kan komen halen
tine10 schreef:Hier ook vreselijk nat, en die natte sneeuw is echt drama. De paarden maar even voor een nacht op stal en daar waren ze maar wat blij mee, terwijl ze normaal niet naar binnen willen
marionblo schreef:Blaze1994 schreef:Zijn trouwens mensen hier in dit topic die ook de automatische hooibak van Femke Dölle hebben gemaakt? Ik ga die maken maar dan met accu en een zonnepaneel
Wij hebben er 4 staan, naar het idee van Femke. Mijn man heeft ze gemaakt van IBC vaten.
[ [url=m/dWxI01.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daihyo schreef:Hier geen automatische hooibak. Maar ik ga het mezelf wel makkelijker maken en heb mij een hooibak cadeau gedaan. Met dak en deurtje. Ik ga er zelf een slowfeeder voor maken waar 1 baaltje in kan. Of gewoon losse plakken. Na de nattigheid leek me dat wel een goed idee. Deze komt op de verharding te staan bij stal. Geen rommel meer in de stal, dan blijft die netjes en geen hooi op zand. Hier kan ik prima voor 1 dag hooi in gooien en aanvullen met hooinetten op de andere plekken als de bodem fatsoenlijk is.
En die paar dagen dat het dan niet zo is, dan voer ik alleen in de bak en lopen ze maar wat minder.
Over 5 weken is hij klaar.
[ [url=m/TbMD0p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dRUpM0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blaze1994 schreef:Dankjewel wat slim!
Hebben je paarden inmiddels het ritme door wanneer hij open gaat? Bij mij staan ze ook op gras met strook begrazing maar ben benieuwd of ze dalijk door gaan hebben wanneer ze wel en niet kunnen eten. Zou sneu zijn als ze het elke keer net mis lopen![]()
IBC vaten zijn hier helaas te hoog en breed voor m'n pony. Ga een smallere maar bredere maken die eindigt bij haar hals aanzet
Blaze1994 schreef:Zijn trouwens mensen hier in dit topic die ook de automatische hooibak van Femke Dölle hebben gemaakt? Ik ga die maken maar dan met accu en een zonnepaneel
Blaze1994 schreef:Dankjewel wat slim!
Hebben je paarden inmiddels het ritme door wanneer hij open gaat? Bij mij staan ze ook op gras met strook begrazing maar ben benieuwd of ze dalijk door gaan hebben wanneer ze wel en niet kunnen eten. Zou sneu zijn als ze het elke keer net mis lopen