Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:35

ik wil ook een haag heb ik besloten. maar goed, mijn lijst is nog te lang _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:02

Hier ook hoor. Had eigenlijk de splitmatten willen leggen maar er was geen tijd en nu is alles al nat :+ maar goed, planten is een winter klusje en dan doen we buiten niet zo heel veel meer dus dat moet wel lukken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:07

DD m’n kleine Rocky van2,5 is ook niet zo speels, die eet liever :')
Vosjes verkleuren vaak wat sneller heb ik het idee!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:52

Ik kom ook weer even binnenvallen.. :+

Zelf hier geen bomen langs de bak, maar over een lange lijst kan ik wel mee praten. Hier ook nog zo veel ideetjes..

Sinds een paar weken heb ik 2 geitjes (moeder en dochter) en deze lopen bij de Shetlanders in. Echt geweldig :D En dit gaat ook goed, al heeft de dochter (de zwarte met de hoorntjes) al wel een keer een beuk aan een opdringerige Shet verkocht.. :+ Maar ook niet keihard, gewoon even van 'laat me met rust'
Afbeelding

Een paar weken terug begon ik hier over de buurvrouw die nogal aan het miepen was. Over het algemeen kan ik wel goed met haar praten en vorig jaar was er niks aan de hand, maar dit jaar is het het een na het ander dat niet goed is.
- Ik ging op een Dinsdagmiddag rond half 4 mijn paard opladen want ik wilde graag op buitenrit. Deze deed even lastig met opladen (verlatingsangst)en de buurvrouw bleek te willen slapen, dus kwam na 10 minuten naar buiten en ik moest stoppen of ergens anders heen.
- Ze wil graag dat ik overleg wanneer ik kan maaien. Met mooi weer zitten ze buiten en kan het niet, maar het kan ook zijn dat ze slaapt (ze werkt zelf parttime, ook geen nachtdiensten verder) maar goed, ik weet ook niet hoe en wat waardoor ze slecht slaapt.
- Op een Zondagmiddag was ik met de hogedrukreiniger bezig. Ik moest nog een stukje maar ze wilde dat ik ging stoppen want ze wilden buiten eten en hadden er last van. Dus de volgende dag ging ik verder, maar ja, ik zat er toen weer helemaal onder.
- De paardentrailer willen ze niet kunnen zien vanuit de tuin, dus hebben ze verzocht dat ik hem achter de bomen zou plaatsen. Op zich geen probleem, al hebben ze ook een hoge heg.. Maar goed, het hek moet nog wel open kunnen. Nu staat hij naast hun appelboom. Op de foto is dat ook te zien en normaal heb ik hem ook nog wel iets dichter naar het hek toe:
Afbeelding

Dus tot zo ver was dit nooit een probleem tot gisteren. Ze kwam aan de deur (terwijl ik ook bezoek had) en begon daar over en dat ze wilde dat ik hem op mijn eigen terrein neer zet. Ze had opgezocht dat hij niet op de openbare weg mag staan (echt niemand komt er verder, want het is doodlopend en naar het hek van mijn wei) maar goed, ik wilde ook geen discussie op dat moment dus heb hem nu ook echt letterlijk op mijn terrein gezet op het verharde gedeelte. Maar ja, wel recht achter haar tuin en blokkeer haar zicht op mijn land, maar anders kan het ook niet. En het was al een gedoe om de trailer op dat stuk te rollen/te draaien.
Afbeelding

Snappen jullie hem nog? Dus hoop echt dat ze niet ook hier iets over gaat zeggen.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 02-10-20 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:56

Nou, mijn ukje heeft meer haar op zn tanden dan die grote hoor. Die grote zit regelmatig op zn knieën of z'n kont omdat die kleine m dan zo venijnig in z'n pezen bijt :')
Die van mij zijn allebei superactief, vliegen regelmatig achter elkaar door de paddock, maar jong en hengst, dat speelt wat af *\o/*

@ Merexa, wat vervelend met je buurvrouw. Hier op het dorp is lawaai maken/werken op zondag ook wel een dingetje, zijn nog veel gelovige mensen, dus daar houdt ik ook wel zoveel mogelijk rekening mee. Verder denk ik dat ze niet moet zeuren nu als hij op jouw terrein staat hoor. Zij wou hem van de openbare weg hebben toch?
Wat betreft het slapen/buiten zitten. Super lief als je er rekening mee houden, maar dat ben je niet verplicht natuurlijk. Ik werk wel nachtdiensten, en soms zijn mijn buren ook wel eens aan het maaien oid als ik moet slapen. oliebol happens, daarom heb ik rolluiken aan mn slaapkamerraam :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:33

@merexa: heel vervelend als je buren dit soort gedrag geen vertonen.
De eerste vraag is dan altijd woonde jij er eerder dan hun?? Zo ja dan hadden ze kunnen weten dat de paarden en wat er bij hoort aan de gang was.
Herrie maken op zondag wordt hier ook niet gewaardeerd (ook niet door mezelf :D ) dus dat doen wij ook niet (hooguit binnenshuis of in de schuur), maar op alle andere dagen mits na 9 uur en voor 10 uur moeten ze niet zeuren.
Trailer op de openbare weg heeft ze gelijk in, maar als hij op je eigen weg staat dat is het jammer voor haar dat ie het uitzicht belemmert als dat de enige plek is waar je er nog mee weg kunt komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:35

Mbt bomen; ja daar heb ik last van. De bomen staan hier langs de wel en de wortels komen in de PP. Langs het hek is pad ong 30 cm hoger als in het midden omdat anders de wortels bloot komen te liggen en graven in zo goed als ondoenlijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:38

Ik denk dat je met die buurvrouw op moet letten, je geeft ze 1 vinger en ze pakken je hele hand en ik denk dat zijn je hele arm amputeert.

Bij nachtdiensten kan ik me de ergernis overigens wel voorstellen, maar toch, je kunt ook dan niet verwachten dat de hele wereld met je rekening houd.
Maar die heeft ze niet dus ik zou lekker je ding doen.
Op zondag iets wat geen herrie maakt oke, trailer op eigen erf, ook goed.
Maar dan is het wel klaar hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:42

Het enige wat ik verder nog weet aan 'dingen waar men zich in het buitengebied aan stoort' is op maandag mest uit rijden, want dan hangt de was nl buiten :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:51

jeetje, wat een gedoe merexa, als ze er nu ook over gaat miepen zou ik ook zeggen kiezen of delen. het is ook jouw huis, je moet er wel kunnen leven. wat leuk met die geitjes zo! ik heb ook over een geit nagedacht als maatje voor mijn paard, maar was uiteindelijk bang dat ze teveel snob zou zijn om een geit als gezelschap te accepteren :')

ik heb een grote eik naast de bak, was wel een dingetje met het keren van de grond, die is daar dus ook niet echt gekeerd. Hoe dat in de praktijk uit gaat vallen qua qualiteit van de bodem moet zich nog een beetje uitwijzen, want momenteel is de bak uberhaupt nog te zwaar om in te rijden. Ik wil eerst nog de beregening aanleggen. een heg langs de bak wil ik ook :D

tarzan & fangio, leuke kleurtjes en stippeltjes! ik heb een chabrakbonte stippel, ziet er ook schattig uit.

hoeveel paarden heb je met 100 hooinetten? :oo moet er niet aan denken _/-\o_ moet zelf nog steeds een hooinet kopen :=

heb mezelf helemaal klem gelachen hier van de week. Paard en pony staan tijdelijk op een paddockje omdat er extra grond over de wei is uitgereden (was over) en opnieuw ingezaaid en gerold. Ik had een beetje knullig de poort met een strotouwtje aan de schuur vastgemaakt, en op een gegeven moment heeft mijn paard dus het strotouwtje los gemaakt. De shet kijkt naar beneden en stapt over het draadje, gaat lekker aan de andere kant vreten. mijn springpaard, kijkt naar het draadje op de grond en denkt 'oh nee, dat kan echt niet'. Mijn schoonmoeder was in de tuin bezig, die heeft niets met paarden, dus die komt op de shet afgelopen om de shet aan een plukje haar mee te nemen (succes _O- ). de shet sprint dus een rondje om het huis met mijn schoonmoeder erachter aan, al roepend naar mijn vriend 'fristi loopt los!!'. mijn grote paard staat nog steeds achter het draadje 'HELP, ik sta hier helemaal ALLEEN!!' :oo :oo heen en weer te draven en te steigeren.
Werkelijk waar, ik lag helemaal dubbel toen ik naar buiten liep _O- schep met wat brokjes gepakt, shet komt aanlopen, probleem opgelost :+ Overigens is het terrein verder ook geheel omheind, dus echt ergens heen kunnen ze niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:59

Oh geweldig Jade, zie dat ook echt compleet voor me :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:10

@Merexa, ik vind dat je al meer dan schappelijk en meegaand ben geweest. Ik had bij een aantal keren al nee en doei gezegd.

Ik draai ook nachtdiensten en het gebeurt meer dan vaak genoeg dat ze hier dan op het land e.d. bezig zijn. Jammer dan, ik slaap er inmiddels doorheen.
Die boer ziet me al aankomen :Y)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:14

Merexa, ik stuur je even een PB, want ik wil je dringend advies geven.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:20

Hier zijn ze niet gelovig en als het op Zondag mooi weer is dan wil ik wel klussen, maaien etc. en uiteraard op buitenrit.. Soms wil mijn paard er even niet op en dan maakt dat inderdaad wat geluid. Verder hebben we ook nooit feestjes terwijl zij altijd jan en alleman uitnodigen en in de tuin gaan zitten, wat dan ook wij horen, maar zeggen er ook niks van. We zijn er wel later komen wonen dan zij (wij sinds December 2018) maar de bewoners voor ons waren naar horen zeggen nog erger.. Die hadden koeien, Alpaca's, kippen én pauwen (die door het hele dorp gingen overigens en veel toeterden). De bewoners daar weer voor hadden ook Shetlanders, paarden weet ik niet zeker.
En dan te bedenken dat ik eerst zat te kijken naar een paardenvrachtwagentje (B rijbewijs). Ik vraag mij ook af wat de regels daar voor zijn eigenlijk. Er is hier namelijk iemand in het dorp die een groentehandel heeft en die heeft een enorme vrachtwagen in het dorp staan.

En is goed, kom maar door :P

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:36

Merexa ik werk ook met onregelmatigheidsdiensten en laatst waren ze iets verderop aan het verbouwen. Ik kan moeilijk vragen of ze na 17.00u pas weer geluid willen maken. Dus als het niet abnormaal geluid is (wat mij niet lijkt van de beschrijving) zou ik gewoon denken pech. Het komt op mij over alsof ze je paardenhobby moeilijk wilt maken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:42

Je hebt een pb.

Trouwens leuke geitjes! Dat is hier ook nog een wens. Een geit of 2. Vind ze zo leuk. Maar ja varkens vind ik ook leuk... Ik denk dat we een kinderboerdrij moeten beginnen ;)

Daan en ik zijn wel gelovig, maar wij klussen ook wel op zondag hoor, anders komt het huis toch nooit klaar? :') En buitenaf ben je gewoon altijd druk. Als het even kan, plan ik de lawaai dingen, zoals grasmaaien op zaterdag of vrijdag middag. Ik ben hoofdzakelijk thuis, dus dat is goed te doen. Maar als er op zondag iets moet gebeuren wat niet kan wachten. Tja helaas. Dan gaan we dat toch gewoon even doen.
Daan is heel druk met zijn eigen bedrijf en de klus dingen moeten in het weekend gebeuren, of in de avond uurtjes. Ja, dat maakt soms lawaai. Kan er niks anders van maken.
Maar vaak vinden we het zelf wel prettig om zondag gewoon ff uit te blazen en ff niks te doen. Zoals die dag ooit bedoeld was.
Meestal duiken we dan lekker het bos in! Frisse neus halen. Anders draaf je ook maar weer door.

Het is ook geven en nemen. Zo heeft de nieuwe buurvrouw een heel enthousiast vocaal hondje, prima. Wij hebben soms lol makende/giechelende kinderen op de trampoline of skelter.
Houd zelf ook niet van (onnodig)gekrijs of wat, dus dat doen de kinders sowieso al niet. :D :o Maar ze kunnen wel heel vrolijk en blij aanwezig zijn tijdens het spelen. Dat moet kunnen. Ook op zondag...
Leven en laat leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:29

Hahaha geweldig Jade.

Jeetje Merexa. Ik zou denk ik proberen tijdsblokken met haar af proberen te stemmen en anders is het jammer dan.

Onze buren hadden onze hond vaak op visite, gaven ze netjes aan en wij hebben het geregeld :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:30

Tijdsblokken zou ik ook niet doen, want stel dat het beter uitkomt een uur later dan hang je al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:31

Vaste bedoel ik ook, in overleg. En werkt dat niet dan houdt het toch gewoon op?
Ik werkte ook wisselend en eiste toen ook niet van mijn buren dat ze niet klusten. Kom op zeg.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:40

Heb ook altijd ploegen gedraaid, ook nachten.
Kan slecht zeggen tegen de loonwerker vandaag niet :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:12

Ik denk dat als je nachturen draait dat je gewoon moet investeren in goede isolerende beglazing en suskasten of anders oordoppen in :)
Mijn ex-schoonvader draaide ook nachtdiensten én die hadden 5 kinderen; die sliep gewoon door alles heen :D

Ik heb binnen de oude kast (modern antiek :D) voorzien van de winterkleur deurtjes (zomers groenig, 's winters zandkleur) en een lampje even van een herfstlook voorzien.

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog een wandeltje gedaan met Peppy en vooral stukjes gedraafd. Goed voor het slijten van zijn hoefjes ;)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:16

^ Wat een leuk lampje!

Vervelend, zo contact met je buren. Het is en blijven je buren, je hebt een goed contact altijd wel nodig, dus ik zou wel wat schipperen om ze te vriend te houden. Maar dan wel niet onbegrensd, natuurlijk. Jouw terrein, jouw regels. En maakt ze jou het leven zuur met haar regeltjes, hoef je ook niet inschikkelijk te zijn als zij nadien jou een gunst vraagt. Zo zie ik het. Ik heb gelukkig een heel fijn contact met mijn buren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:17

Jeetje, wat een gedoe met doe buren! :oo

Ik had al lang gezegd “Bekijk het maar!” :Y)

Gelukkig zijn onze buren erg vriendelijk en behulpzaam, en vinden ze de paarden juist leuk :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 07:14

Oh zulke buren zou ik heel vervelend van worden...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:28

War vervelend zulke buren. Ik ben blij met die van ons, aan beide kanten 80+, ok, die met zijn bomen wat minder omdat hij niks onderhoud maar verder klaagt hij ook niet en vroeg hij al of hij ook eikeltjes aan de varkens mocht voeren. De andere buren zijn schatten, nemen snoep voor de kinderen mee met feestdagen, geven verse groente en fruit, stonden naast de wei te wachten toen de varkentjes wamen zo nieuwsgierig waren ze en ook al is hij bang voor de paarden, hij geeft de ruin toch elke dag een aai over zijn bol en maakte zich laatst druk toen die erg veel lag