superpony schreef:Azmay, Ik ken zoveel erf honden die mega dik zijn. Ik dacht zelf als ze toch hele dag bewegen zal het wel het non stop mest eten kunnen zijn???
Die van ons zijn niet bang en ook niet erg voorzichtig bij de paarden. Nu kan ik het regelen, hou ze thuis of leg ze vast en laat ze pas na het uitmesten los. Maar vandaag had ik net zeil dicht en lag er alweer nieuwe mest.....
Ze spugen er niet van en ontlasting is goed, maar wel veel en vaak.
Van hoeven heb ik ook de ervaring dat ze gaan spugen. Hebben deze hondjes ook al eens te pakken gehad, maar was er op tijd bij en deze hondjes spugen niet snel.
Belle-boef, ja, hadden we het laatst over idd. Ons teefje zou giardia hebben als pup, maar toen ze wat mest had gegeten was diarree over en eigenlijk hebben ze altijd goede ontlasting. Alleen de reu niet als hij kip eet.
Teefje heeft wel wat allergie problemen, maar na alle soorten voer staan ze nu op Renske Zalm en krijgen alleen nog verse vis en gaat aardig goed.
Libera, duur zeg. Zal ook per regio erg verschillen bij jou daar??
Selka, Nederland is sowieso saai daarin, maar als iemand een keer wat ''anders'' doet, dan hebben mensen echt snel commentaar.
Hier ben ik nog steeds in de weer met het bestrijden van giardia..... na de eerste kuur febendazol, opnieuw getest. 2 testen negatief, derde test in laboratorium laten doen en toen bleek hij toch positief. Antibiotica kuur van 5 dgn gehad. Daarvan waren 2 dgn perfect qua ontlasting, daarna weer veel en vaak ontlasting, met als toppunt gisteren 6x! Hij heeft geen diarree, maar dit is gewoon niet goed! Meeste ontlasting is prima, maar soms zit er wat zachtere vooral zuur ruikende ontlasting tussen.
Nu opnieuw ontlasting opgestuurd, maar d.a heeft ook meteen een nieuwe AB kuur voor 10 dagen gegeven. Dan 10 dagen niets en dan nog een kuur AB.
Dit is best heftig, dus krijgt hij er probiotica bij.
Giardia kan echt mega hardnekkig zijn.
Mijn hond heeft het als pup oom gehad en eerlijk gezegd en ik bang dat hij er nooit echt vanaf is geweest. Ondanks dat we destijds een aantal keer negatieve tests achter elkaar hadden......