Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:lizy29 schreef:Er zijn Led lampen met veel lumen. Het is even zoeken en duur in aanschaf maar ze gaan wel lang mee en kosten in gebruik een stuk meer.
Ik denk dat het gebruik minder kost
Citaat:Weidedieren moeten kunnen schuilen in Noord-Holland
26 februari 2016
Hobbydieren als paarden, ezels en hebben beschutting nodig bij felle zon, hagel of heftige regenbuien. In de wet Dieren is daarom vastgelegd dat elk dier recht heeft op bescherming tegen slechte weersomstandigheden. Toch mogen van de provincie Noord-Holland niet zomaar schuilstallen gebouwd worden op de weilanden waar de dieren worden gehouden. GroenLinks in Noord-Holland wil af van dit verbod. De partij lanceert daarom een initiatiefvoorstel om schuilstallen onder voorwaarden in buitengebieden mogelijk te maken....
DoubleVv schreef:Fabster: Cattles waken hier super. Lange afstanden geen probleem hier. Vinden ze het leukste. Naast het paard heb ik hun moeten leren doordat ze wouden "heelen". De 2 Jonkies lopen nu met de ouden grotendeels mee aan. Moet hun nu ook wel begin te straffen doordat ze willen "heelen". Maar ik heb mijn hart verloren aan de cattles
Fabster schreef:DoubleVv schreef:Fabster: Cattles waken hier super. Lange afstanden geen probleem hier. Vinden ze het leukste. Naast het paard heb ik hun moeten leren doordat ze wouden "heelen". De 2 Jonkies lopen nu met de ouden grotendeels mee aan. Moet hun nu ook wel begin te straffen doordat ze willen "heelen". Maar ik heb mijn hart verloren aan de cattles
Klinkt goed. Maar wat versta je onder waken? Is dat overal op blaffen of meer de verdediging/bescherming van huis en haard?
Dat heelen is wel een puntje, ja!heb nu een dalmatenkruising (wat echt een kilometervreter is/was. Is nu 12, dus wordt wat minder) en de rus dus. Die rus is niet erg geschikt voor de lsnge afstanden. Zeker niet op snelheid. Bovendien wil ik geen langharige hond meer. Maar het is wel een lieverd. Maar zo langzamerhand ben ik toch aan het kijken voor vervanging. Ze hebben helaas niet het eeuwige leven.