Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:22

Hilary schreef:
Er zijn gemeentes waar ze landbouwplastic een of twee keer per jaar inzamelen. Wellicht bij jullie ook?

Mar hooi plastic is krimpfolie. Geen normaal plastic. Nemen ze dat wel aan?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:49

Ik heb een d'tje en een shet en ik heb gemiddeld 1.5 kleine kruiwagen mest per dag.
Gaat niet zo heel hard dus gelukkig.

Binnekort maar eens informeren wanneer ze de mesthoop leeg kunnen halen, dan kan ik hem eens schoonspuiten en proberen de lekken te coaten.

Ik heb palen van 2 meter en dan 1.30 boven de grond. Staan om de 3 meter.
2 lagen bruin koord en 1 laag houten planken ivm uitbrekende shet.

Mooi plaatje met die soezelende paardjes <3

Ik heb van de week deze nog gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:32

Maartje_M schreef:
superpony schreef:
Wie komt dat ibc vat dan legen Maartje? En hoe is dat gedaan? Dan moet de vocht toch naar 1 plek lopen.

Zelf gedaan. Schuin af laten lopen naar een gootje en dan een buis of gootje naar de tank

Maar hoe leeg je dat?? Dat is toch best snel vol ook?

Marlies, heerlijk zeg!!

Karin, wat een lief plaatje zo.

Ik was 2 weken terug even bij de shet gaan zitten. Dat is zo heerlijk....Alleen voelde ik toen nog niet dat het zand toen nog nat was en moest nog van alles doen......Gelukkig niet naar de winkel geweest daarna ofzo.
Sowieso doe ik dat niet meer snel nadat ik een tijdje terug ook thuis kwam met een groen gezicht. Een bepaalde ruin had me een lebber gegeven en dat was ik vergeten....... Misschien was het rond carnaval en dachten mensen dat mn Hulk schmink er niet goed af gegaan was..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:01

Hier omheining denk ik 1.50m of misschien zelfs 1.60m? Best hoog in ieder geval want heb grote paarden en ook jonge dieren :)

Palen staan op 8ft (is denk ik zo’n 2.5m?) en zitten voor 1/3 in de grond. Hoekpalen en palen waar het hek aan hangt hebben we idd met beton gezet. Hebben nu ook een haag langs het hek geplant, en aan de paardenkant zit er 3 rijen koord zodat ze niet aan het hout knagen ;)

Ondertussen al heel wat hekken gezet en geverfd... en nog langgg niet klaar :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder wel bijgelezen, maar jullie gaan zo snel dat ik het niet bijhoudt!

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:39

Leegpompen sp. Valt wel mee, kan best veel in

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:05

Karin, wat ontzettend schattig..

Libera, dat hek staat echt heel sjiek! Zal nog mooier zijn als straks die heg in vol ornaat aanwezig is.

Hier ga ik ook regelmatig bij de pony's zitten of liggen als het tijd is voor hun middagdutje. Miracle hebben we als veulen vaak omgetrokken als hij al lag, zodat hij plat kwam te liggen met zijn hoofd op onze schoot. Dat werkt nu nog steeds en hij vindt het heerlijk zo'n kussentje :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:18

Wow Libera, dat wordt echt prachtig!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:22

Wordt mooi Libera!
Heerlijk hè zo bij de paarden zitten als ze slapen, hier ook bij de 2,5 jarige. Dat is ook een echte knuffelkont.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:39

Mooi Libera! Had de foto's op mijn mobiel gemist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:39

Prachtig zeg!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 10:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:13

Effe snel bijgelezen....

Prachtige plaatjes Libera!! Bij mij zijn alle hekken ook zwart. Het geeft een stoere, chique uitstraling.

Slapende paarden. Heerlijk. Mijn merrie kan echt heerlijk liggen pitten. Die piept vaak als ze ligt. Daar ben ik in het begin weleens van geschrokken, maar volgens mijn d.a. kan het geen kwaad. Door het liggen komt er best wel wat druk op haar (iets te dikke :o ) bevallige lijf te staan en aangezien ze soms ook best lang ligt, wel langer dan een half uur, piept ze de druk weg :D .

Ik lees veel gedoe over mestopslag en afvoer. Bij mij ligt het gewoon op een asfaltpad, dus geen zijkanten of iets dergelijks en laat ik het 1x per jaar ophalen door de loonwerker. Kost zo'n € 200/300 afhankelijk van het aantal dumpers dat ze weghalen. Dat vind ik weinig geld, want ze komen met een kraan en een tractor met dumper. Meestal halen ze er 3 weg.

Oh dat is ook een mooi hek Selka!!!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:59

Citaat:
Al ben ik stiekem helemaal weg van die poorten met Cowboy/Cowgirl. Die wil ik 1 als ik later groot ben :D of zoiets:

OK....
Nu wil ik ook zo'n hek _O-

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:59

Ik ben wel jaloers op jullie mooi hekwerk! Wij hebben heras met prikkeldraad(niet bij de paarden)... nog van de vorige bewoner.
Eerst even sparen en dat wordt het vervangen.

Iemand hier hekwerk laten plaatsen door een bedrijf? Wij twijfelen of we het zelf gaan doen of niet. Drie rijen koord ca 200 meter hek.
Wij hebben geen trekker ter beschikking.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:33

Wij hebben het via een bedrijf laten plaatsen. Beviel erg goed, alles is super netjes afgewerkt, we hoefden zelf niets te doen, heerlijk. Het is al wel 10 jaar geleden. We hebben het destijds in het najaar laten plaatsen en daardoor (na flink onderhandelen) een leuk bedrag af kunnen dingen :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 16:46

Ja gaaf he?! In de US waar Libera woont heb ik zo ontzettend veel mooie poorten gezien. Alleen omdat hier te laten maken kost denk ik wel wat.. maar ooit als ik niet weet wat ik met mijn geld moet doen.. (as if :') ) dan koop ik zoiets!

Carika, is het totaal maar 200 m1? Dan zou ik het zelf doen. Dat is goed te doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:20

Gaaf Libera!!

[***], denk dat het gelijk is aan bij ons. Hier komen ze naast mestbak staan met grijper en grijpen alle mest uit de bak en werpen ze in hun vrachtwagen. Dat kost per keer 100 euro. Eerst dus elke 5 a 6 weken en nu ruim 3 maanden.

Even een praktische vraag. Onze hondjes gaan wel mee naar de paarden, maar zijn echt enorm wild op de mest. Ik leg ze eerst aan de lijn en daarna mogen ze los, maar vinden ze nog wel wat kruimels, ook al ben ik erg precies.

Ze zijn huis hondjes, dus gaan daarna mee naar huis. Ik vind het niet heel erg, maar ze moeten er echt wel 2x vaker van poepen. Gewone ontlasting, maar wel enorm stinkend.
Ik ga dat ze echt nooit afgeleerd krijgen.......en op zich is onze mest niet echt schadelijk, hooguit een dikmaker waarschijnlijk.

Ik train wel hoor met los en een snoepje, maar mest gaat echt ver boven alles....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:30

superpony schreef:
Gaaf Libera!!

[***], denk dat het gelijk is aan bij ons. Hier komen ze naast mestbak staan met grijper en grijpen alle mest uit de bak en werpen ze in hun vrachtwagen. Dat kost per keer 100 euro. Eerst dus elke 5 a 6 weken en nu ruim 3 maanden.

Even een praktische vraag. Onze hondjes gaan wel mee naar de paarden, maar zijn echt enorm wild op de mest. Ik leg ze eerst aan de lijn en daarna mogen ze los, maar vinden ze nog wel wat kruimels, ook al ben ik erg precies.

Ze zijn huis hondjes, dus gaan daarna mee naar huis. Ik vind het niet heel erg, maar ze moeten er echt wel 2x vaker van poepen. Gewone ontlasting, maar wel enorm stinkend.
Ik ga dat ze echt nooit afgeleerd krijgen.......en op zich is onze mest niet echt schadelijk, hooguit een dikmaker waarschijnlijk.

Ik train wel hoor met los en een snoepje, maar mest gaat echt ver boven alles....

Wat is de vraag? :+

Geloof niet dat ze er echt dik van worden, is half verteerd gras in principe natuurlijk. Die van mij eten het ook graag, vind het pas ellendig als ze er van over moeten geven :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:39

Oh dat doet Mino ook, maar ik heb Cheetah natuurlijk permanent op medicatie staan dus dat vind ik eigenlijk niet zo tof := Maar goed, wij hebben nu de weide afgezet zodat Mino er niet meer in kan en nu eet hij dus ook geen mest meer :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:38

Selka schreef:
Ja gaaf he?! In de US waar Libera woont heb ik zo ontzettend veel mooie poorten gezien. Alleen omdat hier te laten maken kost denk ik wel wat.. maar ooit als ik niet weet wat ik met mijn geld moet doen.. (as if :') ) dan koop ik zoiets!

Carika, is het totaal maar 200 m1? Dan zou ik het zelf doen. Dat is goed te doen.

Die kosten hier ook heel wat hoor! Had ook al gekeken naar een mooiere poort voor de oprit, maar zelfs tweedehands kosten ze nog rond de $2500 en dat besteed ik op dit moment liever ergens anders aan :D

Mijn hond is ook gek op mest maar ze is bang voor de paarden dus ze komt eigenlijk weinig in de wei. Ze pakt het wel eens uit de stal als de paarden buiten staan. Maar eigenlijk nooit zo dat ze moet overgeven. De stukjes hoef van de hoefsmid darentegen vind ze echt geweldig en blijft ze van eten tot ze overgeeft.... yuck

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:20

Mijne is er ook gek op. Had het al eerder verteld maar de mijne krijgt er betere poep van dus van mij mag ze s avonds even mee naar de paarden. Dan eet ze een keutel in de tijd dat ik bezig ben en dan is het weer klaar. Overgeven nog niet mee emaakt en dik worden ook niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 19:45

Ja echt Libera?! $2500 tweedehands is niet niks. Maar ze zijn wel heel mooi! Vind zo’n houten frame met bovenop staalwerk als je de oprit oprijdt ook altijd zo gaaf daar bij jullie! Nederland is dan maar saai ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:36

Azmay, Ik ken zoveel erf honden die mega dik zijn. Ik dacht zelf als ze toch hele dag bewegen zal het wel het non stop mest eten kunnen zijn???

Die van ons zijn niet bang en ook niet erg voorzichtig bij de paarden. Nu kan ik het regelen, hou ze thuis of leg ze vast en laat ze pas na het uitmesten los. Maar vandaag had ik net zeil dicht en lag er alweer nieuwe mest.....

Ze spugen er niet van en ontlasting is goed, maar wel veel en vaak.

Van hoeven heb ik ook de ervaring dat ze gaan spugen. Hebben deze hondjes ook al eens te pakken gehad, maar was er op tijd bij en deze hondjes spugen niet snel.

Belle-boef, ja, hadden we het laatst over idd. Ons teefje zou giardia hebben als pup, maar toen ze wat mest had gegeten was diarree over en eigenlijk hebben ze altijd goede ontlasting. Alleen de reu niet als hij kip eet.
Teefje heeft wel wat allergie problemen, maar na alle soorten voer staan ze nu op Renske Zalm en krijgen alleen nog verse vis en gaat aardig goed.

Libera, duur zeg. Zal ook per regio erg verschillen bij jou daar??

Selka, Nederland is sowieso saai daarin, maar als iemand een keer wat ''anders'' doet, dan hebben mensen echt snel commentaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:38

Mooie poort zeg, ik heb helaas een gewoon saaie groene en een spijlen met zo`n punten erop bij de oprit