Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:52

Fabster beterschap.

Ik ga zo met mijn hond naar de veearts, castreren...
Vd week drie keer weggelopen, grens is bereikt.

Ik maak er maar een combi van... Ff in de tussentijd een bakkie doen bij een vriendin, zij woont op de route. Anderhalf uur later kan ik hem al weer ophalen.
Goh, das lang geleden, gewoon ff een bakkie doen bij iemand! Triest toch!

Werkse, slaapse beterschap... Abby ik hoop dat ze nu eens wat positiefs voor je in petto hebben...
Ik ga van mijn vakantie genieten....

Bnet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:54

Beterschap Fabster!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:06

Ik heb hier vorige week nieuwe palen besteld. Zijn €1 per paal :D moet ze wel zelf ophalen helaas. Maar voor 300 palen scheelde dat weer €200 met een ander die wel kwam leveren. Dus dan maar ff heen en weer rijden. Is "maar" een uurtje dus redelijk in de buurt.

Koord gehaald, dat was iets van €65 voor 1000 meter. Wel simpel draad maar voor onze paarden prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:06

@anke: wat een leuke foto van je dochter. Die had duidelijk een fijne dag :D

Als ik nog eens opnieuw een omheining moest laten zetten dan zouden het kunststof palen worden met ijzeren buizen bovenaan en stroomdraad halverwege en er op. Dan heb je iig geen onderhoud aan palen en liggers meer :D
Ik heb nu rondom groen gaas erg mooi, maar ook heel kwetsbaar.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:31

Beterschap Fabster :(:)

Hier stond al een deel van de omheining,ene zijde hardhouten palen,andere kunststof buizen.Zelf nog wel aantal palen gekocht.
Denk dat ik alles bij elkaar zo rond de E200,- zat en dan heb ik nog een boel in de reserve.Had iets van 100 prikpaaltjes besteld :) en dan nog de rest....ook via MP veel poortgrepen,poortgreepankers en draad gekocht.

Vanmorgen de DA praktijk gebeld,toevallig de juiste aan de telefoon gekregen.(Ik was vroeg met bellen,receptioniste was er nog niet eens en ik denk dat DA nog met jas aanstond :P )
Maar goed,situatie uitgelegt en ze ging de foto's in de mail even bekijken en komt vanmiddag even langs.

Heb gister samen met vriendlief nog wat foto's gemaakt om ook binnenin de mond te kunnen kijken.Daar heb ik wat dingen gezien waar ik mij erg ongerust overmaak en dat gebeurd niet snel.Het zou mij niets verbazen als het hele zakie er zeer binnenkort uit moet :(

Wordt vervolgt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:41

@tinky: jee, dat is wel heftig. Moet ie dan voortaan slobber eten ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:47

Succes vandaag Brenda! Ik duim voor Beer, arm paard.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:03

Thanks...

Nee DD,het gaat hier om de snijtanden,kiezen zijn in orde tenminste,zoals ik zo kan zien.Deze aandoening is voornamelijk aan de snijtanden.

Als alles genezen is zou hij gewoon weer alles moeten kunnen eten...op kort gras na en strak gevulde hooinetten.

Even spammen met een foto,was zo mooi vanmorgen hier :)

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:40

Tinky12 schreef:
Beterschap Fabster :(:)

Hier stond al een deel van de omheining,ene zijde hardhouten palen,andere kunststof buizen.Zelf nog wel aantal palen gekocht.
Denk dat ik alles bij elkaar zo rond de E200,- zat en dan heb ik nog een boel in de reserve.Had iets van 100 prikpaaltjes besteld :) en dan nog de rest....ook via MP veel poortgrepen,poortgreepankers en draad gekocht.

Vanmorgen de DA praktijk gebeld,toevallig de juiste aan de telefoon gekregen.(Ik was vroeg met bellen,receptioniste was er nog niet eens en ik denk dat DA nog met jas aanstond :P )
Maar goed,situatie uitgelegt en ze ging de foto's in de mail even bekijken en komt vanmiddag even langs.

Heb gister samen met vriendlief nog wat foto's gemaakt om ook binnenin de mond te kunnen kijken.Daar heb ik wat dingen gezien waar ik mij erg ongerust overmaak en dat gebeurd niet snel.Het zou mij niets verbazen als het hele zakie er zeer binnenkort uit moet :(

Wordt vervolgt...

da's niet niks, arme Beer :(:)

Het lijkt wel best veel voor te komen bij ijslanders? Of is dat een verkeerde indruk?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:46

tinky ik duim dat het meevalt voor Beer

fabster beterschap!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:47

Lijkt een goede indruk hoor Solleke.Ik hoorde ook dat deze aandoening veel bij IJslanders voorkwam,maar ze zijn niet de enige hoor.Niet verkeerd om oudere paarden daarop te controleren.

Dank Spetter

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:53

Hoi!

Tinky, sterkte met Beer's tanden... niet leuk! Maar met goed advies wellicht nog mogelijkheden toch? En wat een PRACHTIGE foto's! Ik hou van dit weertype en de knollies ook.

Zag een jarig jetje voorbij komen, gefeliciteerd en leuke foto!

Ik las nog iets over omheiningen, hier groen lint, vrij breed en overal hetzelfde. :j Om de winterwei hebben we wit dunner lint wat we straks allemaal weer opruimen inclusief palen.

Monmaster, succes met de hond!

Beterschap voor alle zieken.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:13

Wat een prachtige foto's maak jij Tinky ! Schitterend.
Sterkte met Beer, niet leuk.

Omheinig ga ik van de week opknappen als de "bevers" weg zijn. Hardhouten palen en planken met schrikdraad ertussen. Na het opknappen gaat het stroom op de planken. Beter voor planken en voor mijn zenuwen. Ik heb nu breed schriklint, ga nu voor koord denk ik.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:24

Afbeelding
Hij is wel zielig hoor, hij ligt nooit in zijn mand.
Krijg gvd die kap niet om... Nou j, maar ff goed in gaten houden

Het is een Australian Cattle dog.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:26

Ik heb het gemist zeker, maar wat is er met de hond aan de hand? Of is dat van de castratie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:29

Ooohh!! Lijkt Charlie wel, mijn al jaren geleden overleden, beste vriend. Was een kruising australian cattle dog...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:32

Och arme vent...bougies eruit :P Is een jamaatje niets voor hem?Hoeft hij geen kap op :)

Fikse romper past hij wellicht nog wel in,of een broekje oid...beterschap :(:)

Jay...dank je...en Kristel,als zijn gebit echt is aangetast is er nog maar een mogelijkheid en dat is trekken.Ik ga het vanmiddag horen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:38

Hebben ze onderhuids gehecht?
Donny is in januari gedaan en die hoefde geen kap, likte een beetje maar verder ging het goed.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:54

Monmaster schreef:
[ [url=m/lcbjP6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is wel zielig hoor, hij ligt nooit in zijn mand.
Krijg gvd die kap niet om... Nou j, maar ff goed in gaten houden

Het is een Australian Cattle dog.

aahh, zielig, mooie hond overigens!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:26

Voor een goed doel..

Oei zielige Beer

MM klinkt als een koopje 6000,- voor alles samen

PB dat is nog eens goedkoop spullen aanschaffen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:34

Oei Beertje. Hopelijk valt het allemaal mee. :(

Monmaster, de meeste honden kijken niet blij na castratie, dat komt ze best na aan hun eer. :D
Nee serieus. Normaal hoef je ook geen kap om te doen, vaak is het dusdanig onderhuids gehecht en komen ze er niet eens aan. Mocht hij er wel aan gaan likken zou ik idd een pyjama proberen. Een babyrompertje werkt vaak helemaal geweldig en is hartstikke goedkoop.

hier ook nog niet einde verhaal. Nog steeds moet ik dingen eruit trekken he.
Gisteren dus eindelijk bericht gehad dat alles bij de notaris is en het hele feest door kan gaan op dinsdag. Staat er in de afrekening gewoon het dubbele bedrag dat we moeten bijbetalen? Maar ik krijg ook gelijk een mail van de notaris van de verkoop van ons oude huis of wij even de restschuld willen overmaken naar hun rekening.
Dus ik weer een mail naar de hypotheker om te vragen of a) de restschuldfinanciering geregeld is en of wij hier nog iets aan moeten doen, en b) waarom het bedrag dat wij moeten bijbetalen weer het dubbele is als afgesproken.
Krijg ik direct een mail terug met de uitleg waarom het bedrag hoger uitvalt (allemaal heel plausibel, maar ook dat had hij ons van tevoren kunnen vertellen nml afrekening van de vaste lasten die gemiddeld moet worden tussen oude en nieuwe eigenaar, maar goed. )Maar geen woord over de restschuldfinanciering en of die geregeld is.
Vermoeiend dit....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:43

AB...meteen mail erachteraan waarom jij,als betalende partij,niet even op de hoogte gesteld wordt en dat je nu vanmiddag voor 5 uur alle overige informatie wenst te ontvangen.

En er wordt van jou verwacht dat je het volledige inhuur bedrag gaat betalen aan die pipo's ?? :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:48

Betaling geschiedt pas als alles op orde is vanwege vertrouwensbreuk....

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:07

Monmaster. Fijn dat alles goed is gegaan.
Mijn 2 jonge australian cattle dogs gaan 15 maart voor castratie naar de dierenarts.

Qua omheining hebben wij houten palen met 2 stroomdraden tussen de weides en de buiten omheining worden treinbilzen met palen tussenin en meerdere draden en eventueel planken.

De stal begint mooi op te schieten waterbakken hangen, waterleiding is afgeschermd. Nieuwe voerbakken zijn af en hangen op. Luiken kunnen vastgezet worden als ze open staan.
Nu zijn we aan het kijken welke lampen we gaan hangen TL of LED buizen. Mijn voorkeur gaat uit naar TL omdat deze meer lume hebben. Wat is jullie voorkeur?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:13

Er zijn Led lampen met veel lumen. Het is even zoeken en duur in aanschaf maar ze gaan wel lang mee en kosten in gebruik een stuk meer.