Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:32

Prachtig, wat een ruimte.

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:43

Heel mooi. Echt een mooie ruimte erbij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:50

Prachtige filmpjes.

Dat word tijd voor een camera met flinke zoomlens _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:13

Wat geweldig om te zien Maartje en Jinte, genieten met grote G. Heerlijke plek voor de paarden.

Hier een oudje met bijna geen kiezen meer, die halen we keer extra uit de groep voor grote bak slobber. Dan heeft hij er 3 per dag. Uit het hooi haalt hij weinig. De shetten kunnen niet bij de bakken van de paarden en krijgen gerantsoeneerd in aparte bak met draadje ervoor. Met 2x2 netten niet onbeperkt, staan tussendoor paar uur zonder anders kan je ze rollen. Mijn paard staat hier al sinds 7 maanden en is niet zo’n eter, stopt tussendoor en geniet dan heerlijk van het buiten zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:33

Goedemorgen
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:46

het is kouddddddd
Welke rijhandschoenen hebben jullie? Ik heb Roeckl, de polar en grip
De grip slijt snel en is nog steeds erg koud, de polar tot nu toe meest warm maar erg glad. Ik lees ook over sealskin.
Gisteren weer, ondanks handschoenen en nog redelijk weer witte vingers en tenen

Afbeelding

verwarmde zijn te dik en glad (die ik ken tenminste) maar die zijn wel lekker warm

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:58

Al eens in de ijslanderhoek gekeken LN? Daar hebben ze vaak wel fijn spul. Ik zelf vond de mountainhorse 3 vinger wanten/handschoen fijn. Dat was een losse fleece handschoen met daarover heen een 3 vinger wand.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:14

Goedemorgen

Mooie foto horsii

Wat heftig Lynn.
Geen tips voor je.

Mooie foto's van jou en je paard dubbekfun
Fijn dat hij nu wel braaf was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:39

Goedemorgen! Het is zo mooi buiten <3

Naar LN. Het is ook al wel echt handschoenen weer zo in de ochtend.

Mooie foto's van een knap bontje zag ik.

Groepsstalling en voerbehoeftes: wij voeren vrij arm droog hooi, denk dat dat al scheelt tov voordroog maar dat komt er hier sowieso nooit meer in. Daarnaast idd mogelijkheid tot 1 x vitamine korrel of voer vd eigenaar per dag, zelf klaar zetten en dan voer ik het.
Er is er 1 te dik maar die is al veel afgevallen toen hij hier kwam. Ik ben zelf wel erg secuur in het voldoende beweging geven van mijn paarden en heb ze dan ook allemaal goed op gewicht, Morita mag nog wat af maar dat is work in progress.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:18

@lyn: dat ziet er idd eng uit.
Ik heb dit gevonden https://www.comfort-producten.nl/nl/ver ... dschoenen/ maar alleen de laatste lijkt wat dunner/handzamer te zijn.

Heerlijk die paarden op hun track. Jullie hebben idd haast een verrekijker nodig om te zien waar ze zijn :)

Weliswaar heb ik er maar 2 maar het eetverschil kan niet groter zijn. Boon is een veelvraat en stopt niet met eten, terwijl Jasmijn zichzelf netjes op gewicht houdt (en dat voor een Shet :D ). Ze stopt ook met eten terwijl er nog wel hooi in de bakken zit en Boon eet dan de rest op.
Met krachtvoer voeren geef ik Jasmijn in haar stal met de bovendeur dicht en onderdeur open zodat Boon er niet bij kan en Boon haar bak staat gewoon buiten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:48

Hier stopt de oudste met eten, jongste eet door.
Door peesblessure beweegt de oudste niet meer zoveel als vroeger dus gaat het goed maar anders werd zij altijd wat dun.
Nu bollies.
Voer uit slowfeednet van 2x2 nu onbeperkt ivm zand koliek.
Baaltje per dag, twee hafs

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:32

Dat voerde ik vroeger met de Paint en de Quarter ook ongeveer, nu iets minder.

Ik vind het buiten nog steeds koud. Buienradar zegt hier 6, maar onze buitenthermometer geeft een stukje minder aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:53

ik heb net gelongeerd en hooi gegeven en heb toch aardig koude voetjes :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:59

Die zijn hier idd ook nog niet warm.
Vanuit binnen ziet het er wel heel lekker uit. Het wachten is nu op het zonnetje tot dat de hoek om komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:02

Afbeelding

De eerste foto van de shoot aan het strand met jurk binnen.
Gemaakt door Gina Verolme.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:03

Hi allemaal!

Hopelijk is hier nog ruimte voor een nieuwe "huis-met-paard"- eigenaar :D
Vanaf volgende week gaan we verhuizen naar een huis waar we de paarden aan huis kunnen hebben.
We hebben nu twee ruinen (die elkaar nog niet kennen) en ik merk dat ik nu toch wat zenuwen krijg haha. Ik heb het idee dat ik zooooo veel over het hoofd zie. Maar aan de andere kant, het zal ook allemaal wel los lopen.
We hebben een containerstal gehuurd, de paddock is af, de weides gaan we deze week doen en de mestplaat ligt er nagenoeg.

Voor nu ga ik hier eens terug lezen voor tips en mooie plaatjes. Heb al echt mooie en fijne dingen voorbij zien komen! (Die foto net hiervoor gepost <3 ).
Zelf ben ik vooral benieuwd hoe het allemaal gaat qua weide en winter etc. Ik woon nu in de randstad met bijbehorend wei/buitenstaan beleid. Onze weide is straks ongeveer 8000m2 op zandgrond (tenminste dat denk ik, met palen boren nog geen klei gezien ;) ) en ben benieuwd hoe de weide zich gaat houden, of ze daar genoeg gras uithalen in de winter, of dat ik nog veel hooi bij moet voeren en meer van dat soort dingen.

Waarschijnlijk ga ik hier vaak met vragen komen, sorry alvast :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:22

@simbaa: welkom. Ik denk dat je van 8000 m2 geen 2 paarden jaarrond gras kunt voeren, of het moeten shetlanders zijn :D Meestal wordt 1 ha per paard aangehouden.

@Robijntjah: wauw, mooi plaatje... maar ik krijg het er wel koud van nu :)

Ik zit net nieuwe pantoffels te zoeken, ik wil echte schapenwollen mét een stevige zool én een snelle instap, maar wel enkelhoog :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:26

Welkom en gefeliciteerd met je aankoop.

Ook al zouden ze wel genoeg gras hebben, in het najaar en de winter willen paarden toch hooi bij.
Het gras word een soort van waterig, slap. Weinig vezel.
En de paarden willen dan echt hooi voor de structuur. Denk ook om zich warm te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:27

Hahaha ik ben ook heel blij dat ik nu zo niet rondloop. Al heb ik gisteren in een shirtje gereden.

Welkom Simba!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:32

Dank allen :D

Haha nee dat denk ik ook niet dat het voldoende voedzaam is, maar ben benieuwd of er wel steeds voldoende staat om te grazen of dat ze op de weide hooi moeten krijgen. Als ik nu zie hoeveel er staat, hoop ik dat ze er tegenaan kunnen eten. Maat als ik dit zo hoor, moet dat dus wel lukken. Mijn vriend is bang dat ie moet gaan maaien ;) Qua warmte staan ze onder dekens overigens, we moeten toch een beetje wennen van sjieke dressuurstal naar buiten(nu nog) zooi :D

Ik heb ze sowieso 's nachts op stal met hooi. Vind dat een fijner idee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:35

Dat had ik vroeger ook... nu staan ze altijd buiten en alleen op stal als de paddock te nat is om op te liggen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:23

Horsii wat een prachtige foto <3

LN zou eens moeten kijken, ik heb hele fijne gevoerde handschoenen waar ik geen koude handen in krijg. Rij bijna nooit met handschoenen, behalve als het -10 vriest ofzo :')

Simba welkom! Het gras zal vast op gaan, maar persoonlijk zou ik opletten dat ze met nat weer het gras niet kapot lopen. Hooi zal je inderdaad wel bij moeten voeten. Ben benieuwd naar je plekje!!

Onze bijrijder heeft fantastische foto's gemaakt gister <3
[ITP] Opening nieuwe track = blije paarden

Afbeelding

Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:33

Welkom Simbaa!!

Prachtige foto Robijntjah!

Prachtig die kudde paarden over de track <3

Mooi uitzicht zo horsii!!

Hier hebben we vannacht de eerste echte nachtvorst gehad! We moesten zelfs weer krabben! Kayin en Tet zijn mega hengstig dus die hebben we bij elkaar gezet en zijn nu onze lesbo's :') Hotel de botel zijn ze! Wel fijn dat ze zo naar elkaar optrekken maar het mag iets minder :')

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:52

Gave foto, Robijn! Ik krijg er nu ook de bibbers van. Hoop dat het die dag wat warmer was dan nu ;-).

Welkom Simba. Leuk vooruitzicht. Je gaat het vast allemaal nog ontdekken, de tijd gaat het leren, maar zorg gewoon dat je hooi op voorraad hebt of in ieder geval een goede leverancier hebt!

LN, wat ziet je hand er eng uit! Is dat niet pijnlijk?

Jinte, die foto's! wauwie. scary stuff, de fotograaf stond wel veilig he? Wel super tof zo; om in te lijsten.

Hier schijnt nu heerlijk de zon, maar het is toch nog best koud. Vanochtend voor het eerst mijn warme sjaal maar te voorschijn gehaald. Zal ook tijd worden, half november.... Maar paardjes staan nog steeds elke dag op de wei, dus ik klaag niet.. Die winter komt vast nog wel en dan hebben we vast weer genoeg om te klagen ;-).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:06

Wauw gave plaatjes erg mooi.

Brr ja hier ook koud. Ijs op de hekken, waterbak kippen bevroren.

Hier geen fijne warme rijhandschoenem nog gevonden.

Op het dak ook maar koud brr..
Afbeelding