Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:51

Persoonlijk zou ik nooit schapengaas om een paardenwei willen. Dat spul is heel dun/scherp en vaak zijn de mazen zo groot dat er een hoef door kan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:55

DubbelDun schreef:
Persoonlijk zou ik nooit schapengaas om een paardenwei willen. Dat spul is heel dun/scherp en vaak zijn de mazen zo groot dat er een hoef door kan.

Staat nu ook om hun wei, maar is 11ha dus niet helemaal eerlijk misschien.

Als er nu schapengaas om had gestaan hadden er iig al palen gestaan, dat zou handig zijn geweest. Met afstandhouders aan de draad had ik het dan wel aangedurfd denk ik.

We zullen eerst een boer het land moeten zien af te staan. Nu komt het paard van de moeder van mijn vriend daar ook op dus dat zal wel schelen, maar ik blijf toch nagelbijten tot ik het weet. Nu hebben we wel een friemel wei tot beschikking maar dat is echt niet genoeg om ze de hele dag op te zetten buiten de zomer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:24

Azmay.... http://www.schrikdraadwinkel.nl/

Ik heb hier mijn omheiningspul besteld (op de houten palen na) eerst gekeken wat ik nodig had en toen een mail gestuurd met de vraag hoeveel het zou gaan kosten als we in 1x bestelde.Hebben fikse korting gekregen en ook nog een simpele schrikdraadtester kado wat ik enorm attent vond :)

Goede service en snelle levering :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:26

Tinky12 schreef:
Azmay.... http://www.schrikdraadwinkel.nl/

Ik heb hier mijn omheiningspul besteld (op de houten palen na) eerst gekeken wat ik nodig had en toen een mail gestuurd met de vraag hoeveel het zou gaan kosten als we in 1x bestelde.Hebben fikse korting gekregen en ook nog een simpele schrikdraadtester kado wat ik enorm attent vond :)

Goede service en snelle levering :j

Ook bedankt, ik hoop snel te weten welk land ik kan huren, scheelt voor mij ook weer onzekerheid.

Wat zouden jullie gebruiken als palen en draad/lint? En dan nog al die verschillende bevestigingsmaterialen?
Pfft, paard op pension hoeft eigenlijk niet van mij maar dit is wel ingewikkeld xD

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:42

Bij mij zat al een schapengaas omheining.Ik heb gekozen voor dun draad met 9 metaaldraden binnenin in 2 rijen.

Gewone isolatoren met metalen kern.
Voor de doorgangen die erg veel gebruikt worden heb ik dikker koord en sinds kort poortgrepen met een draadverbinder eraan.Erg fijn omdat de geleiding van greep naar draad stabieler is.

Poortgreepankers zijn handig op verbindingsstukken.

Heb ook nog elastisch koord maar tot op heden nog niet gebruikt :)

Mijn jongens zijn geen slopers en uitbrekers en ik heb alles ook op voorraad zodat ik nooit misgrijp als er iets (meestal op zaterdag avond of zondag :+ ) gerepareerd moet worden :)

Ik zat even in je profiel te spieken en ik zag omheining op die foto's...bevalt zoiets niet of wil je anders.
Je mag langskomen om te kijken hoe het er hier uitziet maar ik zit geloof ik niet op de route :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:08

Dank voor de tips allemaal, morgen terug gesprek met de gemeente en dan verder kijken. We gaan zeker niks overhaasten maar 3 hectare grond vind je hier niet snel (aan een betaalbare prijs dan :P )

Azmay: wij hebben twee rijen koord en één rij lint, + palen en ogen, voor een stuk van 2 hectare te omheinen waren we klaar met 1500 euro (incl poortgrepen en verbindingsstukken enz enz). Ergens bij een handelaartje in omheiningsgerief gaan halen, het zijn allemaal duitse spullen. Dus zou zeker eens op de Duitse ebay kijken!

De heren en dame vandaag met de regenjassen. De vlekken hebben duidelijk andere prioriteiten dan de vosjes ;) ;)

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:02

Fijn Azmay!! Heel veel succes met het hele traject. +:)+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:14

:+ Net 2 uur zonder stroom gezeten...eindelijk kwamen de kaarsen van pas die ik nog vanuit Amsterdam had meegenomen :P

Ga alle kleine lampjes en kaarsen maar weer uitdoen,komen volgende keer wel weer van pas :)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:55

Tinky, gezellig met de kaarsjes aan, was jij de enige zonder stroom.....of zit het hele dorp zonder?
Fabster, balen als je snel angst hebt, helaas heel herkenbaar hier. Hoe vaker ik rij hoe beter het gaat, maar met een baan en 2 kindjes komt het rijden er niet zo vaak van helaas, beterschap voor je dochter.
AB, wat fijn dat er nu toch schot in de zaak lijkt te komen. Je mag trots op jezelf zijn, een erg mooie mail (jammer dat hij nodig was, maar allé)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:06

Gisteren overigens de mensen van hoefnatuurlijk naar de hoeven van de paarden laten kijken. Ik was zelf niet zo erg gelukkig met de stand van de hoeven van de oudste. (staat al zijn hele leven niet echt geweldig). Ze hebben fijn de tijd genomen en ze staan nu allebei weer mooi op hun hoeven. Hopelijk blijft dat zo....even afwachten want tot een maand of 4 geleden liepen ze allebei op ijzers. Nu ijzerloos, op zich erg fijn want vooral mijn fjordje gleed vrij vaak uit met ijzers op asfalt. Daarnaast liep ze toch al gevoelig met ijzers op grindpaden, zonder ijzers uiteraard nog steeds. Eens afwachten hoe het gaat anders misschien toch aan de hoefschoenen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:07

Kaarsen zijn hier in grote getalen aanwezig. Met veel storm wil er nog weleens een boom op een elektra kabel vallen en dan duurt het vaak weer even voordat het spul weer werkt.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:10

Wij hebben een tijdje elektriciteitsproblemen gehad, iedere keer als je de stofzuiger of wat dan ook instak was het afwachten of alles het nog deed of niet (vaker niet dan wel). Toen de kids nog erg klein waren zat ik een keer samen met ze in bad, patsj alle licht uit, 2 natte huilende kinderen.....zucht. Gelukkig is dat inmiddels helemaal opgelost

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:16

zoefie schreef:
Tinky, gezellig met de kaarsjes aan, was jij de enige zonder stroom.....of zit het hele dorp zonder?

Neuh...hele omgeving...is niet echt een dorp hier...buitengebied.Buurman was mij net voor met bellen,hij belde op om te vragen of wij stroom hadden.Doen we meestal voordat we de meterkast induiken,eerst kijken of de hele buurt "uit"is :)

Maar zag er een van Enexis hysterisch heen-, en weer rijden dus was redelijk probleem :D

Zie net dat het alleen onze "weg" was...weet niet of de camping ook zonder zat,denk het wel...anders lopen ze vast niet zo hard.Maar 6 adressen langs deze weg :P

Oei...druipnatte kinderen in het donker in paniek...niet leuk :n

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:21

Altijd fijn, als het probleem niet bij jullie zit, gewoon afwachten dat Enexis het oplost ;-) succes!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:22

zoefie schreef:
Altijd fijn, als het probleem niet bij jullie zit, gewoon afwachten dat Enexis het oplost ;-) succes!

Is al klaar hoor...had anders geen internet ;)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:37

haha, dat zat ik me dus net af te vragen

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:46

Ik ga ff spammen... maar zo leuk :D

Ik ben gewoon gister naar les geweest :D :D voor het eerst in 4 jaar?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:03

Gaaf...en nu vaker lessen?

Fijn dat het goed bevalt. Mooie hoeven is altijd leuk!

Vanavond verjaardag gevierd bij de Wok. Super gezellig gehad met de kids. Heerlijk gespeeld en lekker gegeten.
Afbeelding

Candle light...romantisch. Geen stroom is verschrikkelijk als je eraan gewend bent.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:07

Gefeliciteerd nog Anke.

Vandaag is iemand wezen kijken bij zadel en hoofdstel en zadel zat inderdaad niet goed, nu ander zadeltje en zat veel beter!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:25

Ja gefeliciteerd met de jarige job! *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 07:02

Thanx.

Wil binnenkort een zadelpasser/maker laten komen.
Heb nu een nr van een goede in DL gekregen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:10

Jarige job heeft het volgens mij wel naar haar zin gehad :) Waren de minions goed bevallen??

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:35

Hoi nog even de omheining, het loont ook om eens marktplaats in de gaten te houden voor tweede hands palen. Ikzelf gebruik voor op het land 10/12 cm.voor mijn hekwerk heb ik 14 cm

Lint ( bruin 4 cm) heb ik gekocht bij een Duitse firma agradi incl toebehoren ( stroomopwaarts, grepen,hoekstoppers en houders). We hadden snelle levering. Wij zetten de palen om de 3.5 meter...

Wel leuk hoor, ik weet nog wel dat wij alles moesten uitzoeken. Stallen heb ik bij Bedaf gekocht. Goedkoper en met dezelfde kwaliteit kon ik ze niet vinden.

Wij waren incl ( kunststof) stallen, wasplaats ( speciaal op maat gemaakt), houten hekwerk ( rond door rond, poorten) iets meer dan 6000 euro kwijt.
Werd het nog geplaatst ook. Stond in een dag.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:37

ik heb destijds bij Weidezaun in Duitsland besteld en idd 2e hands fruitboompalen via marktplaats gekocht. Ik ben nu zelf op zoek naar nieuwe palen, want alles is eruit ivm landophoging.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:21

Mijn dochter heeft me toch aangestoken -O- . Wrd gisteren ineens snipverkouden. En dat terwijl ik al voorzirgsmaatregelen had genomen. Ik nies me helemaal gek. Maarja. Hoop maar dat dit het blijft, dan. Paarden doen met koots is niet leuk.