[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:30

suffie schreef:
Blaze1994; ik heb 10 van deze palen besteld met isolatoren voorzien van schroefdraad en moer. De isolatoren kan je op elke gewenste hoogte plaatsen. Deze gebruik ik als hoekpalen en staan als een huis, mede door de voet.

https://www.agrishop.nl/voss-farming-op ... gkQAvD_BwE

Die zien er perfect uit ga ik bestellen. Zullen m'n andere paaltjes heel blij mee zijn :')

Maartje1990

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 10:40

Een tipje voor iedereen die eventueel bomen en struiken wil toevoegen op de Pp, via dit topic [LZP] Oproep aan Bokkers: 1 miljoen gratis bomen herplaatsen hebben wij bijmeerbomen.nu bomen opgehaald en afgelopen weekend, zo'n 50 tot 60 bomen gepland op ons perceel! De actie loopt nu nog en is er in het najaar weer. Dus wil je bomen planten? Kijk dan gauw waar je ze bij jou in de buurt kunt ophalen.

Miepjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:58

Blaze1994 schreef:
suffie schreef:
Blaze1994; ik heb 10 van deze palen besteld met isolatoren voorzien van schroefdraad en moer. De isolatoren kan je op elke gewenste hoogte plaatsen. Deze gebruik ik als hoekpalen en staan als een huis, mede door de voet.

https://www.agrishop.nl/voss-farming-op ... gkQAvD_BwE

Die zien er perfect uit ga ik bestellen. Zullen m'n andere paaltjes heel blij mee zijn :')

Daar heb ik er nog twee werkloos van staan. Als je ze wilt ophalen in Wageningen mag je ze zo hebben.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:58

Er komen zulke mooie dingen voorbij hier :j
Ook leerzaam om te zien hoe iedereen het aanpakt.

Afbeelding

Hierbij een plattegrond van mijn plekje.
Voorin water en hooi, achterin ook nog mogelijkheid tot hooi bij de stal.
Echter voer ik ze daar bijna nooit omdat ze toch zelf naar achter lopen om de rusten.

De weides kunnen met strookbegrazing worden gegeven.
Het bruine deel is onze moestuin en de gele strook aan de voorkant wordt een bloemenperk met eetbare bloemen.

Geen pad rondom maar wel een pad van voor naar achter wat zorgt voor voldoende beweging.
In de winter staat de wei vaak in zijn geheel open zodat ze alle ruimte hebben om te scharrelen/rennen e.d.
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 01-03-23 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:09

@miepjo
Ja heel graag! Woon niet in de buurt maar ik stuur je even een Pb. Wilde er idd 2 bestellen

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:13

Maartje1990 schreef:
Een tipje voor iedereen die eventueel bomen en struiken wil toevoegen op de Pp, via dit topic [LZP] Oproep aan Bokkers: 1 miljoen gratis bomen herplaatsen hebben wij bijmeerbomen.nu bomen opgehaald en afgelopen weekend, zo'n 50 tot 60 bomen gepland op ons perceel! De actie loopt nu nog en is er in het najaar weer. Dus wil je bomen planten? Kijk dan gauw waar je ze bij jou in de buurt kunt ophalen.

Ah bedankt voor de tip! We zijn op zoek naar berk, wilg en appel/perenboompjes, wellicht zit hier ergens wat tussen.

In de carnavalsvakantie hebben mijn vriend en ik 100+ palen geslagen dus mogen we ons stukje officieel een paddock paradise noemen want de track ligt er!

Afbeelding
Afbeelding

We hadden een grondboor en palenstamper gehuurd. Op marktplaats vonden we 120 palen van 250lang en 6cm doorsnede voor een hele fijne prijs. Op een gehuurd stuk durfde we niet te investeren in super dure palen dus dit was een goede oplossing.

Voor de geïnteresseerde kun je hier kijken hoe dat ging:https://youtu.be/jy7FGDksJ9s

Bolletje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:37

Ik volg ook mee! Ik heb sinds kort een eigen stuk (gehuurde) wei waar ik stap voor stap ook een fijn plekje voor de paarden van mag maken *\o/*

Volgende week zetten we de track uit maar nu vroeg ik me nog af: hoe doen jullie dat met wel of geen stroom op de binnenomheining?
Ik was niet van plan de binnenomheining onder stroom te zetten. Paarden zijn niet gevoelig voor suikers of hoefbevangenheid dus het kan in principe geen kwaad als ze per ongeluk wat langer op het gras terechtkomen. Zijn er nog andere redenen waarom er wel stroom op zou moeten? Of kan ik het zo laten?

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:41

Bolletje29 schreef:
Ik volg ook mee! Ik heb sinds kort een eigen stuk (gehuurde) wei waar ik stap voor stap ook een fijn plekje voor de paarden van mag maken *\o/*

Volgende week zetten we de track uit maar nu vroeg ik me nog af: hoe doen jullie dat met wel of geen stroom op de binnenomheining?
Ik was niet van plan de binnenomheining onder stroom te zetten. Paarden zijn niet gevoelig voor suikers of hoefbevangenheid dus het kan in principe geen kwaad als ze per ongeluk wat langer op het gras terechtkomen. Zijn er nog andere redenen waarom er wel stroom op zou moeten? Of kan ik het zo laten?

Wij gaan er wel nog stroom op zetten. Ook omdat de weides ook als logeerplek/wenweide/ veulenweide kunnen gebruikt worden. Voor nu gaat het bij ons nog omdat er niet veel gras op de weides staan maar als het straks hoog en verleidelijk is dan denk ik dat ze er wel in willen gaan ontsnappen en dan moet er stroom op.

Lynn_Nikita

Ik heb wel stroom erop omdat ze anders tussen de draden door gaan hangen. Grondkabel schepdiepte aangezien ik er toch niet hoef te frezen

belle_boef

Leuk al die ontwikkelingen.

Ik had vandaag een verzorgingsdagje.
Paarden naar de tandarts en enten, honden gelijk mee. En alles voor waar mogelijk gesleept.

Afbeelding
Uitgeblust na de tandarts.

Afbeelding
Paddock gesleept.

Afbeelding

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:36

Maartje1990 schreef:

Krijg hier echt bomenplant kriebels van :') maar op mijn plek is het niet toegestaan. Alleen gras |(.

Dus ik plant nu alles in m'n eigen tuin en dan knip ik het maar niet onbeperkt ruimte natuurlijk.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:51

Ik heb wel stroom op de binnenomheining. Ik wil dat ze respect blijven houden voor stroomdraad. En bij ons zit er binnen de track tuin en geen weiland. Dus die wil ik ook echt wel beschermen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:38

Hier 2 mini’s dus overal stroom op ;) simpel doorgelust met een koperdraad in de grond. Met grondboor een reeks gaten op een rij boren en je schept zo een geul voor de kabel.

Meerbomen.nu hou ik al lange tijd in de gaten maar zie meestal geen geschikte bomen voor bij de paarden. Wel tof dat jullie zoveel bomen zo hebben kunnen planten, zag de foto’s op Insta.

Hier ook zo’n hoekpaal van agrishop, met de katrollen er op van de tijdelijke omheining. Staat stevig en werkt echt handig.

Wat heb je geshopt Ir? Keuze gemaakt?

Bolletje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:43

Malenka schreef:
Ik heb wel stroom op de binnenomheining. Ik wil dat ze respect blijven houden voor stroomdraad. En bij ons zit er binnen de track tuin en geen weiland. Dus die wil ik ook echt wel beschermen.

Dit dus, ik heb een beetje schrik dat als ik enkel buitenom stroom zet en binnen niet, dat ze dan regelmatig gaan proberen waar er wel en niet stroom op staat en dan wel eens door de buitenomheining heen zullen geraken -O- In principe kan ik binnen wel stroom zetten maar dan moet ik even kijken of het stroomapparaat dat aankan, want dan komen er ineens wel een heel aantal extra meters draad bij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:00

Ik heb boor de binnenomheining een aparte stroomklok. Ik heb de weitjes met gronddraad verbonden en daar een klein apparaat met accu op gezet. Niet zwaar, maar genoeg om even te schrikken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:03

Ethelate schreef:
Hier 2 mini’s dus overal stroom op ;) simpel doorgelust met een koperdraad in de grond. Met grondboor een reeks gaten op een rij boren en je schept zo een geul voor de kabel.

Meerbomen.nu hou ik al lange tijd in de gaten maar zie meestal geen geschikte bomen voor bij de paarden. Wel tof dat jullie zoveel bomen zo hebben kunnen planten, zag de foto’s op Insta.

Hier ook zo’n hoekpaal van agrishop, met de katrollen er op van de tijdelijke omheining. Staat stevig en werkt echt handig.

Wat heb je geshopt Ir? Keuze gemaakt?

Dat had ik dus ook al een jaar, of alleen maar vrijwilligers maar geen gratis bomen. Nu kan ik er 100 ophalen in mij buurt en ben ik net voorzien omdat ik ze maar gekocht heb
Mocht iemand interesse hebben Midden Limburg, wilg, kornoelje, frit druif en meen nog 1 of 2 soorten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:14

Blaze1994 schreef:
DJZ schreef:
Ik heb een draad bovenlangs gespannen.. 2 latten van 270cm aan een paal bevestigd, isolatoren erin gedraaid, draad gespannen en vastgemaakt aan het draad van de binnen omheining :)* Makkelijk weer te verwijderen :P
[ [url=m/Zp9yJT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt stom maar dit willen ze dus ook niet.. Ben een beetje radeloos

Niet radeloos worden. Als de genoemde opties allemaal niet kunnen is je eerste idee prima. En ik heb een goedkopere tip voor je:
https://www.agrishop.nl/voss-farming-se ... araat.html
Wij gebruiken dit apparaat al jaren en zijn er super tevreden over. Genoeg stroom om ook de shet tegen te houden. Ook geen probleem als we er er flink wat meer draad op aansluiten. Prijs is alleen ex accu. Dus dat komt er nog bij en dan ben je zo goed als zorgeloos.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:22

Ethelate schreef:

Zo hebben wij het ook gedaan, een geultje, helemaal niet zo diep. Draad er in, uiteinden verbinden, grond er weer op. Zie je niks van en je hoeft niet diep te graven. Ideaal misschien niet, maar het werkt goed genoeg.

Ik word hier zo blij van hè :+:
Afbeelding

En dan dat gekwetter om me heen als ik bezig ben. Zo gezellig!
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:17

Nee je hoeft idd helemaal niet diep graven. Wij hebben in eerste instantie (afdeling VEILIGHEIDVOORALLES! :') ) de grondkabels op 60 cm diep ingegraven. Niet handig want a. veel werk, b. die geul blijft dus altijd iets muller bij regen dan de rest van de track en c. helemaal niet nodig. :roll:

Kwamen we achter toen van de zomer de houten omheining gezet werd. Die jongens groeven de grondkabels echt maar minimaal in en dat werkt dus echt prima. :Y)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:10

Was de vlog van feline aan het kijken over haar paddock paradijs.
Daar vertelde het bedrijf van de omheining dat het belangrijk is om draadverbinders te gebruiken.
Tot nu toe heb ik altijd geknoopt maar merk dat je dan toch verlies hebt en de stroom soms niet meer doorloopt.

Gebruiken jullie draadverbinders? Los het nu op met losse ijzerdraadjes maar ben benieuwd of ik met draadverbinders een nog betere geleiding heb.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:16

keeyzie schreef:
Was de vlog van feline aan het kijken over haar paddock paradijs.
Daar vertelde het bedrijf van de omheining dat het belangrijk is om draadverbinders te gebruiken.
Tot nu toe heb ik altijd geknoopt maar merk dat je dan toch verlies hebt en de stroom soms niet meer doorloopt.

Gebruiken jullie draadverbinders? Los het nu op met losse ijzerdraadjes maar ben benieuwd of ik met draadverbinders een nog betere geleiding heb.

Ja wij hebben sommige delen moeten doorverbinden met knopen omdat de draadverbinders nog niet binnen waren en we hadden op het achterste deel van de weide geen stroom meer. Later vervangen met verbinders en nu is het weer goed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:17

Ja, ik begon met knopen maar zet nu langzaam aan alles om naar draadverbinders. Bijkomend voordeel is dat het makkelijker losschiet als er eens eentje in het draad hangt.

Overigens begonnen wij met knopen omdat een bedrijf dat voor ons de buitenomheining gezet heeft zo werkte. Ik dacht dat dat ok was. Niet dus. Daarnaast hebben ze alle isolatoren ingedraaid zonder voorboren wat nu (5 jaar later) als resultaat heeft dat veel palen precies op de indraaipunten gespleten zijn en de isolatoren dus los hangen. :( Wat een ballentent, daar nemen we geen producten/diensten meer af.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:23

Ik ben jaren geleden begonnen met draad verbinders en juist inmiddels aan het knopen. De stroom doet hier wat het moet doen en de buiten omheining meet ik geregeld en nooit problemen :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:35

Wij hebben equifence/permanent kabel. Die is niet te knopen. De stukjes stroomdraad voor de poortjes heb ik wel geknoopt. Maar dat maakt ook niet zo veel uit want de stroom loopt ook door (dmv grondkabel) als de poortjes open zijn.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:45

Je dient eigenlijk draadverbinders te gebruiken wil je het juist doen, anders heb je verlies of verlies op termijn, doordat je draad meer lijdt. Hier initieel knoopjes maar recent zijn er werken gedaan aan onze omheining tegen de wolf en de professionals hebben daarbij draadverbinders gebruikt. Die gaven bvb ook aan om nooit gewone elektriciteitsdraadjes die je stript te gebruiken voor buitenomheining, dit geeft verlies en schade aan je draad op lange termijn. Ik heb er veel van opgestoken.