Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:43

Mooi stukje grond. Weet niet of ik blij zou zijn met zo'n heuvelachtig stuk grond. Om te zien prachtig!

AB: heel netjes omschreven. En jammer dat er eerst gedreigd moet worden voordat iemand gewoon zorgt dat zijn werk/opdracht in orde is!
Het klinkt veelbelovend!

Tinky: prachtig sfeervol plaatje!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:44

fabster beterschap voor je dochter en inderdaad altijd jammer als er net weer andere dingen tussen komen.
Gisteren hier ook prachtig weer, dochter ging buitenrijden maar de stallen moesten ook nog en dat wilde ik eerst gedaan hebben, toen was er al geen tijd meer om te rijden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:47

Herkenbaar Spatter. Als de "moet"-dingen klaar zijn, is de mogelijkheid meestal weer voorbij.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:48

spatter schreef:
fabster beterschap voor je dochter en inderdaad altijd jammer als er net weer andere dingen tussen komen.
Gisteren hier ook prachtig weer, dochter ging buitenrijden maar de stallen moesten ook nog en dat wilde ik eerst gedaan hebben, toen was er al geen tijd meer om te rijden.

Soms gaat dat wel eens zo. Maar vandaag baal ik er van. Ga zo maar even iets in de bak doen. Doe ik tenminste nog iets. En er zullen vast nog meer mooie dagen komen. Maar deze week rook je bijna de lente (alhoewel er vanmorgen er inderdaad ineens wat sneeuw lag). Kan ik dan zo blij van worden en zin van krijgen. Dan zit een zieke dochter wel in de weg. Maar goed, zij doet het ook niet voor haar plezier. Ze is echt beroerd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:50

Anke schreef:
Herkenbaar Spatter. Als de "moet"-dingen klaar zijn, is de mogelijkheid meestal weer voorbij.

Herken ik ook, ja, maar probeer toch wel regelmatig de mogelijkheden vóór de moetjes te plaatsen. Anders kom je inderdaad nooit ergens. Die moetjes komen meestal wel weer goed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:59

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:03

Ziet er idd niet best uit. Idd arm Beer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:05

Zo te doen met hem...het is zo'n bikkel...hij laat niets merken.Is nog steeds de baas,speelt...claimt zijn plek,eet/drinkt goed.
Het is dat hij in het zonnetje stond te soesen en ik denk,laat ik even checken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:28

Aww wat sneu voor Beer :(:) , het is idd wel een ontzettende bikkel, want er is niets zo erg als kies/tandpijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:37

arme Beer :(:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:48

Ow toen ik die foto opende kreeg ik ineens spam en een virus.
Gauw mijn mobiel uitgezet en batterij eruit.
Gelukkig daarna niks meer aan de hand.
Heb de foto dus niet goed gezien. Zag wel een mond/tand in een flits.
Iig beterschap voor Beer!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:58

Agh jeetje wat vervelend zeg... :(

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:28

Ahhhh arme Beer! En beterschap voor je dochter Fabster! Idd niet teveel piekeren maar gewoon genieten!

Ik heb niet niet genoerg hooibalen tot aan de nieuwe oogst. Binnenkort maar weer op jacht....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:29

Kan dat nu Anke,mooi klöte altijd?

Ja...vind zo sneu...arme kerel :(:)

Net "Golden Paste" gemaakt,heb nog Zinkorotaat capsules en nog Vit C Calciumascorbaat...
Paste krijgt hij straks bij zijn hapje,De Vit C heb ik nog klein beetje...morgen mee beginnen en zaterdag even halen.Zinkorotaat als de tanden getrokken zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:33

Krijg net een berichtje of ik mee wil doen aan de volgende BNB .
bokker achter een topic, wat een eer!

Gaat over het topic van Tika

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:38

Afbeelding
Een leerling van mij.... Mevrouw ik heb u gezien op uw paard... Kijk een foto....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:42

Wat leuk!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:53

Leuk spatter, ben je ook Bekende Bokker straks. Wij hebben er ook al eens in gestaan nav onze emigratie.

Sneeuw.. Brrr, hier alleen maar regen.

Mooie schuine wei. Naar mijn mening is het voor de paarden wel lekker. Meteen een goede training als ze het bergje op lopen :)
Onze wei is helemaal bovenaan het schuinste, maar in het verloop van de 200 meter zakt het ongeveer een meter of 10 tot 15, beetje lastig inschatten. Het is dus wel wat vlakker. De ondergrond is gewoon grond met graniet er onder. Water loopt dus niet echt lekker weg.
De andere wei heeft wat meer hoogteverschil denk ik. Daar is de ondergrond deels bosgrond, deels gewonde grond, maar ook hier onder is graniet te vinden.

Abby, lekker bezig bij de Hypotheker. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Anke, tanden trekken zal niet zo fijn zijn maar als ze daardoor geen pijn meer hebben is het voor het goede doel zullen we maar zeggen.
Hier was de tandarts vorig jaar verbaasd dat onze senior al d'r tanden nog had.

En verder weet ik het ff niet meer :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:08

NGB vertelde ons net dat het zeker mogelijk moet zijn een hypotheek te krijgen *\o/*

Nu uit gaan zoeken hoe ik de 800 meter wil indelen (en omheining vervangen eventueel) en hoe ik het omheinen van de hectare die we bij kunnen huren betaalbaar kan houden, yay {:}

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:26

Als je paarden niet erg ontsnapperig zijn dan zou je bijvoorbeeld palen wat verder uit elkaar kunnen zetten. Hier zit er momenteel 10 meter tussen. Voor het draad is het wel beter als ze wat dichterbij staan want het gaat nu wel een beetje hangen :+ maar voor de paarden is het niet nodig.

Verder het draad daar kun je ook wel veel besparen, waar het uiteraard ook helpt als je paarden niet zo moeilijk zijn. Goedkoop draad geeft immers ook gewoon stroom door. Het zal echter eerder "vergaan" als wat duurder draad. Ook de isolatoren, de palen etc is ook wel wat te winnen.

Maar het blijft allemaal duur helaas.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:33

palousa_boy schreef:
Als je paarden niet erg ontsnapperig zijn dan zou je bijvoorbeeld palen wat verder uit elkaar kunnen zetten. Hier zit er momenteel 10 meter tussen. Voor het draad is het wel beter als ze wat dichterbij staan want het gaat nu wel een beetje hangen :+ maar voor de paarden is het niet nodig.

Verder het draad daar kun je ook wel veel besparen, waar het uiteraard ook helpt als je paarden niet zo moeilijk zijn. Goedkoop draad geeft immers ook gewoon stroom door. Het zal echter eerder "vergaan" als wat duurder draad. Ook de isolatoren, de palen etc is ook wel wat te winnen.

Maar het blijft allemaal duur helaas.

We hebben al een beetje gekeken en waar het ene bedrijf alles voor 2000 euro levert doet de ander het voor 750.. Ik denk dat ik lint wil(zichtbaarheid en wond technisch), ontsnappers zijn het denk ik niet dus dat scheelt wel een stuk.

Agradi lijkt nu vrij goedkoop, Kramer ook.
We hebben op zich tijd zat (oktober oid) maar van de andere kant zouden we ook volgende maand er alvast in kunnen zeg maar. Het huis is nu van de opa van mijn vriend en de bovenverdieping is vrij :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:41

@Azmay: kijk eens op de Djuitse ebay. Dat scheelt soms ook behoorlijk.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:42

DubbelDun schreef:
@Azmay: kijk eens op de Djuitse ebay. Dat scheelt soms ook behoorlijk.

Goeie tip, dankje +:)+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:44

Ik weet niet wat er nu om de wei heen staat, en of er überhaupt iets omheen staat.
De vraag is dan uiteraard wat je mag veranderen.

Staat er nu bijvoorbeeld schapengaas rondom, dan heb je genoeg aan een schrikdraadje erlangs.

Staat er nog niets, dan is het iets meer werk.
Als je houten palen wilt zetten dan zou ik dan wel doen in de tijd dat de grond nat is.
Als je het snel wilt dan moet je iemand laten komen met een graafmachine, dan drukken ze de palen er vaak zo in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:47

palousa_boy schreef:
Ik weet niet wat er nu om de wei heen staat, en of er überhaupt iets omheen staat.
De vraag is dan uiteraard wat je mag veranderen.

Staat er nu bijvoorbeeld schapengaas rondom, dan heb je genoeg aan een schrikdraadje erlangs.

Staat er nog niets, dan is het iets meer werk.
Als je houten palen wilt zetten dan zou ik dan wel doen in de tijd dat de grond nat is.
Als je het snel wilt dan moet je iemand laten komen met een graafmachine, dan drukken ze de palen er vaak zo in.

Het is nu landbouwgrond, in eigendom van de familie maar verhuurd aan een boer. Ze hebben 3 van die stukjes in het dorp maar ik weet niet zo goed hoe dat zit als ik het wil gaan huren. De moeder van mijn vriend dacht dat we dat wel "even" konden gaan gebruiken..

Er staat nu dus nog niets omheen, schapengaas zou fijn zijn geweest :')