Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:fabster beterschap voor je dochter en inderdaad altijd jammer als er net weer andere dingen tussen komen.
Gisteren hier ook prachtig weer, dochter ging buitenrijden maar de stallen moesten ook nog en dat wilde ik eerst gedaan hebben, toen was er al geen tijd meer om te rijden.
palousa_boy schreef:Als je paarden niet erg ontsnapperig zijn dan zou je bijvoorbeeld palen wat verder uit elkaar kunnen zetten. Hier zit er momenteel 10 meter tussen. Voor het draad is het wel beter als ze wat dichterbij staan want het gaat nu wel een beetje hangenmaar voor de paarden is het niet nodig.
Verder het draad daar kun je ook wel veel besparen, waar het uiteraard ook helpt als je paarden niet zo moeilijk zijn. Goedkoop draad geeft immers ook gewoon stroom door. Het zal echter eerder "vergaan" als wat duurder draad. Ook de isolatoren, de palen etc is ook wel wat te winnen.
Maar het blijft allemaal duur helaas.
palousa_boy schreef:Ik weet niet wat er nu om de wei heen staat, en of er überhaupt iets omheen staat.
De vraag is dan uiteraard wat je mag veranderen.
Staat er nu bijvoorbeeld schapengaas rondom, dan heb je genoeg aan een schrikdraadje erlangs.
Staat er nog niets, dan is het iets meer werk.
Als je houten palen wilt zetten dan zou ik dan wel doen in de tijd dat de grond nat is.
Als je het snel wilt dan moet je iemand laten komen met een graafmachine, dan drukken ze de palen er vaak zo in.