Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:52

Sure_lee schreef:
hihi maaien... gelukkig weet ik waar je het over hebt omdat ik uit brabant komen ze daar ook maaien zeggen. Maar ik denk dat je maden wilde zeggen :+

Wij hebben een veegmachine op benzine. Volgens mij een super fijn ding... speelgoed van mijn man. Ik heb er nog niet aan gezeten :o

Ja ha, ha, jij hebt hem door. Wij hebben eens een hele flauwe avond gehad om dit woord en nu zeg en schrijf ik het altijd op deze manier. Stomme gewoonte geworden.

Indestal

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:32

Polo, 1e snede kan wel mits niet met koeienmest of veel kunstmest en laag in suiker, ik voer nu 1e snede op van 2jaar terug...toen veel te rijk, nu gaat het wel...bijzonder niet?

Tinky, mijn wil niet aan een duwer en ik wil zo graag een rolveger, handvegen vind ik zo zwaar, ik krijg altijd maagpijn...de benzine veger och man wat zijn ze toch duur en ook nog een een flink gevaarte...ik moet er inderdaad eens een kunnen proberen...maar als het winter is en de klei en zand is nat dan denk ik dat een duwer wel zwaar is..

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:36

Veegt zo'n veger ook grint op?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:53

Handig die vegers! Wij hebben en veger achter de trekker, maar die verplaatst alleen.

Mobiele schuilstal heb ik laatst een mooi voorbeeld van gezien. En stuk bestraten met grastegels, daarna een karretje met T wanden en een dak (wielen zitten er nog aan, dus "verplaatsbaar". Zal even een foto zoeken

Edit: niet heel duidelijk kamer genoeg http://tofrandi.nl/inscharen%20en%20pension.html

Bedankt voor de link, dat zijn zeker mooie schuilstallen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:28

Enige puntje, landmeter kost belachelijk veel geld. Meer dan de grond waard is. Dus we zetten het even on-hold en kijken wat we willen als al de rest achter de rug is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:32

Dat zijn idd handige vallen. Doe er wel een touwtje aan wat je ergens aan vastknoopt, andrs heb je kans muis én val kwijt te zijn :D

Die vegers gaan niet altijd licht hoor :) Hier loopt het aandrijfwiel wat zwaar (moet wat aan gedaan worden) en dan heb ik nog best kracht nodig om hem goed te laten werken.
@jadybabe: ja grind (mits niet te groot gaat ook naar binnen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:41

Wij gebruiken zo'n muizenval waarbij de muis blijft leven en je hem dan ergens kan uitzetten. Ook wel bij Aveve te krijgen. Is een koker met een wipje in.

Handig die link van de schuilstallen, opgeslagen voor in de toekomst!

Veger ziet er handig uit maar wij houden het nog even ouderwets bij de borstel (bezem voor de Nederlanders :D )

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:48

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Als wij een muizenval zetten (in ons vorige huis hadden we er wel eens last van) dan doen we het ook met zo'n val waarin ze in leven blijven. Dat werkte wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:50

Ha! Kheb hem.

Was net even muizenval wezen kopen en toen ik thuiskwam zat de andere kat zeer inspannend onder de kast te loeren. Dus ik heel tactisch een omtrekkende beweging :j gemaakt, kast heeeeeeel voorzichtig opzij geschoven, daar zag ik een muis, met een stukje ontvelde staart :(:) en toen in een razendsnelle beweging :D had ik hem te pakken aan zijn staart(je). Hij was erg levendig dus ik heb hem maar weer aan de overkant van de weg in het gras gezet.

Heb nu 2 van die kunststof muizenvallen klaarstaan voor het geval dat.....Dat touwtje is ook een goede tip!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:00

@[***]: supersnelle aktie dus. Arme muis nog in zijn ontvelde staart gegrepen ook :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:09

Arme muis..maar hij is niet dood.

Hier loopt sinds een paar dagen een wild konijn. Is nog een jonge en voor de duvel niet bang. Laat zich tot op 2 mtr benaderen en scharrelt tussen de huizen. Lijkt niet ziek.

Vanmorgen was ie bijna het haasje want de hond zou er ff een maaltijd van maken. Kon hem nog net op tijd terug roepen..:D

Zal de langste tijd wel geduurd hebben aan een drukke weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:09

Ja, vond het wel zielig, maar verder was hij nog prima in orde. Denk (hoop) dat hij het wel red.

Intussen heeft de kat die hem mee naar binnen heeft genomen een ander slachtoffer te grazen genomen. Maar die heeft hij bijna volledig opgeknabbeld (meestal laat hij het maagje en nog iets liggen). Wel zit alles onder het bloed :roll: , katteluikje, keukenvloer en de kat zelf is roze (normaal wit met zwarte vlekken), hij had zo naar de "gay pride" gekund.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:30

Ik heb even snel een vraagje . Welke planten hebben jullie om de bak staan?
Ik zoek nog planten (beetje vergeten :D ), maar deze moeten niet giftig voor de paarden zijn en ze moeten ook het hele jaar blad oid hebben zodat je er ook in de winter profijt van hebt.
Het is vooral bedoelt voor de wind en het opstuiven van het zand.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:33

Volgens mij is bijna alles wat groen blijft giftig......

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:58

Dat gele ding ziet er wel heel handig uit!

Wauw wat een uitzicht Caily, heerlijk!!!
Volgend jaar hoop ik toch ook zo'n foto te kunnen maken! :D
Oh ik ben trouwens de vruow van McDean.

Wij hebben onlangs een huis gekocht in het buitengebied van Enschede. We wachten op de sleutel, maar dat kan door omstandigheden van de tegenpartij nog wel even duren... De afspraken zijn niet nagekomen en wij moeten eind deze maand ons huurhuis uit. Gelukkig heeft de tegenpartij (de gemeente Enschede, want daar is het huis van) een tijdelijke woning voor ons beschikbaar gesteld, al zitten we daar natuurlijk niet op te wachten en willen gewoon ons eigen huis in kunnen. Want McDean (Daan) heeft hele maand september vrij om te klussen, maar dat gaat hem dus ook niet worden. Dit verhaal krijgt nog wel een staartje, want wij lopen nu heel veel mis. En gaat ons onnodig veel geld kosten.
Maar dit is dus een kort verhaal, mocht iemand nieuwsgierig zijn pb even.
Niet echt de bedoeling om details open en bloot op internet te gooien ;)

Anyway, wij moeten dus 31 aug sleutel van huidige huis inleveren en zullen dan in ons tijdelijke woning komen te zitten. En hoe lang dat duurt dat weten we niet. Kan een week zijn, maar kan zomaar een half jaar zijn. -O-
Voordeel is dat de woning die we tijdelijk kunnen betrekken ook in het buitengebied is en James waarschijnlijk gewoon mee kan! Al is het wel mijlenver van David's school. Dat is dan wel weer minder.
Ik hoop gewoon dat we zsm ons eigen huis in kunnen... want de hypotheek loopt op deze manier ook in de soep!! :oo

edit: Daan en ik hadden het gisteren nog even over een schuil mogelijkheid voor de paarden.
Mag je bijvoorbeeld een hele grote houten parasol maken? Zoiets van die dingen die je ook wel eens bij recreatieplassen ziet.
Of zoiets, maar dan uiteraard zonder de tafels :') Anders krijgen de paarden het wel ehel gezellig haha.
http://www.houtcreatief.nl/wp-content/uploads/2014/02/Hout-Creatief_Barset-met-afdak-1024x768.jpg

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:12

Ik zou een beukenhaag doen marleen. Blijft niet groen maar er blijven wel blaadjes aan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:20

Wat een gedoe met jullie huis! Al ben ik stiekum wel blij om te horen dat ik niet de enige ben waarbij de aankoop zo in de soep loopt. Bij ons is de overdracht uiteindelijk minimaal een jaar later dan gepland, maar we wonen er al wel :')
Ben benieuwd welk huis jullie hebben gekocht Chasey!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:20

Sure_lee schreef:
Ik zou een beukenhaag doen marleen. Blijft niet groen maar er blijven wel blaadjes aan.

Geen haagbeuk (lijkt erg op elkaar) want die verliest dus wel zijn blad.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:28

Ik heb hortensia limelight langs mijn bak staan, maar nu hoorde ik laatst dat hortensia ook giftig is :oo
https://www.google.nl/search?q=hortensi ... fbCh0RkgRm

Hortensia verliest wel wat blad en het blad blad/bloem wordt bruin maar in ieder geval niet helemaal kaal.

Overigens heb ik als omheining winddoek met bovenlangs een stroomdraadje. Hierdoor kunnen ze er niet aan eten. Foto van voor de hortensia’s zijn aangeplant:
Afbeelding

Chasey succes, zeker een gedoe! Maar komt uiteindelijk vast goed :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:29

Idd een beukenhaag, al vind ik het persoonlijk ondingen.
Je houdt idd lekker lang blad er aan (ook al is het bruin wat ik geen gezicht vind). In het voorjaar wanneer je net van al het blad af bent gaat dat ding nog eens zijn blad verliezen en loop je weer te ruimen.

Ik heb gewoon een groene heg (Liguster) en daar kunnen ze niet bij, jaarlijks een keer snoeien en hij is altijd mooi groen.

@Chasey : wat een gedoe en dan nog wel met de gemeente als verkopende partij.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:36

Wat een gedoe idd met jullie huis casey!
Ik heb nog niks negatiefs aan de beukenhaag ontdekt. Maar goed hij is nog niet zo groot. Staat nu 2 jaartjes. Als de paarden er niet bij kunnen heb je veel meer keus. Liguster vind ik inderdaad ook mooi.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:00

Chasey...Wat een drama als de verkopende partij (in dit geval) zijn afspraken niet nakomt,wij hadden alleen ellende met de hypotheekverstrekker en de overlijdensrisicoverzekering :+ De 1e had geen haast en de 2 wilde ook zijn afspraken niet nakomen.
Hoop stres op niets af...ik hoop dat jullie snel in jullie nieuwe eigen huisje zitten.

Haag om de bak...tsja...alles wat groen blijft is idd giftig,ik heb een conifeer-haag langs de paddock staan,zit ruimte tussen de afscheiding en de heg.Ze kunnen er niet bij maar ze vreten er sowieso niet van.
Is een enorme goed windvanger,wel minimaal 1x per jaar scheren.

Afbeelding

Die muizenvallen heb ik ook...gaat super.Ik gebruik geen muisvriendelijk vallen hier...zelachen mij uit.Ik laat ze los en voordat ik thuis ben,is de muis alweer op z'n oude stek :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:04

Ach ik neem zo'n muisje dan mee op wandeling met de honden en kieper hem ergens het veld in, die is niet terug voor mij hoor ;)

Chasey: wat een gedoe, hopelijk zitten jullie vlug in je huisje.

Wij hebben bomen rondom rond, het meeste eetbaar (wilg, populier). Het staat zo dicht op elkaar dat het de wind goed tegenhoudt. (edit: witte stipje is onze hond :D )

Afbeelding

Als we een eigen grond gekocht hebben aan huis (nu huren we) zou ik graag een meidoornhaag rond de paddock zetten. Inheemse plant dus goed voor de insecten enzo en staat heel netjes.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:10

Meidoorn vind ik ook n geweldige struik, zeker ook om ongenodigde gasten uit de wei te houden ~~}> , maar in onze streek, met veel fruitplantages, wordt dat afgeraden om aan te planten wegens het risico op bacterievuur dat zo 'n plant met zich meebrengt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:13

Meidoorn is idd mooi, alleen altijd wel gedoe met scheren vanwege de stekels. Wij hebben het ook rond de wei, bevalt goed.

@chasey: ik was er nog even over na aan het denken, en dit is vast een open deur, maar ik neem aan dat jullie de verkoper in gebreke hebben gesteld? Want dan kunnen jullie de kosten namelijk verhalen....