Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:17

Gelukkig knapt je zoontje op.

Ik zeg tegenwoordig heel makkelijk nee. Werk ook in de zorg aks verpleegkundige, nu nog in de detachering en volgend jaar in het ziekenhuis.

Hier vannacht of vanmorgen vroeg iemand tegen m'n werk auto aangereden en dader op het kerkhof. Tussen nu en 11u komt de berger en rijd ik mee naar m'n vervangende auto.
Linker zijkant schade en spiegel eraf. Dus regelt leaseplan via het werk een berger, had m best nog willen brengen zonder spiegel. Haha.
Dus snel de paarden voeren en mesten.
Straks werken.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 10:50

Ik probeer altijd maar zo te denken: beter 1 keer ziek melden en niet over je grens gaan dan stelselmatig doorgaan en langdurig uitvallen.

Heeft tot nu toe voor mij goed gewerkt. Ook in slechtere periodes.

Heb altijd in bijzondere omstandigheden openheid van zaken gegeven en duidelijk gecommuniceerd wat ik nodig heb om (deels) aan het werk te blijven.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:14

Je grenzen kennen en aangeven is heel belangrijk!

Ik doe mijn werk echt heel graag, maar ik heb ook een privé leven. Op mijn werkdagen zet ik me voor de volle 100% in, maar op mijn vrije dagen moeten ze me echt met rust laten. In het begin werd ik geregeld gebeld en geappt, maar ik ben gestopt met reageren en heb op het werk verteld dat ik op een vrije dag liever niet gestoord wordt (tenzij het echt dringend is!). Als in, niemand kan zijn werk doen als ik geen antwoord geef-dringend.

Poownie is al gelongeerd, stallen zijn gedaan en nu ga ik waterleidingen (ver)leggen. Wish me luck :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 11:41

Die opstelling had ik ook altijd in mijn werk nadat ik een keer stevig overspannen geweest ben.
Ik had de luxe dat ik op 3 hele dagen werkte (ma-wo-vr) en daardoor om de dag tijd om de paarden te rijden. Én ik moest op tijd naar huis om de paarden eten te geven, dus langer blijven c.q. overwerken deed ik ook niet aan.

Net de boel uitgemest, maar ondanks de zon nog best fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:17

Wij gaan weer zand uitrijden vandaag. Zo eerst even voeren en rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:19

Ik denk dat ik vanmiddag een poging ga wagen, dan warmt het net nog iets meer op.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:21

Wij zijn nu halverwege België. Paard kijken met vriendin.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:27

Succes allemaal met de klussen en paard kijken.
Ik net terug, vervangende auto en werk auto bij schade bedrijf. snel rondje fietsen met jongste paard en dan werken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:49

hoop gedoe met kapotte auto, sterkte met het geregel
succes met paard kijken Belker

Ik heb net een prieeltje opgehaald, alleen zo groot dat die in een aantal stuken moest en het alsnog uitstak op de aanhanger.
nu heb ik manlief met meer werk opgezadeld dan ik gedacht had en alles gaat langer duren voor het klaar is.
Nu opwarmen en iets eten, uitmesten en dan rijles en vanavond Sint Maarten vieren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 13:36

@belker: spannend en leuk. Voor jezelf of voor vriendin ??

Ik heb de vogelvoerhuisjes weer vol met bollen gedaan en daarna even 'geneusd' met de paarden. Zo leuk om te zien hoe verschillend ze daarop reageren; Jasmijn kijkt eerst van 'wat doe je nou' en legt vervolgens de oren in de nek, terwijl Boon heel zachtjes terugblaast en dan 'bebebebebe' murmelt als toen ze haar veulens gedag zei :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:11

@Maartje geen idee wat IR-panelen doen t.o.v. elektrische verwarming. Denk ook dat het een en ander afhangt van het verbruik van de betreffende panelen en de elektrische verwarming.

Hier hebben ze vandaag de meidoorn aan de buitenkant gesnoeid, en het hele stuk moeten vegen om alles weer van de weg af te krijgen. Maar de buitenkant is weer netjes, nu de binnenkant nog :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:28

Iets te groot dus.

Hier sprong de oudste die niet mag springen ivm oude peesblessure over het ijzeren weide hek..
Alleen blijven ging zo goed.
Ik was aan het einde van de wei en zie haar zo springen.
Lijkt niets te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:36

Oei dat zijn altijd momenten waar je 5 jaar ouder van wordt.

Ik heb echt zo fijn gereden net, mijn les nog even herhaald.

Zometeen aan de slag.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:46

horsii schreef:
Iets te groot dus.

Hier sprong de oudste die niet mag springen ivm oude peesblessure over het ijzeren weide hek..
Alleen blijven ging zo goed.
Ik was aan het einde van de wei en zie haar zo springen.
Lijkt niets te hebben.

Waarom doen paarden dit ;(

Robijn, lekker hoor! Je bent zo fijn bezig met je paarden +:)+

Brr, meidoorn snoeien. Die doorns zijn zo gemeen :(

DF, lekker gekroeld met je paarden <3 Dat zijn zo van die onbetaalbare momenten he!

Lynn, oeps balen dat het meer werk is en groter uitviel! Maar straks als alles staat ben je dat hopelijk snel weer vergeten.

Ik zit ff buiten in het zonnetje. Flexibele waterleidingen buigen boven je hoofd is nog best zwaar. De koude waterleiding zit op zijn plek. Straks de warmwaterleiding steken. Hopelijk volgend weekend beton storten zodat we weer een bruikbare bijkeuken krijgen :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 14:57

@Dais over het algemeen weinig last met het snoeien van de doorns, maar vooral daarna opletten dat je er niet doorheen rijdt en een lekke band hebt. Maar we hebben meer dan 200 meter meidoorn :7
Ik draag trouwens dan wel leren handschoenen en heb een scherm op om mijn gezicht te beschermen en dan dus eigenlijk nergens last van :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:13

Lekker bezig dais.
Heerlijk hè in het zonnetje.
Vannacht heeft het hier gevroren.

Paard lijkt oke.
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 15:33

MarloesHJ schreef:
@Dais over het algemeen weinig last met het snoeien van de doorns, maar vooral daarna opletten dat je er niet doorheen rijdt en een lekke band hebt. Maar we hebben meer dan 200 meter meidoorn :7
Ik draag trouwens dan wel leren handschoenen en heb een scherm op om mijn gezicht te beschermen en dan dus eigenlijk nergens last van :)

Mijn paard had eens zo'n doorn in haar been zitten. Ik dacht een klen korstje te zien en kreeg het niet los dus heb het ontsmet. De dag erna een heel dik been, dus weer ontsmetten, koelen, en weer wat friemelen aan het korstje... en toen haalde ik er een doorn uit! Gelijk de dierenarts gebeld, maar ik deed alles al wat ik kon doen. Is met een sisser afgelopen godzijdank, maar jeetje wat was dat eng!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:16

Dat is idd heel eng, gelukkig alles goed gegaan.

Ik heb voor morgen een rijafspraak met de nieuwe buuf, dus na Boon haar laatste ritje waarin ze een beetje vervelend was vandaag haar maar even goed in het zweet gereden. Overigens hoefde ik daar niet veel aan te doen. Ze wás heel braaf tot er 2 kleine hondjes los in het bos liepen lekker door de blaadjes te 'stampen', toen schoot het knopje weer in de 'ik ben lekker irritant' stand en ondanks een paar redelijke terechtwijzingen mijnerzijds bleef de ontspanning de rest van de rit zoek.
Vroeger kon ik er meer om lachen dan nu.... (ik wordt oud, ik weet het...).

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:41

Dais_ schreef:
MarloesHJ schreef:

Mijn paard had eens zo'n doorn in haar been zitten. Ik dacht een klen korstje te zien en kreeg het niet los dus heb het ontsmet. De dag erna een heel dik been, dus weer ontsmetten, koelen, en weer wat friemelen aan het korstje... en toen haalde ik er een doorn uit! Gelijk de dierenarts gebeld, maar ik deed alles al wat ik kon doen. Is met een sisser afgelopen godzijdank, maar jeetje wat was dat eng!

Ja meidoorn doorns zijn gemeen, gaan ook bij mensen vaker wel behoorlijk ontsteken, maar de paarden eten er flink van dus het loopt denk ik wel los. Wel zijn stevige schoenen noodzakelijk want ook wel eens vaker zo’n doorn door mijn schoeisel in mijn voet gehad en dat is wel flink gemeen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:45

@Belker
Fijne accommodatie en fijn dat je daar gebruik van mag maken.
Mooie foto's.
En paard kijken vandaag, altijd leuk

@Jinte hard aan het werk geweest gisteren.
Benieuwd of het vandaag af is gekomen

@ Karin fijn om te lezen dat je kindje weer wat opknapt.
Met zo'n ukkepuk is het toch zorgen.

@horsii
Balen zeg tegen de auto aan de rompslomp die je er dan meteen mee hebt

En oudje die denkt dat ze nog jong is... niet goed voor je hart :P
Fijn dat hij oke lijkt

@lynn ook hard aan de sjouw met een groot prieeltje

@df
haha lief is dat als ze terug blazen
En heel herkenbaar dat het rijden met minder pit voortaan oke is...

@ de rest die fanatiek bezig is geweest.
Het was er ook heerlijk weer aan vandaag

Ik heb vandaag ook weer eens een keer gereden.
En balkjes gedraafd, nog nooit gedaan wat ik me herriner met haar.
Pfff. waarom kan ik op haar toch niet netjes recht op zitten...
En rug protector leeft ook een eigen leven geloof ik.
Maar wel fijn gereden, dat wel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:56

Ik merk ook dat als ik niet/minder ontspannen zit dat ik ook naar voren kom én ook mijn rug hol trek. Wat ik dus later weer moet bezuren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:47

Net Boon haar 1e zweetdeken maar omgewisseld voor een droge en even op stal gezet met wat hooi. Natte deken hangt te drogen op stal, want ze had er mee gerold en dan kan die niet in de wasmachine.
Ik hoop dat ze het redt met 2 zweetdekens en dat ze straks droog is m haar 200 grams weer aan te kunnen, dan kan ze iig vannacht weer gewoon buiten blijven.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:01

We zijn bijna klaar. Morgenochtend nog even knallen en dan 's middags de paarden erop *\%/* *\%/*
De uitloop achter 100x30. Hier komen nog meerdere hooipunten
Afbeelding
Sfeerplaatje
Afbeelding
Hooipunt langs de track
Afbeelding
1 van de lange tracks naar achteren
Afbeelding

Ben blij dat het er bijna op zit. Flinke klus maar we krijgen er ook wat voor terug natuurlijk <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:02

Jeetje wat een oppervlakte!! Mijn merries zouden hun benen vanonder hun lijf rennen met zoveel plek haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:03

Karin_deB schreef:
@Maartje, mijn zoon is 4. Hij heeft een goede nacht gemaakt en was gisterenochtend weer opgeknapt gelukkig. Er bleef ook weer eten en drinken in en hij had kleur :)
Ik heb nu in overleg met mn baas vrij gekregen en haal de werkdag ergens anders in.
Er waren 3 ziekmeldingen afgelopen donderdag dus ik kan mij ook wel voorstellen dat werk even klem zat :(:)

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dit valt gewoon onder betaald zorgverlof, je hoeft er geen vrije dag voor in te leveren of je werkdag in te halen.