Ir111 schreef:Dat is wat je noemt een oliebol.
Je mag ook zonder mest een stukje komen rijden met dat ding hoor.
Aan de andere kant is leeg testen niet zo geschikt om te bepalen of die voor jouw nuttig is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jade schreef:Over mesten gesproken, wat gebruiken jullie om in de weide te mesten? Ik een zaagselriek, maar dat is wel vrij irritant omdat ik steeds in t gras blijf hangenheeft iemand daar al wat beters voor of moet ik gewoon niet zeuren?
pol013 schreef:Jade schreef:Over mesten gesproken, wat gebruiken jullie om in de weide te mesten? Ik een zaagselriek, maar dat is wel vrij irritant omdat ik steeds in t gras blijf hangenheeft iemand daar al wat beters voor of moet ik gewoon niet zeuren?
Ik gebruik ook de mestboy heel veel.
Maar strookbegrazing is wel de beste 'je hoeft geen poep uit het gras te kammen' methode.
superpony schreef:Maartje 1990, mooi ding. Heb er hier weleens naar staan kijken in de winkel. Niet in verdiept hoe hij werkt. Blijft hij aan/lopen als je stil staat bij poep scheppen of gaat hij steeds uit?
We wilden een bak achter de zitmaaier, maar die gaat altijd uit als je afstapt. Ik probeer dat ook als smoes te gebruiken dat een quad daar meer geschikt voor is
Lynn_Nikita schreef:Ik mest tracks liefste uit met de quad of auto met de aanhanger erachter. nu is het bij mij niet veel ( 3 paarden) en geen giga oppervlakte maar ect niet dat ik 11 paarden lopend op een paar hectare met een kruiwagen ging doen. Dan een mini tractor of quad en met 2 personen, 1 rijden en 1 erachteraan
Jade schreef:Over mesten gesproken, wat gebruiken jullie om in de weide te mesten? Ik een zaagselriek, maar dat is wel vrij irritant omdat ik steeds in t gras blijf hangenheeft iemand daar al wat beters voor of moet ik gewoon niet zeuren?
tamary schreef:Verschil zit in hoeveel J klap die geeft, eerste is slechts 0.28J, dat is niet genoeg om verleiding van gras te negeren, 2e heeft genoeg klap. Echter als je huidige klok die extra meters draad aankan, is doorkoppelen van buiten naar binnenomheining een stuk goedkoper en simpeler.
DJZ schreef:Ik heb een draad bovenlangs gespannen.. 2 latten van 270cm aan een paal bevestigd, isolatoren erin gedraaid, draad gespannen en vastgemaakt aan het draad van de binnen omheiningMakkelijk weer te verwijderen
![]()
[ [url=m/Zp9yJT.jpg]Afbeelding[/url] ]