Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:31

Dierenartsen en rekeningen.
Ik zit nu bij een arts op ruim 30 min rijden, er zijn er ook dichterbij maar vrijdag wist ik weer waarom ik die niet meer had.
ik moest sebacil hebben en belde op of ik dat op kon komen halen, ik stond ook nog in het systeem dus geen vreemde klant voor hun en het is op 10 min afstand ipv 30 bij de arts die ik de laatste jaren heb. Ik uitgelegd dat ik duidelijk neten zag en graag iets op sebacil of vergelijkbaars op wilde halen. Nee ik Moest een consult inplannen, kreeg het niet zomaar mee. Hij had geen tijd meer dus dat werd dan zaterdag ( duur tarief dus) Wat ik ook zei en deed, nee ik kreeg niet zomaar iets mee.
Erna mn vaste kliniek gebeld en ik kon voor €13.- het flesje op komen halen, geen probleem.
ja, dan rij ik wel dat uurtje voor die medicatie alleen, scheelt mij ruim 70 euro

Geldaftroggelaars!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:41

Lynn, dat is inderdaad een vrij starre DA. Die van mij zit ook een half uur rijden. Is ook de dichtbij zijnde maar gelukkig een hele fijne kliniek. Tijdje terug had ik wormen in de mest. Kon zo een wormenspuit ophalen na beschrijving van de wormen.
Ik heb altijd dezelfde man die langs komt en die heeft wel door dat ik als ik bel ook wel kan inschatten wat ik nodig heb.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:35

Wegens vakantie braaf mee gelezen maar niets te melden gehad.

Sterkte met de shet Karin!

We hebben helaas een mindere thuiskomst gehad... De kat heeft (waarschijnlijk) een gebroken pootje. Morgen ochtend om 8 uur hebben we een afspraak bij de dierenarts.

Nu heb ik al wat zitten googlen en ben bang voor rust met medicatie.

We wonen niet direct bij stal wat betekent dat de kat eenzame opsluiting op de hooizolder zou krijgen. Natuurlijk komen we iedere dag langs maar dat stelt op 24 uur natuurlijk niks voor.

Nu zou ik hem ook naar huis kunnen halen, dan heeft hij langer gezelschap, maar dat is dan weer een vreemde omgeving....

Ik vind het zo sneu -O-
Hopelijk kan het op een andere manier opgelost worden maar toch...
Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
Ik zit er best wel mee in mijn maag...

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 01:33

Karin, onze shet heeft dat al jaren af en toe. Hij trilt dan vooral in de lies. Ik heb daar echt al heel vaak een veearts voor laten komen en overleg gehad. Er is al vaker bloed afgenomen etc. Hij functioneert verder echt goed. Enige advies wat ik uiteindelijk kreeg is magnesium bijvoeren, maar dat kregen ze toen al en vind hij echt vies. Hij krijgt ook maar ene handje voer, dus proeft het snel. Ik dacht eerst dat hij het bij spanning deed, want hij is echt heel makkelijk, schrikt nooit etc. Dus dacht dat hij een binnenvetter was en zich zo uitte, maar heb het hem ook weleens zo zien doen.
Hij had vroeger dekens, werd gereden. Nu staat hij al jaren zonder deken en 24/7 buiten. Het is echt niet rillen van de kou bij ons, dus helaas nog steeds geen oorzaak.

ClauH, Ik zou afwachten. Als ze het pootje spalken, kan ie zich vast goed redden. Is het wat gecompliceerder, kan je hem mee naar huis nemen, maar dan went hij misschien aan huis. Of heeft juist erg veel stress.

Heel sneu. Wij hebben 1 keer een lompe kat gehad die zijn pootje had gebroken, maar was best snel weer oke. Was alleen wel een binnen kat.

Gister goed benut en van alles gedaan en ML de paarden. Vandaag samen geweest en samen in bak gereden om weer wat meer op te bouwen ook. Daarna heeft ML met de shet gemend, want ook die had een aantal weken niet voor de sulky gestaan. We beginnen dan met een rondje van 20min over straat een aantal keren.
Was best lekker en normaal loop ik snel in shirt, maar vandaag bleef windje wel frisjes.

Einde van de dag met hondjes gelopen, want dan is de drukte weg. Was echt mooi nog, maar wel frisjes. Knal rode wangen toen ik thuis kwam :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:01

Mijn stalkat heeft neurologische problemen gehad kon alleen beide achterpoten nog meeslepen waardoor ik eerst ook dacht dat die gebroken waren. Heb haar toen ook 2 weken in een bench met mand en kattenbak gehouden en medicatie gegeven door het voer. Ik kwam ook maar 2 keer per dag daar. mee naar huis nemen maakte ik haar niet blij mee, het was een verwilderde kat en die zou met de drukte in huis gek geworden zijn. Rust is ook weer goed voor genezing
Hopen dat het meevalt, succes!

Hoe gaat het met de trillende pony?

Manlief en ik zijn het nog steeds niet eens over de indeling, dat wordt nog wat! laatste optie is om de knoop door te hakken als wij de sleutel krijgen en dan samen met diegene die gaat metselen eens te bekijken wat onze opties zijn. Gisteren ben ik met vrienden nog eens gaan kijken maar dan via het bos aan de achterkant om de tuin/ wei vanuit die kant te zien. Staan toch meer struiken. jonge bomen dan ik dacht maar dat is weg te halen. Maar wat een heerlijkheid, fluitende vogels, ruisende bomen, heerlijk!

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:08

Ach arme kat, hopelijk valt het mee met zijn pootje.

Wij hebben gisteren onze nieuwe aanwinst opgehaald. Die mag over een tijdje natuurlijk mee naar de pony’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:15

Wat een schatje Colien <3

Dijbeen van de kat dwars af. Operatie kost 1700 :=
Dat was wel schrikken voor een opvang-zwerf-kat...

Maar inslapen kon ik ook niet over mijn hart verkrijgen...
Dus gekozen voor amputatie,dat was goedkoper.

Wordt dus rust. Hij wordt morgen geholpen en blijft nu daar.

Ik zit bij de huisarts. Was een gevecht op leven en dood om hem in zijn mandje te krijgen. De gaten zitten in mijn spijkerbroek en hij heeft me goed hard gebeten. Dus maar ff tetanus prik halen.

Ben helemaal van slag, wat een #€&@ ochtend :(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:21

Zow da's een flink bedrag Clau.
Dat zou ik ook niet doen met mijn stal katten hoor.
Met een geamputeerde poot redden ze zich ook heel snel weer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:22

Ah wat een leukerdje Colien!

Ai dat is zuur Claudia... Ook dat hij jou flink te pakken heeft gehad. Beterschap voor jou en kat!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:07

ClauH, jeetje, wat heftig. Sterkte voor de kat en ook voor jezelf natuurlijk.

Leuk Colien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:10

Sterkte Claudia, met jezelf en de kat :(:)

Leuk hondje Colien!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:16

Achterpoot? Ook daarmee ervaring helaas, kat kon eigenlijk alles ermee. Herstel ging ook supersnel. Arm dier en arme jij, sterkte met het herstel

Wat een leuke hond, gefeliciteerd met de aanwinst

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:41

Wat een schatje, Colien. Wat voor ras is het?

Zo Clau, dat is een nare situatie. Sterkte met alles.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:33

Claudia verstandig om voor amputatie te kiezen :j
En jij sterkte, een van onze katten heeft mij ook zo onwijs te pakken gehad toen hij in de transport kooi moest voor de verhuizing, had hem te laag in zijn nekvel vast.
Hopelijk knap jij snel weer op.

Colien wat een moppie <3

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:51

Jeetje wat een bedrag, maar ik snap dat je het arme beestje wil laten helpen.

Het is een kruising golden retriever met toller retriever :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:35

Wat een leuke kruising!

Het is inderdaad zijn achterpoot. Ik heb een XXL hondenbench geregeld en ga hem waarschijnlijk toch thuis verzorgen op advies van medewerker dierenambulance. Zo heb je er namelijk wat meer zicht op ivm ontlasting / eten / drinken / koorts.

Eigen mandje en knuffel erin.

Wat een gedoe. Ik was voornamelijk overstuur omdat ik hem met grof geweld in de reismand moest proppen... Dat pootje heb ik wel vertrouwen in.

Ben ongemerkt toch veel gaan houden van die gekke muizenvanger :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:00

ClauH, klinkt als; je moet een nieuwe muizenvanger zoeken en je hebt een huiskat erbij straks :) <3

Colien, leuke kruising!!

Was dit weer voorspeld? Nee toch?? Het gaat best tekeer qua wind, dus maar niet bos in gegaan en hondjes hebben zich uitgeleefd bij de paarden. Maar elke keer klopt het weer niet en als ik het dan niet volg heb je dit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:05

Wat sneu ClauH.... Onze poes had ook haar poot gebroken, mijn oude paard schrok, sprong opzij en daar zat die arme poes net... ;( Was echt heel sneu, ze hebben haar poot ook moeten amputeren. De breuk was wel te opereren, maar het was nog maar af te wachten hoe het zou herstellen. Gelukkig kan ze zich prima redden op 3 poten. Wij hebben haar de eerste tijd ook binnen gehouden, het was midden in de winter en dat is niet zo bevordelijk voor een kat die net uit de narcose komt en zichzelf niet goed warm kan houden. Ze heeft een maand of 2 binnen gezeten en wilde daarna weer heel graag naar buiten, dus nu leeft ze weer lekker in de stal. Ze kan er alles mee en is helemaal goed genezen. :)) Overigens was het bij haar het linker voorpootje.

Wat een leuk hondje Colien <3

Volgens mij was het weer niet voorspeld SP. Ik wilde nog lekker gaan mountainbiken in het bos, maar dat zie ik met dit weer niet zo zitten :x Maar misschien is het maar beter ook, want ik moet echt aan mijn scriptie werken _O-

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:19

Citaat:
ClauH, klinkt als; je moet een nieuwe muizenvanger zoeken en je hebt een huiskat erbij straks :) <3

Dat zou ik graag willen, want het is een schatje. Alleen we wonen in een appartement dus dat is niet handig :o

Ik heb nog wel het plan om hem bij mijn ouders te brengen, die wonen om de hoek, in de hoop dat hij daar mag blijven (niet verder vertellen }:0).

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:20

ClauH schreef:
Citaat:

Dat zou ik graag willen, want het is een schatje. Alleen we wonen in een appartement dus dat is niet handig :o

Ik heb nog wel het plan om hem bij mijn ouders te brengen, die wonen om de hoek, in de hoop dat hij daar mag blijven (niet verder vertellen }:0).

Sneaky! Ik geef je groot gelijk. :D Kat in appartement kan overigens best, dat had ik ook. Maar dat zijn wel binnenkatten, ook nu we wat meer buitenaf wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:33

Oooh dat doet me denken aan een ongelukje op mijn toenmalige stal....

Een terrorshet had letterlijk een kat naar de andere wereld geholpen. Dat was geen fijn gezicht :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:17

ClauH, wij vertellen niks door hier hoor........hahaha

Maar katten zijn echt rare wezens. Heb al mn hele leven katten en snap ze nog steeds niet. Onze huidige rooie was gedumpt, verwildert en echt niet aardig. Had meteen spijt toen ik hem had meegenomen. Maar dat is de meest lieve, huiselijke kat die er is en luistert ook nog eens heel goed.

Een vorige wilde ook alleen maar liefde en dan lijken ze zo bewust te zijn van wat je voor ze hebt gedaan, uit een situatie gehaald etc......

Ik zou het maar even afwachten en eerst zien hoe het loopt.

Wij hebben het ooit met een hondje gehad. Ging altijd mee en lette echt goed op. Ik was mn ruin aan het longeren, hij zwiept met zijn staart naar muggen, zij vliegt naar de staart en krijgt een mep. Lag echt te trillen en dacht dat ze dood ging. Opgepakt, direct naar dierenarts en ze kwam al meer bij. Was nog vrij jong en heeft er echt niks aan overgehouden en is 14 geworden uiteindelijk.

Onze huidige hondjes zijn net nog mee geweest, maar daar moet ik wel op letten, omdat ze echt geen gevaar zien en ook uitdagen. Mijn ene ruin wil spelen en dat vertrouw ik niet samen. Ze zijn wel ingelooflijk snel, dus moet wat vertrouwen hebben.
Maar ze letten ook helemaal niet op bij de benen. Ook omdat onze paarden niet snel iets doen, dus ze ook niks zien als gevaar denk ik.
Mest is gelukkig interessanter, hahahaha

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:42

Wat een dropje Colien <3

Clau , wat sneu voor de kat ,maar idd ze kunnen zich goed redden op 3 pootjes . Beterschap voor poezebeest.
Je moet maar zo denken met het in het reismandje proppen : het was voor z'n eigen bestwil :j
Niet fijn dat hij je zo te grazen heeft genomen , kon je ze het maar vertellen hè dat je het allerbeste met hem voor hebt.

Onze jonge hond speelt graag met het shetje van de buren. Er zit een hek tussen,maar het is zo grappig om de interactie tussen die 2 te zien.
Ik wil bijna vragen of we het shetje mee mogen nemen naar het nieuwe huis :D

Met die wind moet je niet het bos in willen ,je weet nooit wat er om valt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 00:48

noordje, toch voor de grap eens zeggen. Wie weet willen ze hem verkopen en dan hoor je dat achteraf.

Mijn ene ruin wil ook met de shet spelen, maar de shet ziet dat niet als spel geloof ik, haha

Nee, met te harde wind, doe ik het maar niet. Wel paar keer gedaan toen er niet van die harde rukwinden waren, maar er valt echt veel. Gek genoeg valt er nauwelijks wat op de paden en vangen bomen elkaar ook vaak op.
En soms valt er achteraf nog wat, waait het helemaal niet en valt er plotseling wat in het bos naast je.

Normaal mogen de honden veel snuffelen, maar bij slecht weer hou ik ook wat tempo erin en probeer dat risico wel te vermijden. Maar goed, vandaag was iets te heftig en geloof morgen ook nog.
Gek genoeg, nu niet, dus moet laat gaan lopen, hahaha ( dat wordt hem niet met het wild en mag ook niet....)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:39

@Colien,wat een dotje <3

@Clau, sneu voor de kat :(:)
Flink bedrag inderdaad! Amputeren lijkt me fair, katten zijn veerkrachtig en redden zich prima op 3 poten!