Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:51

Er is een heel assortiment van die dingen...zou eens neuzen om te kijken wat het beste bij de situatie past...die van mij is perfect voor wat ik ermee moet doen en ik heb hem gekregen dus is heb geen commentaar :x :D

Blikjes hoeft er niet geslikt te worden...krijgen mijn jongens niet :o

Moet alleen even op zoek naar een nieuwe zijborstel die begint wat kalend te worden maar tot nu toen alleen nog maar een vaag bedrijf in China gevonden...ik zoek nog even verder :P

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:54

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:55

Oh had verwacht dat dat veel duurder zou zijn..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:57

Nee hoor dat valt reuze mee en je hebt er veel plezier van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:02

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:25

Handig zeg! Ik dacht ook dat het veel duurder zou zijn. En dan te bedenken dat ik mijn vriend vanmorgen vroeg een nieuwe bezem mee te nemen voor mijn verjaardag :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:34

Als hij terugkomt met een gewone bezem moet je gewoon zeggen dat je die niet bedoelde en dan even een linkje naar de juiste geven :D

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:37

hahahaa goed idee! :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:38

Jaaaajoh...jongens snappen er toch niets van :o }> O:)

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:51

:D :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:34

Tjee, wat gaan jullie hard weer. Morgen ben ik vrij, dan maar even bijlezen. Zojuist thuis, voorzien van wat nieuwe voerbakken en een dazenval, ben benieuwd met opzetten morgenochtend! Nu eten en dan door naar t werk. Nadeel is als ik overdag weg ga en savonds werk ik geen tijd heb voor de paarden, even water geven en weer door, daar baal ik dan wel eens van. Mijn jaarling ook volgens mij, die komt er al aan zodra ze me in t oog krijgt en blijft ook net zo lang me volgen met dr blik totdat ze een knuffel krijgt. Gisteren in het zwembad gelegen hier, stond ze ook zo, dus dan maar erbij gezet :D

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:35

Daan gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:53

Mooie foto caily!

Ik moet me toch ook eens gaan verdiepen in het plaatsen van foto's. Vandaag is de 2e leg zwaluwen uitgevlogen!

Zoooooo mooi, de laatste week was overduidelijk te zien dat het nest VOL was. De ene keer zag ik allemaal koppies boven en naast elkaar en de andere keer staken er allemaal kleine zwaluwkontjes uit het nest. Ook zat er de laatste paar dagen continu een moeder/vaderzwaluw naast het nest.

En ja, hoor vanmiddag was het zover!!! GEWELDIG om te zien. Helaas kunnen jonge zwaluwen nog niet direct zo supersnel vliegen en wenden als volwassen zwaluwen, met als gevolg dat ze met regelmaat tegen mijn ramen ploffen -O- , nu zitten we dus met alle gordijnen dicht :D en nu gaat het goed +:)+ .

Net even bij het nest gekeken en ze zijn nu aan het uitrusten..... Zo schattig, die kleintjes met het nestpluis nog op hun buikjes <3 <3 , zitten netjes te wiebelen, op het snoer van het schrikdraadapparaat.

Morgen ook de gordijnen maar dicht houden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:12

Ik ben op zoek naar een rolverger op benzine...maar die zijn best duur...maar dat kost geen kracht..

En mensen mag ik mijn hooivraagje nog even onder de aandacht brengen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:15

@tcm62, ik heb je hooi vraag gezien maar ik zit zo ver bij je vandaan, dat ik helaas niets voor je kan betekenen. Zoek eens op Duits kruidenhooi, volgens mij zijn er heel wat leveranciers die aan huis leveren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:17

Ja, maar al die genen die ik,heb gesproken garanderen geen JKK en herfststijlloos vrij...dan kan ik al niet meer..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:24

@tcm: sorry, daar kan ik je niet aan helpen :n Mijn hooiboer heeft wellicht nog wel wat voor je, maar die zit in Eibergen, dat is waarschijnlijk te ver uit de richting voor je.
@caily: leuke foto! Ik herken dat wel eens, ik rijd nu echt niet vaker dan toen ik mijn paard nog in pension had staan :n
@daan: bezem in laten ruilen :j gefeliciteerd nog!

Qua verf ga ik dus echt niet meer voor de bouwmarkt kwaliteit :n Daarom is het nu ook prijzig, het komt van de vakhandel. Maar ik heb wel de grondverf op kleur laten mengen, trucje wat ik van de schilder heb afgekeken... zo dekt het allemaal een stuk sneller en heb je uiteindelijk minder lagen nodig (en vraag ik me af wat per saldo uiteindelijk duurder is?).

Die veegmachines zijn interessant zeg! Dat is iets om te onthouden, voor als we de boel beter op orde hebben.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:32

Wendy jammer, ja dikke vette uur.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:05

daan gefeliciteerd!

kirr grondmeter gewoon laten komen en afspreken dat hij ook paaltjes slaat op de grenzen, is gewoon rechtsgeldig, niks van aantrekken dat buren grond in hebben gepikt, hadden ze hier ook, daarna was het over en uit, opzouten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:08

En wij zitten dan wel in brabant maar hebben alleen eerste snede liggen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 06:37

Tcm...de duwvegers kosten ook geen kracht,zou eerst eens wat gaan uitproberen voordat je een dure investering gaat doen die misschien niet nodig is.

Wat je hooi betreft kan ik je niet helpen,ik zit op de grens Friesland,Drenthe,Overijssel.
Ik heb mijn probleem opgelost met stro en kalverhooi,dit jaar een iets minder voedzame kwaliteit.Je zou ook eens bij een grote voeragehandelaar kunnen informeren.Niet goedkoop maar je kunt wel de kwaliteit vragen die je wilt hebben.

Kirr...idd grondmeting laten doen en grenspalen laten slaan,landjepik is gewoon aso en illegaal.Jij hebt grond gekocht tot aan de grens.Dat een ander zijn grens opschuift is niet jouw probleem...opzouten zoals Spatter zegt.

Wij halen onze verf bij een bedrijf wat verf opkoopt van grote projecten.Dat is allemaal kwaliteitsverf (Wijzonol ed)maar dat voor een aantrekkelijke prijs.Geloof 1,5L voor E35,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:29

Iemand hier nog een tip voor een goede muizenval?????

Mijn kat vangt ze met regelmaat en eet ze meestal op, maar af en toe neemt hij een levende mee naar binnen. Normaal gesproken kan ik ze zelf wel vangen en weer naar buiten bonjouren of uit hun lijden verlossen. Nu heb ik vannacht van 3.30 uur achter een springlevende muis aan gerend, kat heeft er wel een stukje staart afgehaald := , maar hij is de kelder kast ingevlucht en daar heeft hij zoveel goede schuilhoekjes, dat ik denk dat de kat hem niet te pakken gaat krijgen.....

En ik zit niet te wachten op maaien en bromvliegen in mijn kelderkast :D

tcm net als Tinky zegt, even een grote fouragehandelaar benaderen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:48

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:50

hihi maaien... gelukkig weet ik waar je het over hebt omdat ik uit brabant komen ze daar ook maaien zeggen. Maar ik denk dat je maden wilde zeggen :+

Wij hebben een veegmachine op benzine. Volgens mij een super fijn ding... speelgoed van mijn man. Ik heb er nog niet aan gezeten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:50