horsii schreef:Beterschap green dragon
Oeff Karin, je ochtend wel. Hopelijk knapt je zoon vlug op.
Jinthe en Maartje, hier idd ook alleen grondwerk of longen als kleine slaapt.
Wat een werk hebben jullie verricht, maar wat een ruimte.
Ik heb geen apart badkamer topic nee.
De oude badkamer wordt keuken/woonkamer.
Heb het gewoon in mijn verbouw topic.
Dan ga ik hem zo eens opzoeken!
spottedponie schreef:Ik kan jullie ook niet bij houden, maar dat ligt aan mij... te drukke dagen... Lees wel mee, maar reageren valt niet mee...
Ik heb ook moeite met het donker, ben net een kip, als het donker is moet ik slapen
Niet bijhouden heb ik ook last van zo nu en dan een BLP maken probeer ik dan wel te doen maar van alles wat ik gemist heb lukt me dat toch niet.
Je maakt extra lange nachten nu dan? 
Lynn_Nikita schreef:Karin ik herken dat gevoel. Maar je bent moeder en gezin gaat voor, je werkt om te leven en niet andersom. Kindjes hebben hun mama nodig, later wordt dat herinnerd door hun en die werkgever weet echt niet meer dat jij een dag niet kon komen.
Al heb ik precies hetzelfde! Verantwoordelijkheid gevoel is te groot
Deze klopt qua volgorde niet en kan even niet die van karin zelf teruf vinden.
Ik werk in de zorg, en op mijn werk zijn zeker in de zomer maanden mensen die wel 40+ uur maken per week. Ik was ook eens zo'n gek. Ben echt de beroerdste niet om iets meer te werken in de zomer maar sinds mn burn out weet ik dat ik ook "nee" moet zeggen. Als jij straks aan de hemelpoort staat is er niemand die zegt "heb jij wel genoeg diensten gedraaid?" Als je op het einde van je leven bent wil je terug kijken en je afvragen of je genoten hebt er voor je (zieke) kindjes bent geweest. Even los van het feit dat je gewoon recht hebt op betaald zorgverlof (10 dagen per jaar als ik het goed heb)
horsii schreef:Net een kip, haha die is leuk.
Zandkuur dag drie zit erin. Mest is weer vast.
Gelukkig eet ze het met havens slobber wel.
Kan ondertussen een voer handel beginnen.
Zandkuur er in krijgen is echt de hell. Wij zijn gestopt met de psyllium husk want hoewel "men" zegt dat dat beter is kregen wij het er echt niet in. Dus gewoon de hele zaadjes en dan nog inderdaad met slobber.
Karin_deB schreef:Ik dacht dat we de goede kant op gingen maar hij deed net even projectiel braken: hij onder, ik onder, de halve woonkamer onder
Arm kind

@Belker, leuk rijden zo, lekker genieten!
@Robijn, jij bent echt op dreef he! Lekker hoor.
Ach germ dat is echt zo sneu! Hoe oud is je kindje? En ik heb even gemist hoelang die al ziek is?
DubbelFun schreef:Ja het is een IR-paneel. Gisteravond voor het eerst onder gezeten en het is best lekker. Al kreeg ik op het laatst wel een warm hoofd en bleven mijn benen wat achter

Mij lijkt dan een dekentje inderdaad de oplossing voor de benen. Heb je verder de verwarming volledig uit?
greendragon schreef:Dekentje over de benen en dan is het weer opgelost. Lijkt me wel lekker zo'n paneel boven je hoofd.
Nou ik heb gisteravond mijn nieuwe voornemens maar eens omgezet in daden. Om 20 uur naar buiten gegaan en twee pony's beweging gegeven!
Vera even lekker losgewerkt, die kan prima zonder hulpmiddelen aangestuurd worden. Ze had er zin in, want er kwamen zomaar spontane galopjes los.
Daarna Bennie even aan de longe. Vooral stap en draf en overgangen gepakt. Hij kan niet los want dan gaat ie in rengalop door de bak racen, is mentaal niet meer te bereiken en staat na 5 minuten zwaar hijgend en zwetend in een hoek na een vrij forse interventie... Bennie's conditie is heel slecht ook nog, dus rustig bewegen is veel beter voor hem.
Daarna twee tevreden pony's op stal gezet met lekker portie hooi en een heel tevreden baas. Was net voor 10-en weer binnen. En het was helemaal zo erg nog niet

Net Vera weer even gepakt, rechtricht-oefeningen, balkjes stappen, onderstappen geoefend en rustige draf getraind in de menpositie. Kan ze goed en is heel leuk om te doen. De oefeningen doen haar echt goed. Ze loopt niet meer als een banaan.
Zo pak ik Bennie ook nog even en dan ben ik weer klaar voor vandaag.
Het is overigens echt heel warm buiten. Lekker hoor, maar toch niet normaal? Vera heeft echt last van haar wintervacht, die staat al te zweten als ze stilstaat.
Goed bezig geweest! Dan is nu de uitdaging om dat vol te houden denk ik?
MarloesHJ schreef:Wij hebben meerdere infrarood panelen (en veel zonnepanelen) maar het gebruikt behoorlijk wat stroom dus veel gebruiken we ze niet.
Net de trailer opgehaald want vorige week hadden de paarden het schot ontzet en moest er wat gelast worden. Was €62,62 kwijt dus dat viel mij mee. Ze hadden ook nog de kentekenverlichting gefixt want die zat los (maar had ik nog niet door).
Hier schijnt een lekker zonnetje en de paarden staan fijn op wei te genieten.
Enig idee wat de verhouding is tov een electrische verwarming?
Wij zijn alweer een heel stuk opgeschoten net het werk. Een klein deel extra track is nu geopend maar dat ligt nog op het originele perceel niet op het stuk van 3 hectare.
Is op stuk dat eerst een weide was dus we dachten dat de paarden daar niet heel anders op zouden reageren. Maar het was toch heel anders nu dus ze gingen rennen als gekkies 
Vandaag weer wat extra hulp en ik hoop dat met extra hulp dit weekend het morgen af zal zijn. Ben benieuwd. En dan heel benieuwd hoe de paarden gaan reageren.