Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir111 schreef:Zo! Hier gaan we eindelijk weer stappen maken. Dit weekend 40 meter Meidoornhaag zetten die we als de haag later groot is gaan vlechten met het idee dat dat een wolfwerende omheining wordt.
Verder de gaten in onze ruim 400 meter lange haag opvullen met Geoorde Wilg. We hadden mazzel, de kleine maat is niet leverbaar dus nu krijgen we voor de prijs van de kleine maat de grote.![]()
Ook heb ik ein-de-lijk een ei gelegd over een extra zandpad. Dat gaan we deze zomer keren en er komt dan een heuvel/paddock in dit pad. Het slingerpad wordt 4 meter breed en in het midden komt een heuvel van een meter oid hoog, die wordt rond met een diameter van 6 a 7 meter. Dat gaat tof worden!
We moeten ook de track deels aanpakken. Over een stuk is met groot materieel gereden. Dat is nu heel slecht (nat, diep wegzakken). Daar moet iets mee (lostrekken? deels opnieuw keren maar niet te diep?). Ik wil er graag na het onderhoud lavagruis op storten, is mooi voor de voetjes en dit stuk lopen ze veel dus maximaal rendement van het gruis.![]()
En er wordt natuurlijk sowieso niet stilgezeten, onze grote schuur wordt op dit moment gerenoveerd. Het is echt kamperen met de paarden maar het werk vordert gestaag. Als het goed is zijn ze over een maand klaar. Mijn oude Freiberger kan slecht tegen alles dat anders is dus die zal enorm opgelucht zijn als de renovatie voorbij is. Het is echt sneu voor hem, zoveel stress. De rest kan er gelukkig beter mee dealen.
pol013 schreef:Wij hebben afgelopen week een 'hooiwal' gemaakt voor de insecten. Ergens tussen een groepje lindebomen, waar de paarden niet bij kunnen. We hadden hele bergen afgekeurd hooi. Ofwel omdat onze kieskauwen het aangekochte hooi niet blieven of omdat er wat schimmel aanzat.
Dus paaltjes in de grond. Wat takken er tussen gestoken en hooi er tussen gefrot.
Wij van ons hooi af, insecten een extra schuilplek waar ze niet afhankelijk zijn van ons maai gedrag.
Nog een paar vogelhuisjes opgehangen en boompjes vervangen die het niet overleefd hadden.
(tip: zet die wilgenbomen ook weer niet te diep....het is een hel om ze uit te graven uit je haag als ze dood gaan, en voor het 'aan gaan' maakt het niet zo gek veel uit geloof ik)
Zo hebben we sinds een paar jaar allemaal van die projectjes. Mede geïnspireerd door dit topic.