Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LdJ schreef:Jee, wat gaan jullie hard!
Veel leuke berichten, nieuwe paarden, soms wat mindere over katten..Ik hou hier ook mijn hart vast als de katten naar buiten gaan. Wonen langs een 60 weg waar 80 het minimum is.. Hopelijk gaan ze de andere kant op, naar het land & de wei, etc.
Vraagjes;
Hoe 'oefenen' jullie met je paard alleen laten. Ik heb nu twee pony's bij huis, 1 die nu 6 weken van z'n moeder af is en de ander die opeens ook niet meer zo zeker van zichzelf is als hij uit het zicht van de ander is.. Stap 1 was bij mij een draadje in de bak, dat was al een hele happening, vooral voor de puppy. Stap twee is nu om en om naar de bak brengen vanuit de stal, dat is ongeveer 60 meter en een hoekje om, dus zien elkaar niet, horen elkaar alleen als ze roepen..
En dat verticuteren, dan lees je ook dat je moet maaien. Doen jullie dat ook? Ik weet overigens dat er hier en daar was j.kruiskruid staat, de combinatie van verticuteren en deze o-zo-niet-geliefde gele bloemetjes vind ik toch een beetje eng.. Is dat terecht?
Lynn_Nikita schreef:iewuuuu ik heb ineens overal jeuk, mijn shet heeft neten! Luizen kon ik nog niet zien zitten maar heeft ze dus ook. Op het werk smeren wij er spul op, ik denk Butox, normaal adviseren ze insprayen sebacil, waar hebben jullie de beste ervaringen mee?
Eerste keer dat hier een beestje luizen heeft
Flew schreef:Ik heb zonet voor het eerst sinds vier maanden weer op Fernando (bijna 5 en licht ingereden) gezeten. Hij had al die tijd vakantie gehad en ik vond het wel weer tijd voor een werkje. Eerst rustig aan opgezadeld en toen hij daar rustig bij bleef (hij is nogal een bangebroek) het krukje erbij gehaald en zo de verschillende stappen weer doorlopen. Uiteindelijk zat ik op zijn rug en hij vond het wel spannend, maar bleef heel braaf. Snoepje aanpakken terwijl ik op hem zat was uiteraard wel weer heel leuk.Nu maar weer een paar keer herhalen zodat het weer in zijn systeem zit.