Jadybabe schreef:@ [***], is het een ontsteking aan de pees? Ik heb veel baat gehad door suikers te schrappen en snelle koolhydraten. MSM is ook een geweldig product om in te nemen. Dat heeft ook bij langer gebruik een natuurlijk pijnstillende werking.
Mijn schouder is een aantal jaar geleden eens door een flinke ruk (een paard) uit de kom geweest. Daarbij heeft de pees schade opgelopen en is ontstoken/beetje kapot, maar weer hersteld/verdikt geraakt. Door de verdikking bleef de pees steeds tegen het schouderdak aanlopen, waardoor steeds weer irritatie.
Via een zgn open "neerplastiek" operatie, hebben ze wat bot van het schouderdak gehaald, slijmbeurs verwijderd (die was intussen nl chronisch ontstoken) en een bandje dat ergens in de schouder zit verwijderd. Zodat de pees weer meer ruimte heeft. Op de één of andere manier zijn er na de operatie verklevingen/littekenweefsel in de pees ontstaan en daardoor doet het dus nog steeds zeer als de pees onder het schouderdak door moet. Intussen zijn de verklevingen 2x onder narcose losgetrokken, maar dat lijkt niet voldoende te helpen. Opnieuw opereren is lastig omdat men bang is dat er dan steeds meer littekenweefsel ontstaat.
Ik eet al weinig tot geen suikers. MSM kan ik wel eens gaan proberen.
Lynn, lastige kwestie wat instructie betreft, maar ik ga met palousa mee dat je moet gaan voor de instructie die het best bij je paard past. Kan je het niet met 1 overleggen?