Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:30

Hier veel minder...beetje witte stuif...och jongens zijn als los op de baan en zijn lekker met elkaar aan het klieren :D

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:39

Hier geen sneeuw. Wel beetje witjes van de vorst brrrrr....haat die kou. Wel fijn als het dan 's middags zonnig is!

Ja Minions bananen. Leek alsof ik er snel en makkelijk vanaf zou zijn. Was toch wat meer werk dan ik dacht.

Zou ze ook aansprakelijk stellen.
Ik haat werken met tussenpersonen. Doe het liever rechtstreeks.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:14

Ik voel me echt zo'n zeikmuts aan het worden, maar mmijn lieve mannetje zit in het buitenland en ik heb stiekem best veel steun aan jullie. :(:)

Onderstaande mail is vandaag verstuurd.

Citaat:
Peter,

Mijn man zit voor zaken in het buitenland dus de precieze inhoud van de voicemail ben ik niet van op de hoogte, maar de strekking is mij duidelijk. Wij zijn zwaar teleurgesteld in de gang van zaken. Jullie stapelen fout op fout en nu komt zelfs de overdrachtsdatum van 1 maart in gevaar terwijl wij al zeker 2 maanden geleden de offerte hebben getekend.
Dat niet alleen, jullie informeren ons niet volledig over de stand van zaken. Ik heb gisteren zelf maar met Quion en Hypotrust gebeld omdat ik het vertrouwen in jullie volledig kwijt ben. Binnen 5 minuten had ik duidelijkheid, dus zo moeilijk is het niet. De dame aan de telefoon was erg vriendelijk maar ook erg duidelijk. Als alles vanaf nu goed gaat en er zijn geen vertragingen meer dan kunnen wij op z'n vroegst maandag 7 maart passeren.

7 maart...

Laat die datum even tot je doordringen. Dat is bijna een volle week later dan was afgesproken. Wanneer waren jullie van plan ons dat nieuws te brengen? Alles staat klaar om dinsdag te verhuizen. Wij hebben verlof geregeld, aannemers geregeld, verhuisbedrijven geregeld, vrienden en familie hebben verlof geregeld. En dat is alleen nog maar van onze kant. Er is ook nog een verkopende partij die haar agenda vrijhoudt voor de overdracht. En vergeet niet, wij moeten op 8 maart onze woning uit. Er hangen nogal wat belangen aan de afgesproken datum, en jullie vinden het niet belangrijk genoeg om even te melden dat deze datum met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gehaald gaat worden?
Ik zal niet zeggen dat jullie niets voor ons gedaan hebben, maar bovenstaande zou toch wel het minste zijn wat aan ons doorgegeven had moeten worden! ?

Hoe gaan we nu verder? Ik ben informatie aan het inwinnen bij rechtsbijstand en de ombudsman welke rechten wij in deze hebben. Indien de afgesproken datum van passeren niet gehaald gaat worden dan zullen wij ons genoodzaakt zien alle onkosten die gemaakt moeten worden voor onder andere tijdelijke huisvesting, opslag van boedel en onkostenvergoeding van aannemers op jullie te verhalen.
Ik wil jullie met klem adviseren hier nog een goed einde aan te breien want bovenstaande acties zijn voor ons net zo vervelend als voor jullie. Ik ga er vanuit dat wij vandaag voor 12 uur te horen krijgen wat de precieze stand van zaken is, waar onze offerte zich bevind, wie nog moet tekenen en wat de huidige prognose van datum van overdracht is.

Met vriendelijke groeten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:19

Nogmaals sterkte AB, mooie duidelijke mail!

Hier ook wit en zon, zo de paarden even op het land zetten, te grappig en voorspelbaar, Viool doet een galopje met bokje en piep als ze het land in gaat en ploft dan neer om te rollen, vaste prik als het niet blubberig is, eigenlijk moet ik het even filmen, te komisch!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:19

Keurige en duidelijke mail AB. Ik blijf duimen dat jullie het gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:27

Goed en toch keurig omschreven Abby. Ik had het je niet na kunnen doen, met al die terechte woede en frustratie, die ik ook zou voelen. Kan je hierin totaal geen advies in geven, want ik heb amper bezittingen ansich, maar wil je veel succes wensen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:29

Nette mail AB +:)+ Wat een miserie zeg, hopelijk lost het zich nog op..

Hier ook wat vlokjes en vorst. Heb alles maar onder dekens gezet, ben deze winter al wel een beetje beu :')

Iemand ervaring met paarden huisvesten op een helling? Huis waar we nu serieus naar aan het kijken zijn, heeft drie hectare grond (hoera!), waarvan 1 hectare bovenaan de heuvel mooi vlak, de andere twee hectare zijn de heuvel zelf, één zijde behoorlijk stijl, de andere zijde met vlakke stukken erbij. Er staan al verspreid over het stuk drie schuilstallen dus hebben eerder paarden opgestaan.

3 hectare klinkt zo mooi, maar ik heb dat perfecte plaatje van een vlakke wei in mijn hoofd :=

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:40

Zolang de paarden kunnen kiezen tussen stijl en vlak zie ik daar echt geen problemen in. Het is alleen wat lastiger voor jullie zelf als er wat op het land moet gebeuren. Wij merken dat de paarden het juist wel leuk vinden om de heuvel op en af te rennen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:01

Anny wat een ellende, ik kan me je frustratie heel goed voorstellen!! Duimen maar dat het toch nog een soort van snel geregeld wordt allemaal. Als het eenmaal achter de rug is maar snel vergeten!

Wij hadden gisteravond ook heel even wat sneeuw, gelukkig nu weer zon :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:18

lizy29 schreef:
Zolang de paarden kunnen kiezen tussen stijl en vlak zie ik daar echt geen problemen in. Het is alleen wat lastiger voor jullie zelf als er wat op het land moet gebeuren. Wij merken dat de paarden het juist wel leuk vinden om de heuvel op en af te rennen.

Ja die keus hebben ze wel op het perceel, een piste aanleggen bv ligt al moeilijk, tenzij je dat bovenop doet maar dan moet je altijd de heuvel opsjouwen om wat te gaan doen :') stof om over na te denken..

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:21

Dreigementen hebben dus zin. Na een mailwisseling van vanmorgen half 8 tot nu heb ik dan eindelijk bericht van de notaris dat de stukken bij haar zijn.
Ze gaat nu alles in het werk stellen om dinsdag te kunnen passeren.

Voorzichtig optimistisch

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:29

@abby: mooi dat het blijkbaar geholpen heeft en hopelijk komt alles ook op de juiste datum rond.
@nolleke: ik zou eerder willen weten hoe het huis gesitueerd is, want onderaan een heuvel zou ik niet willen wonen gezien de slagregens van tegenwoordig. Kan een behoorlijk natte bende worden in huis en stallen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:32

AB: mooi! Triest dat het nodig is te dreigen, maar dan toch schot in de zaak!

DD: huis is halverwege gesitueerd maar ligt ook weer op een heuvel (twee niveau's in de heuvel zeg maar). Is zeker niet nat, maar natte bende voor de stal was wel een bezorgdheid (zou onderaan de heuvel op een vlak stuk willen betegelen en gebouw zetten dan). Perceel is grotendeels natuurgebied dus we moeten langs de gemeente om te kijken of er überhaupt betegeld zou mogen worden.

Voor mensen met een heuvelig perceel: word je het berg op en af sjouwen niet moe, of valt dat mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:34

Op zal altijd vermoeiender zijn dan af ;) dus het heft elkaar op :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:34

Ik duimen voor je mee Abbey..

Ik zou heuvels op zich niet erg vinden maar mijn oom en tante wonen op een berg en daar zou je geen paarden kunnen houden hoewel er gras genoeg is. Mijn paarden staan nu op vlak natuurgebied en vooral het bos is ideaal. Sjoywen lijkt me ook verschrikkelijk, je zou maar uit gaan mesten op zo'n heuvel :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:36

Boven aan beginnen...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:37

DubbelDun schreef:
Op zal altijd vermoeiender zijn dan af ;) dus het heft elkaar op :D

:') uitrusten heuvel af haha (hoewel mijn schoonmoeder bij het bezichtigen uitgegleden en de berg afgerold is :oo )

Azamy: omdat het te steil is dan?

Ik dacht vooral aan water naar het plateau bovenop sjouwen. Kan weleens een zwaar karwei worden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:39

Het is maar net wat je wilt doen natuurlijk. Wij mesten de wei niet uit. Voeren wel uit de hand dus als we mazzel hebben staan ze bovenaan, als we pech hebben onderaan. Hooi geven wij onbeperkt in een ruif dus dat is ook simpel (kwestie van de baal in de ruif leggen met de trekker).
Verder went het berg op, berg af wel snel. Alleen als we in de wei aan het werk gaan met bijvoorbeeld hekken zetten pakken wij de auto (voordeel van een 4x4) of de hobby 4x4.

Wij hebben de luxe van zowel boven als onder een bron dus water hoeven wij nooit te sjouwen. Mocht je dit wel willen zou ik gewoon kijken voor een goede pomp.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:40

Pomp :)*

Fijn dat iedereen hier toch altijd komt met zaken waar je niet meteen aan denkt :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:42

Ja mijn oom en tante hebben 2ha Waarvan 1 al bos is en nog een half vrij stijl. 2 paardjes zou op zich wel kunnen kwa ruime maar het land word ook erg vochtig en dus spek glad.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:43

Goedzo AB...soms moeten ze even een trap onder hun derriére hebben,zijn ze nu helemaal bedonderd.Een overdrachtsdatum stel je niet zonder consequenties uit..PUNT!
Hopelijkgaat het nu dan echt gebeuren...ik blijf duimen :j

Solleke...Weides op een helling,mijn voorkeur zou het niet hebben eerlijk gezegt.Het weiland wat ik nu mag gebruiken van de buurman is glooiend.Ik vind het erg zwaar om op te lopen (nu ben ik wel ziek dus dat telt zeker mee) maar ik kan mij voorstellen als je na een vermoeiende dag weer naar boven moet,dat best pittig is.
Ophopen van regenwater onderaan is een punt van aandacht,voordeel is wel weer dat het bovenop sneller droog is.

Wat voor bodemsoort is het?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:47

Als je bij een val de heuvel afrolt klikt het wel erg steil. Dat zou ook niet mijn voorkeur hebben.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:49

Tinky: 'k kan niet goed inschatten wat voor bodemsoort, het ligt alvast niet in overstromingsgebied (daar zitten we nu op met de paarden, en kleigrond, beide wil ik absoluut niet meer). Ik denk leem? Zou dat eens moeten uitzoeken, gaat ook mee op de lijst!

DD: ja, één zijde is behoorlijk steil, de andere heuvel is eerder glooiend. Ik zoek even wat foto's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:54

Leem laat niet echt snel water door. Die ervaring heb ik met zand met leem er door iig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:54

Uitzicht bovenop de glooiende heuvel

Afbeelding

Steile heuvel

Afbeelding

Afbeelding

Vlak stuk (bovenaan)

Afbeelding

Afbeelding