Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Sowieso zorgen dat ze op kan eten wat ze nodig heeft. Wil je dat ze daarna toch nog kan knabbelen dan kan je armer hooi of zelfs voederstro als extraatje erbij geven. Gaatjes van een cm lijkt me vrij sterk eigenlijk? Dat is wel heel erg smal
DubbelFun schreef:Kippengaas is erg scherp voor een paardenmond. Maar betongaas met een maas van <-10 moet wel kunnen. Of helemaal dichtmaken zodat ze idd alleen maar vanaf de bovenkant kunnen eten.
nikysa90 schreef:Wij hebben enorme ruiven bij ons in het land op de pensionstal. Onze groep is 6 paarden. Er liggen grote balen los in (geen los hooi, maar de baal ligt er los in bedoel ik). Er ligt een vertragingsrooster op, maar met ijzer en mazen van meer dan 10 cm! Op de hoeken vast met een karabiner en touw langs de spijlen, dat het mee naar beneden zakt als het hooi op raakt.
Wij willen een slowfeednet aan het dekselrooster knopen. De maten van het deksel zijn 125x185. Liever zoeken wij een iets te klein net, dat vlechten we dan toch met touw aan het buizenframe om en om strak
dan een te groot net wat we moeten afknippen en wat gaat rafelen.
Heeft iemand de gouden tip of moet ik echt iets op maat laten maken?
P.s. ik realisser mij dat er enorme gaten aan de zijkanten overblijven, maar we kunnen niet alles veilig afdekken en ik zie ze toch het liefst rechtop, van bovenaf eten.
[ [url=m/It7WgY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3VgNaG.jpg]Afbeelding[/url] ]
,
pmarena schreef:Ik voer al vele jaren met datzelfde betongaas, TA is net weer geweest en totaal géén schade aan de tanden !!Al dat metaalspul is niet zo best voor de tanden