Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arno8 schreef:runningkawa schreef:Als je dit hele topic doorleest zijn er maar erg weinig mensen die zeggen dat een paard 24/7 op de wei moet
ja of die mensen die dat vinden houden hun mond....
'ik woon in de randstad en daar is weinig weidegang' is zo'n slap excuus. Er is altijd ruimte voor allerlei dure rijbakken, maar kennelijk niet voor paddocks? Het concept van de HITactiefstal heeft voor 40 paarden een oppervlakte van vier rijbakken nodig, veel maneges hebben die ruimte wel. Doek één van je buitenbakken op en de parkeerplaats, de oude boxen sloop je eruit en maak je de inloopstal van. Alleen gaan pensionstalhouders maar mondjesmaat over op het actief-systeem, omdat de klanten het gewoonweg niet willen omdat ze nog vast zitten aan antropomorfistische gedachten over hun paard.
Apple schreef:Als ik zo eens kijk in de omgeving dan zijn er bij ons eigenlijk geen stallen waar paarden helemaal niet buiten kunnen. Er is altijd wel een paddock of andere mogelijkheid.
Daar zie ik er ook teveel van...
LDRD schreef:Het gaat ook meer om het principe. Vraag de gewone man in de straat en dan is iedereen het eigenlijk wel eens dat de bio industrie niks is, op een enkeling na, of men daar nou in de praktijk wat mee doet of niet. Die kippen, varkens enz is toch lekker anoniem tenslotte.
Aan de andere kant zijn er mensen zat die hun schatje iets vergelijkbaars zonder ook maar een moment te twijfelen aan doen.
Dat is toch op zijn minst merkwaardig?
runningkawa schreef:Ik heb het vergelijk met de bio industrie ook al vaker gemaakt
Ik zie daarin gewoon weinig verschil.
Alleen moet dat van het paard dan hobbie voorstellen.
Zelf zou ik zo geen hobbie kunnen en willen uitvoeren.
En idd Nadya, ik snap dat ook niet
Je regelt onderling toch dat je elkaars paarden buiten zet.
Gaat goedkoper staan zonder binnenbak en solarium en de hele meut en je betaald de stalhouder voor buiten zetten.
mening. Ik zou niet eens met zulke mensen op 'stal' (wil ik toch al niet, hoor) willen staan.

Nadya schreef:Ik zal je vertellen: hier in het dorp beweert een manege-eigenaresse dat ze geen paddocks bouwt, omdat men dan ruzie krijgt over welk paard bij wie in de paddock mag staan. Echt waar!!! Ik vind dat de eigenaresse de verantwoordelijkheid doorschuift naar de paardeneigenaren (lekker makkelijk) en ik vind die paardeneigenaren te kinderachtig voor woorden. Maar ja, da's mijn bescheidenmening. Ik zou niet eens met zulke mensen op 'stal' (wil ik toch al niet, hoor) willen staan.
![]()
Want ik hou mijn hart vast hoe die in het dagelijks leven al zijn, whaha.....
Bonaire schreef:Bij mij op stal, in den haag, hebben de paarden geen mogelijkheid tot weidegang en/of paddocks. Wel worden de manegepaarden vaak losgegooid in de buitenbak. Verder is er gewoon weg geen plaats om dingen op te breken (oude stallen hebben we niet) om daar een paddock van te maken. De oplossing hier is dat de paarden een aantal weken vakantie krijgen in de zomer. Een andere manege/stal is voor mij gene optie want ik moet fietsen en de dichtsbijzijnde is zeker 30-40 minuten fiesten en dat red ik niet iedere dag en zeker niet als het heel koud is in de winter of vroeg donker. (ik heb trouwens geen eigen paard, misschien binnekort wel en dat komt die ook hier op stal. Ik gooi dan een uur of langer los, net als in een soor paddock, als het rustig is. Gewoon m'n boekjes leren voor school)

merrieveulen schreef:het idee om de dieren jaarlijks een paar weken vakantie op de weide te geven heeft natuurlijk ook twee kanten. aan de ene kant heerlijk voor die dieren dat ze er eens uit kunnen, maar aan de andere kant lijkt het weer terugkomen op stal me dan des te erger. 'wat niet weet wat niet deert' zullen we maar zeggen dan.

merrieveulen schreef:Helemaal mee eens!het idee om de dieren jaarlijks een paar weken vakantie op de weide te geven heeft natuurlijk ook twee kanten. aan de ene kant heerlijk voor die dieren dat ze er eens uit kunnen, maar aan de andere kant lijkt het weer terugkomen op stal me dan des te erger. 'wat niet weet wat niet deert' zullen we maar zeggen dan.
nee, ook met een paar weken vakantie per jaar zou ik zo'n leven voor mijn eigen dieren niet willen.

worden op stal, ook al zou ik uren met hem rijden en/of wandelen. Hij is erg dol op sociaal contact, op zijn vriendschappen met andere paarden en op zijn vrijheid op het land en wie ben ik om hem dat af te nemen??? Ik zou het hem echt niet aan willen doen, het zou mijn hart breken! Ik zou het zelfs pure dierenmishandeling vinden om mijn paard zo te houden en hem dat te ontnemen. Gaat dus ook echt niet gebeuren.