Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JackieT

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:41

Hier gaat het nu wel heel erg tekeer. Ze staan net binnen gelukkig. Helaas krijgen wij ook al het water via de sloten van het dorpje verderop, dus ons land loopt al langzaam onder. Maar als dat de enigste schade blijft teken ik ervoor

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:51

Ik ben vandaag nog wel flink aan het opruimen geweest. Hier nu al windkracht 9 lijkt het en het duurt nog wel een uur voordat we op de top zitten volgens de voorspellingen. De paarden staan er gelukkig rustig bij. De kippen zitten nu in onze douche. Dat voelt toch veiliger en ik geloof dat ze het wel prima vinden inmiddels. Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:08

Vanmorgen was het nog rustig hier.
Kon eerder weg van werk maar helaas ongeluk gebeurd op de weg dus ik sta nu in een file, ruim een uur vertraging en loopt verder op.
Ben benieuwd wat ik thuis aantref. Sta nu flink te schudden in de auto iig.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:18

Ja, dat is inderdaad stilte voor de storm. Er was eerst neerslag verwacht, dan even rust en dan storm.
Het komt nog jongens.. We zijn er ngo niet vanaf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:23

Ach die kipjes :)

Ik zie nog geen hoofden uit de stallen, dus de paarden staan nog te eten en interesseert het verder niet.
Een deel van de schutting van de buren hangt al op half 7 en de dunne hoge naaldbomen in het bosje van een andere buurman staan in de toppen 5 meter uit het lood.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:49

Hier gaat het ook flink tekeer. De paarden deert het weinig. Mijn groepje Bosniers staat met zn allen op een kluitje, haast niet te onderscheiden wie wie is, zo dicht kruipen ze tegen elkaar aan. Die redden zich wel.
En de rest kiest ook voor buiten in de wind staan ipv beschut binnen. Ze hebben graag overzicht. Gelukkig geen bomen die in hun richting kunnen vallen, dus ze mogen het lekker zelf weten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:16

Hier in Friesland gaat het behoorlijk te keer inmiddels. Paarden staan buiten. Ze kunnen gewoon binnen komen maar dat doen ze nooit met zo’n wind. Hoop maar op het beste.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:06

Ik ben al 2.5uur onderweg maar kom amper vooruit.
Gekmakend dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:16

Hier staat de teller op 3 bomen en 2/3 nog op half 11. Wel 1 waar ik al erg graag vanaf wou dus jeej :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:23

Op het werk is een boom omgegaan, en thuis niets geloof ik. Ik moest net wel even achter de waterbakken aan := katten laat ik maar even binnen vannacht.

Vond het niets van werk wegrijden, met die rukwinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:47

We hebben hier één mega rukwind gehad, verder zit het konstant op 8 a 9.
Bij de buren aan de overkant is een stuk van een schuurdak er af (2 a 3 m2). Nu kan ik niets meer zien en is het afwachten tot het morgen weer licht is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:51

Robijntjah schreef:
Hier staat de teller op 3 bomen en 2/3 nog op half 11. Wel 1 waar ik al erg graag vanaf wou dus jeej :+

Wij hebben nog even staan kijken en wijzen welke bomen op zich wel om zouden mogen vallen, maar dan moeten ze wel goed vallen, anders liggen ze op hek of schuur. Doe maar de andere kant op, weiland van de buurman boeit me niet O:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:55

Te vroeg gejuicht, onze damwandplaten waren zojuist vertrokken :evaw: Met de buurman erbij de platen weer even van het veld en zijn wei afgehaald.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:58

Wat een gedoe toch overal.

Sterkte iedereen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:58

Ik mocht gelukkig om 1500 naar huis met mijn trailer. Net lagen nog geen bomen om maar het waait nog erg hard

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:01

Hier kwamen helaas de piepschuim platen en bouwzeilen van verderop langs waaien. Ook een plaat die precies tussen mijn paarden terecht kwam. Gelukkig staan ze inmiddels alweer een uur vrij rustig. Geen piepschuim meer gezien dus de stapel is op denk ik. :evaw: De storm op zich doet ze niet heel veel. Maar het langs waaiende bouwmateriaal is eng. Ik hoop heel erg dat we het ergste nu hebben gehad en het met een uur rustiger wordt. We hebben hier windstoten van 130km/u gehad. Echt niet tof.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:04

Hier dan wat minder.
Maar ondertussen ook paars.
Met code geel in Limburg

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:05

We hebben hier nu even heftige wind en terwijl ik dit typ neemt het weer af. Op de weg lg een boom, als er erf af rechts ook 1 valt kan manlief niet naar het werk vanavond :D
In en rond paddock en erf nog alle bomen overeind. Ik ga morgen wel takken rapen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:18

Net de paarden gevoerd. Jasmijn haar bovendeur van de stal was dicht gewaaid, maar die kan altijd door het gat in de onderdeur nog naar buiten kijken. Verder lag de regenpijp van de schuur er los naast, maar dat doet ie wel vaker :)
Met de wind viel het mee, maar ik loop de 'hele' weg in de luwte, maar op die 15 meter ben ik wel zeiknat geregend (de jas iig :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:52

Ah er ligt ook een boom in de bak :+

En her en der wat draad kapot. Hebben t zo goed mogelijk gemaakt en morgen stevig aan de bak.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:07

Vervelend dat het donker is. Zie je niet wat er mis is. Wat we gezien hebben aantal dakpannen van de garage.

Mijn man zegt dat hij hier tussen 22 en 24 op zijn hoogte punt is. Het wordt hier dus nog erger.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:10

Hier alles heel. Wel veel kleine takjes van de berken in de paddock, maar die moeten de paarden maar opruimen :+ en een paar van de wilg achter, ook geen probleem.
Onze compost ton ging wel weer aan de wandel vandaag (dacht toch echt dat ie nu safe stond..) en dat was wel even reden voor een showtje. Maar in heb al de hele week emmers buiten liggen en die liggen er nog :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:13

Ik had ook grotere takken op het draad. Straks nog even een rondje lopen om te kijken of alles nog heel is bij de paarden, nu weer harde wind.

Balen Robijntjuh, maar jij had toch de bak in het bos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:17

Jep onze hele track is bos.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:18

Net als bij ons. Nouja, ik heb ook een stukje niet bos, om de wei heen, maar meeste tussen de bomen.