Cemlys schreef:Ik ben ook nog altijd benieuwd naar die platen van hitt aktif. Moet je denk ik wel op afschot leggen maar die laten geen modder door, helemaal dicht.
Laat ik die nou net een ruime week geleden een aantal gelegd hebben om uit te proberen.
Wij zitten nu in de o zo fijne Maasklei en vorig jaar was het niet te doen zo'n bagger was het. Mijn paddock heeft gelukkig nog een betonnen plaat liggen bij de ingang dus paardlief kon wel droog staan als hij daar behoefte aan had maar dat was maar een klein stukje.
Bij wijze van proef heb ik nu een aantal (6) Topclean II matten gekocht om te kijken of deze wel bestand zijn tegen de hoeveelheid klei blubber bagger die hier ontstaat.
Vooralsnog zijn ze met vlag en wimpel geslaagd. Ze liggen als een huis zo vast, zonder enige houvast aan de andere platen.
Het enige wat ik heb gedaan (op hun advies) is er stro onder te leggen voor extra versteviging. Uiteraard wel zoveel mogelijk de blubber aanharken zodat er zo weinig mogelijk lucht onder zit waardoor er kuiltjes ontstaan. Inzanden en klaar was Klara
Dit was net na het leggen:

Er wordt voor de komende dagen aardig wat regen voorspeld dus eens kijken hoe ze het dan houden. Als ze daar goed doorheen komen ga ik er zeker meer bestellen om langzaam uit te breiden. Dat vind mijjn portemonee net even wat fijner