Ervaring mud control platen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 12:45

Op een laag wit zand bedoel je dan ?
Ik wilde ze zo op de zwarte grond gebruiken. Misschien wel onkruid doek eronder leggen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:26

Ik heb scheldezand in mijn paddocks liggen.
Op zwarte grond zou ik er een onkruiddoek onder gooien idd.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:56

Offerte van ziehier is 1103,- voor 35m2.

Modderplaatshop 1031,- voor 35 platen van 1,20x0,81

Agrodieren.be 985,- voor 35m2 inclusief bezorgen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:55

In de klei zou ik die hele grote platen niet willen hebben. Mocht je ze ooit nog op moeten tillen dan is dat geen doen. Die worden veel te zwaar. Ook de verbinding lijkt me minder prettig.

Op vlak schoon zand zou ik het wel aandurven als het significant scheelt in prijs.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:08

Brabant heeft zand grond dat scheelt enorm natuurlijk .

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:48

Cemlys schreef:
Ik ben ook nog altijd benieuwd naar die platen van hitt aktif. Moet je denk ik wel op afschot leggen maar die laten geen modder door, helemaal dicht.

Laat ik die nou net een ruime week geleden een aantal gelegd hebben om uit te proberen.
Wij zitten nu in de o zo fijne Maasklei en vorig jaar was het niet te doen zo'n bagger was het. Mijn paddock heeft gelukkig nog een betonnen plaat liggen bij de ingang dus paardlief kon wel droog staan als hij daar behoefte aan had maar dat was maar een klein stukje.
Bij wijze van proef heb ik nu een aantal (6) Topclean II matten gekocht om te kijken of deze wel bestand zijn tegen de hoeveelheid klei blubber bagger die hier ontstaat.
Vooralsnog zijn ze met vlag en wimpel geslaagd. Ze liggen als een huis zo vast, zonder enige houvast aan de andere platen.
Het enige wat ik heb gedaan (op hun advies) is er stro onder te leggen voor extra versteviging. Uiteraard wel zoveel mogelijk de blubber aanharken zodat er zo weinig mogelijk lucht onder zit waardoor er kuiltjes ontstaan. Inzanden en klaar was Klara :)
Dit was net na het leggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er wordt voor de komende dagen aardig wat regen voorspeld dus eens kijken hoe ze het dan houden. Als ze daar goed doorheen komen ga ik er zeker meer bestellen om langzaam uit te breiden. Dat vind mijjn portemonee net even wat fijner O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:51

Aparte platen met die nopjes. Ik ben benieuwd hoe ze het houden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:18

En wat kost zoiets per m2

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:26

Zinzi_jewel schreef:
En wat kost zoiets per m2

18.95 voor 0.9 m excl btw zie ik, komt met btw op +- 25 euro per m².

dan neem ik liever de modderplaten van agrodieren voor die prijs denk ik ...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:05

Ik ook. Dit ziet er erg "rubber-mat-achtig" uit. Advies van stro snap ik totaal niet, want.... stro vergaat.

Nou ja, heee, als het werkt, dan werkt het. Top dat je het uitprobeert en je ervaring deelt!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 16:43

Het stro eronder is om wat extra stevigheid te creëren omdat het al behoorlijk nat was. Uiteindelijk vergaat dat inderdaad maar tegen die tijd liggen de platen al ingeklonken. Het zijn ook harde platen, geen simpele rubbermatten. De theorie erachter is dat ze juist dicht moeten zijn zodat de grond eronder opdroogt en dus hard wordt ipv zoals met de mudcontrol platen dat ze in de modder wegzakken.
Inmiddels een week en heel wat nattigheid verder en ze liggen nog steeds heel goed.
Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:07

Agrishop.nl verkoopt ook mudcontrol palten zie ik. Momenteel 1208,- voor 35m2. Dat is "maar" 100,- meer dan via Duitsland/Agrishop

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 22:46

Agrodieren.be zit rond de 25 euro per m2, leveren ook nr nederland, maar daar ken ik de leverprijs niet van.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 23:02

Klopt, die zijn nog een stukje goedkoper, maar dat zijn niet de echte inb platen volgens mij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 02:33

Nee, maar ze passen perfect, zijn zelfs iets zwaarder dan de mudcontrol (ik heb beide liggen) en bevallen totnutoe hetzelfde :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Even een update vanuit mijn kant. Tip om geen zaken te doen met de heer Andreas ziehner. Begin december besteld, levering beloofd voor week 2-3 januari. Tot op heden niks ontvangen, geen contact te krijgen met de beste man. Mails worden compleet genegeerd. Vorige week toevallig reactie dat die sinds begin januari ziek is en het daarom niet geleverd is, maar verder geen indicatie wanneer ik het wel kan verwachten.

Ben helaas niet de enige. Er wachten er meer op hun bestelling.

Ga volgende week rechtsbijstand inschakelen.. krijg er vervelend onderbuikgevoel bij helaas

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

Wat vervelend. Niks dan goede ervaringen met hem in de afgelopen jaren. Maar dit klinkt zeker niet professioneel.