Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Varekaj schreef:Wij hebben maandelijks levering. Voor mij 40-60, voor stalgenoot telkens 20 en de rest is te bezien. Wordt gebracht en zelfs gestapeld![]()
Duhelo wat bedoel je met vochtig? Ik heb al jaren onverpakte baaltjes. De grond zijn stoeptegels, daarop een pallet en daarop gewoon de baaltjes. De stal is eigenlijk een groot schuilhok van 3 metalen wanden en een dak. Er kan geen regen in iig, en dat gaat gewoon prima, ook bij de mensen die hun baaltjes daar 2 maand of langer stockeren hoor. Ook op mijn weiland werk ik zo en kon in mijn afgesloten stallen (ook metaal en zelfs zandbodem) zo vroeger ook gerust een aardige wintervoorraad bewaren.

binnen in de schuilstal liggen straattegels waar ook hooi is dus ze kunnen droog staan. Ik heb op de track ook hooi punten waarvan sommigen ook rubberen matten ervoor hebben liggen (zodat ze niet bij elk hooiplekje in de modder staan) 
Hier staan ze ook nog steeds op het gras, enkel de gang wordt kapotgelopen. Ze hebben een indeling van weides die ze telkens via stripbegrazing afgrazen, daarna gaat de volgende weide open en de vorige weide dicht. Ze doen het tot zover heel goed zo, en we hebben hopelijk nog even gras voor ik bij moet voeren, ik verwacht rond Januari/Februari. Ze lopen de weides misschien niet kapot, maar de gang ziet eruit als landingsbaan

Gewoon hup, trailer in en er weer uit in de weide en have fun! In maart zorg ik wel nog voor hooinetten maar als ik merk dat ze die niet meer aanraken stop ik met bijvoeren. In het najaar geef ik af en toe hooi en eens ze daar echt voor afkomen weet ik dat het gras niet voldoende voedingsstoffen meer heeft.
En toch gebeurt het zo vaak). Welke palen hebben jullie in de weide staan? Mijn merrie ging door alle plastic palen van gallagher, die brak ze zo in twee. Nu we korte, 1m paaltjes hebben van gallagher die van ijzer/staal zijn doet ze het niet meer. Misschien is het het idee van de paaltjes? We vonden het komisch, maar het helpt. Iedereen denkt wel dat we de weide hebben afgezet voor dwergen, maar bon

Het zit inderdaad niet altijd mee... maar hun thuis ziet er al zeker erg goed uit.
De zoektocht naar een vriendje stel ik nu uit tot het voorjaar. Mijn collega stak ineens ook de optie van een welsh a'tje in mijn hoofd. Dus ik ben benieuwd met wat ik uiteindelijk afkom!