Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bruintje123 schreef:MWM
Ik geloof niet dat het hier pro 24/7 buiten is, wel tegen 1 uur buiten.
Dus eigenlijk begrijp ik je eerste zin dan al niet.
Lieshorses schreef:Inderdaad, ben zeker niet per se pro 24/7 buiten maar wanneer iemand zijn paard 23 uur per dag op stal heeft staan dan geef ik daar mijn ongezouten mening over want ik vind het belachelijk om een dier zo lang op te sluiten.
Echter werd het sfeertje pas grimmig toen er over tientallen posts woorden werden verdraaid en er iemand de boel nogal ging dwarsbomen..
Lieshorses schreef:Inderdaad, ben zeker niet per se pro 24/7 buiten maar wanneer iemand zijn paard 23 uur per dag op stal heeft staan dan geef ik daar mijn ongezouten mening over want ik vind het belachelijk om een dier zo lang op te sluiten.
Echter werd het sfeertje pas grimmig toen er over tientallen posts woorden werden verdraaid en er iemand de boel nogal ging dwarsbomen..
Citaat:Ik vraag me af of er nog mensen zijn die hun paard 15 uur of meer per dag op stal hebben staan. En of die mensen ook iets hebben tegen het 24/7 buiten lopen. En waarom dan?
Puur uit nieuwsgierigheid hoorMaar ik vroeg me dit nogal af.
Meld dit bericht
Popstra schreef:Iedereen kan hier wel mooi roepen dat die het zo fantastisch voor elkaar heeft voor z'n paard maar ik denk dat elke dag in hetzelfde weitje, hetzelfde riedeltje in een paddock paradijsje enz...enz....ook wel gaat vervelen. Niemand kan hier bieden wat een paard in het wild zou doen namelijk de ruimte hebben om minstens 50 km per dag afleggen om voedsel bij elkaar te scharrelen in divers landschap.
De paarden die wij bezitten zijn zo gedomesticeerd dat die het echt wel prima vinden zo.
Sterker nog, het zijn meest verwende, te dikke nesten. En de eigenaren maar rennen, vliegen en wakker liggen om of het allemaal wel o.k gaat met hun of vooral een ander z'n paard. Beetje relaxter naar elkaar kan ook wel.
danzzz schreef:Tango1979 schreef:Maar ik heb nergens gelezen waarom iemand zijn paard 20u per dag op stal wilt hebben? Ja ik lees: het kan hier in de omgeving niet anders. Dus dan zeg je eigenlijk dat je het zelf liever anders zou willen?
in mijn posts kan de mijn uitleg vinden, ook het waarom.
Tango1979 schreef:danzzz schreef:
in mijn posts kan de mijn uitleg vinden, ook het waarom.
Ik heb alles nagelezen maar ik kan echt niets vinden waarom een eigenaar vindt dat zijn/haar paard 20u op stal moet staan. Ik lees wel veel dat in de zomer de paarden wel minstens 6 uur buiten tijd krijgen dus anti buiten is blijkbaar niet van toepassing?? Dus als je zo vriendelijk wilt zijn om aan te geven waarom je dan toch kiest voor maar n uurtje nu?
Tango1979 schreef:Ja ik heb al jouw post gelezen omdat ikn echt oprecht wil weten waarom er voor zo weinig vrije beweging (rijden stapmolen en longeren is geen vrije beweging imo) wordt gekozen.
Jij geeft aan dat je de mogelijkheid niet hebt maar het ook niet zou willen als het wel kon. Mijn vraag is dan: waarom? Waarom wil jij jouw paard niet meer dan een uurtje per dag zelf laten bepalen of hij een sprintte wil trekken, grazen, groomen met n maatje?
Mijn gevoel hierbij is toch dat het binnenhouden wordt goedgepraat. Vooral voor sportpaarden is veel beweging zo belangrijk. Op GP nivea kom jr echt maar weinig paarden tegen die 20u per dag op stal staan.
danzzz schreef:Lieshorses schreef:Danzzz, meen je dit nou serieus.
Om alleen al even een voorbeeld te nemen aan de foto's van het bokkend paardje. Die bewegingen die ze op de weide kunnen maken zijn onmogelijk in een stal/stapmolen/onder het zadel.
Ja, ze zullen vast af en toe een paar minuten staan te scharrelen zoals ze op stal ook doen. Maar ook het grazen wat ze grootste deel van de tijd doen zijn hele andere bewegingen dan die ze kunnen maken in een stal.
Ik word hier een beetje moe van, je stelt iedere keer dezelfde vraag en die word veelvoudig beantwoord maar toch beweer je dat er amper verschil zit tussen het weide scharrelen en het stal scharrelen. Wat wil je horen danzzz?
Ik wil een steekhoudend argument horen, en die hoor ik tot nu toe niet. Ook dit is onzin want paarden kunnen bizarre capriolen uithalen onder het zadel, ook in de molen en ook aan het lijntje. Dat is op geen enkele manier slechts voorbehouden voor op het land staan, was dat maar zo.
danzzz schreef:Nouvel schreef:Wat voor wedstrijden lopen jouw paarden, hoe vaak en op wat voor niveau?
Even uit interesse..
ik werk op een kleine springstal van een int springruiter.
xMalibu schreef:4-6 uur minimaal verplicht buiten is allemaal leuk en aardig, maar hoe moet ik dat doen? Ik heb al 2 keer een heel uitgebreid bericht geplaatst over hoe mijn paard is als ie buiten staat, hoe ga ik hem dan zo lang buiten laten staan als dat verplicht zou worden?