Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:31

Hier staan standaard rubber laarsjes bij de achterdeur en gevoerde laarzen bij de voordeur.
Met crocs laat ik wel de honden uit enzo, en loop ik ook gerust naar het hek om te kroelen , maar tussen de paarden loop ik nooit op schoeisel wat niet vast aan mijn voeten zit.

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:40

In de zomer gebruik ik de crocs om te mesten etc. Dan is het veel te heet voor ander schoeisel. Maar dan ben ik niet in de buurt van mijn paarden.

Ik loop ook tig x per dag nasr de paarden. Eerst had ik daar leren laarzen voor. Trekt lekker makkelijk aan en uit. Nu heb ik regenlaarzen en legerkistjes. Is inderdaad wel veel veteren....

Ga zo weer een poging fietsen met Caj doen op haar moeilijke route. Ben benieuwd hoe t gaat. Heb nogal een zete arm en is precies de arm waar ik hasr mee vadt ga houden. Over minder slimme acties gesproken.... Maar ik ga t toch doen :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:45

BernadetteO... Tis iid de afstamming... Maar ik blijf ze overpriced vinden....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:46

Ik heb wandelschoenen waar ik veel op loop. De veters maak ik nooit los. Ik strik ze op maat als ik ze voor het eerst aantrek en doe vervolgens alleen de veters los van de haakjes als ze uit moeten. Bij aantrekken hoef ik dus alleen de veters om de haakjes te lussen. Lekker snel, en ze zitten altijd even strak :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:51

Er zijn genoeg instappers van leer met stalen neuzen hoor. Ik loop al jaren bij de paarden op deze werkschoenen. Die staan standaard bij de voordeur en ik schiet zo uit de sloffen in deze schoenen als ik naar buiten ga :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 13:05

avaluna, pff, wat heftig, wat jou overkomen is. Mag ik brutaal zijn en vragen wat er is gebeurd, of wil je het liever daar niet over hebben? Fijn dat je wel nog kan genieten. En waar een wil is, is een weg. Ik heb iemand in mijn kennissenkring die zo zwaar spastisch is dat ze niet zelfstandig rechtop kan zitten, nauwelijks kan praten etc. En toch heeft ze haar eigen paard waar ze (met veel hulp natuurlijk) op rond kan stappen. En 1,5 jaar geleden heeft ze ook op mijn paard "gereden".

Afbeelding

Er bestaan ook menwagens waar je met rolstoel van achteren op kan rijden :)

willemlover, als je hem vanaf maandag hebt, vind ik alleen van het terrein gaan echt veeeeeel te snel! Hij moet dan volledig vertrouwen op jou, maar hij kent je amper dus weet totaal niet waarop te vertrouwen. Ik zou ook gek worden. Denk dat hij je zo ook niet echt aardig gaat vinden. Lekker eerst binnen de comfortzone een band opbouwen voordat je zulke capriolen gaat uithalen zou ik zeggen. En anders een van zijn weidevriendjes mee dat hij die als vertrouwelijke factor heeft.

zoefie, maar had jij dan echt zo'n grote rolcontainer of gewoon een kliko? Voor twee paarden pure mest dus zonder bodembedekking oid....

Mijn Tinkers zijn ongeveer even groot, dus hoogteverschil weinig last van, wel breedteverschil :')

Leuk, nieuwe paardjes kopen en bekijken. Gangenpaarden zijn tof, en duur :$

Oef Abby. Dat klinkt niet best. Besef ik me maar weer eens dat ik blij ben de opvoeding van mijn beiden vanaf veulen in eigen hand te hebben gehad :o
Maar ook ik zou hier toch wel een pittige week grondwerk tegenaan gooien, zijn ze nou helemaal betoeterd 8)7 Je schrijft grondwerk volgen zonder lead, wijken voor druk, achterwaarts. Maar als ik dit zo hoor kan je beter volgen met lead, voorwaarts, eventueel ook draf, en ho/halt goed gaan monteren, en paard om je heen laten draaien. Bij Rachel zo te horen werken met rust en veeeeel belonen, de rest enkel met een nee benoemen of negeren. Bij Stef, heel strikt zijn en doseren met het belonen.

Ik wandel gerust met 2. Of een als handpaard, of naast de fiets. Alleen beide naast de fiets durf ik echt niet, brrr.

Maar ook hier wel eens een oepsgevalletje. Begin deze week heb ik de dames bijvoorbeeld in de verkeerde wei terug gevonden, draad en paaltjes overal en toen vonden ze het ook wel grappig even weg te lopen toen ik kwam. Gelukkig bedachten ze na een paar passen dat ik ze nog nooit heb laten staan dus dat ze maar beter konden luisteren. De jongste ging maar over op haar staak/slametmnhoofd tactiek. Werkte ook niet :P

Emmen ben ik nog niet binnen geweest, wel paar keer langs gereden en verhalen gehoord, het schijnt "wel leuk" te zijn, maar te weten wie dat zegt denk ik dat het wel eens een understatement kon zijn.

Extreme trail lijkt mij ook tof, maar meer iets voor Lola dan voor schijtluis Kyra. Krijg haar overal langs en door hoor, maar je wilt soms echt niet zien hoe :+ Lola die is van zichzelf avonturier. Vanochtend met naar de wei gaan mochten de dames zelf lopen. Kyra gelijk de wei in. Lola eerst nog even aan de shovelbak ruiken, de mesthoop over, aan de op de grond liggende draden ruiken, een extra hoef door de kuil graven. Lollig ding, maar ik wilde terug naar bed dus heb toen maar even in mn handen geklapt dat ze beter de wei in kon gaan, en toen ging ze braaf :)

Tinky :(:) Rottig zo'n verkloot ritme, voor de rest nu weer de goede kant op?

Ik heb nagenoeg altijd laarzen aan bij de paarden, enkele keer sneaker achtige dingen. Liep ik gisteren ook mee naar buiten, maar toen ik de wei zag toch maar even laarzen gaan halen. Voorjaar?! Niet hier....

Zo, en nu snel naar de winkel. Hopelijk kan de schoenmaker mijn hoofdstel maken. Helaas blijkt de originele manier van productie niet bestand tegen de kracht van het doel van het hoofdstel. Zo'n rambo waarmee je ook side pull kan rijden. Na een kleine 20 km totaal beginnen de lusjes waarmee de ringetjes voor de teugels aan de neusriem zitten los te laten. Levensgevaarlijk :oo Gelukkig was ik er alert op omdat ik niet de eerste ben die dat gebeurd.

Stiekem ben ik helemaal hotel van een perfect Tinker-hengstveulen. Kleur, vlekkenpatroon, afstamming, maat, het zit hem allemaal mee. Zowel als waarde voor mij als aansluiting op mijn beide merries. Fokkerij vind ik erg leuk en heb ook dieren die foktechnisch wat waard zijn. Maarja, wat moet ik met een hengstveulen. Moet hem sowieso elders stallen en heb juist alles verkocht zodat ik twee had waar ik echt wat mee kon gaan doen ipv enkel zorgen voor :n

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:18

Mijn marathonwagen is ook aangepast, zogenaamde oude banketstaaf wagen :o
Frits Kool heeft de wagen voor mij aangepast, kan er via de achterzijde op stappen, de bijrijdersstoel kan weg geklapt worden waardoor ik zo door kan lopen. Ideaal!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:28

Kennen jullie dat, van die irritante lui die aan de deur leuren :+
Afbeelding

Afbeelding

En het worden er steeds meer >;) :oo :))
Afbeelding

Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:50

Wat een leuke kipjes! <3

Abby, schrikken hoor. Aan de hand zijn mijn pony's super braaf gelukkig. Ook niet bang voor blauwe tenen want lomp zijn ze ook niet. Als je ze wat langer hebt gaat het vast beter. ik zou het niet durven hoor, 2 van die krachtpatsers. Alles boven de 1,50 vind ik al groot.. Hoewel ik er dus graag 1 van rond de 150-155 zou willen straks.

Gangenpaarden ook gaaf! Geen ervaring mee. Alleen met "normale" dravers. Mijn hart ligt bij de arabieren. Hoewel ik een quarab of rocky mountain kruising niet uitsluit. Wel braaf graag :p

Zap wil al een tijdje niet meer draven. Heeft ze eerder gehad. Moet haar maar snel na laten kijken. Het is psychisch niet het meest stabiele paard dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Of toch het zadel.. Eind januari het zadel nog aangepast. Tanden gedaan. Osteopaat geweest. Verder is ze gewoon fit. Maar ja, ze wil geen stap meer draven of echt met hele forse tegenzin. Ben technisch geen super ruiter, maar wel duidelijk en consequent. Even bedenken wie ik ga vragen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:55

Die kip :') Jow, voer, jow!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:01

Leuk kipjes, gezellig toch zo bij de deur :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:09

ahhh die kuikentjes! wat leuk!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:24

Aah, leuk zo die kippen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:27

Ja, we doen het zelf natuurlijk.
Ik heb speciaal kuikenvoer bij de deur staan en de blauwe kip liep zelf al steeds in de zijtuin dus die had de weg snel gevonden.
Kip nr 2 volgde kip nr 1 en ging op het geluid van kip 1 af en hop daar stonden ze met zijn tweeen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:44

Aaahh die kipjes! <3 Hier ook pottenkijkers net, 4 dames die ook wat voer verwachtten. Nummer 5 zit ergens een ei te leggen denk ik. :P

En wat heerlijk voor die meid dat ze zo toch op haar manier met paarden bezig kan zijn zeg.. inspirerend. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:58

Leuke kippies!!!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:00

Ahh super leuk die kippies!! Ik wil ook kippies maar in een woonwijk.. niet heel handig :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:05

Die kippen! Gezellig zeg! Ben net gaan fietsen met Caj en het gaat al best goed. Ben niet ontevreden. Heb bijna alles kunnen draven. Alleen de ijssalon vindt ze niks. En dat lust ze toch wel... :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:06

Misschien moet je de volgende keer dat toch maar eens al stop inlassen Fabster, wie weet gaat Caj dat dan minder eng vinden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:10

Hebben we wel eens gedaan ja. We hadden veel bekijks op het terras :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:35

En dan een dikke drol draaien en daar op het terras achterlaten! :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:43

Zul je idd altijd zien dat ze dan net moeten :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:00

Terras moet kunnen! Wij hebben een aantal keren boodschappen gedaan met de paarden. Ijs gehaald toen we op het strand waren en vroeger de grote hele M tweemaal bezocht (1 keer met vroegere shet het restaurant in).

Pfff, vanochtend op een grote stoeterij in Duitsland geweest. Die beesten worden iedere keer voordat ze de box ingaan gewassen. Je moet er maar de tijd voor hebben!
Wel enorm jammer dat ze pas vertelden dat ze last van droes hadden toen we al in de stal stonden. We mochten de beesten niet aanraken en moesten blauwe overschoentjes aan. Maar gerust ben ik er niet op. Dus het weekend alle schoenen en kleren maar desinfecteren en wassen oid. Grrrr, was flink pissed. Als ik het eerder had geweten was ik in de bus blijven zitten. En dan zijn er nog mensen die de beesten gaan aanraken .... Frustrerend!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:07

Verdorie; had getypt, maar er ging iets mis!

Ah, kippies en kuikens zijn zo leuk!

Ik ben met paard en al achterover geklapt. Paard ging 1 keer omhoog, ik mooi naar voren, volgens het boekje, 2e keer ook, maar ze deed geen enkele moeite haar evenwicht te bewaren en liet zich gewoon vallen. Paard is ook echt niet goed en achteraf dus ook bij vorige eigenaren bekend en reden van verkoop, alleen werd dat er niet bijverteld. Paard was nu van mijn beste vriendin.

Ik heb zelf gelukkig niet heel veel last van spasmen, niet dat dit pijnlijk is, maar ik vind het zelf vervelend naar anderen toe, op een andere manier pijnlijk, dus, hahaha. Maar ook dat begint al te wennen, is nu eenmaal zo en als dingen je storen kijk je maar de andere kant op.
Lijkt me voor een paard ook niet echt makkelijk om mee om te gaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:10

Nou fijn dan van die droes.
Meest belachelijke dingen gehoord en gezien op dure sportstallen, hun stalmanagement; tja wij zijn meer van het laat-maar-waaien-weimanagement, hahaha.

Met paardjes op het terras is altijd leuk.

Ben uitgeteld; met dochterlief de Welshkes flink gepoetst en bijgeknipt. Moet eigenlijk douchen, maar pffff.