avaluna, pff, wat heftig, wat jou overkomen is. Mag ik brutaal zijn en vragen wat er is gebeurd, of wil je het liever daar niet over hebben? Fijn dat je wel nog kan genieten. En waar een wil is, is een weg. Ik heb iemand in mijn kennissenkring die zo zwaar spastisch is dat ze niet zelfstandig rechtop kan zitten, nauwelijks kan praten etc. En toch heeft ze haar eigen paard waar ze (met veel hulp natuurlijk) op rond kan stappen. En 1,5 jaar geleden heeft ze ook op mijn paard "gereden".

Er bestaan ook menwagens waar je met rolstoel van achteren op kan rijden 
willemlover, als je hem vanaf maandag hebt, vind ik alleen van het terrein gaan echt veeeeeel te snel! Hij moet dan volledig vertrouwen op jou, maar hij kent je amper dus weet totaal niet waarop te vertrouwen. Ik zou ook gek worden. Denk dat hij je zo ook niet echt aardig gaat vinden. Lekker eerst binnen de comfortzone een band opbouwen voordat je zulke capriolen gaat uithalen zou ik zeggen. En anders een van zijn weidevriendjes mee dat hij die als vertrouwelijke factor heeft.
zoefie, maar had jij dan echt zo'n grote rolcontainer of gewoon een kliko? Voor twee paarden pure mest dus zonder bodembedekking oid....
Mijn Tinkers zijn ongeveer even groot, dus hoogteverschil weinig last van, wel breedteverschil 
Leuk, nieuwe paardjes kopen en bekijken. Gangenpaarden zijn tof, en duur
Oef Abby. Dat klinkt niet best. Besef ik me maar weer eens dat ik blij ben de opvoeding van mijn beiden vanaf veulen in eigen hand te hebben gehad 
Maar ook ik zou hier toch wel een pittige week grondwerk tegenaan gooien, zijn ze nou helemaal betoeterd
Je schrijft grondwerk volgen zonder lead, wijken voor druk, achterwaarts. Maar als ik dit zo hoor kan je beter volgen met lead, voorwaarts, eventueel ook draf, en ho/halt goed gaan monteren, en paard om je heen laten draaien. Bij Rachel zo te horen werken met rust en veeeeel belonen, de rest enkel met een nee benoemen of negeren. Bij Stef, heel strikt zijn en doseren met het belonen.
Ik wandel gerust met 2. Of een als handpaard, of naast de fiets. Alleen beide naast de fiets durf ik echt niet, brrr.
Maar ook hier wel eens een oepsgevalletje. Begin deze week heb ik de dames bijvoorbeeld in de verkeerde wei terug gevonden, draad en paaltjes overal en toen vonden ze het ook wel grappig even weg te lopen toen ik kwam. Gelukkig bedachten ze na een paar passen dat ik ze nog nooit heb laten staan dus dat ze maar beter konden luisteren. De jongste ging maar over op haar staak/slametmnhoofd tactiek. Werkte ook niet 
Emmen ben ik nog niet binnen geweest, wel paar keer langs gereden en verhalen gehoord, het schijnt "wel leuk" te zijn, maar te weten wie dat zegt denk ik dat het wel eens een understatement kon zijn.
Extreme trail lijkt mij ook tof, maar meer iets voor Lola dan voor schijtluis Kyra. Krijg haar overal langs en door hoor, maar je wilt soms echt niet zien hoe
Lola die is van zichzelf avonturier. Vanochtend met naar de wei gaan mochten de dames zelf lopen. Kyra gelijk de wei in. Lola eerst nog even aan de shovelbak ruiken, de mesthoop over, aan de op de grond liggende draden ruiken, een extra hoef door de kuil graven. Lollig ding, maar ik wilde terug naar bed dus heb toen maar even in mn handen geklapt dat ze beter de wei in kon gaan, en toen ging ze braaf 
Tinky
Rottig zo'n verkloot ritme, voor de rest nu weer de goede kant op?
Ik heb nagenoeg altijd laarzen aan bij de paarden, enkele keer sneaker achtige dingen. Liep ik gisteren ook mee naar buiten, maar toen ik de wei zag toch maar even laarzen gaan halen. Voorjaar?! Niet hier....
Zo, en nu snel naar de winkel. Hopelijk kan de schoenmaker mijn hoofdstel maken. Helaas blijkt de originele manier van productie niet bestand tegen de kracht van het doel van het hoofdstel. Zo'n rambo waarmee je ook side pull kan rijden. Na een kleine 20 km totaal beginnen de lusjes waarmee de ringetjes voor de teugels aan de neusriem zitten los te laten. Levensgevaarlijk
Gelukkig was ik er alert op omdat ik niet de eerste ben die dat gebeurd.
Stiekem ben ik helemaal hotel van een perfect Tinker-hengstveulen. Kleur, vlekkenpatroon, afstamming, maat, het zit hem allemaal mee. Zowel als waarde voor mij als aansluiting op mijn beide merries. Fokkerij vind ik erg leuk en heb ook dieren die foktechnisch wat waard zijn. Maarja, wat moet ik met een hengstveulen. Moet hem sowieso elders stallen en heb juist alles verkocht zodat ik twee had waar ik echt wat mee kon gaan doen ipv enkel zorgen voor