Ik heb ze zo in de modder gegooid. Sterker nog: degene die ik in de blub heb gegooit, liggen beter dan die ik er droger in heb gelegd. Maar na een paar dagen paarden erover heen ligt alles stevig. Dus meteen erin, zou ik zeggen.
A,dank je fabster.Ik ga er dan ook eens een paar halen en zien hoe ze blijven liggen.Nu is de blubber gelukkig bijna opgedroogd dankzij het mooie weer de laatste tijd,maar dan hoef ik me niet druk te maken dat er nog wat ligt
Hallo allemaal, ik kom maar even binnen vallen! Na vorig jaar achtereenvolgens blubber tot halverwege de paardenbenen en dan sneeuw tot halverwege de paardenbenen, besloten we daar toch wel wat aan te doen... Bouwaanvraag voor een nieuwe paardenstal met zadelkamer en hooischuur was begin 2015 ingediend. Helaas lang op moeten wachten, maar toch in juni van start gegaan met het gieten van de betonplaat, draineren van de paddock, stal opbouwen en dan de laatste maand omheining zetten, zand verdelen, klaar! Het was hard werken en het heeft veel geld gekost, maar wat ben ik er blij mee!
Dit is echt enkel voor de winter (natte periode), van zodra de weides weer wat opgedroogd zijn, kunnen ze weer eerst een paar uur op de weide en dan verhuizen we ze terug naar hun zomerweide met schuilstal. Maar voor nu is het echt super praktisch om ze achter het huis te hebben, zij met droge hoeven en wij die niet meer met de kruiwagen door de blubber moeten. Heerlijk!!
Work in progress
Twee weken geleden, zo goed als klaar, enkel de bewoners moesten nog komen!
HOERA!
Ingezoomd, maar zicht vanuit ons huis, vorige week
Jaan, dat is alleen de schuilstal. Links is nog de zadelkamer (3m breed * 6m diep) en rechts de hooischuur (5m breed * 6m diep).
Fabster, dank je!
Ik las ook iets van die roosters, blijkt toch echt te werken dan? Da's nog wel een idee voor in de andere weides dan... Overal zo'n paddock als we nu hebben, is helaas nogal onbetaalbaar.
Kunststof lijkt me erg glad, weet sowieso dat vroeger met de beslagen manegepaarden daar compleet over uitgleden als ze daar overheen liepen (nu zijn mijn paarden niet beslagen gelukkig). Grastegels heb je ook van beton lijkt me dan fijner (omdat je dan ook slijtage krijgt).
Ik ben nu ook achter een modderoplossing aan. Ondanks het storten van extra zand afgelopen zomer, wordt het rondom de etensbakken, waar niet meer gemorst wordt, toch nog drassig. :-(
Tosadog
Geplaatst: 29-12-15 14:01
@Arabesk, heb je mijn PB gehad?
tess_84
Geplaatst: 29-12-15 14:47
Bedankt voor de complimentjes! We zijn er zelf ook héél erg blij mee
Zijn zeker niet goedkoop en we hebben ook helemaal nog niks beslist. Deze zouden dienen om op onze andere weides een paddock te voorzien die niet bij de minste regen begint te glijden. Want dat heb je natuurlijk met klei-leem grond.
tess_84
Geplaatst: 29-12-15 14:48
ClauH schreef:
Wat een prachtige plek !!! Ik hou het in gedachten ....
*vind ik nog veel leuker*
joyce B
prachtige stal, lijkt veel groter! had je niet liever ook een stukje betrating voor/rondom je stal gehad ipv meteen een overgang naar het zand?
tess_84
Geplaatst: 29-12-15 17:27
Daar hebben we over gedacht, Joyce, maar dat was nog eens zoveel werk, dat we het zo gelaten hebben. We willen wel aan de linkerkant, aan de zadelkamer, een stuk van een meter ofzo beklinkeren. Ik was er wat bang voor, maar het valt me heel goed mee. Ze lopen het zand natuurlijk wel wat binnen, maar ik veeg elke dag en zo is het goed bij te houden. En oh ja, de stal is 3m hoog, misschien vandaar dat hij zo groot lijkt
Hey even een vraagje wat betreft oud en nieuw. Weet niet of het helemaal on-topic is Ik ben van plan om een 24/7 paradijs met groeps-inloop-stal te maken. Hoe doen jullie dat met oud en nieuw. Bij mij schieten bijvoorbeeld de buren op 300 meter carbid, en wonen we tegen de rand van het dorp (om even de hevigheid van het lawaai in te kunnen schatten voor jullie) Momenteel staat mijn paard op een pensionstal midden in het bos, en wordt hij de hele dag opgesloten. Hij gaat helemaal maf lopen doen als hij buitenstaat.